Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....





Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!



Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Alle reacties Link kopieren
Fleet, ik heb jaren 68 gewogen, toen zat ik een tijd rond de 73 net als jij nu, maar toen sloeg ik door. At wat ik maar wilde, wanneer ik maar wilde, bewoog niet... En toen zei de weegschaal opeens 81.... Toen MOEST ik er wat aan gaan doen. Tot de 63 ging dat eigenlijk soepel, de laatste 2 kilo naar de 61 lukte me verbazingwekkend ook, maar nu die -60 zo dichtbij is.... Heeft dat echt m'n focus :D - ik sport dus niet, door een auto ongeluk, dus het idee is eerst 'droogtrainen' (dus vet verliezen) en dan als het mettertijd weer gaat sporten (en dus gewichtstoename door spieren)

Overigens, Fleet, helpt dat elke dag wegen jou? Per dag kan je zoveel wisselen alleen al door hoe veel je hebt gedronken (hiermee bedoel ik gewoon water) en hoeveel je hebt geplast, bv.

Ik ben bang dat ik er te obsessief door zou worden. Ik weeg me deze week bewust niet, om te kijken of het per 2 weken wegen mij helpt



Kraaienpootje, misschien heel vaak zeggen dat je houdt van fruit en groente ;) ?



De eerste 18/20 kilo heb ik koolhydraatarm gegeten, nu voeg ik meer fruit toe, omdat ik bij 58/59 gelukkig ben met m'n gewicht en niet lager wil, nu eet ik meer koolhydraten vanuit fruit, maar ook weer cornflakes... En merk dat ik nu ook weer makkelijker snoep (gebakje hier, snackje daar) dan eerst. Denk dat dat in verband staat.



Vandaag een balansdagje n.a.v. veel eten de afgelopen dagen op bezoek bij m'n ouders, geleid door MFP die zegt dat ik nu maar 1220 kcal mag (door het totale gebrek aan beweging.)



Eetlijstje:

O: 125gr ongezoete soja yoghurt, 15 gr chocoladevlokken, 100gr stoofperen

T: handje druiven

L: 125gr ongezoete soja yoghurt, 25 gr cruesli balans, 4 kwarteleieren + glas cranberrysap light

T: runderrookvlees met augurk

D: 110gr soja kersenyoghurt met 2 nijntje dreumesbiscuits (don't judge :P) en een bifi worstje

T: 200gr (zelfgemaakte, dus suikervrije) appelmoes
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
@kraaienpootje, hier ook een lief vriendje die vanochtend een ei had gebakken. Gelukkig vertelde Fajah Lourens vanochtend op tv dat een gebakken ei helemaal niet zo slecht is.



Verder probeer ik me vandaag overdag in te houden, veel fruit, salade met cracker tussen de middag, misschien een rijstewafel. Vanavond ga ik sushi eten met vriendinnen dus dan weet ik nu al dat ik los ga. En dan drink ik ook wel een wijntje maar ik drink altijd heel langzaam dus kom sowieso niet veel verder dan 2 a 3 wijntjes.



De afspraak om maandag te wegen gaat me wel helpen om in het weekend niet helemaal los te gaan denk ik. Hoop het in elk geval. Zou vandaag op de fiets naar het werk maar het regende. Dus ben wel met de auto maar ga straks lopend naar het restaurant (is wel een half uur lopen) en vanavond terug met de bus en dan moet ik een kwartier lopen naar huis. Dus dan loop ik 3 kwartier i.p.v. Een uur fietsen. Maakt het toch nog een beetje goed.
Alle reacties Link kopieren
Joepie! Net al even gewogen bij de sportschool (was zo nieuwsgierig) en nu op 78,8! Iets meer dan een pond er af in 5 dagen. Hopelijk zit ik maandag op 78, dat zou fijn zijn!

Heb alleen zondag een high tea.... en vanavond dus die borrel. Probeer het heel erg te compenseren.

Ik houd echt zo erg van een lekker wijntje, goed diner of een gezellige high-tea! Moet ook kunnen vind ik. Denk dat ik zondag verder veel fruit en groente ga eten. En een ronde hardlopen. Dan moet het goed gaan zou je denken...



Judith1107 wat knap dat je al 20 kilo kwijt bent. Laatste loodjes wegen het zwaarst dus... maar je bent al heel ver! Super goed hoor.

Wat eet je veel yoghurt... dat zou echt m'n neus uit komen als ik dat 3 keer op een dag zou eten haha.



Vlammetje, ik eet 1 keer in de week ook een gekookt ei of gebakken ei. Vind gebakken ei soms wel heel erg lekker. Op een donkerbruine boterham mm.. Volgens mij is dat nog niet zo heel slecht idd.



Het is goed om op maandag een weegdag te hebben ja! Ik ga me voornemen om dit weekend veel te bewegen.



Nou, even snel een rondje stofzuigen, onder de douche springen en dan lunchen met een vriendin / zakenpartner en dan lekker werken.

Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Is het nog een optie Bladora om maandag de tabel nog iets aan te passen en 'opmerkingen' te veranderen in 'Huidig gewicht' ? Vind ik wel helder...
Alle reacties Link kopieren
Ja Floor, dat was ik ook van plan is iets overzichtelijker.



Ik heb een lakse week met sporten. Vanmorgen weer overgeslagen. Vanavond maar hardlopen.



Wat goed zeg Judith 20 kilo er al af! Dat zijn gewoon 4 kledingmaten of niet?



Hoeveel drinken jullie op een dag? Ik ben nogal drunk verslaafd, ik moet altijd een flesje water bij me hebben en thuis drink ik de hele dag door thee. Of water met geraspte gember en citroen. Soms een glas cola light. Maar ik denk dat ik wel 3 liter of neer drink, volgens mij is dat ook niet perse goed en vooral het vele plassen is irritant
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik drink echt veeeel te weinig.. hou gewoon niet zo van drinken.. en vergeet het... ja echt!

Op een slechte dag drink ik alleen een bak koffie of 4 en 2 koppen thee ofzo.
Je sport toch best veel Bladora?
Alle reacties Link kopieren
Floor: Haha ja, doe ik ook maar heel af en toe hoor!!

Bladora: Ik ben van maat 44 naar maat 36 gegaan Moet daar wel aan wennen, het mezelf zo zien is niet altijd eenvoudig, mijn eerste instinct is nog steeds een veel te grote maat te pakken - op zich ook leuk, want dan moet ik toch weer een maat of 2 kleiner pakken



Ik probeer altijd rond de 3 liter te zitten. In het begin dronk ik ook echt 0,5ltr voor en na elke maaltijd (dus dan zit je met 3 maaltijden altijd op de 3 liter) nu red ik het ook wel, die 3 liter, maar is het wat meer verspreid op een dag Nu ook vaak wat limonade voor de smaak/afwisseling.

Op het moment groot fan van Clipper's lemon&ginger thee :p



Ik eet echt veel ei, overigens, probeer dan wel me te richten op het eiwit en niet het eigeel. Het zou slecht zijn voor de cholesterol, maar ik merk daar niets aan, mijn cholesterol is in dat jaar juist veel gezakt, en toen at ik echt wel elke dag een ei (met eigeel).

Ik luister nooit zo veel naar het 'dat is slecht, dat is goed' gedoe, dat wisselt toch per jaar. Ik denk dat je met logisch nadenken het verste komt (dus geen alcohol (mja, daar moet ik weer naar toe werken, drink nu wel in het weekend (nou ja, weekend vrijdag t/m zondag), weinig kunstmatige stoffen/toegevoegde suikers, niet te veel vet etc.)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith, wat ontzettend knap dat je al zo bent afgevallen! Super! En dat zonder te sporten, dan kan je nooit je kcal compenseren. Goed gedaan.



Kraaienpootje, mijn vriend doet dat ook af en toe inderdaad. Of als we al wat in huis hebben en hij pakt wat lekkers, dan geeft hij mij ook automatisch datgene. Zo moeilijk om het dan te weerstaan.



Floor, mooi dat er al wat af is. Er is niks mis met een borrel en high tea maar misschien kan je proberen in de dag alvast te compenseren? Dus bijvoorbeeld als je zondag die high tea hebt, een boterham minder bij de lunch. En bij de high tea misschien niet alles eten als je het niet écht lekker vindt, dus alleen de echt lekkere dingen uitkiezen. Maar dit laatste is meer iets waar ik zelf nogal mee worstel als ik taart zie dan denk ik altijd: lekker!!! Maar eigenlijk vind ik heel veel taarten niet eens zo lekker.. En dan zit je zo'n gigantisch stuk met onmogelijk veel kcal weg te kauwen terwijl je er niet eens van geniet. Is dat herkenbaar voor iemand? En toch niet wegleggen dan he.. Snap dat niet van mezelf en ik ga hier voortaan op letten. En met de borrel misschien wijn en water afwisselen?



Ik eet zelf de laatste tijd bijna elke dag een ei, als afsluiter van de lunch. Ik heb na de lunch altijd zo'n behoefte aan zoet, en merk dat ik met nog een klein gekookt eitje echt mijn lunch 'goed' is afgesloten zonder dat ik nog zin heb in iets zoets. Maar ik kan ook weken nauwelijks een ei eten dus dat wisselt nogal.



Bladora, wat een ontzettend lief hondje hebben jullie! wat een cutie. Ik ga je hondje volgen!

Ik heb echt geen idee hoeveel ik drink eigenlijk. Ik denk toch wel ongeveer 2L, maar dat is echt omdat ik een thee liefhebber ben. Sowieso 's morgens en 's avonds een grote mok en overdag eigenlijk ook altijd een pot. En voor mijn darmen drink ik vezels en daar drink ik ook wel al snel een halve liter water bij.



Ik was gister zo geschrokken van de weegschaal dat ik dat als motivatie heb gebruikt om vanmorgen te gaan sporten. Pupje was onder de indruk van me haha, hij keek toe terwijl hij op z'n botje kauwde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 21 oktober 2016 @ 12:50:

Je sport toch best veel Bladora?Nou ik had van alles gepland deze week maar enorm verzaakt. Uiteindelijk kom ik aan 1 keer zumba, 1 keer pump en 1 keer balance+ 3 keer hardlopen. Maar zou eigenlijk meer pump/krachttraining willen doen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 21 oktober 2016 @ 12:50:

Ik drink echt veeeel te weinig.. hou gewoon niet zo van drinken.. en vergeet het... ja echt!

Op een slechte dag drink ik alleen een bak koffie of 4 en 2 koppen thee ofzo.Heb je dan nooit dorst? Ik zou denk ik vergaan van de dorst!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Judith: Wat onwijs goed! En ik heb dezelfde verslaving van Clipper's lemon&ginger thee :-) Hij is zo lekker!



Bladora: Ik drink ook zo ontzettend veel. En daarbij dus ook veel plassen.. Ik heb nooit bij gehouden wat ik precies drink, maar ik kom ook wel aan de 3 a 4 liter per dag :-/ Ik probeer soms wel minder te drinken maar dan krijg ik echt hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk geen idee eigenlijk qua drinken, denk dat ik minimaal wel aan de 2 liter zit qua koffie, thee en water.
Van mij ga je ook schrikken Bladora: gisteren was de score: een glaasje van 175 ml rijstemelk, 175 ml gewone melk, en een kop thee van 300 ml. Was zo in de weer, compleet vergeten. Als ik al weinig drink in de ochtend, dan krijg ik de rest van de dag geen dorst meer. Wel honger. En omdat ik nauwelijks aan drinken denk (en ik ook gewoon geen drinker ben) komt het er dus zo weinig van.



Het is enorm slecht, ik weet het. Ik weet ondertussen ook dat mijn vermoeidheid voortkomt uit te weinig drinken en dat het heel slecht is voor je om weinig te drinken.



Op kantoor gaat het goed, heb nu bijna de 1 liter kan op en heb drie koppen thee (van ongeveer 250 ml, denk ik?) op. Dan bij het avondeten nog een glas water en een kop thee voor het slapengaan en dat is dan voor mij eigenlijk een goede dag.



Thuis vergeet ik het, dus drink daarom mijn thee uit de grootste mok die ik heb, 300 ml. Met een beetje geluk drink ik daar 4 van op een dag en water bij de maaltijden en tik ik net die 1,5 liter aan. Voordat de jongste aan vast eten begon, at de oudste vaak aan de salontafel. Nu zet ik ze beiden bij ieder eetmoment aan tafel en pak ik ook wat te drinken. Echt heel erg, maar ik moet dat soort dingen dus echt bedenken en toepassen, anders gebeurt het niet.



Wijn drink ik vaak ook maar een glas van, juist omdat het niet opschiet (maar wel lekker ). Alleen thee en water gaat er goed in.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat zijn jullie op dreef zeg met schrijven. Kan het nauwelijks bijhouden.

@Judith. Van maat 44 naar 36 is echt een prestatie. Ik heb maat 40-42 (laatste tijd meer 42) en kan me niet voorstellen dat ik ooit in mijn levensdagen in maat 36 zou passen. Zou blij zijn wanneer ik weer gewoon maat 40 pas. Maar nu vraag ik me wel af waarom ik niet van maat 38 zou kunnen dromen. Ga ik eens over nadenken.



Mijn eetlijst van gisteren ga ik niet plaatsen. Ben echt niet onder de 1600 kcal gebleven. Mijn hand had de snoeppot te pakken en ik werd hebberig. 's avonds kwam een vriendin eten, teveel gegeten en gedronken. Vandaag een beetje balans creëren. We zijn met het gezin een weekendje weg, meestal gaat dat ook wel gepaard met wat meer lekkernijen dan normaal. Gelukkig moet er volgende week weer gewerkt worden en heb ik veel minder tijd om aan eten te denken.



Ik heb wel mazzel dat mijn man ook wat op zijn lijn aan het letten is en van nature geen snoeperd is. Hij haalt in ieder geval geen lekkernijen in huis. Wijn is wel ons dilemma, daar houden we beiden erg van. We hebben de afspraak dat we door de week niet drinken, maar zodra we vinden dat we het verdiend hebben wordt er toch iets te makkelijk een glas ingeschonken.
Ik heb echt niet vaak dorst.. vreemd he.... Ik hou echt niet van drinken.... (ook niet van alcohol, maar dat bedoel ik hier niet mee)
Alle reacties Link kopieren
Ik moet me er ook toe zetten om veel water te drinken. Maar tot nu toe lukt het aardig, alleen het vele plassen is wel knetter irri...
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik ook maar eens wat meer water ga drinken. Vooral op mijn werkdagen vergeet ik voldoende te drinken. Sapjes en frisdrank drink ik overigens nauwelijks, wel teveel koffie. Thee zou ook meer kunnen, maar vind water lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind thee heerlijk, heb net een pot gedronken maar moet nu dus om de 10 minuten naar de wc
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ik hoop dat ik hier ook nog mee mag schrijven. Ik heb namelijk hetzelfde doel als dat jullie hebben; er moet nog een kleine 4,5 kg af.



Qua afvallen ben ik al een tijdje op weg. Na de vakantie tot de conclusie gekomen dat ik toch die laatste paar kilootjes maar weer eens eraf mag halen . Gelukkig is het niet heel veel, maar de laatste loodjes... Volgens mij geldt dat voor velen hier. Ik weeg nu 61,5 en wil naar de 58. Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik maandag ook mijn gewicht etc. doorgeef en hier ook lekker meeschrijf.



Vwb het water drinken: wat ik zelf altijd lekker vind is een karaf water met verse limoen/gember/munt/sinaasappel etc. Dit heb ik op het werk altijd naast me staan en drink ik zo twee keer leeg op een dag :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
@evda, hier ook iemand die weinig drinkt, bijna nooit dorst. En heb volgens mij een super kleine blaas, als ik op stap ga en een beetje meedrink met de rest zit ik constant op het toilet. Zo irritant! Ook koffie werkt erg vocht afdrijvend bij mij. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar de mediamarkt geweest en voor een 10tje een weegschaal gekocht, ik ben klaar voor maandag!

De laatste keer dat ik me had gewogen was in Juli vlak voordat ik op vakantie ging toen woog ik 68.7 en nu ging ik erop staan 68.8(beide met kleding) Ik had zelf het gevoel dat ik was aangekomen maar dat gevoel blijkt dus onterecht



Ik heb soms wel dorst, maar dan heb ik geen fles in de buurt en dan drink ik dus niet. Op mn werk zorg ik er altijd voor dat ik m'n fles op mn bureau zet. dan gaat ie gedurende de dag wel leeg. Wat bij mij ook heeft geholpen is dat ik in mn fles een buisje met gaatjes heb zitten waar ik fruit in kan doen. Mijn voorkeur is bosvruchtenmix in een diepvrieszak. Na een paar minuten ziet t water mooi rood/roze en smaakt t ook naar t fruit
Zo'n fles heb ik hier ook nog staan Rode Rok. Goede tip, ga het ook proberen!



Ik heb een goed dagje gehad. Heb tussendoor nog een Cup a Soup gedronken en vanavond hadden we tomatensoep met balletjes en naanbrood. Ga dadelijk mijn yogales inhalen, om de twee weken is er op vrijdag ook les. Heb er vandaag veel meer zin in dan dinsdag. Hopelijk heb ik morgenvroeg ook zo'n zin in de krachttraining.
Haha nog meer slechte drinkers dus!!

Is eigenlijk best slecht.

Ik vind thee wel beter dan water..



Vandaag gecheat!! Snoepjes en tortilla pizza.

Maak ik er vandaag mijn cheatdag van, morgen weer braaf!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven