Tips voor ultiem luie mensen

20-10-2016 20:53 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op kamers en ben net begonnen met op mezelf wonen. En nou heb ik me toch een rothekel aan huishoudelijke taken!



Nu heb ik wat systeempjes ontwikkeld voor mezelf zodat het gewoon minder werk is.



Bijvoorbeeld:

Ik had altijd een hoop was rondslingeren in mijn kamer. Nu hang ik een witte canvas tas, en een donkere canvas tas op. Gooi het erin. Hele canvas tas kan in de wasmachine en als het eruit komt heb ik in plaats van een kast en soort hangsysteem van de Ikea waar je alles in kan flikkeren per kledingstuk. Dus ook niet meer vouwen!



Afwassen. Onder stromend water met een sponsje met zeep erop, effe schrobben, (veel handiger dan met zon afwasborstel, waarom hebben mensen die?) en dan onder stromend water houden, dan kan het uitlekken dus ook niet meer afdrogen.

Mijn afwastijd is nu van halfuur naar 5 minuten gegaan. En ik had er zon hekel aan.

Kan trouwens geen afwasmachine betalen.



Andere mensen nog van dit soort saaie tips? makkelijker hebben gemaakt? Of spullen waarvan je echt kan genieten dat je ze hebt gekocht?
Deze man is stiekem mijn held: http://www.businessinside ... ernational=true&r=US&IR=T



Daar heb ik ook serieus over na gedacht.
Alle reacties Link kopieren
En die kast snap ik ook niet. Je hoeft je kleding dan niet meer op te vouwen? Je hangt het op dus? Maar dan moet je het aan hangers doen?

Hoeveel was heb je in je eentje? Ik was hier voor 4 personen en dat is ook best te doen hoor: )
Ik heb zo'n hekel aan de afwas gekregen sinds enkele maanden. Maar ik heb geen afwasmachine. Oké ik ga het nu écht doen.



- Afdruiprek scheelt afdrogen.

- Zo weinig mogelijk troep en tierelantijntjes in huis. Als je dan toch eens moet schoonmaken, hoef je niet bergen te verschuiven om overal met je doekje of swiffer te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shrodingerskat schreef op 20 oktober 2016 @ 21:15:

ik zeg ook niet dat het veel werk is, wel dat ik er een hekel aan heb.



Droogshampoo is mijn redder. Mijn haar word al vet na een paar uur dus dat is echt heerlijk. Anders mag ik een of twee keer per dag haren wassen.



Swiffer in plaats van stofzuigen? Ik wist niet dat dat kon. Heb ook al een hekel aan stofzuigen natuurlijk!



Ja die tassen en die kast zijn misschien wat een.. bijzondere oplossing :p, maar het werkt wel.

De kast is zon hangkast maar in plaats van hangers hangen er zon hangende opbergers in, skubb heet het volgens mij.



Ja het milieu, ik denk dan, ik recycle en ben vegetarisch. En we hebben geen waterproblemen in west Europa , dus dat kan dan wel vind ik.



Azijn ga ik ook proberen.Misschien je haar minder wassen? Wrsch wordt het daardoor zo snel vet.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Keukenkastjes met ingebouwd afdruiprek:



In het land waar ik een tijdje heb gewoond is het de normaalste zaak van de wereld. Waarom hebben we dat hier niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 20 oktober 2016 @ 21:17:

Ik snap je eerste punt niet to.

Witte en zwarte zak. Gewoon een wasmand dus? En voorheen slingerde al je vieze kleding gewoon in je kamer rond? Vieze onderbroeken enzo? Hier gewoon een wasmand in de badkamer en beneden bij de wasmachine ook een. Dat sorteren kost ook geen tijd.Ik had eerst een wasmand in mijn kamer maar had een hekel aan sorteren. Nu twee wasbare waszakken in slaapkamer, kan dus gelijk ingooien en is al gesorteerd op donker/wit. Dan met zak en al in wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 20 oktober 2016 @ 21:21:

En die kast snap ik ook niet. Je hoeft je kleding dan niet meer op te vouwen? Je hangt het op dus? Maar dan moet je het aan hangers doen?

Hoeveel was heb je in je eentje? Ik was hier voor 4 personen en dat is ook best te doen hoor: )Die kast is een Ikea skubb ding. Kan geen plaatjes plakken. Niks vouwen, gewoon in een soort compartiment gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 20 oktober 2016 @ 21:21:

Deze man is stiekem mijn held: http://www.businessinside ... ernational=true&r=US&IR=T



Daar heb ik ook serieus over na gedacht.

Wauw



Dat is echt slim.
quote:shrodingerskat schreef op 20 oktober 2016 @ 21:23:

[...]





Die kast is een Ikea skubb ding. Kan geen plaatjes plakken. Niks vouwen, gewoon in een soort compartiment gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:shrodingerskat schreef op 20 oktober 2016 @ 21:22:

[...]





Ik had eerst een wasmand in mijn kamer maar had een hekel aan sorteren. Nu twee wasbare waszakken in slaapkamer, kan dus gelijk ingooien en is al gesorteerd op donker/wit. Dan met zak en al in wasmachine.Dan word je kleding toch nooit schoon als je ze in de tas in de wasmachine gooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:shrodingerskat schreef op 20 oktober 2016 @ 21:23:

[...]





Die kast is een Ikea skubb ding. Kan geen plaatjes plakken. Niks vouwen, gewoon in een soort compartiment gooien.Of je het nou in zo'n ding gooit of in een kast dat maakt toch niet uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 20 oktober 2016 @ 21:22:

Keukenkastjes met ingebouwd afdruiprek:

[afbeelding]

In het land waar ik een tijdje heb gewoond is het de normaalste zaak van de wereld. Waarom hebben we dat hier niet?Wij hebben die ook!
quote:mariposita schreef op 20 oktober 2016 @ 21:25:

[...]





[afbeelding]Dat wordt toch een onwijze zooi en je zit met allemaal gekreukte kleding (die je niet meer terugvindt want ligt ergens onderop achterin).
Alle reacties Link kopieren
quote:Finjie schreef op 20 oktober 2016 @ 21:22:

[...]





Misschien je haar minder wassen? Wrsch wordt het daardoor zo snel vet.Dat heb ik geprobeerd, dat helpt niet. Dus droogshampoo helpt mij enorm, dan was ik het om de dag.
Alle reacties Link kopieren
Sommige kleding vaker dragen, luchten en niet na 1x wassen.

Je handdoeken vaker dan 1 douchebeurt gebruiken.

Je ontbijtbord ook voor de lunch en diner gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:joysjuhhh schreef op 20 oktober 2016 @ 21:21:

Ik heb zo'n hekel aan de afwas gekregen sinds enkele maanden. Maar ik heb geen afwasmachine. Oké ik ga het nu écht doen.



- Afdruiprek scheelt afdrogen.

- Zo weinig mogelijk troep en tierelantijntjes in huis. Als je dan toch eens moet schoonmaken, hoef je niet bergen te verschuiven om overal met je doekje of swiffer te komen.Dat en verder zo veel mogelijk kasten met deuren of planken met afsluitbare bakken. Dat scheelt veel tijd bij het afstoffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 20 oktober 2016 @ 21:27:

[...]



Wij hebben die ook! Gaaf! Waar kan je ze in Nederland kopen?
Soms is kleding ook weer min of meer schoon als je het in de doucheruimte hangt tijdens/na het douchen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 20 oktober 2016 @ 21:29:

[...]





Gaaf! Waar kan je ze in Nederland kopen?

Ik heb geen idee. Ik woon in Zweden

Maar het lijkt mij niet moeilijk om zelf te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 20 oktober 2016 @ 21:22:

Keukenkastjes met ingebouwd afdruiprek:

[afbeelding]

In het land waar ik een tijdje heb gewoond is het de normaalste zaak van de wereld. Waarom hebben we dat hier niet?Omdat het afdruipwater dan op de bodem van je keukenkastjes komt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@dolfje Kast heeft minder vakken. Bovendien is dit flexibel dus dan valt het er niet uit.



@sallyspectra. Ten eerste open ik een topic voor ultiem luie mensen dus je kan aannemen dat ik niet de meest geordende ben. En ten tweede heb ik daar geen last van, het zijn kleine vakken, het is net een grabbelton. Lekker roeren tot je wat vind
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 20 oktober 2016 @ 21:30:

[...]





Omdat het afdruipwater dan op de bodem van je keukenkastjes komt?De onderste plank is ook gewoon een rek. Het zakt dus naar beneden in de wasbak
Alle reacties Link kopieren
Die kastjes met afdruiprek in Spanje ook gezien. Water druipt op het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynne schreef op 20 oktober 2016 @ 21:07:

Dichtst bijzijnde wasserette opzoeken . Hier is het 8 euro voor 2 grote wassen en je krijgt het opgevouwen terug. Dat heb ik in uitzonderingen bij hoge nood nog wel eens gedaan .



Doe ik met de vakantie was, no way dat ik hier dagen ga wassen, ophangen, vouwen.

Breng het naar de wasserette en klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 20 oktober 2016 @ 21:32:

Die kastjes met afdruiprek in Spanje ook gezien. Water druipt op het aanrecht.Dan moet je daar dus verder niks hebben staan, zou voor mij niet werken :-)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven