Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Ik woon al 6 jaar samen en ik vind het nog steeds erg prettig. We hebben het goed samen
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iertje94 schreef op 19 oktober 2016 @ 08:16:

[...]





Ik werk in de horeca en dus veel avonden. Mijn vriend heeft minder door dat ik ook gewoon 40 uur werk. Gelukkig ziet hij steeds meer in dat als ik midden in de nacht thuiskom ik overdag niet de hele dag het huis doe.Gelukkig maar, krijg je daar geen gedonder mee. Vind het wel grappig dat dat automatisch een beetje gedeeld word. Als ik niet zo lekker ben doet hij meer, als hij dat niet is ik. Hij heeft een tijdje heeeel slecht in z'n vel gezeten en toen deed ik alles. Was ook prima
Alle reacties Link kopieren
Ik las in een ander topic (volgens mij dat over mannen en boodschappen) dat er ook apps zijn waarin je alle taken kunt zetten en dan kun je deze verdelen. Dat lijkt mij ideaal in ons geval, want dan weet je nog wat er moet gebeuren, soort van afstreeplijstjes, waar ik dus altijd heel blij van word.

Denk dat je het daardoor ook wel goed kunt regelen. En accepteren dat het niet altijd naar jouw standaard is of dat het op jouw manier gedaan wordt.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
.
Boodschappen gaan hier altijd goed hoor, ook als we het niet samen halen

Allebei niet zo moeilijk.



Ik ben nu zo'n anderhalf jaar samen met mijn vriend. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn TO, veel plezier met zijn tweetjes en succes met het staartje van de verhuizing! Geniet van die eerste tijd samen op één plek, is toch wel speciaal.



Hier al weer bijna zeven jaar samen in hetzelfde huis en soms voelt het nog net als in het begin. Het ging zo`n beetje vanzelf, na een week of zes samen stond hij gewoon met zijn tv op de stoep en dat was dat



Ook al moest ik er voor naar de andere kant van de wereld, we hebben het altijd gezellig samen. Dat is denk ik een van de belangrijkste dingen: het ongecompliceerd fijn kunnen hebben, zowel als vrienden als lovers. Open zijn naar elkaar toe, leuke dingen blijven doen en soms gewoon kneuterig samen thuis.



En ja, pick your battles! En elkaar dingen gunnen. Als je zelf dat klusje kunt doen, gewoon doen zodat de ander zijn handen vrij heeft, en andersom.

Huishouden doen we niet zo moeilijk over, dat scheelt. Komt zoals het komt Zijn een echt familietje met onze twee katten en volgend jaar een human baby erbij
.
Alle reacties Link kopieren
Leuke topic
Het beste ervan maken, hoe moeilijk dat soms ook is..
Yay, gister hebben we de ladekast verhuisd en het past in het huis (we wonen op ongeveer 42m2) nu heb ik zoveel ruimte voor kleding en schoenen!
.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wij wonen nu een jaartje officieus, en bijna 10 maanden officieel, samen en ik vind het nog steeds intens genieten
quote:Iertje94 schreef op 20 oktober 2016 @ 13:25:

Wat fijn Daremanda. Altijd fijn veel ruimte. Ik heb gisteren veel spullen verhuisd. Wanneer ga je over?Ik ben al over gaat alleen om laatste spullen die nog moe(s)ten komen
Alle reacties Link kopieren
Haha, leuk om te lezen dit.

Ik woon nu alweer 3 jaar samen, en het gaat nog steeds goed.

Ik vind het heerlijk om bij hem thuis te komen.

Aankomend weekend gaat hij echter 2 nachtjes weg met vrienden.

Voor het eerst in die 3 jaar.

En ik kan niet wachten...

Een heel weekend alleen!
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:Iertje94 schreef op 20 oktober 2016 @ 07:38:

[...]





Wij iets meer dan een jaar nu. Zijn nu 3 maanden aan het verbouwen. En hebben het huis gekocht toen we een half jaar hadden. Klinkt allemaal best snel lees ik nu.Als het goed voelt... Waarom niet
ik woon ongeveer anderhalf jaar al samen, het is alsof we nooit anders hebben gedaan na 3 maanden kwam onze kater er ook bij.

ik vind het ook super, al kan ik nog wel is pissig worden als ik ochtends opsta en de tafel ligt vol troep omdat vriend weer is een snackbui had maar boodschappen doen en koken vind ik heerlijk
quote:cybermeisje schreef op 19 oktober 2016 @ 09:27:

Ik las in een ander topic (volgens mij dat over mannen en boodschappen) dat er ook apps zijn waarin je alle taken kunt zetten en dan kun je deze verdelen. Dat lijkt mij ideaal in ons geval, want dan weet je nog wat er moet gebeuren, soort van afstreeplijstjes, waar ik dus altijd heel blij van word.

Denk dat je het daardoor ook wel goed kunt regelen. En accepteren dat het niet altijd naar jouw standaard is of dat het op jouw manier gedaan wordt.Klopt, die app heet Wunderlist.
O leuk dat meer mensen zich aansluiten!



Ik heb vandaag weer eens heerlijk gekookt, hoop dat vriend er ook zo over denkt

Morgen weekend, eindelijk weer eens lekker samen uitslapen
Alle reacties Link kopieren
@stormkraft: thx, ik zag dat mijn meneer dat ook op zijn telefoon had staat, tegen de tijd dat het zover is zal ik het eens ter sprake brengen.



We hebben afgelopen dagen onze eerste vakantie samen overleeft. Ging goed, ondanks dat niet alles volgens plan verliep (rot regen) hebben we het wel heel erg leuk gehad samen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet af en toe stiekem zijn telefoon te checken.

Want na een jaar of wat willen de meeste mannen zonder het te zeggen wel eens een ander lijf voelen.
quote:willem1959 schreef op 21 oktober 2016 @ 22:41:

Vergeet niet af en toe stiekem zijn telefoon te checken.

Want na een jaar of wat willen de meeste mannen zonder het te zeggen wel eens een ander lijf voelen.Foei Willem. (ps. Helpt het als ik zeg dat je comment 69 bent? )
quote:cybermeisje schreef op 21 oktober 2016 @ 22:36:

@stormkraft: thx, ik zag dat mijn meneer dat ook op zijn telefoon had staat, tegen de tijd dat het zover is zal ik het eens ter sprake brengen.



We hebben afgelopen dagen onze eerste vakantie samen overleeft. Ging goed, ondanks dat niet alles volgens plan verliep (rot regen) hebben we het wel heel erg leuk gehad samen.



Wat gezellig! Jammer van de regen maar dat nodigt weer uit tot andere creatieve bezigheden toch?



Mijn vriend had ontdekt dat er allerlei moeilijke boodschappen op de lijst stonden, kreeg ineens allerlei foto's op de app van volle schappen tandpasta, deo en haaraccessoires met telkens de vraag: Welke?

En ik dan omschrijven, 2 e van links 3 e rij van boven; die met de blauwe dop en witte letters

Etc etc

De schat, hij heeft overigens precies de juiste zaken meegebracht hoor!
quote:willem1959 schreef op 21 oktober 2016 @ 22:41:

Vergeet niet af en toe stiekem zijn telefoon te checken.

Want na een jaar of wat willen de meeste mannen zonder het te zeggen wel eens een ander lijf voelen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 21 oktober 2016 @ 23:42:

[...]





Wat gezellig! Jammer van de regen maar dat nodigt weer uit tot andere creatieve bezigheden toch?



Mijn vriend had ontdekt dat er allerlei moeilijke boodschappen op de lijst stonden, kreeg ineens allerlei foto's op de app van volle schappen tandpasta, deo en haaraccessoires met telkens de vraag: Welke?

En ik dan omschrijven, 2 e van links 3 e rij van boven; die met de blauwe dop en witte letters

Etc etc

De schat, hij heeft overigens precies de juiste zaken meegebracht hoor!



Mijn meneer woont gelukkig al ruim 10 jaar op zichzelf, dus ik denk dat het wel goedkomt met de boodschappen. Maar als ik mijn zin krijgt komt de AH toch minimaal 1x per maand de grote zaken thuis bezorgen, dus dan hoeven wij ons alleen maar druk te maken om groenten.



@Willem: als ie dan mar even laat weten of hij thuis komt eten, dan weet ik of ik mijn minaar uit kan nodigen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Haha, dat veranderde snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven