iPhone opslag vs iCloud

22-10-2016 14:55 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht een domme vraag, maar ik kom er even niet uit!



mijn iPhone 6 zit bijna aan zijn max opslagruimte, en dat komt vooral door foto's. Ik heb er bijna 5000 opstaan. Nu heb ik ook een iCloud, met extra opslagruimte. Ik wilde het gros van mijn foto's van de telefoon deleten, maar merkte dat ze dan ook uit de iCloud gegooid worden... is er geen manier om je foto's die je van je telefoon haalt in de cloud te bewaren? Daar is die hele cloud toch voor?



Downloaden naar de Fotostream in iPhoto helpt ook maar half, omdat daar een max van 1000 foto's in kunnen.



Ik kan ze wel naar m'n computer downloaden, maar ik wilde juist een simpele online opslag, waar ik dacht dat de iCloud voor was omdat je automatisch elke foto daarheen streamt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je iphone-opslag optimaliseren (Instellingen-Icloud-optimaliseer iphone-opslag). Als je iphone dan bijna vol zit, worden de originele bestanden naar icloud verplaatst en worden op je telefoon alleen geoptimaliseerde versies gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Die staat al aan. Dan nog worden foto's die ik van mijn telefoon delete, ook uit de cloud ge-delete. Da's niet de bedoeling
Alle reacties Link kopieren
Wat je wil kan volgens mij niet. Fotos in de foto-app staan ook in iCloud en als je ze uit de Fotos-app verwijdert, verwijder je ze ook uit iCloud.



Wat je evt wel kan doen is de fotos op je computer zetten en dan in iCloud drive zetten. http://www.iculture.nl/gids/icloud-drive-uitleg/ Je kan er dan via de app van Icloud drive wel bij op je iphone en je kan ze van je iphone verwijderen. Ik gebruik het zelf alleen voor documenten, dus geen idee hoe handig het werkt met fotos.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weinig ruimte heb je dan? Ik heb bijna 100.000 foto's op iCloud met optimize storage op mijn (64GB) telefoon, en dat gaat prima.





Als je extra apps of zo op je telefoon zet, krijg je dan echt een foutmelding? Want met optimize storage zou het wel zo kunnen zijn dat hij je telefoon vol zet met foto's zolang het kan, en ze opruimt (alleen een thumbnail op je foto) als je de ruimte voor iets anders nodig hebt. Dan zit je telefoon wel vol, maar kunnen er toch nieuwe dingen bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus hetzelfde "probleem". Wil gewoon niet alle foto's op mijn telefoon. Vind ik onoverzichtelijk.

Zou dus mijn telefoon ook leeg willen halen en de foto's opslaan in iCloud.
summer is a state of mind
Mijn foto's worden automatisch op mijn iMac gezet zodra ik ben verbonden met WiFi. Kan je dat niet gewoon doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven