Update windows

20-10-2016 10:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn laptop vorige week opstartte kreeg ik een update scherm, 12 % voortgang, schakel uw computer niet uit, blabla. Na 4 uur op 12 % te hebben gezeten toch uitgezet en weer aan en ik kon gewoon door. Vanmorgen hetzelfde, maar nu helpt uit en aanzetten niet meer. Hij staat al uren op 12 %. Wat kan ik nog doen?
"Boring conversation anyway"
tja je zet hem uit terwijl dat niet de bedoeling is......
Een heel harde reset? Even de batterij los en weer terug klikken. Misschien dat dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Wachten!! Deze update is namelijk een lange upate. Die van mij is wel een halve dag bezig geweest en heeft 3x opnieuw geupdate.



Alleen jij zet hem uit als hij nog midden in een proces zit. Met een beetje pech is er iets omgevallen en gaat hij het helemaal niet meer doen. Dan kun je hem naar een reparatiezaakje brengen. Voortaan niet meer uitzetten dus, dan gaan er dingen kapot.
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem heb ik ook gehad. Mijn vriend heeft na wat gegoogle een oplossing gevonden. Iets met opstarten in veilige modus, ergens een bestandje verwijderen en dan de update opnieuw doen. Schijnt vaker voor te komen.



Mijn laptop liep overigens zomaar vast als ik hem tussendoor wel kon opstarten.



Ik had mijn laptop ook uitgezet, terwijl er stond dat dat niet mocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik las hier op het forum laatst van mensen dat de laptop 4 dagen bezig was geweest met de update.



En dan lees ik elders dat je aan 2 GB genoeg hebt voor Windows 10 :D
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dit is volgens mij een update die bij veel mensen voor problemen zorgt. Bij mij probeert de update het al twee weken ofzo, ik moet telkens, soms zelfs na 24 uur een harde reset geven. De update is gewoonweg niet goed. Een update die vier dagen duurt is een kapotte update. Dat Microsoft hier nog geen oplossing voor heeft gevonden is belachelijk.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Dit staat op de site van Computer Totaal: Windows update
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Bitje93 schreef op 20 oktober 2016 @ 10:34:

Ik las hier op het forum laatst van mensen dat de laptop 4 dagen bezig was geweest met de update.



En dan lees ik elders dat je aan 2 GB genoeg hebt voor Windows 10 :DKlinkt alsof je er verstand van hebt. Zou je dan eens willen uitleggen hoe het laden van een update veel langer duurt door een beperkt werkgeheugen?
quote:Alixane schreef op 20 oktober 2016 @ 11:04:

Dit staat op de site van Computer Totaal: Windows update

Ah, dus volgens mensen die er echt verstand van hebben heeft het niets te maken met een gebrek aan werkgeheugen.



Hoe zou dat nou zitten?
Mijn goedkope laptop (230 euro) was in een uur klaar met de update inclusief een keer of 3 automatisch opnieuw opstarten.
Alle reacties Link kopieren
Door gegevens welke tijdens de update worden opgeslagen in het werkgeheugen.

Totdat dit vol zit uiteraard, dan gaan we swappen naar de harde schijf, wat het er absoluut niet sneller op maakt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Net een nieuwe update gehad: KB3150513

Deze was zo klaar en nu is die andere (foute) update, KB3194496, verdwenen. Ik zie hem tenminste niet meer staan en Windows zegt dat alles up to date is. Mooi, want ik werd er echt flauw van.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Bitje93 schreef op 20 oktober 2016 @ 13:24:

Door gegevens welke tijdens de update worden opgeslagen in het werkgeheugen.

Totdat dit vol zit uiteraard, dan gaan we swappen naar de harde schijf, wat het er absoluut niet sneller op maakt.





En daar zit volgens jou de beperkende factor, zelfs nadat je hebt kunnen lezen dat het verband dat je legt onzin is.
Alle reacties Link kopieren
Weet je Bunny, laat ik gewoon de meest wijze zijn en je gewoon gelijk geven en je in je eigen dommigheden laten geloven.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Om half 3 stond de update erop. Bijna 7 uur geduurd. Gelukkig is het wel gelukt.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gelukt ia BriannaF! 7 uur is natuurlijk belachelijk lang, maar goed, de update staat erop!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven