Werk & Studie alle pijlers

Terug verhuizen naar de randstad?

23-10-2016 00:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Aangezien ik dit gewoon even van mij af moet schrijven, doe ik het even hier.

4,5 jaar geleden ben ik verhuisd vanaf de randstad, dorpje tussen Rotterdam en Delft, naar Vlissingen in Zeeland. Dit heb ik gedaan om een hbo studie te kunnen volgen die uniek was en anders dan degene die ze in Den Haag of Rdam aanbieden.

Nu ben ik inmiddels afgestudeerd, heb ik 2,5 jaar een relatie met mijn vriend, woon ik sinds maart samen met hem en mijn 3 poezen en heb ik een tijdelijke baan tot het einde van het jaar.



Aangezien er weinig werk in de marketing te vinden is hier in Zeeland en ik hier toch weinig contacten overgehouden heb van afgelopen jaren, begint het erg te kriebelen om weer terug te willen gaan naar de randstad.

Dit voor een betere carrière kans en meer kans om contacten, oude vrienden, familie etc op te zoeken. Waarom niet? Lijkt mij iedergeval erg fijn! Ik begin in een dipje te komen hier, mijn beste vriend is de bank en de tv als ik thuiskom van een dag werk en mijn vriend zelf natuurlijk. Maar ik wil meer uit mijn leven halen dan dat ik nu doe. Ik zou dolgraag een traineeship doen in Rotterdam, ook al zou ik dit nog in het eerste jaar waarschijnlijk aan moeten reizen. Geen probleem!



Nu heeft mijn vriend wel een vaste baan hier in Vlissingen, maar hij heeft wel toegezegd te willen verhuizen als hij een rijbewijs en auto heeft. Kijk dat is mooi! Hij heeft wel heel zijn leven hier, maar vrienden en familie van hem zitten ook over het land verspreid. Gelukkig.



Hebben meer mensen dit meegemaakt? En hoe heb je de beslissing gemaakt? Moeite gehad met een huisje te vinden?



Ik hoor het graag!
Love is made to share <3
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem?

Zoek een baan in Rotterdam (vreselijke stad) en een woning in een plaats die voor jullie beiden goed aan te rijden is.
quote:patchouli_ schreef op 23 oktober 2016 @ 01:57:

Wat is het probleem?

Zoek een baan in Rotterdam (vreselijke stad) en een woning in een plaats die voor jullie beiden goed aan te rijden is.Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend ns voor de fun een paar doordeweekse dagen in de spits op en neer rijden van Vlissingen naar Rotterdam. Dat gaat ie echt niet op dagelijkse basis willen. Zeeland is lekker rustig en je krijgt er veel meer huis (en tuin!) voor je geld dan in de overbevolkte Randstad.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 23 oktober 2016 @ 07:44:

Laat je vriend ns voor de fun een paar doordeweekse dagen in de spits op en neer rijden van Vlissingen naar Rotterdam.Het verschil is alleen dat hij van Rotterdam naar Vlissingen zou moeten (als ze daar zouden wonen), en dat lijkt me wel te doen. Je rijdt dan zowel heen als terug tegen de file in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 23 oktober 2016 @ 08:41:

[...]



Het verschil is alleen dat hij van Rotterdam naar Vlissingen zou moeten (als ze daar zouden wonen), en dat lijkt me wel te doen. Je rijdt dan zowel heen als terug tegen de file in.Behalve dan als t strandweer is
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ergens halverwege gaan wonen?
quote:redbuIIetje schreef op 23 oktober 2016 @ 08:59:

Behalve dan als t strandweer is Mwah. Mensen die naar het strand gaan vertrekken over het algemeen later van huis dan mensen die naar hun werk gaan.
quote:patchouli_ schreef op 23 oktober 2016 @ 01:57:

Wat is het probleem?

Zoek een baan in Rotterdam (vreselijke stad) en een woning in een plaats die voor jullie beiden goed aan te rijden is.



Geweldige stad juist!



TO, mss is Dordrecht een optie? Je bent zo in Breda of Rdam en redelijk snel in Den Haag. Dus een baan vinden, zal dan wel lukken. En Vlissingen is ook prima te doen.
Ga lekker LATten. Heerlijk. Je bent nog jong, settelen kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet op zoek gaan naar een baan in Rotterdam/Breda en misschien zijn er in Goes ook wel mogelijkheden?



Mocht je dan daar een baan krijgen dan kun je misschien in de trein proberen te werken en dan kortere dagen op kantoor. OF je kunt halverwege gaan wonen in bijvoorbeeld bergen op zoom. Dan hebben jullie allebei ongeveer even veel reistijd.
Hier ook een randstedeling die een aantal jaar in Zeeland heeft gewoond. Leuke jaren gehad, maar wist niet hoe snel ik er weg moest zijn toen ik de kans op een andere baan kreeg. Ik zou dus zeggen: doen! En aangezien je vriend ook flexibel lijkt te zijn komen jullie er wel uit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Dordrecht kan inderdaad wel een optie zijn en ik zou dolgraag weer in de randstad werken, perse erin wonen hoeft niet, zolang het maar dichterbij is dan helemaal in de uithoek van Zeeland



En indd LATten wordt het anders wel, maar moet ook aan mijn 3 poezen denken waar ik die dan laat haha. Die kunnen altijd nog bij hem blijven wonen wanneer we nog aan het kijken zijn hoe we dit gaan doen.



Goes heb ik al gekeken, maar niet veel soeps helaas. En het gaat hier niet alleen om carrièrekansen maar ook mijn sociale leven. Ook belangrijk.



Hij werkt onregelmatig, soms begintie om half 6 sochtends, soms om 2 uur smiddags. En eerst moet meneer een rijbewijs en auto hebben, anders komt hij nergens.. :p



En nog even terugkomen op Coco's reactie van hierboven, ik heb precies hetzelfde. Leuke jaren gehad, maar het enige dat mij hier houdt is mijn vriend en ik zou graag weer weg willen.
Love is made to share <3
Ik weet niet waar je precies naar zoekt. Of de stap naar de Randstad een goede stap is?
Alle reacties Link kopieren
@iesiesa, Ik werk nu als content marketeer, en dat bevalt mij erg goed. Ik werk dus in de online marketing. Nu wil ik graag een traineeship volgen bij een groot bedrijf, en die hebben wij niet in Zeeland
Love is made to share <3
Alle reacties Link kopieren
quote:satire schreef op 23 oktober 2016 @ 09:20:

[...]





Geweldige stad juist!



TO, mss is Dordrecht een optie? Je bent zo in Breda of Rdam en redelijk snel in Den Haag. Dus een baan vinden, zal dan wel lukken. En Vlissingen is ook prima te doen.En in de regio Drechtsteden zijn woningen goed betaalbaar. Zelfs iets gedaald afgelopen jaar. En Je zit zeer centraal t.o.v. Amsterdam - Antwerpen - Brussel - Eindhoven - Den Haag - Rotterdam - Utrecht - (Zeeland) - Tilburg en zelfs Dusseldorf ligt binnen 2 uur autorijden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, geweldige optie!

Nu hopen dat mijn vriend dat ook ziet zitten. Het is voornamelijk voor mij voor over een paar maanden en voor hen over een langere tijd denk ik ivm werk en zijn rijbewijs halen.



Zeker een goed idee, bedankt

Nu hopen dat hij ook daadwerkelijk mee wilt verhuizen over een jaar o.i.d.
Love is made to share <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven