Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zag ik trouwens ontzettend leuke rokjes op de FeelGood market in mijn woonplaats. Nog nooit zoiets gezien. Echt multifunctioneel. De tailleband was breed en zat met een rits over de hele omtrek van het rokje vast. Deze kon ook losgemaakt worden en andersom eraan. Het rokje zelf was een overslagrokje, gemaakt van verschillende lapjes met verschillende dessins, met een sierbandje ertussen ter afscheiding. De binnenkant, die dus ook buitenkant kan worden, was van een lap, ook met een dessin. Stofjes uit India geloof ik. Met ook nog een klein tasje eraan geklikt, met een rits. Zo leuk en creatief! Ik had er graag zo eentje gewild, maar... best wel duur (rond de € 60 geloof ik).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 17 oktober 2016 @ 10:41:

Gisteren zag ik trouwens ontzettend leuke rokjes op de FeelGood market in mijn woonplaats. Nog nooit zoiets gezien. Echt multifunctioneel. De tailleband was breed en zat met een rits over de hele omtrek van het rokje vast. Deze kon ook losgemaakt worden en andersom eraan. Het rokje zelf was een overslagrokje, gemaakt van verschillende lapjes met verschillende dessins, met een sierbandje ertussen ter afscheiding. De binnenkant, die dus ook buitenkant kan worden, was van een lap, ook met een dessin. Stofjes uit India geloof ik. Met ook nog een klein tasje eraan geklikt, met een rits. Zo leuk en creatief! Ik had er graag zo eentje gewild, maar... best wel duur (rond de € 60 geloof ik).



Dat klinkt idd leuk, maar ook aan de prijzige kant. Mmm, een multifuctioneel rokje voor 60 euro... Nee.

Wat leuk tevens een FeelGood market (hebben wij weer niet). Wil toch eens weten waar jij woont....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je geen pb sturen, Steph. Wil het je best vertellen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 19 oktober 2016 @ 18:52:

Ik kan je geen pb sturen, Steph. Wil het je best vertellen.

Ik mail je wel als je het oude mailadres nog hebt.



WEEEKEND

Wat een heerlijk weekend gaat het worden, kleuren/haken, graag zonder regen. Vind ik niet zo gezellig, tenzij de openhaard aan gaat.
Alle reacties Link kopieren




Iemand nog hier??? Of heeft iedereen dit weekend, geen verplichtingen dat weten jullie, heerlijk geknutseld?

Ik iig wel, weer twee takken klaar.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niets geknutseld. Met andere dingen bezig

Nieuwe zaken verkennen hier in de stad, bijvoorbeeld.



Van mijn idee om aan een nieuwe spijkerbroekenquilt te beginnen is nog niets gekomen. Geen broeken haha. En misschien is het gewoon ook geen goed idee, want teveel pijn aan handen. Ook daarom geen geknutsel of geteken momenteel, denk ik. En op de een of andere manier komt het er gewoon ook allemaal niet van. Te druk met andere dingen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Op Fonq stond dat ene broekbenenkussen te koop. Zo'n dunne slang werd daarvoor gebruikt. https://www.fonq.nl/produ ... knot-kussen-30-cm/154567/

Jasjes en rokjes ook niet? Er is toch ook van dat band om harde boorden mee te maken.

Met oude dekbedovertrekken kan je ook een leuke halloween of carnavalskostuum maken.

Fijne Sinterklaas en kerst en Nieuwjaar alvast.

Goede voornemen eerder starten was het beste goede voornemen en dan als motto.

Ik heb helaas mijn oude wollen sokken met gaten weg gegooid. Die had ik goed als vulling kunnen gebruiken. Is wasbaar.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEKEND

Heerlijke tv avond,samen met het viva-forum. En haken maar niet tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een prijs voor zo'n kussen zeg!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 18 november 2016 @ 23:17:

Wat een prijs voor zo'n kussen zeg!

Dan was ik dus niet de enige bij wie de mond openstond van verbazing.



Hier nog 46 takken te gaan, takkewerk.... Om af te wisselen maar de bodemgedaan. Straks weer verder, eerst poetsen
Alle reacties Link kopieren
Takkewerk
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEKEND



Yeah, weer een tak af. Nog 45 te gaan. En heb ik weer twee patronen gekocht waarvan eentje incl garen
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEKEND



Yeah, weer een tak af. Nog 45 te gaan. En heb ik weer twee patronen gekocht waarvan eentje incl garen
Alle reacties Link kopieren
Het is rustig hier. Mag ook. Dus daarom doe ik een weekenddansje

WEEEKEND



Ik heb iets stoms gedaan, een kant en klaar haakpakket gekocht. Ze zijn zo leuk:

Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 17 oktober 2016 @ 10:41:

Gisteren zag ik trouwens ontzettend leuke rokjes op de FeelGood market in mijn woonplaats. Nog nooit zoiets gezien. Echt multifunctioneel. De tailleband was breed en zat met een rits over de hele omtrek van het rokje vast. Deze kon ook losgemaakt worden en andersom eraan. Het rokje zelf was een overslagrokje, gemaakt van verschillende lapjes met verschillende dessins, met een sierbandje ertussen ter afscheiding. De binnenkant, die dus ook buitenkant kan worden, was van een lap, ook met een dessin. Stofjes uit India geloof ik. Met ook nog een klein tasje eraan geklikt, met een rits. Zo leuk en creatief! Ik had er graag zo eentje gewild, maar... best wel duur (rond de € 60 geloof ik).Ik denk dat het een rokje van Zand Amsterdam is die jij bedoelt. (Ik breek even in in jullie topic). Op marktplaats worden er veel aangeboden en betaalbaar. Als je er twee koopt, kun je ze onderling ook wisselen. De band afritsen en bij het andere rokje gebruiken, of het tasje ruilen.
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
quote:floflo schreef op 02 december 2016 @ 20:59:

[...]





Ik denk dat het een rokje van Zand Amsterdam is die jij bedoelt. (Ik breek even in in jullie topic). Op marktplaats worden er veel aangeboden en betaalbaar. Als je er twee koopt, kun je ze onderling ook wisselen. De band afritsen en bij het andere rokje gebruiken, of het tasje ruilen.Floflo, jij breekt niet in. Wees welkom hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 02 december 2016 @ 21:06:

[...]



Floflo, jij breekt niet in. Wees welkom hier. lief!
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Is een creatieve oplossing van Zand Amsterstam van die rokjes.

Ben jij ook creatief Floflo?
Alle reacties Link kopieren
Ha Floflo, welkom.

En bedankt voor je tip. Ik ga op MP kijken. Vind ze namelijk heel leuk en creatief!

Geen idee trouwens of het dat merk was. Daar heb ik niet op gelet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


Ben gisteren aan Olaf begonnen, in het engels lezen. Alles gaat goed behalve het hoofd, maar komt ook wel goed.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEKEND



Hoe gaat het met iedereen? En wie is aan het knutselen?
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend allemaal.

Hier van de week nog geknutseld, in het buurthuis (door iemand anders bedacht).

Rondjes uitgeknipt uit mooi papier, dubbelgevouwen steeds aan elkaar plakken zodat je een soort driedimensionale kerstbal krijgt, en dit dan in drie verschillende groottes. Daarna met een lint aan elkaar verbonden. De bollen versieren met glitters etc. Dan ophangen. Erg leuk om te doen. Dit was knutselen met allochtone vrouwen, elke dinsdagmiddag. Vanaf januari ga ik ook een dagdeel per maand invullen.



Verder thuis helemaal niks aan het knutselen. Kom er niet toe
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk EV om zulke kerstballen te maken.

Morgen ga ik een kerstkrans van ijzer, broodzakjes en dan lampjes erbij maken

http://3.bp.blogspot.com/ ... WHr9uM/s1600/IMG_1303.JPG

Maar dan helemaal vol:

https://antoinette65.file ... /2012/12/krans-2012-2.jpg



Willen niet als plaatje plakken
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het topic bijna vol is. Knutselen komt er bij mij niet meer zo van, helaas. Ik doe gelukkig wel andere leuke dingen. Keuzes, het is soms lastig.



Maar zodra dit topic vol is, komen jullie natuurlijk niet meer langs in mijn lijstje, dus wens ik jullie nog snel



FIJNE FEESTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit topic ook nog steeds af en toe, lees dan stiekem ff mee in de hoop dat ik mijn knutselen ook weer opstart, maar om één of andere reden kom ik er maar niet aan toe.

Toch wil ik mee blijven lezen, dus ik hou ff in de gaten wanneer er weer n nieuw topic opent, dat plaats ik snel ff een korte post zodat ik weer mee kan lezen.. !



Beste wensen alvast allemaal hier..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven