Hoe vind je een schoonmaakster?

19-10-2016 09:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Vriend en ik werken beide minimaal 40 uur per week en besteden onze vrije tijd liever aan (voor ons) leukere dingen dan schoonmaken. We willen onszelf dan ook de luxe van een schoonmaakster gunnen, maar... hoe vind je iemand? Mijn ouders deden dat altijd via via en gaven dan ook zonder probleem hun sleutel aan haar af. Ik ken in mijn woonplaats echter niemand met een schoonmaakster, dus ik was benieuwd hoe andere mensen dit hebben aangepakt.



Zijn er dingen waar je op moet letten? Gaf jij zomaar aan iemand je huissleutel af, zonder dat je diegene echt goed kent (niet vervelend bedoeld en ik weet dat er een beetje vertrouwen bij komt kijken, maar toch)? En hoe vaak heb je iemand nodig? Voor mij gaat het niet om de wekelijkse stofzuigbeurt, die kan ik zelf nog wel maar echt om het schoonhouden van bijvoorbeeld de badkamer, het zemen van de ramen, het uitsoppen van de koelkast en het dweilen van de vloeren bijvoorbeeld.



Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2x iemand gehad maar dat beviel me niet. Deze dame stond op mp, werksters en in de supermarkt.

Bij het kennismaken vertelde ze dat ze er niet van houdt om 'opdrachten' te krijgen, ze zag zelf wel wat er moest gebeuren want ze had al jaren ervaring. Toen ik zei dat ik haar nodig heb voor de grote dingen zoals badkamer goed soppen en de ramen lappen, keuken uitsoppen etc was dat geen probleem, het dagelijkse kan ik zelf prima bijhouden en als er een keer niet gedweild word is dat ook geen grote ramp.

Ze kwam 1x proefdraaien voor 2uurtjes, ik vroeg haar de badkamer te doen welke ze in n half uurtje klaar had.. Ze liet alle flessen shampoo staan en sprayde een keer met de antikalk doekje erover en klaar, werkte alleen op ooghoogte dus.

De keuken deed ze alleen de buitenkant deurtjes, 5min en de woonkamer afnemen deed ze na het toilet.. met hetzelfde sopje

Toen ik er wat van zei kreeg ik als antwoord 'komt goed, geen probleem' maar ze deed er niks mee.

Ik heb haar de 20euro gegeven gezegd dat ze niet meer terug hoefde te komen en ben zelf gaan schoonmaken..
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip dus, kijk of vraag goed hoe iemand schoonmaakt. Schoon uitzien is anders dan dat het ook schoon is.

De gedachte dat ze de salontafel deed na het toilet, en het vieze water door de gootsteen spoelde

Gootsteen maakte ze niet weer schoon daarna want dat had ze al gedaan..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips @Cookie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven