Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 23 augustus 2016 @ 16:08:

[...]



Hoe is het hiermee afgelopen? Gekocht?Na ruim een maand, zijn we er eindelijk uit. We gaan verhuizen en ik ben kapotgelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Heel veel geluk gewenst in jullie huis



Wij zijn inmiddels bezig met behang uitzoeken enzo. Vind dat wel leuk, weer eens wat anders in de woonkamer.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Onze zoektocht naar een huis is ook nog niet voorbij. Toevallig gisteren een mooi huis gezien via funda, staat sinds gisteren te koop. Buurt is erg leuk en huis heeft genoeg ruimte en mogelijkheden. Echter is het nog niet naar onze zin. Ik zou een paar dingen willen aanpakken: het schuurtje in de tuin afbreken om ruimte te creëeren in de tuin (er is al een garage aanwezig), de serre veranderen in een vaste uitbouw van het huis en daarbij dus ook meteen de keuken en vloer aanpassen. Heeft iemand een idee waar ik in deze op moet rekenen aan kosten? Geld is geen probleem, maar ik weet echt niet waar ik op moet rekenen qua bedragen.



Ik ga zsm de makelaar bellen voor een afspraak en vraag of we als eerste kunnen gaan kijken. Ik ben wel echt enthousiast!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf over de kosten niks te zeggen. Wij hebben nog nooit wat verbouwd, dus echt geen idee

Hoop dat jullie snel terecht kunnen voor een bezichtiging!
Nina wat je het best kan doen is even een klus bedrijf bellen. Een prijs voor een uitbouw van Veel dingen afhankelijk of er wel of niet geheid moet worden, fundering gestort, de grotere van de uitbouw, wat je wil met je ramen. Zo heben 2 vriendinnen het gedaan en de ene was 15.000 kwijt en de andere 22.500.

Hetzelfde geldt voor de vloer. Wil je een houte vloer, pvc, laminaat of tegels. Elk van deze heeft een andere prijs er aan hangen.

De keuken ook zo je hebt keukens van 10.000 euro maar onze nieuwe keuken is bijna 20.000. Dit verschil zit hem in apparatuur die er in zit, maar ook de grote en of je kastjes of lades neemt
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 16 oktober 2016 @ 09:10:

Nina wat je het best kan doen is even een klus bedrijf bellen. Een prijs voor een uitbouw van Veel dingen afhankelijk of er wel of niet geheid moet worden, fundering gestort, de grotere van de uitbouw, wat je wil met je ramen. Zo heben 2 vriendinnen het gedaan en de ene was 15.000 kwijt en de andere 22.500.

Hetzelfde geldt voor de vloer. Wil je een houte vloer, pvc, laminaat of tegels. Elk van deze heeft een andere prijs er aan hangen.

De keuken ook zo je hebt keukens van 10.000 euro maar onze nieuwe keuken is bijna 20.000. Dit verschil zit hem in apparatuur die er in zit, maar ook de grote en of je kastjes of lades neemtDank je voor je reactie, dat is inderdaad een goede tip! Zelf nog niet op het idee gekomen, omdat we nog aan het oriënteren zijn, maar hier kan ik wel wat mee!
Alle reacties Link kopieren
De financiering van de kopers van ons huis is rond! het is nu dus definitief verkocht! 15 December is de overdracht, dat staat al vast. Nu onze financiering afmaken en dan is het nieuwe huis ook gekocht. Maar dat gaat wel goed komen. Hij staat nu ook op Verkocht onder voorbehoud, ziet er zo leuk uit nu is het allemaal echt rond! Ik kan beginnen met inpakken
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 18 oktober 2016 @ 08:20:

De financiering van de kopers van ons huis is rond! het is nu dus definitief verkocht! 15 December is de overdracht, dat staat al vast. Nu onze financiering afmaken en dan is het nieuwe huis ook gekocht. Maar dat gaat wel goed komen. Hij staat nu ook op Verkocht onder voorbehoud, ziet er zo leuk uit nu is het allemaal echt rond! Ik kan beginnen met inpakken



Leuk, gefeliciteerd!!



Hebben jullie bij de koop van jullie huis een aankoopmakelaar ingeschakeld? Wij hebben nu een huis op het oog waar meer kopers voor zullen zijn. (weer een ander huis dan de vorige overigens. Dit keer écht een pareltje waar ik m'n hart aan verloren heb en waar ik definitief voor wil gaan). Als we gaan bieden zullen we dus wel praktisch de vraagprijs moeten gaan bieden (wat op zich niet zo'n probleem is). Vraag me daarom wel af of het nog zin zou hebben om een aankoopmakelaar in te schakelen. Hypotheker zegt van wel, om alsnog niet teveel te bieden, maar ik denk dat we het wat bieding betreft wel zelf in zouden kunnen schatten. Lastig!
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen aankoopmakelaar. De makelaar die we hebben ingeschakeld om ons huis te verkopen, had ons nieuwe huis ook in de verkoop. We hebben dat dus zelf gedaan. Maar dat hebben we bij ons huidige huis ook gedaan. Hebben toen dezelfde makelaar als nu als aankoopmakelaar in de arm genomen, maar uiteindelijk de onderhandelingen zelf gedaan omdat we een huis kochten dat bij hen te koop stond. Desbetreffende makelaar verdiend goed aan ons maar vond het geen gemis, die aankoopmakelaar. Bieden kan je wel zelf doen. Het is ook maar net wat jij ervoor wil geven en of je het dat waard vind. Teveel betalen is ook maar net hoe je er tegenaan kijkt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ni-na schreef op 20 oktober 2016 @ 20:10:

[...]





Leuk, gefeliciteerd!!



Hebben jullie bij de koop van jullie huis een aankoopmakelaar ingeschakeld? Wij hebben nu een huis op het oog waar meer kopers voor zullen zijn. (weer een ander huis dan de vorige overigens. Dit keer écht een pareltje waar ik m'n hart aan verloren heb en waar ik definitief voor wil gaan). Als we gaan bieden zullen we dus wel praktisch de vraagprijs moeten gaan bieden (wat op zich niet zo'n probleem is). Vraag me daarom wel af of het nog zin zou hebben om een aankoopmakelaar in te schakelen. Hypotheker zegt van wel, om alsnog niet teveel te bieden, maar ik denk dat we het wat bieding betreft wel zelf in zouden kunnen schatten. Lastig!



Ik weet niet in welke regio je woont, maar bij ons is nu al heel normaal wanneer er boven de vraagprijs wordt geboden. Vooral als de woning heel populair is. Dan volgt er al snel een inschrijving en dan is bieden wat je maximaal er aan uit wil geven.

Het is echt een hele rare wereld. Voor ons gunstig natuurlijk en een hele verbetering met een paar jaar terug!
Alle reacties Link kopieren
quote:ednaloy schreef op 21 oktober 2016 @ 16:41:

[...]





Ik weet niet in welke regio je woont, maar bij ons is nu al heel normaal wanneer er boven de vraagprijs wordt geboden. Vooral als de woning heel populair is. Dan volgt er al snel een inschrijving en dan is bieden wat je maximaal er aan uit wil geven.

Het is echt een hele rare wereld. Voor ons gunstig natuurlijk en een hele verbetering met een paar jaar terug!De woning staat in een vrij klein dorp, dus daar zou je zo'n stormloop niet verwachten. Echter gaat het hier om een jaren '30 huis dat van binnen in een goede staat verkeert, dus vandaar dat ik hoge biedingen verwacht.. denk dat het voor ons (als we beslissen ervoor te gaan) toch zeker de vraagprijs gaat worden. Inderdaad wel een gekke markt zo!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ons huis ook te koop zetten. Gisteren zijn de foto's voor funda gemaakt en we hebben 2 potentiele nieuwe huizen op het oog.



Ik vind het rete spannend allemaal, want 1e keer dat we gaan verkopen. Onze buren hebben hun huis ook te koop staan, maar hebben nog geen enkele bezichtiging gehad(staat nu 4 weken op funda) ik hoop dat het bij ons wat betrr gaat, maar heb er toch een hard hoofd in.



Huizen hier staan gemiddeld een half jaar te koop....ben benieuwd wat er allemasl op ons af gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Onze buren willen ook verhuizen, maar hebben express gewacht tot ons huis verkocht was. 2 Huizen naast elkaar te koop, roept bij mij toch vragen op ben je daar niet bang voor? Dat mensen al snel denken dat er wat mis zal zijn, want waarom gaan er anders ineens 2 mensen naast elkaar verhuizen? En dat ze daarom misschien al afzien van een bezichtiging?

Ik hoop voor jullie dat het beter gaat dan bij de buren. De eerste weken zijn belangrijk en best veelzeggend, zei onze makelaar. Maar als het gemiddelde een half jaar is, dan heb je die verwachting ook en is 4 weken niks natuurlijk. Bij ons zagen wij in de wijk echt binnen no time een verkochtbord bij de te koop staande huizen. Dan heb je die verwachting voor je eigen huis ook. Wij vonden 3 weken zonder echt geïntereseerden en zonder 2e bezichtiging al lang, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat eigenlijk.

Maar goed, veel succes met de verkoop! Ik vond het een spannende tijd allemaal
quote:-Belle- schreef op 27 oktober 2016 @ 10:48:

Onze buren willen ook verhuizen, maar hebben express gewacht tot ons huis verkocht was. 2 Huizen naast elkaar te koop, roept bij mij toch vragen op ben je daar niet bang voor? Dat mensen al snel denken dat er wat mis zal zijn, want waarom gaan er anders ineens 2 mensen naast elkaar verhuizen? En dat ze daarom misschien al afzien van een bezichtiging?

Ik hoop voor jullie dat het beter gaat dan bij de buren. De eerste weken zijn belangrijk en best veelzeggend, zei onze makelaar. Maar als het gemiddelde een half jaar is, dan heb je die verwachting ook en is 4 weken niks natuurlijk. Bij ons zagen wij in de wijk echt binnen no time een verkochtbord bij de te koop staande huizen. Dan heb je die verwachting voor je eigen huis ook. Wij vonden 3 weken zonder echt geïntereseerden en zonder 2e bezichtiging al lang, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat eigenlijk.

Maar goed, veel succes met de verkoop! Ik vond het een spannende tijd allemaal

Zijn dat die buren die voor overlast zorgden??

Wat een idee, jij gaat weg vanwege hun en nu vertrekken zij ook? Baal je nu niet?
Alle reacties Link kopieren
We zien wel hoe het loopt. Met de buren zijn we in ieder geval goed en hebben we het ook over verkoop tactieken???? Het kan elkaar natuurlijk ook versterken, 2 huizen naast elkaar. Vooral ook omdat zij een totaal ander idee hebben over inrichting etc????. Zij hebben het vrij strak en neutraal, wij iets...euh...frivoler.



Gisteren bij de makelaar geweest om het 1 en ander door te nemen en het gaat nu wel snel hoor. Maandag staan we op funda en de zaterdag daarop de 1e open huis....( weer de hele vrijdag poetsen om de boel netjes te maken) maar ja de 1e weken zijn het belangrijkst heb ik begrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 28 oktober 2016 @ 08:31:

[...]



Zijn dat die buren die voor overlast zorgden??

Wat een idee, jij gaat weg vanwege hun en nu vertrekken zij ook? Baal je nu niet?Nee, de andere buren maar ik vertrek niet alleen vanwege hen hoor. We wilden sowieso een garage aan huis en dat was hier niet te realiseren. En de tijd is ook gewoon goed nu om te verhuizen. We gaan er financieel nog op vooruit ook dus meerdere redenen om te vertrekken. En moet ook zeggen dat we nu al maanden geen last van ze hebben meer.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, wij hebben het huis! Onze aankoopmakelaar belde vandaag dat ons bod is geaccepteerd. Het was een eindbod, dus onderhandelen hoeft niet meer. Nu wachten tot het koopcontract is opgesteld en dan deze doornemen en tekenen. Was nog best spannend omdat het huis op basis van inschrijving is verkocht en er meerdere biedingen zijn gedaan. Ik ben zo blij!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Gefeliciteerd
Ik kom me ook melden. We zijn nu vooralsnog nog even aan het orienteren, maar we zijn van plan na de kerst naar de andere kant van het land te verhuizen. Huizen zijn daar veel goedkoper dan hier, dus ik zit me al helemaal te verheerlijken over wat we ons zouden kunnen veroorloven. Ik vind het wel lastig dat ik niet even gewoon langs kan rijden om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk tiramisuus! (heb jij niet ook een tijdje op Wat eten we vandaag meegeschreven?)

Lijkt me leuk huizen kijken ja :-) Wel spannend, ik neem aan dat één van jullie een baan daaro heeft gevonden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven