ervaringen slowcooker/multicooker?

14-10-2016 19:44 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

ik hoor steeds vaker mensen over een slowcooker of een multicooker. wat is nou precies het verschil en zijn dit nou echt musthaves of kan ik prima zonder? Ik hoor graag ervaringen/meningen/voor en nadelen van trotse bezitters van 1 van de beide, of ms heb je ze wel allebei in de keuken staan?

ik ben al in het trotse bezit van een airfryer dus alles wat ik daarmee kan hoef ik niet ook nog met dit apparaat te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag honing-knoflook kip gemaakt, smaakte erg goed
quote:dianavankrimpen schreef op 18 oktober 2016 @ 00:19:

Misschien kip bij andere winkel halen. Ik vind AH kip niet lekker. Of nog iets meer water/bouillon.quote:couscous-junkie schreef op 19 oktober 2016 @ 13:39:

[...]





Ik gooi de kokosmelk altijd vanaf het begin erbij. Misschien helpt dat?Ik ga met jullie tips aan de slag, thanks!
quote:rozediamant schreef op 19 oktober 2016 @ 13:54:

Afgelopen zondag honing-knoflook kip gemaakt, smaakte erg goed Welk recept heb je gebruikt ? Ik ga morgen Molly's kip maken heb alles nog in huis dus lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
@Pretzel66



http://www.smulweb.nl/recepten/1439506/ ... slowcooker



Dit is het recept, ik heb wel 6/7 teentjes knoflook gebruikt omdat ik de andere smaken vond overheersen en de knoflook niet echt proefde.
Dankje sla hem op !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even meegelezen in dit topic. Ik heb net een Andrew James besteld. Maar kan ik er ook gewoon aardappelen,vlees en groente in maken behalve dan alleen stoofrecepten?
Ik maak nooit aardappelen groente vlees erin.

Meestal stoofgerechten inderdaad.

Pulled pork, chicken, turkey .

Soepen , pastasaus, fudge , apppelcompote etc.

Kijk eens op pinterest of de Nederlandse slowcooker Facebook groep dan doe je ideeën genoeg op .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 21 oktober 2016 @ 16:02:

Ik maak nooit aardappelen groente vlees erin.

Meestal stoofgerechten inderdaad.

Pulled pork, chicken, turkey .

Soepen , pastasaus, fudge , apppelcompote etc.

Kijk eens op pinterest of de Nederlandse slowcooker Facebook groep dan doe je ideeën genoeg op .Klinkt lekker fudge, heb je daar een recept van ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 21 oktober 2016 @ 16:02:

Ik maak nooit aardappelen groente vlees erin.

Meestal stoofgerechten inderdaad.

Pulled pork, chicken, turkey .

Soepen , pastasaus, fudge , apppelcompote etc.

Kijk eens op pinterest of de Nederlandse slowcooker Facebook groep dan doe je ideeën genoeg op .Dank je wel voor je reactie. Ik ben al druk aan het zoeken.
quote:rozediamant schreef op 21 oktober 2016 @ 16:34:

[...]





Klinkt lekker fudge, heb je daar een recept van ?

Twee grote repen chocolade (200gr) een blikje gecondenseerde melk en ongezouten studentenhaver ( elitehaver nog lekkerder )

Chocolade in stukken samen met de inhoud van het blikje in de slowcooker , op low wachten tot het helemaal gesmolten is .

In een rechthoekig bakblik bakpapier leggen daarop de noten, gesmolten inhoud van de cooker erover gieten . 24 uur in de koelkast en in blokjes snijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 21 oktober 2016 @ 18:18:

[...]



Twee grote repen chocolade (200gr) een blikje gecondenseerde melk en ongezouten studentenhaver ( elitehaver nog lekkerder )

Chocolade in stukken samen met de inhoud van het blikje in de slowcooker , op low wachten tot het helemaal gesmolten is .

In een rechthoekig bakblik bakpapier leggen daarop de noten, gesmolten inhoud van de cooker erover gieten . 24 uur in de koelkast en in blokjes snijden.Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn crockpot binnen gekregen, ik heb er nu appelmoes in zitten. ik wou met wat simpels beginnen..
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 22 oktober 2016 @ 18:04:

Vandaag mijn crockpot binnen gekregen, ik heb er nu appelmoes in zitten. ik wou met wat simpels beginnen..Welke heb je gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag de slowcooker binnen gekregen. Ik moet nog zo'n 4 uurtjes wachten tot het stoofvlees met wortelen en spercieboontjes klaar is. Maar wat ruikt het lekker als ik de keuken binnenstap. Maar het mooiste is dat je er verder geen omkijken naar hebt. Anders was het steeds kijken of het gas niet te hoog stond of dat er een sudderplaatje onder de pan moet.
quote:couscous-junkie schreef op 19 oktober 2016 @ 13:39:

[...]





Ik gooi de kokosmelk altijd vanaf het begin erbij. Misschien helpt dat?Je moet de kip toch eerst bakken in de slowcooker? Als je er gelijk teveel vocht bij doet krijg je toch een kookproces zeg maar?. Ik begin altijd met een flinke scheut koolzaadolie, paar lepels water en knoflook. Afhankelijk van het terecht kan er wel direct ketjap bijgevoegd worden. Maar vocht als bouillon en kokos doe ik pas nadat de kip gebakken is.
quote:ItIsMylife schreef op 21 oktober 2016 @ 15:48:

Ik heb even meegelezen in dit topic. Ik heb net een Andrew James besteld. Maar kan ik er ook gewoon aardappelen,vlees en groente in maken behalve dan alleen stoofrecepten?Ja dat kan. Voorgekookte krieltjes gooi ik ca de laatste 45 min erbij en groente afhankelijk. Bijv. bloemkool wel langer dan spitskool. Spitskool hooguit 20 min anders vind ik het te doorgekookt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 22 oktober 2016 @ 20:16:

[...]





Ja dat kan. Voorgekookte krieltjes gooi ik ca de laatste 45 min erbij en groente afhankelijk. Bijv. bloemkool wel langer dan spitskool. Spitskool hooguit 20 min anders vind ik het te doorgekookt.Dank je wel voor jouw antwoord. Ik ga de komende week maar eens wat experimenteren :-)
Succes En het kan eigenlijk niet mislukken. Wel voldoende water of bouillon erbij doen als je de aardappels erbij doet.

Je moet zelf een beetje aftasten hoe en wat.

Wat ook lekker is op het laatst stukjes of schijfjes courgette bij het vlees doen. Max half uur.



Morgen ga ik er kiprollade in maken. Is ook heerlijk bereid in de slowcooker.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozediamant schreef op 22 oktober 2016 @ 18:10:

[...]





Welke heb je gekocht?Toch de crockpot digital saute 6liter, vriend en zoon zijn grote eters en mijn ouders komen ook wel eens eten en dan vind ik een 3,5 liter toch wat aan de krappe kant..
Alle reacties Link kopieren
Langzame kookkasten bieden verschillende belangrijke voordelen ten opzichte van andere traditionele kookmethodes:
- Sneller en goedkoper vleesvlees kan gemakkelijk worden bereid in een langzame kookplaat.
- Eten kan overnacht of tijdens de maaltijd worden gekookt.
- Slow cookers hebben de neiging om een lage hoeveelheid elektriciteit te gebruiken.
- Meest langzame koks na zeer makkelijk schoonmaken en onderhouden.
Hier vindt u meer informatie.
Ik vind het een nadeel dat er, met zo'n lange stooftijd, veel voedingswaarde verdwijnt.
Blijft niet veel van over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven