Geld & Recht alle pijlers

Terug naar winkel of niet?

23-10-2016 01:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn Galaxy S7 vanmiddag een schermbeschermer gekocht bij de MediaMarkt. Nu blijkt na bevestigen dat er 2 problemen met deze beschermer zijn:



1) Hij maakt een klikkend geluid na het drukken op de 'home' knop (waarschijnlijk laat hij daar een beetje los?)

2) Hij kan niet icm mijn hoesje worden gebruikt. Het hoesje drukt hem aan de zijkanten omhoog waardoor mijn scherm niet meer gevoelig is voor touch.



Nu gaat het wel om een schermbeschermer van 35 euro, en ik vind het een beetje zonde om hem nu maar gewoon weg te gooien. Hij bevalt gewoon echt niet.

Ik heb de beschermer overigens wel goed bevestigd. Hij zit overal goed op de telefoon, en je kan bij deze beschermer zien of hij verkeerd zit (kleur van beschermer wijkt licht af van telefoon zelf, dus als hij scheef zit zie je dit meteen.)



Dus, zouden jullie terug gaan om geld terug te krijgen? Of is de kans klein dat ze hem weer innemen. Ik heb hem namelijk wel 'gebruikt'.
Alle reacties Link kopieren
Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Alle reacties Link kopieren
En gewoon er af trekken en weggooien? De winkel hoeft toch niet voor jouw slechte beslissing op te draaien?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 23 oktober 2016 @ 02:07:

En gewoon er af trekken en weggooien? De winkel hoeft toch niet voor jouw slechte beslissing op te draaien?



Zoveel winkels kun je je aankoop retourneren als het niet bevalt, waarom nu niet? 35,- vind ik veel geld om weg te gooien.



Gewoon terug naar de winkel to en zeggen dat ie niet bevalt en je of n andere wilt of je geld terug.

Doen ze er nix mee bestaat er altijd nog zoiets als mp
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ik wens je veel succes en voorspel een ellenlange discussie met Mediamarkt.



Heb ik ook een keer gehad met een 2 dagen oude laptop waarvan de touchpad niet goed werkte en steeds bleef hangen. Was heel interessant
668, the neighbour of the Beast
Ik heb ook zo'n soort beschermer op mijn telefoon zitten, maar die hebben ze er in de winkel opgedaan, juist vanwege dit soort dingen. Ze zeiden van te voren al dat het echt heel nauw komt, en dat ze dus ook geen garantie geven als zij hem er niet op deden. Was niet bij de mediamarkt alleen. Ik weet dus alleen dat het echt heel lastig is om hem er echt op een goede manier op te doen . Als je terug gaat en ze zeggen zoiets, dat dat niet hun verantwoordelijkheid is dat jij hem er goed op doet, dan zou ik ook gewoon aangeven dat dat dan wel vermeld moet worden. Misschien zijn ze dan coulant Bij mij werd dit dus namelijk écht heel duidelijk aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut terug gaan, toch zonde van het geld. Beetje zaak laat je een andere uitzoeken van dat geld of geeft je geld terug.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:wished- schreef op 23 oktober 2016 @ 07:09:

Absoluut terug gaan, toch zonde van het geld. Beetje zaak laat je een andere uitzoeken van dat geld of geeft je geld terug.Een beetje zaak wel, maar dit is Mediamarkt
668, the neighbour of the Beast
Dat van dat hoesje lijkt me je eigen probleem, je kiest er zelf voor om dat hoesje te gebruiken. Dat klikkende geluid zou ik wel navragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of ze geld terug geven hierop. Het product is gebruikt en ze kunnen het niet meer aan een andere klant verkopen nu, of wel? En ik lees eigenlijk niet echt een defect aan het product, alleen dat hij je niet bevalt.

Maar wie niet waagt, wie niet wint dus je kan het proberen. Ik zou er zelf alleen niet mee terug gaan.
Heeft de mediamarkt expliciet vermeld staan dat deze beschermer passend is voor jouw type telefoon? Dan zou ik zeker teruggaan. Je telefoon is immersniet te gebruiken met die beschermer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 23 oktober 2016 @ 07:55:

Heeft de mediamarkt expliciet vermeld staan dat deze beschermer passend is voor jouw type telefoon? Dan zou ik zeker teruggaan. Je telefoon is immersniet te gebruiken met die beschermer.hoezo is hij niet te gebruiken? Hij doet het, zoals ik het lees, prima als die beschermer erop zit.
Je kan het gewoon terugbrengen. Het product bevalt niet, je bent geen uitleg verschuldigd.

Zie: https://service.mediamarkt.nl/portal/pu ... rvice/swap



Ik heb ook wel eens iets terug gebracht naar de mediamarkt, geen probleem mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Leuke link maar dat gaat over online bestellingen, dus geen product wat in de fysieke winkel gekocht is.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 23 oktober 2016 @ 07:07:

Oeh, ik wens je veel succes en voorspel een ellenlange discussie met Mediamarkt.



Heb ik ook een keer gehad met een 2 dagen oude laptop waarvan de touchpad niet goed werkte en steeds bleef hangen. Was heel interessant Ik hoop dat je de discussie hebt gewonnen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het voor het klikkende geluid proberen. Hoesje is eigen schuld. Dat bekijk je toch in de winkel?

Inderdaad, wat eerst gezegd werd, laat (een eventueel volgende keer) het ding door een expert erop zetten. Ik heb ook ooit een beschermer kunnen weggooien omdat ik het niet goed gedaan had. Een nieuwe heb ik gekocht in een winkel die hem er ook op deed. Nergens last van, kan zelfs mijn hoesje gebruiken .
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:-Belle- schreef op 23 oktober 2016 @ 07:58:

[...]

hoezo is hij niet te gebruiken? Hij doet het, zoals ik het lees, prima als die beschermer erop zit.Ik lees het anders: Hij kan niet icm mijn hoesje worden gebruikt. Het hoesje drukt hem aan de zijkanten omhoog waardoor mijn scherm niet meer gevoelig is voor touch.
Ooooh er valt een kwartje hier hoesje had ze al, het gaat u om de beschermer. Aha...
Ik heb een schermbeschermer en een hoesje en ik heb geen idee hoe die elkaar zouden kunnen tegenwerken.



Terug naar de winkel dus, hij bevalt niet.
quote:Marels schreef op 23 oktober 2016 @ 08:52:

Leuke link maar dat gaat over online bestellingen, dus geen product wat in de fysieke winkel gekocht is.



Oja, je hebt gelijk.



Toch fewoon terugbrengen, hoor. Netjes in de verpakking doen (hopelijk heb je die nog) en aankoopbon erbij. Ik heb echt geen probleem gehad bij de MM. Het kan mss wel zo zijn dat je een tegoedbon krijgt. Maar dat lijkt me beter dan een hoesje dat je niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 23 oktober 2016 @ 08:53:

[...]



Ik hoop dat je de discussie hebt gewonnen...



Ik was een hele vervelende klant en ben blijven staan tot ze het ding retour genomen hadden.



Als na nog geen week al blijkt dat het apparaat niet functioneert, heb ik een ondeugdelijk product gekocht en vind ik niet dat ik er genoegen mee moet nemen dat ze het ding opsturen naar de fabrikant ter reparatie en ik het dus gelijk na aanschaf al twee weken kwijt ben. Dat snap ik als het na drie maanden gebeurt, maar niet als het ding van de fabriekt uit al niet functioneert.

De touchpad liep dus steeds secondenlang vast en ik had nog een probleem, maar weet al niet meer wat. Volgens mij een scherm wat regelmatig ineens op zwart sprong ofzo.



Hoe dan ook, muts bij Mediamarkt wilde hem opsturen naar de fabrikant ter reparatie, ik vond dat ze hem moesten omruilen of retour nemen, en het kwam er op neer dat we anderhalf uur deze discussie gevoerd hebben;



"Mevrouw u hebt mij een ondeugdelijk product verkocht, en een product wat vanuit de fabriek al niet werkt hoef ik niet te accepteren, ik wil dus graag een andere laptop of mijn geld terug"

"Sorry mevrouw dat mogen wij niet doen, u moet de fabrikant eerst de kans geven om het te repareren"

"Dat denk ik niet, want het apparaat werkt vanaf het begin al niet en ik mag redelijkheidshalve verwachten dat een product wat ik koop functioneert. Zo niet, moet u het retour nemen"

"We zullen het toch eerst op moeten sturen naar de fabrikant"



En dan weer terug naar het eerste punt zeg maar. Heel vermoeiend.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 23 oktober 2016 @ 09:40:

[...]





Ik was een hele vervelende klant en ben blijven staan tot ze het ding retour genomen hadden.



Als na nog geen week al blijkt dat het apparaat niet functioneert, heb ik een ondeugdelijk product gekocht en vind ik niet dat ik er genoegen mee moet nemen dat ze het ding opsturen naar de fabrikant ter reparatie en ik het dus gelijk na aanschaf al twee weken kwijt ben. Dat snap ik als het na drie maanden gebeurt, maar niet als het ding van de fabriekt uit al niet functioneert.

De touchpad liep dus steeds secondenlang vast en ik had nog een probleem, maar weet al niet meer wat. Volgens mij een scherm wat regelmatig ineens op zwart sprong ofzo.



Hoe dan ook, muts bij Mediamarkt wilde hem opsturen naar de fabrikant ter reparatie, ik vond dat ze hem moesten omruilen of retour nemen, en het kwam er op neer dat we anderhalf uur deze discussie gevoerd hebben;



"Mevrouw u hebt mij een ondeugdelijk product verkocht, en een product wat vanuit de fabriek al niet werkt hoef ik niet te accepteren, ik wil dus graag een andere laptop of mijn geld terug"

"Sorry mevrouw dat mogen wij niet doen, u moet de fabrikant eerst de kans geven om het te repareren"

"Dat denk ik niet, want het apparaat werkt vanaf het begin al niet en ik mag redelijkheidshalve verwachten dat een product wat ik koop functioneert. Zo niet, moet u het retour nemen"

"We zullen het toch eerst op moeten sturen naar de fabrikant"



En dan weer terug naar het eerste punt zeg maar. Heel vermoeiend.Ik heb ooit een blauwe maandag in een telefoonwinkel gewerkt en als een apparaat binnen 8 dagen stuk was ( zonder sporen) , was het een DOA. Dead On Arrival. In dat geval kreeg je gewoon een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
quote:hvm schreef op 23 oktober 2016 @ 09:48:

[...]





Ik heb ooit een blauwe maandag in een telefoonwinkel gewerkt en als een apparaat binnen 8 dagen stuk was ( zonder sporen) , was het een DOA. Dead On Arrival. In dat geval kreeg je gewoon een nieuwe.



Dat is mijn idee ook.

Ik snap opsturen als je een product al in gebruik hebt, dat je dan niet gelijk een nieuwe geeft, maar niet als het ding nooit naar behoren gefunctioneerd heeft.



Anyhow, ik ben net zo lang blijven zeuren tot ze me zat waren en de laptop terug namen.

Moge duidelijk zijn dat ik niet zo'n zin meer had in omruilen en dat ik het geld wat ik terug kreeg van Mediamarkt naar BCC gebracht heb en daar een nieuwe laptop kocht
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant denk ik van het werkt niet dus ga je terug aan de andere kant denk ik, naar de mediamarkt voor service? Ik ben toch niet gek!? Ik zou er niets van verwachten, de service is zo beroerd ook als je met een legitieme klacht komt zoals hierboven al staat. Voor mij reden er dus niets te kopen op een cd of dvd na misschien.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Marels, herkenbaar! Wat een rotwinkel, de Mediamarkt! Ik heb daar eens iets gekocht wat al kapot was. Nou...gelijk terug, maar wat een gedoe was dat. Eerst een uur wachten in de rij van de klantenservice, daarna ellenlang gezeur. Product moest naar de fabrikant en er werd me verweten dat ik het kapot gemaakt had. 3 weken wachten, krijg ik als antwoord dat ze een heel klein krasje hebben gevonden op het product zelf en dat het daarom niet onder de garantie valt en ik niks krijg. Huh? Ze verkopen dus niet alleen spullen die niet werken, maar ook nog eens beschadigde spullen. Heb het maar laten gaan. Ben ook nooit meer gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven