Nieuw servies... Waar?

20-10-2016 14:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de kinderen beide op de basisschool zitten en er aanzienlijk minder vaak iets sneuvelt zou ik wel een 'grote-mensen-servies' willen.

Tot nu toe hebben we ons prima gered met het DINERA-servies van IKEA, maar onze kleur is niet meer verkrijgbaar, en er zijn nog maar een paar borden en kommetjes van over, die we mengen met oud, gekregen serviesgoed en wat plastic prut.

Tijd om te oriënteren op een nieuw servies, maar waar...? Ik kom niet veel verder dan HEMA of Blokker of wijlen de V&D om serviezen te bekijken.

Jullie nog ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gedurft TO. Kind van 8 laat geregeld iets vallen bij het inruimen van de vaatwasser (dagtaak). Wij hebben dus voor dagelijks gebruik ikea spul. Ook hebben wij een mooie set van wedgwood ook antiek dus alleen met Kerst, Pasen en oud en nieuw word het uit de kast gehaald.

Ik twijfel nog of ik een mooi servies ga aanschaffen voor dagelijks gebruik en mijn ikea spul aan een student geef.
Ikzelf vind servies eigenlijk niet zo spannend. Vind het belangrijk dat het 1 lijn is, óf heel mooi bij elkaar gezocht en gevonden.

We hebben een set, zwart en wit, van Ikea en daar ben ik content mee. Er is een bod kapot, een bakje mist een hoekje. Heb ik bijgetipt met zwarte marker voor zolang dat houden zal.

Mocht het echt te incompleet worden koop ik wederom iets wat niet duur is en strak qua vormgeving. En dan ben ik weer helemaal happy.
Wat ook leuk is, als je er van houdt, is gouden lijm. Als je dan een barst hebt in bijv. een bord, lijm je dat met die gouden verf. Ziet het er weer mooi uit en nog leuk ook!
wij hebben servies van Greengate, moet wel je smaak zijn denk ik

gekocht bij de webshop van dames van de thee, die hebben nog een aantal leuke merken, Rice, Emma Bridgewater, Bunzlau Castle...

qua orientatie zou ik inderdaad even de stad in gaan, bijenkorf en servieswinkel, dan weet je welke stijl je bevalt en kan je vervolgens online gaan speuren. Vaak hebben merken veel meer collecties dan je terugvindt in de winkel!
op Bol.com heb je de leukste serviesen, echt heel erg veel keuze.



https://www.bol.com/nl/m/ ... rer=ADVNLGOO0020320001kw7



met 221 merken, waaronder duur merk Chef&Sommelier waar je 6 pastaborden voor 321 euro kan kopen. Of goedkoop merk van 3 euro borden. Wat je maar wil en in alle kleuren en materialen. Ik vind het iig erg handig.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel tips, echt heel fijn!! Dankjulliewel. Ik kan zo in elk geval een beetje oriënteren wat er allemaal is.

Het hoeft niet per sé heel duur te zijn (hoewel ik een écht grote-mensenservies zoals Wedgwood wel heel verleidelijk vind klinken, ik zie het al bij mijn achterkleinkinderen in de kast staan ), ik vind bijvoorbeeld het servies van Gordon Ramsay ook erg mooi en dat is -vind ik- redelijk geprijsd.

Sommige serviezen zijn zó mooi, wauw, dan wil ik er ook meteen zo'n grote servieskast bij, om alles tentoon te stellen

Maar bij ons gaat het gewoon in de kast belanden en 99 van de 100 keer alleen op tafel voor ons gezin. Dus heel chique hoeft niet. Het is meer dat ik op ons IKEA-servies wel ben uitgekeken en zin heb in iets nieuws, anders en (voor zolang het duurt...) compleets.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hele leuke complete porseleinen serviezen van een duur merk voor een zacht prijsje op marktplaats. Dat is ook heel leuk. Daar zit ook van alles van wedgewood bij. Maar...... weet wel dat het meeste wedgewood of alle? van aardewerk is, en niet van porselein. Hoogstwaarschijnlijk beschik je over een afwasmachine waar dagelijks gebruik van wordt gemaakt. Of doen jullie nog de handmatige afwas? In ieder geval is aardewerk niet zo geschikt voor een afwasmachine. Puntje van aandacht dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:redcap schreef op 20 oktober 2016 @ 16:21:

Ik heb het witte servies van VT wonen. In hun webshop verkrijgbaar maar ook bij de Bijenkorf en Nijhof. Na ruim 7 jaar ben ik er nog steeds niet op uitgekeken.Blijft dit servies mooi? Ik vind het er mooi uitzien en je kunt er goed bij combineren, maar ik zou het jammer vinden als je redelijk snel van die krassen krijgt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Jaimy Oliver servies.
Haha toen ik je titel las dacht ik: Ikea! Maar dat bleek dus nou net niet de bedoeling te zijn. Ben zelf juist erg blij met ons goedkope blauwe Ikea servies. Hier durf ik tenminste van te eten en in en uit de vaatwasser te doen enzo. Soms echt hele mooie serviezen gezien, maar voor dat geld zou ik er niet eens van durven eten.

Ons kerstservies komt van de Xenos trouwens, dus ook al goedkoop. Wilden laatst een nieuw kerstservies meenemen, was een complete (en ja goedkope) set in een doos. Meteen na de kassa gecontroleerd en het bleek er echt niet uit te zien qua bedrukking, dus meteen bij de kassa weer ingeleverd. Helaas. Dit was wel een gevalletje alle waar naar zijn geld.



Dit doet me trouwens denken aan mijn Felix (kattenvoer) theepot met mokken die ik jaren geleden gekocht heb. Helemaal wild was ik ervan, en ik vond het zo mooi dat ik het nooit heb durven gebruiken. Het heeft al die tijd in de buffetkast gestaan, dus ernaar kijken kon ik wel. Inmiddels is het niet echt meer mijn ding, dus afgelopen week is het naar zolder verhuisd en nu vraag ik me stiekem af of ik er niet veel meer plezier van gehad zou hebben als ik het was gaan gebruiken. Maar het idee dat het stuk zou kunnen gaan vond ik echt een ramp dus tja.



Moraal van het verhaal: Ga ervoor, kies het mooiste wat binnen je prijsklasse valt en ga er ontzettend van genieten. Qua winkels verder geen tips voor je, want meeste zijn hier wel genoemd denk ik. Succes en plezier bij het uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Als je het maar wel gebruikt dan..
Alle reacties Link kopieren
Genoeggedronken. Ik heb het servies van royal doulton dat je laat zien. Heel erg blij mee, tafel en gerechten zien er altijd mooi uit met dit servies maar ook deze dinerborden passen niet in de vaatwasser. Wanneer we samen eten pakken we daarom snel de diepe borden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd terug ook een topic hierover gehad. Ik wilde een servies dat ik goed kon aanvullen, met schalen, kommetjes, verschillende maten borden, gebakdbordjes enz van 1 lijn. Heb bij villeroy & boch gekeken en bij wedgwood. Blokker heeft wedgwood voor niet al te duur. Maar was geen porselein en is niet heel uitgebreid qua schalen enzo. Dat viel dus al af. Villeroy & boch had wel mooie serviezen, maar vond ik toch wel erg prijzig. Xenos heb ik hiervoor gehad, maar was na een tijdje niet meer aan te vullen en hebben geen porselein. Uiteindlijk ben ik toch bij ikea uitgekomen op de 365+ serie. Het is porselein, neutraal en heel erg uitgebreid. Ik ben er heel erg blij mee. Het is een fijn servies, blijft mooi in vaatwasser, porselein en ik heb nu schalen, kommen, gebakdbordjes, diverse maten borden, sausbakjes enz van dezelfde lijn of goed bijpassend. Ik vind vooral ook de diepe borden heel prettig. Die zijn een beetje piramidevormig zeg maar en dus goed diep. Bij wedgwood vond ik het "gat" van de diepe borden heel klein. Brede rand en maar klein oppervlak voor soep of pasta. Leek me niet praktisch. En ik vind het ikea 365+ servies ook wel volwassen ogen trouwens. Geen tierelantijntjes, strak, gewoon mooi voor alledag Gebaksbordjes heb ik van de Vårdera-serie, maar is hetzelfde porselein in dezelfde kleur en past er dus ook gewoon goed bij. Het staat bij onze ikea ook naast elkaar allemaal.



Dit diepe bord bedoel ik :





Schalen in verschillende vormen/maten. Die ovale schalen gebruik ik op vjaardagen voor kaas/worst bv :

quote:hartjeJynx schreef op 20 oktober 2016 @ 16:25:

Ik heb servies van Blond Amsterdam, maar dat moet maar net je smaak zijn natuurlijk.De forummers hier vinden dat een vorm van wansmaak, las ik in andere topics. Ik vind het heel vrolijk en krijg er goede zin van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 21 oktober 2016 @ 09:35:

[...]



De forummers hier vinden dat een vorm van wansmaak, las ik in andere topics. Ik vind het heel vrolijk en krijg er goede zin van.Ik vind het wel leuk, maar niet als dagelijks servies. Ik vind bedrukte borden niet prettig eten. Ik moet een bord hebben met geen motief onder mijn eten vandaar ook dat ik kerstservies heb dat heel druk is. Dat gebruik ik niet om te dineren, maar als serveerschalen enzo.
Ik vind jouw servieskeuze ook erg mooi Belle. Ik hou van strak en simpel.
Even over je avatar Belle.....ik weet dat je Netflix hebt, totaal off-topic, de sprookjes van Grimm staan er op. Erg leuk, beetje jeugd-sentiment, om eens te neuzen. Ik geloof dat jij het ook wel kunt waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Haha! Bedankt voor de tip! Zal vanmiddag eens gaan kijken op netflix

En het servies ben ik ook heel blij mee. Heb destijds zoveel serviezen bekeken, maar ik wilde echt een uitgebreid servies met schalen in verschillende maten en dat vind je niet snel bij de duurdere serviesmerken. Vond ik heel jammer, maar uiteindelijk ben ik hier heel blij mee en zeker ook qua prijs
Fijn, dus goede tip. Ook voor mij in de toekomst. Ik zal dan namelijk vast weer neuzen bij Ikea. Zie mijn eerdere post waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 oktober 2016 @ 16:32:

Wat ook leuk is, als je er van houdt, is gouden lijm. Als je dan een barst hebt in bijv. een bord, lijm je dat met die gouden verf. Ziet het er weer mooi uit en nog leuk ook!Wat een leuk idee!
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 21 oktober 2016 @ 10:17:

Fijn, dus goede tip. Ook voor mij in de toekomst. Ik zal dan namelijk vast weer neuzen bij Ikea. Zie mijn eerdere post waarom. het is ook een servies wat volgens mij nog wel lang in de collectie blijft. Dat vond ik ook wel belangrijk. Bij xenos is het na 2 jaar weer uit de collectie. Dat zie ik hiermee nog niet gebeuren.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 oktober 2016 @ 16:32:

Wat ook leuk is, als je er van houdt, is gouden lijm. Als je dan een barst hebt in bijv. een bord, lijm je dat met die gouden verf. Ziet het er weer mooi uit en nog leuk ook!Leuk idee, bij anderen. Zelf zou ik er niet vrolijk van worden.
quote:-Belle- schreef op 21 oktober 2016 @ 10:25:

[...]



het is ook een servies wat volgens mij nog wel lang in de collectie blijft. Dat vond ik ook wel belangrijk. Bij xenos is het na 2 jaar weer uit de collectie. Dat zie ik hiermee nog niet gebeuren.

Had ooit platte borden van Xenos. Gewone simpele platte borden in tig kleuren. Waren idd na verloop van tijd volledig uit collectie.



Of je moet daar van de sets die ze hebben bij voorbaat dubbel kopen. Op voorraad zeg maar. Maar dat moet je willen.
Tien populairste en goedkope serviessets rond 50 tot 100 euro.



Oa maxwell williams, villeroy en glond. Porcelein vooral.





https://www.bol.com/nl/m/ ... 11867_Top10_serviessets_4

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven