Mode & Beauty alle pijlers

Tepelpiercing, ervaringen

18-10-2016 21:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,



Ik wil een tepelpiercing, maar na allemaal informatie te hebben verzameld heb ik toch nog een paar vragen.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Hoe gaat de nazorg want daar lees ik wel wisselende verhalen over, de ene heeft na een maand nergens last meer van en de ene na 2,5 jaar nog.

En hoe voelde het, pijn?



Thanks
Oh en nog een tip, als je morgen heen gaat: Laat de piercer naar je tepels/borsten kijken en er met een lampje doorheen schijnen om te zien of er geen aders aan de oppervlakte liggen. Bij mij kon het bijna niet doorgaan. Dan is al je voorpret voor niks geweest omdat zo'n piercing ineens geen optie meer is. Zo jammer !
Alle reacties Link kopieren
Zetten viel mij mee en genezing ging ook goed, maar het bleef een gevoelige plek; wat anderen ook beschrijven; snel ergens achter blijven haken en daarna een tijdje weer irritatie/pijn etc. Ik ben er een keer mee achter de douchedeur blijven haken; ja echt. Rende poedelnaakt de badkamer uit, was wat vergeten, toen weer snel naar binnen en schraapte met de deur langs mijn tiet, toen zag ik wel even sterretjes.. Heb hem vrij vlot daarna eruit gehaald, was echt bang dat ik hem in mijn klunzigheid een keer zou laten uitscheuren Ook vond ik het niet meer zo mooi lijken omdat m'n borsten groter werden op den duur, ikzelf vind het het mooist op wat kleinere borsten.



Ik nam hem vooral omdat ik dat zo stoer vond en ik had al 8 andere piercings (rebelse puber, vond mezelf zoooooooooo cool). Nadat de tepelpiercing eruit ging volgden de andere piercings ook al snel



Weet niet of anderen dit herkennen, maar met koud weer was hij megagevoelig; het staafje koelt heel snel af door kou, wat overslaat op je tepel, daardoor liep ik van de winter vaak met 1 harde, gevoelige tepel.
quote:gucciguilty schreef op 19 oktober 2016 @ 14:36:





Weet niet of anderen dit herkennen, maar met koud weer was hij megagevoelig; het staafje koelt heel snel af door kou, wat overslaat op je tepel, daardoor liep ik van de winter vaak met 1 harde, gevoelige tepel.Had je een ringetje of wat groter sierraad? Alles wat niet op/in je huid ligt of zit wordt inderdaad snel koud of warm (sauna)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 19 oktober 2016 @ 14:49:

[...]





Had je een ringetje of wat groter sierraad? Alles wat niet op/in je huid ligt of zit wordt inderdaad snel koud of warm (sauna)



Een staafje had ik Achteraf had ik het probleem kunnen oplossen door een korter staafje te nemen waarbij de balletjes dichter op het gat zitten zeg maar, nu zat er nog wat ruimte tussen.

Piercer zei destijds dat een staafje beter geneest en je makkelijker van staafje naar ringetje kan gaan als het genezen is dan van ringetje naar staafje, omdat de wond dan krom is geheeld en je die moeilijker recht krijgt als je na verloop van tijd wil overgaan op een staafje, want dan schijn je irritatie te krijgen/ staafje kan scheef gaan zitten. Andersom zou dat makkelijker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb 'm. Pijn viel echt mee. Heb ook nog geen last van na pijn. Genezing nog maar afwachten dan, ik moet 'm eenmaal per dag schoonmaken met z'n unicura handzeep en dan over een maand na controle.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het reuze meeviel
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
quote:BillieS schreef op 20 oktober 2016 @ 15:08:

Nou ik heb 'm. Pijn viel echt mee. Heb ook nog geen last van na pijn. Genezing nog maar afwachten dan, ik moet 'm eenmaal per dag schoonmaken met z'n unicura handzeep en dan over een maand na controle.Mij werd twee keer per dag goed spoelen en idd unicura balance aangeraden. Belangrijker nog, maak hem het goed droog met keukenpapier of een wattenstaafje!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
goedemiddag dames,



Ik heb m'n piercing nog GEEN 24 uur maar ik heb tot nu toe nog geen korstje, pus, spul niks.

ben ik te enthousiast en komt dit nog, of kan het ook dat je helemaal geen last krijgt van deze dingen?
In principe kan alles, alleen maar fijn dat je er nu totaal geen last van heb. Wel uiteraard goed blijven verzorgen en daar nauwkeurig in blijven, niet laten versloffen omdat het nu perfect gaat.



Heel veel plezier ermee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marquise schreef op 21 oktober 2016 @ 13:00:

In principe kan alles, alleen maar fijn dat je er nu totaal geen last van heb. Wel uiteraard goed blijven verzorgen en daar nauwkeurig in blijven, niet laten versloffen omdat het nu perfect gaat.



Heel veel plezier ermee!Nee nee dat was ik ook zeker niet van plan. Ik vind het alleen wel moeilijk te bepalen of ik 'm nou goed droog heb gemaakt. Ik doe dat met steriele gaasjes en dan best grondig (dan bedoel ik dat ik er wel even over doe), alleen las ergens als ze stroever bewegen ze droog zijn alleen ik zit er dus niet aan als ik niet aan het schoonmaken ben dus vindt het beetje lastig goed te bepalen wat stroef is.
Ik mocht er helemaal niet mee bewegen. Gewoon de zichtbaar uiteindjes ontsmetten met het product dat ik had meegekregen, met een wattenstaafje.

Al heb ik al wel gemerkt dat er over de nazorg heel veel verschillende manieren worden meegegeven.



Korstjes kwamen bij mij ook pas na enkele dagen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:aspirientje schreef op 21 oktober 2016 @ 13:16:

Ik mocht er helemaal niet mee bewegen. Gewoon de zichtbaar uiteindjes ontsmetten met het product dat ik had meegekregen, met een wattenstaafje.

Al heb ik al wel gemerkt dat er over de nazorg heel veel verschillende manieren worden meegegeven.



Korstjes kwamen bij mij ook pas na enkele dagen hoor.Ja super veel verschillen in nazorg. Ik las inderdaad ook veel mensen die zeiden niet bewegen, maar mijn piercer zei van wel. Had het voor de zekerheid nog een keer aan d'r gevraagd en ze zei echt voorzichtig bewegen omdat de unicura dan ook in de wond komt en die schoon wordt. Wel vervelend zoveel verschillende berichten maar ik doe maar gewoon wat zij me heeft geadviseerd.
Ik moest hem destijds bij het verzorgen even draaien en voor de rest er zoveel mogelijk van afblijven.
Ik deed het altijd onder de douche, korsten eraf spoelen, unicura, even heen en weer, naspoelen en weer heen en weer. Nog nooit nagedroogd met wattenstaafjes, gewoon voorzichtig gedept met een handdoek.



Grappig wat een verschillen weer met nazorg! Als ze daar nou eens 1 concrete afspraak overmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook voorzichtig bewegen, maar juist niet met wattenstaafjes afdrogen. Ivm losse draadjes die in je wondje kunnen blijven hangen. Ik heb het de eerste weken met gaasjes gedroogd en daarna gewoon met m'n handdoek.

Wat niet is kan nog komen, gewoon schoon houden en het advies van je piercer opvolgen!
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee! Hier overigens al jaren twee tepelpiercings en nooit een probleem mee ondervonden. Alleen schoonmaken onder de douche en verder lekker met rust laten. Werkte voor mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet vies van piercing maar een tepelpiercing vind ik echt zo ordinair.
quote:pinacolada- schreef op 27 oktober 2016 @ 15:57:

Ik ben niet vies van piercing maar een tepelpiercing vind ik echt zo ordinair. Dan zit je in het verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
Bewegen pas doen als je de zijkanten hebt schoongemaakt onder de douche, zo voorkom je dat de korstjes die aan de rand zitten in de wond worden geduwd.

Goed droogmaken vanwege bacteriën die warme vochtige plekjes fijn vinden.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven