Intercity Direct

21-10-2016 19:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het buitenland en kom morgen voor een paar dagen naar Nederland. Ik wil morgen de Intercity Direct (Schiphol - Rotterdam) nemen en heb een anonieme OV chipkaart. Moet ik nog een extra kaartje kopen? Van wat ik mij van een aantal jaar terug kan herinneren moest ik ooit toeslag betalen en ook bij een tweede paaltje inchecken, is dat nog steeds zo? Online zie ik wel prijzen, maar het word mij niet echt duidelijk of dat de prijs is inclusief toeslag is of dat een toeslag niet meer nodig is.



Wie weet dit voor mij?



Bedankt!
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Staan nog steeds paaltjes waar je extra moet "inchecken"! Hoop voor je dat ie wel rijdt
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad bij een apart paaltje ook "inchecken" om toeslag op je kaart te zetten, die paaltjes staan op het perron.
Alle reacties Link kopieren
Ja moet een toeslag betalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Volgens mijn man (medewerker NS) is er deze week geen toeslag verschuldigd, vanwege werkzaamheden op Utrecht Centraal en de verstoringen hierdoor.
Als je geen toeslag hoeft te betalen staat dat goed aangegeven, op de borden, op de zuilen en soms zelfs op de automaten. En anders is net iets van 2,50 valt best mee
Alle reacties Link kopieren
Ok! Officieel dus een toeslag op deze reis. Bedankt voor het antwoord!
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
Fijn als er morgen geen toeslag betaalt hoeft te worden Nu maar hopen op niet te veel vertraging!
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
Intercity direct Toeslag enkele en retourreis



Reist u zo nu en dan met de Intercity direct? Koop dan een losse Intercity direct Toeslag bij de Toeslagzuil op het vertrekperron, online of bij de servicebalie op het station. Deze toeslag kost € 2,40.



Maar dit weekend:

Omreisadvies:

tussen Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal-Amersfoort/Zwolle via Schiphol Airport, Intercity direct is toeslagvrij, een fiets meenemen is niet mogelijk
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is die OV chipkaart?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Bedankt Willem! Goede info!



Merano mijn kaart is geldig tot 2018. Heb er vorig jaar nog mee gereisd, maar normaal neem ik alleen de gewone trein een andere kant op. Dit keer moet ik naar Rotterdam en dat is echt al heel lang geleden dat ik met de Intercity Direct ben gegaan, maar kon me van toen herinneren dat er een toeslag was op deze trein.



Jammer van de werkzaamheden, maar anders pak ik de gewone intercity.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
quote:daaantje schreef op 22 oktober 2016 @ 08:44:

Bedankt Willem! Goede info!



Merano mijn kaart is geldig tot 2018. Heb er vorig jaar nog mee gereisd, maar normaal neem ik alleen de gewone trein een andere kant op. Dit keer moet ik naar Rotterdam en dat is echt al heel lang geleden dat ik met de Intercity Direct ben gegaan, maar kon me van toen herinneren dat er een toeslag was op deze trein.



Jammer van de werkzaamheden, maar anders pak ik de gewone intercity.Intercity direct rijdt wel en is toeslagvrij, staat in het bericht van Willem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven