Discussie roken in (wachtrij) efteling

20-10-2016 23:08 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Facebookpagina van de Efteling is ontploft nadat een vrouw er maandag een berichtje op zette met de oproep om roken in het pretpark te verbieden. Op het bericht van Artemis Westenberg is inmiddels ruim vierduizend keer gereageerd, veelal zeer negatief in niet mis te verstane bewoordingen.



Aldus ad.nl.



Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het zeer onfatsoenlijk vind om in een wachtrij (met kinders) een peuk op te steken, daarbuiten moeten ze het zelf weten.



Ook het bericht en reacties gelezen op facebook... Als je wilt popcornen, ben je daar aan het goeie adres
Maar zo te zien zijn zowel de rokers als de niet-rokers het ermee eens dat je in een wachtrij bij een attractie niet moet roken. Dus.. opgelost?
quote:claudine1982 schreef op 21 oktober 2016 @ 06:57:

Nachtvlinder:





https://m.facebook.com/Efteling/posts/10154680693148854



Arme mevrouw... Reacties worden ook op de man afgespeeld, echt ongelooflijk triest. Ze is een wat voluptueuze mevrouw en ik hoef denk ik niet uit te leggen wat sommige mensen neertypen. Dank voor de link. Wat een hoop aso reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 oktober 2016 @ 15:31:

[...]



Dank voor de link. Wat een hoop aso reacties!



Bizar inderdaad...

Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar om zo onfatsoenlijk te reageren? Dan zit er wel een steekje los
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die reacties echt shockerend. En het zijn er niet een paar, nee het zijn er heul erg veel. Buitengewoon kwetsend allemaal.
Ik zou het trouwens niet erg vinden als tabak verboden wordt. Dan heb ik iniedergeval geen keuze meer, want dan kún je gewoon niet meer roken. Dan zou ik wel kunnen stoppen .



Alhoewel.. mijn vader is zo'n verstokte roker dat hij daar echt aan zou overlijden denk ik als hij moet stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 oktober 2016 @ 15:31:

[...]



Dank voor de link. Wat een hoop aso reacties!



Erg he? Zo gaat dat vaak op FB.

Ik zie soms best discussies waar ik aan deel zou willen nemen, maar ik heb geen zin in openbaar gescheld omdat mensen dan bijvoorbeeld iets gaan lopen roepen over mijn foto. Bovendien vind ik het aso en reageren mensen vaak niet inhoudelijk.
quote:pommiaan schreef op 21 oktober 2016 @ 14:47:

Maar zo te zien zijn zowel de rokers als de niet-rokers het ermee eens dat je in een wachtrij bij een attractie niet moet roken. Dus.. opgelost?Nee. Want blijkbaar zijn er toch altijd nog rokers die het wel heel normaal vinden om in zo'n wachtrij te gaan staan roken. Anders was deze hele ophef er niet geweest, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind roken in een rij, of op een andere plek waar mensen niet weg kunnen lopen (denk aan concerten) ongeveer even sociaal als scheten laten.
óu sont les neiges d'antan

quote:Tr0tter schreef op 21 oktober 2016 @ 16:56:

[...]



Nee. Want blijkbaar zijn er toch altijd nog rokers die het wel heel normaal vinden om in zo'n wachtrij te gaan staan roken. Anders was deze hele ophef er niet geweest, toch?Klopt maar ik bedoelde eigenlijk de mensen hier in dit topic .
quote:merano schreef op 21 oktober 2016 @ 18:55:

Ik vind roken in een rij, of op een andere plek waar mensen niet weg kunnen lopen (denk aan concerten) ongeveer even sociaal als scheten laten. Dat ruikt inderdaad ook niet zo lekker nee vooral niet in een hete kroeg *kots*. Dat heeft ongeveer hetzelfde effect als wanneer je onder de douche een scheet laat
Alle reacties Link kopieren
quote:suish schreef op 21 oktober 2016 @ 14:27:

Ik vind het apart dat roken in de buurt van kinderen zoveel ophef veroorzaakt maar in de buurt van volwassenen moet wel kunnen?! Die gaan er ook dood aan hoor en hebben soms ook nog een heel leven voor zich.Ja maar dat is typisch het viva-forum: kinderen zijn heilig en volwassenen doen alles zichzelf aan en die zoeken het maar uit.
quote:minnimouse schreef op 21 oktober 2016 @ 16:51:

[...]





Erg he? Zo gaat dat vaak op FB.

Ik zie soms best discussies waar ik aan deel zou willen nemen, maar ik heb geen zin in openbaar gescheld omdat mensen dan bijvoorbeeld iets gaan lopen roepen over mijn foto. Bovendien vind ik het aso en reageren mensen vaak niet inhoudelijk.Pagina's van zwarte Piet, Nederland mijn vaderland en dergelijke zijn ook heel erg!
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 20 oktober 2016 @ 23:14:

Rokers zijn vogelvrij in dit land. Iedereen mag er iets negatiefs over vinden en wordt voor zijn/jaar mening ook nog eens bejubeld en geprezen, zolang je maar zo negatief mogelijk bent over roken.



En in ruil daarvoor mogen de 28% rokers in nederland gezamenlijk, dit jaar 2.4 miljard euro aan accijnsen "ophoesten"....



Ik rook niet. Nooit gedaan ook, maar laat ze alstublieft eens met rust, die rokers.....Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 21 oktober 2016 @ 19:46:

[...]



Dit.

Het is jaren andersom geweest. Dus dat niet rokers vogelvrij waren.



Pas over een jaar of vijfitg heb ik medelijden met rokers.

Nou, vooruit 25. Ik ben de beroerdste niet .
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik rook ook. Maar niet in het openbaar, voel me altijd een beetje 'tokkie' dan.

Maar als andere het wel doen heb ik er geen moeite mee. Zolang ze de rook niet bij andere in het gezicht blazen.
quote:merano schreef op 21 oktober 2016 @ 22:05:

[...]



Het is jaren andersom geweest. Dus dat niet rokers vogelvrij waren.



Pas over een jaar of vijfitg heb ik medelijden met rokers.

Nou, vooruit 25. Ik ben de beroerdste niet .Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind roken in een wachtrij altijd beetje aso uitzien. Ik persoonlijk heb niet echt last van rook in de buitenlucht maar ik vind het er gewoon niet uit zien. Mijn dochter zei laatst in Frankrijk nog (waar nog veel vaker gerookt wordt in restaurants) dat doe je toch niet? Ik vind dat eigenlijk wel een gezonde ontwikkeling dat zij het ook als iets ziet wat een beetje gênant is.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 21 oktober 2016 @ 22:05:

[...]



Het is jaren andersom geweest. Dus dat niet rokers vogelvrij waren.



Pas over een jaar of vijfitg heb ik medelijden met rokers.

Nou, vooruit 25. Ik ben de beroerdste niet .Dan ben ik maar wel beroerd. Geen medelijden met rokers.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Rokers zijn alleen in dit korte topic al uitgemaakt voor paupers, losers en tokkies.



Associale mensen vind je toch overal? Ik noem maar wat: weggebruikers, forummers, buren, familie.

Waarom al die focus op de rokers elke keer?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor. To begon erover.
óu sont les neiges d'antan

Het verbaast me eerlijk gezegd hoeveel jonge mensen nu nog roken. Al die ouwe lullen die niet zonder hun peukje kunnen stammen uit een ander tijdperk. Mijn generatie kan er nog net mee wegkomen. Maar een twintiger die anno 2016 rookt heeft toch geen enkel excuus? Begin deze eeuw was het toch al lang en breed bekend dat er helemaal niks aan is? En toch zijn ze er aan begonnen en in grote getale als ik zo om me heen kijk. Het lijkt alsof er weer meer gerookt wordt.
Alle reacties Link kopieren
En het serieuze antwoord: Voor niet rokers veroorzaakt roken overlast (niet alleen in een rij maar overal waar je het ruikt), terwijl het overduidelijk geen enkel doel dient.



Dat is gewoon slecht te verteren.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 21 oktober 2016 @ 23:00:

Het verbaast me eerlijk gezegd hoeveel jonge mensen nu nog roken. Al die ouwe lullen die niet zonder hun peukje kunnen stammen uit een ander tijdperk. Mijn generatie kan er nog net mee wegkomen. Maar een twintiger die anno 2016 rookt heeft toch geen enkel excuus? Begin deze eeuw was het toch al lang en breed bekend dat er helemaal niks aan is? En toch zijn ze er aan begonnen en in grote getale als ik zo om me heen kijk. Het lijkt alsof er weer meer gerookt wordt.



Dat is volgens mij ook zo. Hoe meer volwassenen gaan roepen dat roken asociaal en slecht is hoe harder dat een puber die zich af wil zetten zich daartoe aangetrokken zal voelen.

(Ja , ik rook. Nee, ik vind niet dat dat moet mogen in een wachtrij.)
quote:kadanz schreef op 21 oktober 2016 @ 23:00:

Het verbaast me eerlijk gezegd hoeveel jonge mensen nu nog roken. Al die ouwe lullen die niet zonder hun peukje kunnen stammen uit een ander tijdperk. Mijn generatie kan er nog net mee wegkomen. Maar een twintiger die anno 2016 rookt heeft toch geen enkel excuus? Begin deze eeuw was het toch al lang en breed bekend dat er helemaal niks aan is? En toch zijn ze er aan begonnen en in grote getale als ik zo om me heen kijk. Het lijkt alsof er weer meer gerookt wordt.Vind jij. Andere mensen vinden iets anders.
quote:merano schreef op 21 oktober 2016 @ 23:02:

En het serieuze antwoord: Voor niet rokers veroorzaakt roken overlast (niet alleen in een rij maar overal waar je het ruikt), terwijl het overduidelijk geen enkel doel dient.



Dat is gewoon slecht te verteren.



Dat weten alle rokers best. Maar auto's (ja ik haal 'm weer aan hier) stinken ook. Fabrieken ook. Het meest verontreinigende van alles is de vleesindustrie schijnbaar. Waarom geen hetze tegen vleeseters?



Of waarom gewoon niet leven en laten leven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven