Ik wil mijn oude leven terug :(

07-10-2016 13:11 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om met de deur in huis te vallen: ik wil mijn oude leven terug. Was dat perfect, nee dat niet maar wel stukken beter vergeleken met dit.



Eind augustus ben ik alleen gaan wonen, gedeeltelijk met mijn kinderen. De relatie liep niet meer, al lange tijd niet. Mijn ex en ik hebben een co-ouderschap. Dit valt me erg zwaar. De kinderen zijn maar 1 dag in de week bij mij want ik werk 4 dagen. Mijn ex werkt 3 dagen in de week dus ze zijn meer bij hem. De weekenden dat hij ze heeft zie ik ze donderdagochtend voor het laatst en dan dinsdag na het werk weer. Dit voelt echt niet goed en ik heb hier veel last van.



Ik woon in een vakantiewoning een eindje weg bij mijn ex vandaan waar ik veel geld voor betaal en niet mijn eigen meubels/spullen heb. Het voelt dus niet echt als thuis. Ik heb de huur al opgezegd en ben bezig met andere huizen. Maar dit is het allemaal niet want ik wil mijn gezin terug. Ik heb geprobeerd met mijn ex of ik daar terug kan komen. Ik wil gewoon zo graag dat alles weer 'normaal' is. Hij ziet dat niet zitten en vindt het wel best zo.



Ik voel me hier iedere dag slecht om en weet niet hoe ik verder moet. Ik weet niet waar ik moet gaan wonen. Op mijn werk gaat het niet goed. Alles staat op losse schroeven en dat voelt heel rot. Ik hoop dat er mensen zijn die mij adviezen kunnen geven...
Wat vindt je therapeut er van dat je weer terug bent? ( En waarschijnlijk straks weer weg gaat, want volgens je andere topic is het toch weer niet wat je er van dacht, en ben je al weer half op zoek naar een volgende liefde)

Heeft hij/zij uitgelegd hoeveel impact dit kan hebben op jonge kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 18 oktober 2016 @ 13:43:

Wat vindt je therapeut er van dat je weer terug bent? ( En waarschijnlijk straks weer weg gaat, want volgens je andere topic is het toch weer niet wat je er van dacht, en ben je al weer half op zoek naar een volgende liefde)

Heeft hij/zij uitgelegd hoeveel impact dit kan hebben op jonge kinderen?



Mijn psycholoog zei daar eigenlijk niks over dat ik weer terug ben. Ze vroeg hoe dat voelt.



Nee dat heeft ze niet. Ze is gelukkig niet zo veroordelend als jij. En net alsof ik de enige ben met kinderen die uitelkaar ging.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 18 oktober 2016 @ 13:03:

iemand die niet alles afgooit op haar bordeline doe ik niet maar veel van mijn reageren etc. komt daar natuurlijk wel door, iemand die niet de huur opzegt zonder een woonruimte te hebben ik had keuze uit meerdere woningen om te huren, iemand die terug wilt bij een ex waar noch zij of de ex en niet te vergeten te kinderen gelukkig van gaan worden, de kinderen waren erg ongelukkig toen we uitelkaar waren, daar had ik het ook erg moeilijk mee.



zo iemand noem ik niet stabiel,



je bent niet standvastig, je waait maar wat aan, en geeft iedereen behalve jezelf de schuld van je ellende nee hoor, ik geef mezelf juist 'de schuld' ervan,

en dat maakt jou niet stabiel
quote:Singlegirlx schreef op 18 oktober 2016 @ 13:49:

[...]





Mijn psycholoog zei daar eigenlijk niks over dat ik weer terug ben. Ze vroeg hoe dat voelt.



Nee dat heeft ze niet. Ze is gelukkig niet zo veroordelend als jij. En net alsof ik de enige ben met kinderen die uitelkaar ging.O nou niks aan de hand dus,dit trucje kun je dus gerust nog een keer of 10 herhalen daar hebben de kinderen geen last van en op de langere termijn al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 18 oktober 2016 @ 13:51:

[...]



O nou niks aan de hand dus,dit trucje kun je dus gerust nog een keer of 10 herhalen daar hebben de kinderen geen last van en op de langere termijn al helemaal niet.



Ik heb het vroeger zelf ook meegemaakt met mijn ouders. Ik zal niet zeggen dat kinderen er geen last van hebben.



Maar je vraagt mij wat mijn psycholoog zei en daar geef ik je antwoord op.
quote:Singlegirlx schreef op 18 oktober 2016 @ 14:02:

[...]





Ik heb het vroeger zelf ook meegemaakt met mijn ouders. Ik zal niet zeggen dat kinderen er geen last van hebben.



Maar je vraagt mij wat mijn psycholoog zei en daar geef ik je antwoord op.Maar als je uit ervaring weet dat kinderen daar wel last van hebben wil je ze dat toch niet aandoen? Of ben ik nou gek?
Goed dat je een psycholoog hebt. Hopelijk kom je daar verder mee.
Kinderen hebben behoefte aan stabiliteit en regelmaat. Niet aan twee ouders die de knoop niet kunnen doorhakken.

Uit elkaar gaan hoeft helemaal niet traumatisch te zijn voor kinderen. Een instabiele ouder die steeds in en uit loopt wanneer het even niet gaat wel.
Alle reacties Link kopieren
Singlegirl...jou psycholoog zal waarschijnlijk nooit iets zeggen wat hij of zij vindt van wat je doet. De vraag hoe dat voelt is juist om jou aanwijzingen te geven om bij jezelf te rade te gaan waarom jij dit gedrag vertoont en wat voor gevoel dit bij jou opwekt.



Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, heb jaren geleden ook de diagnose borderline gekregen, hele intensieve gedragstherapie gehad en sta nu redelijk gebalanceerd in het leven. Natuurlijk zijn de oude mechanismen soms nog aanwezig, maar gelukkig kan ik snel schakelen van destructief naar constructief gedrag.



Ik denk dat je, in plaats van hier op het viva forum topics te openen en bevestiging zoeken bij anderen, je je beter kunt focussen op jezelf. Ga serieus aan jezelf werken. De acties die je nu onderneemt zijn niet goed voor jou ennook niet voor je gezin. Je kinderen gaan net als bij jou gebeurd is vroeger, de dupe zijn van jou gedrag. Dat wil je toch niet? Neem eens verantwoordelijkheid. Je bent moeder, kom op.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 18 oktober 2016 @ 14:06:

Goed dat je een psycholoog hebt. Hopelijk kom je daar verder mee.Met de psycholoog zelf zal ik niks verder komen. Ik heb eerder heel lang bij een psycholoog gelopen maar dit is voor mij niet voldoende. Vandaar dat ik nu aangemeld ben voor MBT dagbehandeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 18 oktober 2016 @ 14:13:

Kinderen hebben behoefte aan stabiliteit en regelmaat. Niet aan twee ouders die de knoop niet kunnen doorhakken.

Uit elkaar gaan hoeft helemaal niet traumatisch te zijn voor kinderen. Een instabiele ouder die steeds in en uit loopt wanneer het even niet gaat wel.



Toen wij uitelkaar waren was het blijkbaar wel traumatisch voor de kinderen. Het gaat nu alweer een stuk beter met ze nu we weer als gezin bijelkaar wonen.



Ik heb nergens gezegd dat we in en uit lopen als het 'even niet gaat'.
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 18 oktober 2016 @ 14:06:

[...]



Maar als je uit ervaring weet dat kinderen daar wel last van hebben wil je ze dat toch niet aandoen? Of ben ik nou gek?Ze wat niet aandoen? Uit elkaar gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 19 oktober 2016 @ 14:16:

[...]





Toen wij uitelkaar waren was het blijkbaar wel traumatisch voor de kinderen. Het gaat nu alweer een stuk beter met ze nu we weer als gezin bijelkaar wonen.



Ik heb nergens gezegd dat we in en uit lopen als het 'even niet gaat'.Hoelang hebben ze gehad om aan die situatie te wennen dan? En waren jij en de vader toen ook stabiele rolmodellen voor hen? Dus niet met ze mee zitten huilen omdat het zo traumatisch is enzo?
quote:Timetraveler schreef op 19 oktober 2016 @ 14:19:

[...]



Hoelang hebben ze gehad om aan die situatie te wennen dan? En waren jij en de vader toen ook stabiele rolmodellen voor hen? Dus niet met ze mee zitten huilen omdat het zo traumatisch is enzo?Hooguit een maand..
quote:Singlegirlx schreef op 19 oktober 2016 @ 14:17:

[...]





Ze wat niet aandoen? Uit elkaar gaan?Ik bedoel inderdaad dat uit elkaar gaan en dan weer bij elkaar komen. Als jij zelf weet hoe dat was waarom dan je bloedjes door hetzelfde laten gaan?
quote:Singlegirlx schreef op 19 oktober 2016 @ 14:17:

[...]





Ze wat niet aandoen? Uit elkaar gaan?Uit elkaar gaan hoeft op zich geen trauma voor een kind te zijn tenzij de toestand er omheen 1 groot hysterisch circus is maar dat heb je als ouders zelf in de hand.
TO, je bent alleen maar uit puur eigenbelang terug naar hem gegaan, dus doe nu niet net alsof je het voor je kinderen hebt gedaan of voor je ex of voor de liefde! Jij kan niet alleen zijn, dus de makkelijkste (egoistische) weg gekozen..........
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 19 oktober 2016 @ 16:01:

TO, je bent alleen maar uit puur eigenbelang terug naar hem gegaan, dus doe nu niet net alsof je het voor je kinderen hebt gedaan of voor je ex of voor de liefde! Jij kan niet alleen zijn, dus de makkelijkste (egoistische) weg gekozen..........Schaakmat.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:loisnvt schreef op 19 oktober 2016 @ 16:01:

TO, je bent alleen maar uit puur eigenbelang terug naar hem gegaan, dus doe nu niet net alsof je het voor je kinderen hebt gedaan of voor je ex of voor de liefde! Jij kan niet alleen zijn, dus de makkelijkste (egoistische) weg gekozen..........Die indruk heb ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben teruggegaan omdat de kinderen het zo moeilijk ermee hadden. Dit was ook de reden voor mijn ex dat ik terug mocht komen. Hij zag hoe moeilijk ze het hadden.



Verder vond ik idd het alleen leven niet leuk, daar ben ik eerlijk in ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 21 oktober 2016 @ 10:28:

Ik ben teruggegaan omdat de kinderen het zo moeilijk ermee hadden. Dit was ook de reden voor mijn ex dat ik terug mocht komen. Hij zag hoe moeilijk ze het hadden.



Verder vond ik idd het alleen leven niet leuk, daar ben ik eerlijk in ja.Maar was teruggaan ook de beste beslissing voor hen en niet alleen de makkelijkste weg? Het ouderschap houdt soms ook in dat je kinderen steunt, troost en coacht in situaties waarin ze pijn of verdriet hebben, maar waarvan je weet dat het op langere termijn beter voor hen is. Plus wat je zelf wil aan de kant zetten (zoals niet alleen kunnen zijn). Kan je dat?
quote:Singlegirlx schreef op 21 oktober 2016 @ 10:28:

Ik ben teruggegaan omdat de kinderen het zo moeilijk ermee hadden. Dit was ook de reden voor mijn ex dat ik terug mocht komen. Hij zag hoe moeilijk ze het hadden.



Verder vond ik idd het alleen leven niet leuk, daar ben ik eerlijk in ja.Dus nu blijf je minimaal nog 15 jaar met hem samen of ga je weer als je een 'nieuwe' papa voor hen heb gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat op korte termijn positief is, is op lange termijn negatief. En vice versa.

Heb ik ooit van een psycholoog gehoord. Nog nooit kunnen weerleggen
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Eventjes twee linkjes als tegenspraak tegen de, niet alleen in dit topic, adviezen dat scheiden beter is voor de kinderen:

https://www.ouders.nl/art ... en-vooral-bij-de-kinderen

http://www.allesoverschei ... en-alleen-voor-de-kinder/



Wil hiermee beslist niet zeggen dat bij elkaar blijven altijd beter is, staat er overigens ook in beschreven. Weet niet of TO dit bedoelt als ze aangeeft dat het beter is voor de kinderen, betwijfel het zelfs omdat ze aangeeft te geloven dat haar prins op het witte paard nog ergens rondloopt of zij en haar vriend moeten net als de Tates kunnen leven. Het laatste lijkt mij trouwens heel erg moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven