Goede manieren

21-10-2016 01:41 65 berichten
Goede manieren, ik vind het belangrijk om mijn kinderen te leren hoe je netjes omgaat met mensen. Mijn kinderen spreken volwassenen aan met u, zeggen dank u. Ze zijn beleeft naar vreemden toe en helpen waar het nodig is.



Het is misschien iets kleins maar ik denk dat goede manieren soms ver te zoeken zijn tegenwoordig.



Een hele strenge moeder ben ik trouwens niet, maar ik vind wel dat je een kind een basis van beleefdheid en manieren moet bijbrengen. Of ben ik hierin te ouderwets?
quote:Spaghettibolognese schreef op 22 oktober 2016 @ 17:52:

Ik denk dat heel veel ouders niet doorhebben hoe irritant en slecht opgevoed hun kinderen zijn. Gillen en rondrennen in een museum, fietsen in de supermarkt, in een restaurant zonder vragen achter de piano gaan zitten en er wat op los pingelen, niet opstaan voor ouderen/volwassenen in het ov... En zo kan ik nog wel even doorgaan.



Ik heb altijd geleerd respect te tonen voor volwassenen. Maar nu ik zelf volwassen ben krijg ik het niet. En ik heb er best last van. Ik zie het ook al aan de twintigers. Superegocentrisch. In horeca en winkels mag je blij zijn als ze zich los kunnen maken van hun collega's/ telefoon om je te helpen. Voorbeeld: serveerster gaat op onze tafel zitten en klaagt dat ze moe is. Pardon?!



En hoe oud bent u nu? Ik herken het helemaal niet, soms in winkels wel maar dan zie ik zo'n puber en zie ik ook mijn eigen onbeholpen puber. Is niet zo zeer niet willen of niet kunnen, maar soms gewoon even niet weten hoe!



Respect moet je ook verdienen door je eigen houding natuurlijk. Dat is wat ik soms wel zie. Jong volwassenen die best heel neerbuigend naar mensen doen dit maar net iets jonger zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 22 oktober 2016 @ 18:15:

[...]



En hoe oud bent u nu? Ik herken het helemaal niet, soms in winkels wel maar dan zie ik zo'n puber en zie ik ook mijn eigen onbeholpen puber. Is niet zo zeer niet willen of niet kunnen, maar soms gewoon even niet weten hoe!



Respect moet je ook verdienen door je eigen houding natuurlijk. Dat is wat ik soms wel zie. Jong volwassenen die best heel neerbuigend naar mensen doen dit maar net iets jonger zijn. Soms wel hoor. Dan zegt iemand iets op een onbeschofte manier en je ziet dat er gedacht wordt vriendelijk te zijn.

Respect is wat iedereen in principe verdient, simpelweg door te bestaan. Dat is te vergelijken met je AOW-recht. Dat hoor je in je opvoeding mee te krijgen: beleefd/wellevend zijn tegen iedereen. Maar je kan door je houding het respect van anderen verliezen. Hopelijk is dat dan niet om kleinigheidjes en/of door mensen die zelf zo hun kleinigheidjes hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het zoveelste topic waarin we mogen laten zien dat we hier zulke geweldige opvoeders zijn?



Ik heb kutkinderen.

Gewoon omdat het kan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou, ik heb ook leuke kinderen, maar geef ze wel graag wat mee, we zijn nu op vakantie en kwamen vandaag een zwerver tegen die mais op een soort van bbq aan het roosteren was, mijn kin
Geniaal idee vond ik



Sorry het internet is niet super hier
Alle reacties Link kopieren
quote:serrisy schreef op 23 oktober 2016 @ 00:32:

Nou, ik heb ook leuke kinderen, maar geef ze wel graag wat mee, we zijn nu op vakantie en kwamen vandaag een zwerver tegen die mais op een soort van bbq aan het roosteren was, mijn kinGeniaal ja, ben er weg van.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Die man heeft er vast niet lang gestaan, maar het idee als dakloze, ik heb daar respect voor.
heel jammer trouwens, die man had wel een goed idee,

En het rook heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Lees wat ik gequote heb dan, niemand weet waar je het over hebt joh. Je verhaal is niet af. Iets met een zwerver en mais op je kin en blijkbaar was dat geniaal.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:serrisy schreef op 23 oktober 2016 @ 00:32:

Nou, ik heb ook leuke kinderen, maar geef ze wel graag wat mee, we zijn nu op vakantie en kwamen vandaag een zwerver tegen die mais op een soort van bbq aan het roosteren waquote:serrisy schreef op 23 oktober 2016 @ 00:43:

Geniaal idee vond ik



Sorry het internet is niet super hierquote:serrisy schreef op 23 oktober 2016 @ 00:48:

Die man heeft er vast niet lang gestaan, maar het idee als dakloze, ik heb daar respect voor.quote:serrisy schreef op 23 oktober 2016 @ 00:52:

heel jammer trouwens, die man had wel een goed idee,

En het rook heerlijkNou, geef mij mijn kut-kinderen maar.

Dan eten we tenminste en geen mais.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het idee van geld verdienen als je dakloos raakt, totaal het verkeerde topic,



Sorry!!



Maar ook dan zijn er mensen ook hier zonder goede manieren
Alle reacties Link kopieren




Oh zo!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vond het geniaal,

Niets hebt, zo dat te doen respect voor die man
Alle reacties Link kopieren
quote:serrisy schreef op 23 oktober 2016 @ 01:03:

Ik vond het geniaal,

Niets hebt, zo dat te doen respect voor die man

Ik geloof je gelijk.



Maar ik weet nog steeds niet wat hij heeft gedaan.





EDIT:Oh wacht; mais roosteren op een zelf gemaakte BBQ.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 23 oktober 2016 @ 01:05:

[...]



Ik geloof je gelijk.



Maar ik weet nog steeds niet wat hij heeft gedaan.





EDIT:Oh wacht; mais roosteren op een zelf gemaakte BBQ.



Geweldig, vast ergens gevonden net als die mais, het rook heerlijk, die ondernemer in hem, hij komt er vast



Helaas was hij weg later op de avond toen we terug uit de metro kwamen,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven