Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal staat nu al 2 dagen op 77.8. Min 2.3 kg dus.



Ben benieuwd na het weekend
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat hier zo weinig geschreven wordt.

Is niemand meer actief aan het vasten?
Ik doe nu 6:1 en dat bevalt me goed. Ik weeg tussen de 58-60 kg.
Ik ben wel actief aan het vasten, maar heb er niks over te melden



Voel je je voor de rest ook beter, los gezien van het gewichtsverlies?
quote:clemance schreef op 24 september 2016 @ 10:18:

Ik ben wel actief aan het vasten, maar heb er niks over te melden



Voel je je voor de rest ook beter, los gezien van het gewichtsverlies?Ik voel me zeker beter sinds ik vast. Meer energie, meer zin in dingen doen, beter slapen, niet meer geplaagd door eetbuien en een soort 'angst' dat ik snel honger krijg. Sporten gaat ook stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
Even een update;

Gaat heel goed hier, ben van 80.1 naar 76.6 gegaan.

Ik voel me stukken beter en heb echt gevoel controle te hebben.

Dit is echt goed te doen!
quote:gemini2009 schreef op 30 september 2016 @ 07:49:

Even een update;

Gaat heel goed hier, ben van 80.1 naar 76.6 gegaan.

Ik voel me stukken beter en heb echt gevoel controle te hebben.

Dit is echt goed te doen!



Gefeliciteerd! Dat is een mooi resultaat.



5:2 (of 6:1) nu gaat voor mij ook over controle, vooral over niet steeds te hoeven kiezen en dus niet steeds de kans hebben de fout in te gaan.
Ook nog even een update van mij. Ik doe nu 6:1 en blijf mooi op gewicht! Ik weeg tussen de 58 en 60 kg en ben daar heel tevreden mee. Ik doe nu 2 x per week CrossFit, 1 x per week trimzwemmen en 1 of 2 x per week loop ik een stukje hard (3 of 4 km).



Suiker en alles waar suiker inzit heb ik voor mijn gevoel definitief afgezworen. Ik eet koolhydraatbewust, niet per se arm. Ik eet wel volkorenrijst, teff, havermout, peulvruchten en aardappelen (gewone en zoute), maar in kleine hoeveelheden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elske1975 schreef op 02 oktober 2016 @ 13:37:

Ook nog even een update van mij. Ik doe nu 6:1 en blijf mooi op gewicht! Ik weeg tussen de 58 en 60 kg en ben daar heel tevreden mee. Ik doe nu 2 x per week CrossFit, 1 x per week trimzwemmen en 1 of 2 x per week loop ik een stukje hard (3 of 4 km).



Suiker en alles waar suiker inzit heb ik voor mijn gevoel definitief afgezworen. Ik eet koolhydraatbewust, niet per se arm. Ik eet wel volkorenrijst, teff, havermout, peulvruchten en aardappelen (gewone en zoute), maar in kleine hoeveelheden.



Wow, klinkt super! Goed gedaan



Ik ben meer dan een jaar later ook nog waar ik wil zijn. 5:2 was voor mij echt even als een reset wat betreft eten en sporten.
Ik ben er ook weer. Wat doen jullie het goed!

Op vakantie heb ik het wat losgelaten maar gelukkig niet bijgekomen.



Nu terug 5:2 beginnen en ik wil elke dag 10.000 stappen halen. Een fitbit aangeschaft want met een kantoorjob is het echt een uitdaging. Als iemand vrienden wil worden :p
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 2 weken ook begonnen met dit dieet. Alleen vast ik de hele dag en eet dan rond 19.00 uur een warme kom soep met wat fruit. Ik doe dit nu 2 weken en het gaat prima.

Ik vast dan wel de hele dag (de Islamitische manier) op de een of andere manier werkt dit beter dan de 500 calorieën gespreid over de dag. Wat ik wel vervelend vind zijn de vragen van collega's waarom ik vast.
Arizona, ik doe het ook zo. Ik sla ontbijt en lunch over en eet een avondmaaltijd van ca. 500 calorieen. Ik werk op een drukke basisschool en het is mijn collega's nog nooit opgevallen dat ik niet lunch. Ik probeer mijn vastendagen wel te doen op de dagen dat ik niet help bij het overblijven zodat ik wel gewoon met de kinderen een boterham kan eten.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed Elske, bevalt het jou ook zo 1 maaltijd op de dag ipv meerdere?

Wij lunchen altijd samen (klein bedrijf) dus het valt gelijk op als ik niet mee lunch. Gelijk van die vervelende vragen. Ik werk 4 dagen en het liefst doe ik het op een werkdag.
Mij bevalt 1 maaltijd op een vastendag veel beter dan steeds kleine beetjes eten.



Kun je niet gewoon zeggen dat je wat af wilt vallen en daarom minder eet?



Ik vind vasten op werkdagen ook veel makkelijker dan op vrije dagen of in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geldt hetzelfde. Op het werk heb ik het vaak te druk om honger te hebben.

Ik ben nu al 4.5 kilo kwijt, het gaat echt vanzelf!!
quote:gemini2009 schreef op 05 oktober 2016 @ 17:40:

Voor mij geldt hetzelfde. Op het werk heb ik het vaak te druk om honger te hebben.

Ik ben nu al 4.5 kilo kwijt, het gaat echt vanzelf!!



Gefeliciteerd!



Ik ben 13 kilo kwijt sinds ik op 9 mei begon. Dat is voor mij genoeg. Ik doe nu 6:1 om op gewicht te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Even een vraag;

Ik vind het moeilijk om op m'n vastdag niet over de 500 calorien te gaan.

Als ik de calorie checker gebruik dan ligt het aantal rond de 650.

Weet vaak niet hoeveel gram iets is.

Ik eet van 18u tot 18u niks.



Moet ik beter opletten of juist loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Even een update;



Gaat goed hier, krijg het calorien tellen steeds beter onder de knie.

En idd op de gewone dagen let ik er ook op.

Het resultaat vanochtend = 74 kilo



Dus ongeveer 6 kilo in 6 weken tijd!!!
Gefeliciteerd, gemini!



Mijn gewicht blijft met 1 dag vasten per week op 58 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog mensen die dit doen?

Sinds twee weken mee begonnen en ik vind het heel leuk om mee bezig te zijn.

Soms wel een naar leeg gevoel in mijn maag.



Heb mezelf ook ten doel gesteld meer groente te eten: dus mijn boterhammenlunch is vervangen door salades. Normale sla vind ik niet lekker. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig heerlijk alternatieven: baby spinazie, baby boerenkool, snijbiet blaadjes etc etc: dat vind ik wel lekker.



Zelf een dressing maken ben ik helaas nog niet zo goed in.



Mijn vastendagen: dinsdag en donderdag!



Wie o wie is ook nog bezig of net beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog bezig hoor. Vandaag mijn vastendag. Ik probeer altijd maandag of dinsdag en donderdag. Dit werkt voor mij prima.

Ik moet alleen wel opletten dat ik niet ga snoepen in het weekend, maar ik blijf gelukkig stabiel. Als ik niet zou snoepen in het weekend zou ik geheid verder afvallen. Heb veel feestjes en bezoek gehad afgelopen weekenden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog bezig hoor. Vandaag mijn vastendag. Ik probeer altijd maandag of dinsdag en donderdag. Dit werkt voor mij prima.

Ik moet alleen wel opletten dat ik niet ga snoepen in het weekend, maar ik blijf gelukkig stabiel. Als ik niet zou snoepen in het weekend zou ik geheid verder afvallen. Heb veel feestjes en bezoek gehad afgelopen weekenden.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw doelstelling/ reden voor 5:2?

Doe je het al een tijdje?

Wat en wanneer eet je zoal op de vastendag?

Sport je ook op die dag?
Alle reacties Link kopieren
Mijn doel is om bewuster met mijn eten om te gaan en afvallen. Ik ben gewoon te zwaar en wil er zeker 10 kilo af.

Ik ben sinds 2 maanden ongeveer bezig en ben 2 kilo kwijt. Ik had er meer kwijt kunnen zijn maar helaas in het weekend gaat het vaak mis door feestje, ik blijf gelukkig wel stabiel.

Ik eet op een vastendag tijdens de lunch 1 cracker met kaas en als avondeten 1 kom soep en neem dan meestal nog 1 appel/peer of een ander stuk fruit. Over de rest van de dag drink ik thee en water.



Ik sport niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo'n 7 kilo kwijt te raken. Ben er inmiddels al 2,5 kwijt. Overigens ben ik daarnaast ook flink meer gaan sporten.

En, ik hoop ook zo de continue drang om altijd maar iets te eten of te snaaien te doorbreken.



Merk trouwens dat een vastendag op het werk een stuk makkelijker gaat dan gewoon thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven