Respectloos?

20-10-2016 17:27 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik maken ook weleens "ruzie". Daar wordt bij ons nooit bij gescholden of geduwd of met dingen gegooid. Als we eenmaal gekalmeerd zijn, (meestal een paar uur later ) komen we er altijd op terug. Dat kan best wel eens verhelderend werken.. Maar echt gillende ruzie.. Nee.. Dat lijkt me ook niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Serieus, waarom wil je vrijwillig in een relatie blijven waarin je het slechtste in elkaar naar boven haalt?
quote:Dikhat schreef op 20 oktober 2016 @ 19:49:

Lijkt wel of niemand hier ruzie heeft met partner. Soms moet je gewoon even ruzie maken om tot iemand door te dringen. Ik vind het juist lekker om af en toe ruzie te maken. Als het dan maar wel weer uitgepraat is.

mijn ex zei altijd dat ruzie maken ook goed is.

ik wou hem zo graag geloven, maar ik vind ruzie maken vreselijk. vooral met de man waarvan ik hou.

Heb nu een hele andere relatie en ook hij vindt ruzie maken vreselijk. je wil elkaar toch geen pijn doen? en als je ruzie hebt, dan doe je de ander pijn. zo is het gewoon in mijn ogen.

laatst hadden we onenigheid(zonder geschreeuw geduw en gescheld) en het was misschien goed omdat we het daarna écht hebben uitgepraat...

maar fijn en lekker? nee...
Jullie zijn allebei respectloos, jij net zo goed als hij. En een goede relatie bestaat niet uit zóveel ruziemaken, niet uit zulke rotopmerkingen maken tegen elkaar, niet uit doordrammen en ontploffen. In een goede realtie heb je liefde, respect voor elkaar, is er eerlijkheid, weinig ruzie en ga je in ieder geval niet zo om als jullie met elkaar doen.
quote:Dikhat schreef op 20 oktober 2016 @ 19:49:

Lijkt wel of niemand hier ruzie heeft met partner. Soms moet je gewoon even ruzie maken om tot iemand door te dringen. Ik vind het juist lekker om af en toe ruzie te maken. Als het dan maar wel weer uitgepraat is.Wat versta jij onder ruzie? Ik dat je kwaad tegenover elkaar staat, stemverheffingen, soms weglopen, dingen zeggen die je eigenlijk niet wil zeggen. Ik heb nooit ruzie met mijn vriend, want bovenstaande gebeurt allemaal niet. Natuurlijk zijn er weleens ergernissen, natuurlijk snauw ik hem weleens kort af, maar vlak daarna is het weer als van tevoren, dat noem ik geen ruzie.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Dikhat schreef op 20 oktober 2016 @ 19:49:

Lijkt wel of niemand hier ruzie heeft met partner. Soms moet je gewoon even ruzie maken om tot iemand door te dringen. Ik vind het juist lekker om af en toe ruzie te maken. Als het dan maar wel weer uitgepraat is.Mijn vriend neemt mijn serieus, daar heb ik geen ruzie voor nodig. En ik neem hem serieus, dus gewoon praten is voldoende. Dan hoef ik dus ook niet achteraf uit te praten want het praten gebeurt meteen.
quote:tikimasala schreef op 20 oktober 2016 @ 19:43:

Ik kan bijna niet volgen.

Annelleke als ik doordram is het omdat ik reactie wil. En hij geeft geen kik alsof het hem allemaal niets doet. En daar wordt ik triest van. Omdat ik wel van hem hou natuurlijk.



Ik schreeuwe uit de andere kamer omdat als je praat vanuit die ruimte het gewoon niet hoort.. Maar ik was me er inderdaad wel niet van bewust dat ik nog steeds luid ging wanneer het niet zou moeten.

Hoe gaat dat dan bij jullie? Schreeuwt er nooit niemand? Ook niet per ongeluk? Dan ben ik misschien wel te opvliegend misschien.

Wat me ook verbaast is zo snel die reacties van dan zou ik weg zijn. Jullie matchen niet. Dan hou ik mss toch te veel vast aan dingen die mss niet te redden zijn.

in mijn vorige relatie heb ik veel geschreeuwd hoor, jazeker...

en hij kon ook zo doen als jouw vriend, heel koud en heel hard, liefdeloos.. en ik werd daar wanhopig van.

herken er veel van dus... en dat is niet goed!

bij mij liep het uit de hand, heb vaak blauwe plekken gehad van zo'n "duwtje" of hij snoerde mij de mond als ik mijn keel openzette waardoor ik wel eens een blackout kreeg....Tja..soms haal je bij elkaar het slechtst naar boven. en dan heb je spijt en blauwe plekken dat is nooit goed te praten en niet uit te praten. Waak daarvoor!

ik ben blij dat ik de knoop doorgehakt heb, wàt een bevrijding...dit was geen liefde meer.

Stop er gewoon mee, deze relatie vreet je op, je bent ongelukkig en niet jezelf...
Alle reacties Link kopieren
quote:tikimasala schreef op 20 oktober 2016 @ 20:28:

Dikhat dat vind ik ook. Maar ben natuurlijk niet mee eens dat iemand bang is van de ander. Dat hij nu bang is dat ik duw of ik die bang wordt omdat hij zijn zelfbeheersing verliest.

Grappig wel dat jullie mijn duw geweld noemen. Zo erg was het niet.

Denk dat kleuters in de kleuterklas elkaar harder duwen.



Gelderka ja dat denk ik dus ook soms haha. Maar ik wordt wel ongelukkig. Denk niet dat dat de bedoeling is.

En als de ruzie dan voorbij is zien we elkaar terug graag en vergeten we weer alles. Maar een oplossing komt er nooit en dat wil ik dus ook niet.

Nuja moest het allemaal zoo gemakkelijk zijn om uit elkaar te gaan dan zouden er geen relatie forums zijn zeker.

Dus degene die nooit schreeuwen of eens een duw even. Stel je partner geeft je een duw zou je na bijvoorbeeld 10jaar gewoon je koffers nemen?

Geweld is geweld. Waarom denk je dat kleuters worden gestraft als ze elkaar duwen en dat het ze wordt afgeleerd en dat ze wordt geleerd met respect met elkaar om gaan. Vind je het zelf niet erg om jezelf te vergelijken met kleuters die nog amper zelfbeheersing hebben?



En ja, bij schreeuwen of duwen ben ik weg. Ik wil een man die mij liefdevol behandelt. Voor het tot schreeuwen of duwen komt is er al ontzettend veel mis gegaan, van allebei de kanten. Huiselijk geweld betekent voor mij einde relatie. Ik ben al eens weggegaan en heb er nooit spijt van gehad. Ik ben het waard fatsoenlijk behandeld te worden.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 20 oktober 2016 @ 20:01:

Serieus, waarom wil je vrijwillig in een relatie blijven waarin je het slechtste in elkaar naar boven haalt?Dat snap ik dus ook echt niet... Ben je dan zo bang om alleen te zijn dat je maar in dit soort ellende blijft hangen!?
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel, dit is niet makkelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:tikimasala schreef op 20 oktober 2016 @ 20:53:



Edit: liberty bovenstaand beantwoord je vraag denk ik ook. Ja ik ben bang en ik had het niet zo goed door. Blijkbaar hebben de meeste mensen meer vertrouwen in hunzelf. Daarom vroeg ik het me dus ook af indien dit wel normaal was. Haha klinkt eigenlijk erg belachelijk nu. Nee hoor, het is best hard werken en soms gewoon kut om tevreden te zijn met jezelf en alléén jezelf. Maar aangezien je nog de rest van je leven met jezelf moet doorbrengen, is dat ook de beste vriend die je kunt hebben! En hoe eerder je van deze vent/relatie verlost bent, hoe meer tijd je nog hebt om het leuk te gaan maken!
quote:tikimasala schreef op 20 oktober 2016 @ 20:53:

Ik ben bang dat ik nooit iemand ga tegenkomen waar het dan wel mee klikt.

Dat dacht ik toen ik met mijn ex was ook. Hij en ik konden ontzettende ruzie hebben, hij kon echt urenlang blijven mokken. Dat was niet leuk. Nu heb ik dat nooit meer, mijn vriend is gelukkig niet zo. Een relatie hoort leuk te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Jouw referentiekader is een andere dan die van je vriend. Waar jij het lekker vindt om te 'bekvechten', vind je vriend dat zo te lezen helemaal niet. Hij zet zijn hakken in het zand en gooit je het liefste de deur uit.



En elkaar aanraken tijdens zo'n discussie is een NO GO. Blijf van elkaar af tijdens zo'n discussie.
quote:tikimasala schreef op 20 oktober 2016 @ 19:36:

Summerdance je begrijpt toch ook dat ik nu heel weinig positiefs te vertellen heb. Moest mijn relatie enkel bestaan uit mijn bericht dan was ik niet gaan samenwonen. Wel had ik meer moeten praten over onze wensen en verwachtingen en niet zo blind zijn.



Ik had hem niet moeten duwen dat klopt. Dat was mijn eerste reactie. Na een lelijke opmerking weer. Maar eerlijk is eerlijk ik vind dat hij een duw wel moet kunnen verdragen... Het is niet dat hij op de grond gesmeten werd ofzo. Hij wankelde amper...



Louise dat lijkt me een fantastisch plan. Zal wss wel beter gaan dan haha.





"Ik vind dat hij een duw moet kunnen verdragen".



Ik vind het zorgwekkend dat jij de grenzen van wat toelaatbaar is in een relatie al bijzonder ver hebt verlaagd. En je vergoelijkt jezelf ook nog. Dat is een typische dader houding.
Zorgen dat je financieel er goed voor staat en weg gaan. Dit is toch niet goed en gelukkig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kraplapje schreef op 21 oktober 2016 @ 14:46:

Zorgen dat je financieel er goed voor staat en weg gaan. Dit is toch niet goed en gelukkig?Jij bent wel goed en gelukkig en hebt nooit woorden of ruzie met jouw partner?
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat iemand die een vriend of geliefde is zijn hand voor iets anders dan een liefkozing op me legt.



Vraag het me ouders gewoon, waar ben je bang voor? Denk je dat ze je zullen afwijzen?
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Dus je houdt wel van een beetje bekvechten vertelde je.. Tja. Wat verwacht je nu eigenlijk?!
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven