3e kat erbij nemen?

19-10-2016 10:18 12 berichten
Goedemorgen, ik ben even op zoek naar advies/ervaringen voor de volgende situatie:

Wij hebben na het overlijden van onze oude kat er 2 jaar geleden een kitten bijgenomen, ik vond het sneu dat de ander alleen was achtergebleven na het overlijden.

De 2 katten die we nu hebben schelen best veel qua leeftijd en karakter en zijn dus ook geen echte vriendjes. De oudste is altijd wat meer op zichzelf geweest en heeft geen behoefte om samen te spelen/ knuffelen met de jongste. De jongste is nog erg speels en vrolijk en wil juist wel dollen en kroelen, maar maakt door zijn speelse acties de oudste regelmatig aan het schrikken waardoor ze hem weer wegstuurt.

Nu zijn we verhuisd naar een ruime eensgezinswoning waar de katten door het hele huis mogen komen en dus genoeg ruimte voor zichzelf hebben. Ook mogen ze onder toezicht in de tuin.



Echter merk ik dat de jongste een speelmaatje mist, hij zoekt deoudste regelmatig op die daar niet zo van gediend is ??

Zou een jonge speelse kat hierbij een oplossing kunnen bieden, dat ze wat meer aan elkaar hebben? Of loop ik het risico dat ze samen de oudere poes gaan terroriseren? Want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling!
Alle reacties Link kopieren
Naar een (goed) asiel gaan en je vraag bespreken. Het blijft lastig, ik vind dat je goed inzicht hebt van de gevolgen.
Dat is natuurlijk ook een optie, een beetje suf wellicht maar wij hebben raskatten en ik had de optie asiel nog niet meegenomen, terwijl dat wel een optie is natuurlijk! Vorige kat was een htk kat en daar waren we ook heel gek mee dus ik voel me een beetje een kneus dat de mogelijkheid asiel helemaal niet bij me op is gekomen in de overwegingen..

Ik ga het eens met mijn vriend overleggen, dan kunnen we misschien van de week nog een oriëterend gesprek hebben ( dit gaat niet over 1 nacht ijs hoor, we spelen al maanden met het idee)
Hier kun je wel wat zinnige info lezen: https://www.sophia-vereen ... g/hoe-sociaal-uw-kat.html



En idd bij een goed asiel je vraag bespreken..
quote:Tasmin schreef op 19 oktober 2016 @ 10:26:

Dat is natuurlijk ook een optie, een beetje suf wellicht maar wij hebben raskatten en ik had de optie asiel nog niet meegenomen, terwijl dat wel een optie is natuurlijk! Vorige kat was een htk kat en daar waren we ook heel gek mee dus ik voel me een beetje een kneus dat de mogelijkheid asiel helemaal niet bij me op is gekomen in de overwegingen..

Ik ga het eens met mijn vriend overleggen, dan kunnen we misschien van de week nog een oriëterend gesprek hebben ( dit gaat niet over 1 nacht ijs hoor, we spelen al maanden met het idee)





Als het een oosterse korthaar/siamees is, zou ik er zeker een bij halen. Als een van de twee dan wegvalt, heb je sowieso een stakker over.

Is het een rustiger ras, dan kun je zeker bij asiel even navragen.
Tuurlijk kan dat, hier komt er altijd een andere bij. Niet te druk maken.
Nee een Maine Coon en een Brits Korthaar ( die denkt dat hij ook half hond is).
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo lees dat de oudste de jongste wegjaagt, denk ik dat je je daar sowieso niet druk om hoeft te maken, die komt wel voor zichzelf op. Hoe fijn zou het zijn voor de jongste om een speelmaatje te hebben. Kan me voorstellen dat die zich nu soms een beetje eenzaam voelt
Don't worry, be happy!
Dat is dus precies de overweging HappyButterfly, nu fungeren wij vaak als stoei/ speelmaatje, maar we zijn natuurlijk lang niet altijd thuis.
Bij ons was precies hetzelfde aan de hand! Nu we verhuisd zijn en groter wonen, hebben we toch besloten om er een kitten bij te nemen. Wat een verschil! Onze jonge stoere kater speelt nu met het kitten (poes) en ons oudje bekijkt alles van een afstandje, blij dat ze met rust gelaten wordt. Ik ben echt blij dat we er een kitten bij hebben, de sfeer in huis is echt veel beter!
quote:Tasmin schreef op 19 oktober 2016 @ 11:11:

Nee een Maine Coon en een Brits Korthaar ( die denkt dat hij ook half hond is).







De brit is de jongste?



Wij hebben momenteel kittens en de papa van iets meer dan een jaar vindt het geweldig. Vanaf dat ze geboren zijn, wilde hij al met ze spelen. De moederpoes is minder speels, zij speelt vaak met ons. Voor hem zijn de kittens dus helemaal top.
Ja de brit is de jongste, ik denk ook dat hij een maatje erbij fantastisch gaat vinden.

We gaan binnenkort eens informeren bij het asiel en bedenken wat we willen, een htk-kat of toch nog een raskat erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven