Ik heb een muizenplaag

18-10-2016 22:38 66 berichten
Dit is vooral een klaagtopic maar tips zijn ook van harte welkom.



Ik heb dus een muizenplaag. Ik zag er eergisteren eentje lopen en ik dacht dat het er ook maar echt eentje was. Hij zat in de voorraadkast en gisteren heb ik alle levensmiddelen daaruit gehaald en in kratten gedaan. Een diervriendelijke val neergezet en weggegaan. Vandaag kwam ik thuis. Kaas uit de val gejat en de hele kast vol met muizenpoep.



Ik heb een kat, die heeft vanavond voor het eerst een muis gevangen en daarna heb ik er zelf nog eentje vermoord (die inmiddels in het krat met levensmiddelen zat!). Tsja, sorry, niet diervriendelijk maar ik vrees dat ik toch echt grof geschut in moet zetten. Kat is helemaal van slag, ruikt overal muizen. Klimt in en op kasten en blijft maar jagen.



Ik heb alle etenswaren die open waren weggegooid en nu alles in afsluitbare bakken gestopt. Ik vind het zo vies! En bovendien ben ik al zo schrikachtig van mezelf dat een muis me de stuipen op het lijf jaagt (ik ben niet bang, maar alert op elk geluid en schrik me dus dood van alles). Ik heb nog nooit eerder muizen gehad maar wat een drama is dat zeg.
Het enige wat echt helpt is gif. Wij hadden op zolder en in de spouwmuren last van muizen, ze liepen zo via openingen op de zolder van het ene huis naar het andere.

Advies gevraagd, als maar één huurder er wat aan deed en de rest niet, kwamen we er nooit vanaf. Verder waren er huurders die een volière hadden en iemand had een kippenhok, nou dat voedsel trekt ontzettend veel muizen aan. Verder nogal wat mensen die vogelvoer in hun tuin gooiden, dat trekt ook ongedierte aan.

Dus gif was het enige wat hielp en de muizenplaag binnen de perken hield. Maar zodra het buiten wat kouder wordt, hoor ik ze toch weer af en toe lopen op de zolder.
quote:winkelfanaat schreef op 19 oktober 2016 @ 00:00:

[...]



Denk je dat ze bij de appie en dirk niet rondrennen?Ja hoor, in de winkels hebben ze er heel veel last van. Dat zijn paradijzen voor ongedierte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 19 oktober 2016 @ 00:03:

[...]



Nou ik heb het niet begrepen en hier in huis woont iemand die nogal bekend is met een Appie.

Bij de Dirk weet ik niet.Ik heb een soort antenne voor muizen, vind ze ook zo vies. Dus ik zie ze overal rennen: in restaurants, kroegen, zelfs kledingwinkels. Echt hoor, het is een illusie dat een groentezaak of supermarkt geen muizen heeft. Dat je ze niet ziet, betekent niet dat ze er niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 18 oktober 2016 @ 23:38:

[...]



Wij hadden er twee, en hadden twee jaar terug last van muizen. Op hun hoogtepunt hebben ze er samen één in een paraplubak gejaagd en konden wij het beestje afvoeren, maar echt gevangen hebben ze nooit.

Toen ik 's morgens de huiskamer binnenkwam kwamen ze samen in alle staten naar mij toe om me op de inhoud van de plubak te wijzen Wat een mutsen.
quote:Liberty97 schreef op 18 oktober 2016 @ 23:42:

Brrr ja helemaal kut. Hier echt een hele samenleving van muizen. Woon boven een kaaswinkel en boven een groentewinkel, er is geen beginnen aan Bestrijdingsdienst had hier geen zin. We houden het nu enigszins in de hand met gif, muizenvallen en dweilen met eucalyptusspul (via de Muizendokter) en overal eucalyptusolie neerzetten.



En met in de hand houden bedoel ik dat ze in ieder geval niet over je bed heen walsen Dat is niet normaal hoor. Waarschijnlijk heb je dan hele gore buren oid. Heb mijn hele leven boven een bakker en groenteboer gewoond en de enige muis in huis was degene die in een kooitje zat. Ook als je boven winkels woont zijn muizen in huis echt niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
[quote]winkelfanaat schreef op 19 oktober 2016 @ 00:00:

[...]



Denk je dat ze bij de appie en dirk niet rondrennen?



Er liep mij vanmiddag op het fietspad even zo'n grote bruine rat voorbij zo eng.

Laatst hadden ze hier bij de supermarkt waar de komkommers liggen tandjes in de komkommers staan daar zal ook wel eens wat langs komen.
Mijn muizen zijn verdwenen. Toch geschrokken van de kat? Geen idee, maar ik heb ze al een week niet gezien en de muizenvallen blijven leeg. Wat nu? Hoe lang moet mijn voorraad nog in dichte bakken worden bewaard? Moet ik nog maatregelen nemen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik een kat had, ruimde ik het voedsel gewoon heel goed afgesloten op en liet ik de kasten open zodat de kat er goed in kon om te jagen. Met gif zou ik echter voorzichtig zijn vanwege die kat.



IK zou mijn voedsel blijvend afgesloten houden. Anders komen de muizen weer terug. Maar muizen komen niet alleen op voedsel af. IK denk dat jouw kat de boel voldoende heeft afgeschrokken.
Alle reacties Link kopieren
Bah!! Wat erg zeg! Neem een kat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 19 oktober 2016 @ 13:51:

[...]



Dat is niet normaal hoor. Waarschijnlijk heb je dan hele gore buren oid. Heb mijn hele leven boven een bakker en groenteboer gewoond en de enige muis in huis was degene die in een kooitje zat. Ook als je boven winkels woont zijn muizen in huis echt niet normaal.



Het zijn hele oude panden, niet in beste staat, allemaal met elkaar in verbinding. Aan het water in één van de grote steden die bekend staat om haar muizenplagen Je doet er echt niks aan. En het zijn onder de appartementen allemaal van die smoezelige Turkse groentewinkeltjes en slagers, tja, daar zitten ze echt wel.



Muizen in je muren ben je gewoon de sjaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:xliennn schreef op 18 oktober 2016 @ 22:54:

Hetzelfde probleem hier! Volgens mij zitten er bij mij ook tamelijk veel! Ik vind de keuteltjes en urine overal.. In mijn salon, in de tvkast, in de wasruimte, bij de bank.. Heb muizenvallen neergezet en (sorry), niet de diervriendelijke. Uiteindelijk van de 6 muizenvallen heeft er maar eentje gewerkt en bij derest is er gewoon de kaas vanaf gegeten! Nu heb ik overal rattenvergif neergezet en er word goed van gegeten, elke keer dat ik kijk zijn de schoteltjes leger. Nu heb ik gehoord dat als je rattengif gebruikt dat muizen ook immuun kunnen worden voor het rattenvergif, en dat je moet af gaan wisselen tussen verschillende soorten rattengif en dat het dan na enkele weken goed moet komen. En ja helaas dat duurt dus even. En een rattenverdelger doet hetzelfde, ook met muizenvergif. Jij in iedergeval ook veel succes! Ik weet hoe vervelend het is en ook hoe vies het voelt haha. Heb trouwens gehoord dat veel mensen er last van hebben op dit moment.

Liefs!Dan heb je de vallen niet goed gezet. Met een stel muizenvallen en goed zetten gaat het heel snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rue schreef op 25 oktober 2016 @ 16:13:

Mijn muizen zijn verdwenen. Toch geschrokken van de kat? Geen idee, maar ik heb ze al een week niet gezien en de muizenvallen blijven leeg. Wat nu? Hoe lang moet mijn voorraad nog in dichte bakken worden bewaard? Moet ik nog maatregelen nemen?Ik zou het even afwachten en met een week nog een keer de vallen neer zetten. Heb je dan niks dan zal het wel ok zijn. Gebruik je pindakaas?
quote:blauwe_emmer schreef op 26 oktober 2016 @ 23:26:

[...]



Ik zou het even afwachten en met een week nog een keer de vallen neer zetten. Heb je dan niks dan zal het wel ok zijn. Gebruik je pindakaas?Ja, ik gebruik inderdaad pindakaas. Moet ik de vallen nu weghalen dan? Want tot op heden laat ik ze gewoon staan.
quote:Rue schreef op 25 oktober 2016 @ 16:13:

Mijn muizen zijn verdwenen. Toch geschrokken van de kat? Geen idee, maar ik heb ze al een week niet gezien en de muizenvallen blijven leeg. Wat nu? Hoe lang moet mijn voorraad nog in dichte bakken worden bewaard? Moet ik nog maatregelen nemen?

Dat was bij ons ook zo , ruim een week niks gezien.

Geen keutels , niks in de vallen en ineens zie ik er gisteren een door de keuken lopen grrrr
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, als jouw kat muizen gevangen heeft, dan krijgt ze wormen. Dus ontworm je kat goed.
quote:iones schreef op 27 oktober 2016 @ 11:08:

Trouwens, als jouw kat muizen gevangen heeft, dan krijgt ze wormen. Dus ontworm je kat goed.Oh dank voor de tip, dat wist ik niet! Ga ik doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven