vrijwillige opname; wegblijven?

06-10-2016 20:14 48 berichten
Ik zit nu ruim een week in vrijwillige opname bij ggz. Ik zou morgen naar huis gaan, maar vandaag ging het erg slecht. k ben nu even thuis (met verlof), daarom zit ik eraan te denken om gewoon niet meer terug te gaan naar de kliniek. Ik zou denken dat dat wel kan, want ik zit er toch vrijwillig. Klopt dat? Ik heb geen telefoonnummer voor buiten kantoortijden, maar kan morgen wel even bellen om het te laten weten.
O, en sommige instellingen kunnen he ook door de politie laten zoeken/ophalen als je niet terug komt van verlof. Mag je in de boeien in een politie-auto, of vastgebonden op de brancard van de ambulance.



Als je dat risico wil nemen, zou ik vooral thuisblijven. Anders even de verpleging bellen om te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet helemaal duidelijk.

Je bent nu thuis, zou je voor de nacht terug gaan naar de kliniek om morgen met ontslag te gaan?



Ik ben ook eens tegen advies eens weggegaan bij een vrijwillige opname. Dit was wel omdat ik echt heel slecht werd benaderd daar. Mijn familie was het hier ook mee eens en stonden achter mij.

Toch moest ik echt eerst nog een gesprek hebben met de psychiater om mij te beoordelen. Deed ik dat niet gingen ze het traject in werking treden om een gedwongen opname te regelen.



Na dat gesprek met de psychiater hebben ze me laten gaan. En heel eerlijk gezegd achteraf gezien had ik liever gehad dat ik gedwongen opgenomen was geworden (op een plaats waar ik wel goed behandeld zou worden) misschien was ik dan eerder beter geworden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Of je terug gaat naar de kliniek of niet is niet je juiste vraag in mijn ogen. Een kliniek is een middel om tot een betere geestelijke gezondheid te komen. Ooit van het begrip "herstel" gehoord? Dat betekent in kort gezegd dat je de mogelijkheid hebt om in een aantal, soms terugkerende, fases om te leren gaan met je probleem of het zelfs op te lossen.

Dus de vraag is: hoe kom ik van mijn probleem af/hoe ga ik daar het beste mee om?

De formule van mij is: steunende mensen + doel = herstel. Waar je die steunende mensen vind, dat kan in de kliniek zijn, kan ook erbuiten zijn. Wat jouw doel is doelen zijn/worden, dat is helemaal aan jou. en dan ben je op weg naar herstel.

Succes!
quote:IBIopviva schreef op 06 oktober 2016 @ 21:06:

Ik vind het niet helemaal duidelijk.

Je bent nu thuis, zou je voor de nacht terug gaan naar de kliniek om morgen met ontslag te gaan?



Ik ben ook eens tegen advies eens weggegaan bij een vrijwillige opname. Dit was wel omdat ik echt heel slecht werd benaderd daar. Mijn familie was het hier ook mee eens en stonden achter mij.

Toch moest ik echt eerst nog een gesprek hebben met de psychiater om mij te beoordelen. Deed ik dat niet gingen ze het traject in werking treden om een gedwongen opname te regelen.



Na dat gesprek met de psychiater hebben ze me laten gaan. En heel eerlijk gezegd achteraf gezien had ik liever gehad dat ik gedwongen opgenomen was geworden (op een plaats waar ik wel goed behandeld zou worden) misschien was ik dan eerder beter geworden.Precies wat ik bedoelde..
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou, voorlopig, maar terug gaan. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ze komen je echt niet ophalen wanneer je weg blijft.



Bedenk wel dat je ook nooit meer terug hoeft te komen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Niet terug gaan is in mijn ogen geen optie. Ik denk dat je óf terug moet gaan om de behandeling af te maken, óf terug moet gaan om te vertellen dat het voor jou genoeg is. Maar wegblijven vind ik onverstandig en onfatsoenlijk. En je hebt altijd het recht om te stoppen met je behandeling, alleen kan je dat ook op een nette manier aanpakken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 06 oktober 2016 @ 20:57:

O, en sommige instellingen kunnen he ook door de politie laten zoeken/ophalen als je niet terug komt van verlof. Mag je in de boeien in een politie-auto, of vastgebonden op de brancard van de ambulance.



Als je dat risico wil nemen, zou ik vooral thuisblijven. Anders even de verpleging bellen om te overleggen.Ze is vrijwillig opgenomen dus dit gaat echt niet gebeuren.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu toch al een aardige hap geld kwijt aan je eigen risico dus dan zou ik doorgaan
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
"Ik zou morgen naar huis gaan, maar vandaag ging het erg slecht. k ben nu even thuis (met verlof), daarom zit ik eraan te denken om gewoon niet meer terug te gaan naar de kliniek. Ik zou denken dat dat wel kan, want ik zit er toch vrijwillig."



In deze twee zinnen zie ik al zeker vier tegenstrijdigheden over je situatie.

Volgens mij kun je je ontslag nog beter even uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is het onfatsoenlijk om gewoon -zonder de kliniek daarvan in kennis te stellen- weg te blijven.

En dan heb ik nog niet eens over het feit dat ze zich wellicht (terecht of onterecht, dat laat ik in het midden) zorgen om je zullen maken.



Ik vraag me bovendien af of jij wel in staat bent om jezelf goed te beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je vrijwillig opgenomen bent, kan je inderdaad elk moment naar huis gaan. Maar zeker als je zegt dat het nu je even thuis bent slecht gaat, lijkt het me dat je juist terug moet gaan. En dat je beter in de kliniek kunt bespreken waarom je wilt stoppen met de behandeling. Iemand wordt niet zomaar voor niets opgenomen, dan moet er wel heel wat aan de hand zijn. Maar garantie dat de opname gaat helpen heb je aan de andere kant ook weer niet. Maar je hebt nu deze kans, er is plaats voor je in een kliniek, en dan moet je die kans ook optimaal benutten. Het is ongetwijfeld heel moeilijk (ben zelf ook opgenomen geweest), maar je moet het niet na 1 week al opgeven. Doe je dat misschien om je echte problemen te ontwijken?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je trouwens laconiek om met je opname. Ik sta op een wachtlijst van een half jaar, kan niet wachten tot het eindelijk mag gaan beginnen en ik dank God op m'n blote knieën dat ik deze kans krijg!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
quote:jackie_o schreef op 07 oktober 2016 @ 00:02:

Wat ga je trouwens laconiek om met je opname. Ik sta op een wachtlijst van een half jaar, kan niet wachten tot het eindelijk mag gaan beginnen en ik dank God op m'n blote knieën dat ik deze kans krijg!
quote:jackie_o schreef op 07 oktober 2016 @ 00:02:

Wat ga je trouwens laconiek om met je opname. Ik sta op een wachtlijst van een half jaar, kan niet wachten tot het eindelijk mag gaan beginnen en ik dank God op m'n blote knieën dat ik deze kans krijg!Ben ik het mee eens, de meesten wachten op zo'n plek om eindelijk hulp en begeleiding te krijgen. En dat weet ik uit ervaring.
Die mensen doen hun best voor jou en jij twijfelt? Misschien kan ik je ff wakker maken op deze manier.
quote:blueeyes*3 schreef op 06 oktober 2016 @ 20:57:

O, en sommige instellingen kunnen he ook door de politie laten zoeken/ophalen als je niet terug komt van verlof. Mag je in de boeien in een politie-auto, of vastgebonden op de brancard van de ambulance.



Als je dat risico wil nemen, zou ik vooral thuisblijven. Anders even de verpleging bellen om te overleggen.



Exact, enfin de boeien zullen ze wel achterwege laten. Afhankelijk van de reden van je opname, en of je gisteren nog iets hebt laten weten, zou het best kunnen dat ze je ondertussen al als vermist hebben opgegeven.

Degene hieronder die schrijven dat dit niet gebeurd, hebben niet genoeg ervaring met de psychiatrie.



Edit: even de op van je vorig topic gelezen. De kans is vrij groot dat je geseind bent. Als ze gisterenavond niet meer zijn geweest zou ik toch straks de politie aan je deur verwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:jackie_o schreef op 07 oktober 2016 @ 00:02:Ik sta op een wachtlijst van een half jaar, kan niet wachten tot het eindelijk mag gaan beginnen en ik dank God op m'n blote knieën dat ik deze kans krijg!Veel sterkte en succes gewenst!
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt niet stabiel wanneer je niet therapie trouw bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het afgelopen, Rebecca? Ik zat toen jij je bericht schreef in een vergelijkbare situatie (maar had geen zin om mee te schrijven hier) en vroeg 't me af.
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Na veel strijd en moeite, heb ik toch besloten om te blijven en netjes de behandeling af te maken.

Hier kijk ik uiteindelijk goed op terug.
Goede beslissing Rebecca!



Wat heeft gemaakt dat je terug ging?
Alle reacties Link kopieren
Knap gedaan Rebecca, heel veel sterkte gewenst!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven