Gezondheid alle pijlers

Tatoeage gedoe

23-10-2016 00:30 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik ben nieuw op het forum, maar ik heb een belangrijke vraag. Een aantal maanden geleden heb ik mijn eerste tatoeage laten zetten bij een goede, professionele en erkende tattooshop in Nederland. Helaas is dit geen garantie voor een probleemloze genezing. Mijn tattoo is gaan ontsteken. Het is een kleine tatoeage die bestaat uit een aantal rechte lijnen en één ingekleurd vormpje. Alleen het ingekleurde stuk is gaan ontsteken. Toen de tattoo was genezen, kon je duidelijk zien dat mijn lichaam de inkt eruit heeft geduwd. Ik had namelijk vlekken en op sommige stukjes zag je gewoon mijn eigen huidskleur weer. Gisteren heb ik mijn tattoo laten bijwerken, maar ik merk vandaag dat het alweer foute boel is. Ik heb ongeveer 3 uur geleden gedoucht, maar ik zie dat het bijgewerkte stuk niet opdroogt. Het blijft nat en plakkerig. Daarnaast is mijn huid eromheen roder geworden dan gisteren en wordt het weer gevoelig. Zo begon de ontsteking de vorige keer ook, het is tot nu toe een exacte herhaling. Ik heb nog niks op mijn tattoo gesmeerd, omdat ik de vorige keer merkte dat het daar erger van werd. Toen smeerde ik er Bepanthen op. Nu kreeg ik het advies van de tattooshop om er kokosolie in plaats van Bepanthen op te smeren. Dit zou natuurlijker zijn en waarschijnlijk beter voor mij werken. Ik kon of meteen de volgende dag beginnen met smeren (vandaag dus), of nog 1 à 2 dagen wachten met smeren. Wat voor mij het beste zou voelen. Ik denk dat ik hem beter nog even volledig met rust kan laten en hem gewoon aan de lucht moet laten drogen voor zover dat lukt. Ook wil ik misschien wat gekookt water met zout eroverheen gieten (nadat het water is afgekoeld natuurlijk), om hem op een milde manier te ontsmetten. Deze tip kreeg ik de vorige keer ook.



Maar ik heb natuurlijk een vraag, anders ben ik hier niet. Heeft iemand ervaring met wat ik hierboven omschrijf? Heeft iemand wel eens een ontstoken tatoeage gehad en wat deden jullie daaraan? Wat voor effect had de ontsteking op het resultaat van je tattoo? En heeft iemand tips voor wat ik nu het beste kan doen? Ik lees op internet letterlijk honderden verschillende adviezen. En ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik weet in ieder geval dat ik het beste naar mijn eigen gevoel en lichaam kan luisteren. Maar alle tips zijn van harte welkom! Ik word verdrietig van de situatie en dat zou zonde zijn, omdat ik ontzettend blij ben met het design van mijn tatoeage en het hoofdstuk in mijn leven wat ik ermee afsluit.



Alvast hartelijke bedankt!
anoniem_314233 wijzigde dit bericht op 23-10-2016 03:08
Reden: Extra informatie om onduidelijkheid te voorkomen.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Return schreef op 23 oktober 2016 @ 01:22:

[...]





Ik doe echt mijn best om je te begrijpen, maar ik begrijp je gewoon niet. Als een tatoeeerder tegen je zegt: "je kan morgen (=vandaag) beginnen met smeren, of nog 1 á 2 dagen langer wachten en dan beginnen met smeren. Wat voor jou het beste voelt." Dan ga ik nu toch niet tegen zijn advies in?



ALS ER KORSTEN KWAMEN ZEI JE NOG.



Je bent wel tegen het advies ingegaan. Je moest smeren. Desnoods pas als er korsten kwamen maar smeren moest.

En nu heb je korsten en loop je nog alles te bedenken om niet te smeren. Zelluf weten.



Die tattoo doet pijn. Klaar.

Niet piepen, dat is normaal. Je gaat er niet dood aan. Gewoon een dot olie vet of zalf erop en smeren. Echt!

Waarschijnlijk is die plek gewoon een beetje gekneusd door dat geram met die naald. Waar heb je je tattoo? Die van mij zit recht op een stapel botten, dat was bont en blauw. Kijken was al niet leuk. Ik heb tóch gesmeerd. Wát een verlichting na een paar dagen (niet meteen, gekneusd is gekneusd en dat kost even hersteltijd).
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 01:23:

[...]





SMEREN

Maar ga vooral het ei opnieuw uitvinden joh.



Je bent wel tegen het advies ingegaan. Je moest smeren. Desnoods pas als er korsten kwamen maar smeren moest.

En nu heb je korsten en loop je nog alles te bedenken om niet te smeren. Zelluf weten.



Als je een tattoo niet goed verzorgt, en niet goed smeert, dan loop je meer kans op een ontsteking. Snap je mijn advies nu?Ik heb GEEN korsten. Waar maak je dat op uit? Het enige verschil met gisteren is dat mijn huid rond de tattoo rood is geworden en hij niet goed droog wordt na het douchen. En ik kan niet tegen zijn advies ingegaan zijn als er nog niet eens 1 tot 2 dagen voorbij zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 23 oktober 2016 @ 01:20:

[...]





Wat een bullshit.

Wie ben jij om te bepalen of de reden achter een tatoeage legitiem genoeg is?!



TO, ik zou even je huisarts om raad vragen, en toch nogmaals contact opnemen met de shop.

Inprincipe ga ik zelf korstvorming zoveel mogelijk tegen, maar hoe dat met een ontsteking werkt weet ik niet.



Ik bepaal niet of het legitiem is, ik snap alleen het waarom in combinatie met het gepiep erover niet.

Sterker nog, ik erger me rot (maar dat is mijn probleem). Goh het doet even pijn en nu heb ik spijt. Allemaggies, doe dan niet stoer met zo'n ding als je geen centje pijn kunt verdragen. En zoveel pijn doet het niet. Echt niet.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep dat je korsten had, of wilde wachten tot je korsten had.

Dan doe je dat. Ook goed.



Advies was dat voor te zijn, bij korstvorming (is nog geen korsten maar huid die richting korsten hebben gaat) smeren, maar gewoon lekker wachten.



Boeien.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 23 oktober 2016 @ 01:20:

[...]





Wat een bullshit.

Wie ben jij om te bepalen of de reden achter een tatoeage legitiem genoeg is?!



TO, ik zou even je huisarts om raad vragen, en toch nogmaals contact opnemen met de shop.

Inprincipe ga ik zelf korstvorming zoveel mogelijk tegen, maar hoe dat met een ontsteking werkt weet ik niet.



Bedankt voor je reactie! Ik vind het ook onzin.



Ik ga inderdaad morgen mijn huisarts en de shop opnieuw om advies vragen. Ik wil ook het liefst korstvorming zoveel mogelijk tegen gaan. Maar omdat het er nu op lijkt dat het opnieuw gaat ontsteken en smeren dan juist afgeraden wordt, sta ik een beetje tussen twee vuren.
Alle reacties Link kopieren
Roodheid is ook normaal bij een netgezette tattoo, maar doe wat jij wil joh.

Jij verwacht een prachtig plaatje, zo kort nadat ie gezet is. Ga maar gewoon zoals je wil uit je panty omdat de werkelijkheid niet overeenkomt, en blijf lekker eigenwijs.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 01:23:

[...]





SMEREN

Maar ga vooral het ei opnieuw uitvinden joh.



Je bent wel tegen het advies ingegaan. Je moest smeren. Desnoods pas als er korsten kwamen maar smeren moest.

En nu heb je korsten en loop je nog alles te bedenken om niet te smeren. Zelluf weten.



Als je een tattoo niet goed verzorgt, en niet goed smeert, dan loop je meer kans op een ontsteking. Snap je mijn advies nu?



Ga je lekker? Miss know it all... Als je goed leest, lees je dat ze niet tegen het advies van de tattoeerder in gaat. TO vindt het alleen eng om te beginnen met smeren omdat het haar huid nu geïrriteerd raakt. En aangezien ze haar tattoeerder niet kan bereiken vraagt ze hier om tips om haar tattoo juist goed te kunnen verzorgen!! En iedereen bepaalt zelf wat hij/zij laat tattoeeren. Belachelijk dat je dat ook nog even moeten noemen dat haar tattoo nergens op slaat. Lief van je TO dat je uitleg wil geven maar dat is inderdaad echt niet nodig hoor!

Kan je die tattoeerder morgen bereiken en dan vragen of het wijs is om wel te smeren terwijl je huid nu geïrriteerd lijkt? Ik neem aan dat hij hier wel een antwoord op heeft. En heeft hij geen 06-nummer of Facebook bijvoorbeeld? Ik kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk wat advies wil van de tattoeerder! In ieder geval succes! Hopelijk valt het allemaal mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 01:32:

Roodheid is ook normaal bij een netgezette tattoo, maar doe wat jij wil joh.

Jij verwacht een prachtig plaatje, zo kort nadat ie gezet is. Ga maar gewoon zoals je wil uit je panty omdat de werkelijkheid niet overeenkomt, en blijf lekker eigenwijs.Wat een aannames allemaal. Echt
Alle reacties Link kopieren
quote:voel schreef op 23 oktober 2016 @ 01:43:

[...]





Ga je lekker? Miss know it all... Als je goed leest, lees je dat ze niet tegen het advies van de tattoeerder in gaat. TO vindt het alleen eng om te beginnen met smeren omdat het haar huid nu geïrriteerd raakt. En aangezien ze haar tattoeerder niet kan bereiken vraagt ze hier om tips om haar tattoo juist goed te kunnen verzorgen!! En iedereen bepaalt zelf wat hij/zij laat tattoeeren. Belachelijk dat je dat ook nog even moeten noemen dat haar tattoo nergens op slaat. Lief van je TO dat je uitleg wil geven maar dat is inderdaad echt niet nodig hoor!

Kan je die tattoeerder morgen bereiken en dan vragen of het wijs is om wel te smeren terwijl je huid nu geïrriteerd lijkt? Ik neem aan dat hij hier wel een antwoord op heeft. En heeft hij geen 06-nummer of Facebook bijvoorbeeld? Ik kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk wat advies wil van de tattoeerder! In ieder geval succes! Hopelijk valt het allemaal mee...Bedankt voor je lieve reactie! Je begrijpt me helemaal. Er is nu nog geen sprake van korstvorming en dat wil ik ook graag voorkomen door te smeren. Maar ik merk inderdaad dat mijn tattoo geïrriteerd is en ik wil voorkomen dat het juist erger wordt door te smeren. Hele verwarrende tweestrijd dus!



Ik laat het vandaag maar voor wat het is en ik bel als ze open zijn morgen meteen naar de shop. Ik heb geen 06-nummer maar ik kan hem morgen desnoods wel via Facebook bereiken inderdaad. Slimme tip!



En je hebt gelijk, ik hoef helemaal niks uit te leggen. Ik ben juist heel zuinig op mijn tattoo en er ontzettend blij mee! En daar gaat het om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 01:32:

Roodheid is ook normaal bij een netgezette tattoo, maar doe wat jij wil joh.

Jij verwacht een prachtig plaatje, zo kort nadat ie gezet is. Ga maar gewoon zoals je wil uit je panty omdat de werkelijkheid niet overeenkomt, en blijf lekker eigenwijs.Ik geef het op. Dit is een gebed zonder end.
Alle reacties Link kopieren
quote:Return schreef op 23 oktober 2016 @ 01:57:

[...]





Bedankt voor je lieve reactie! Je begrijpt me helemaal. Er is nu nog geen sprake van korstvorming en dat wil ik ook graag voorkomen door te smeren. Maar ik merk inderdaad dat mijn tattoo geïrriteerd is en ik wil voorkomen dat het juist erger wordt door te smeren. Hele verwarrende tweestrijd dus!



Ik laat het vandaag maar voor wat het is en ik bel als ze open zijn morgen meteen naar de shop. Ik heb geen 06-nummer maar ik kan hem morgen desnoods wel via Facebook bereiken inderdaad. Slimme tip!



En je hebt gelijk, ik hoef helemaal niks uit te leggen. Ik ben juist heel zuinig op mijn tattoo en er ontzettend blij mee! En daar gaat het om.Als ze morgen open zijn, dan inderdaad meteen even bellen. En anders voor de zekerheid nu alvast even een berichtje via social media? Lijkt mij angstig om even niet te weten wat je er nu mee moet doen. Ik heb er 0,0 verstand van dus kan je helaas geen advies geven! Het is bijna morgen en dan weet je snel meer. Ik hoop dat je straks wel lekker kunt slapen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel tattoo 's, en kreeg altijd het advies om het altijd ingesmeerd te hebben.

Heb dit altijd met sperti ( aambeienzalf) gedaan en ze zijn allemaal perfect genezen.

1x keer een tattoo in het buitenland gezet en niet vet genoeg gehouden en toen kreeg ik ook jou eerder genoemde problemen.

Deze tattoo is later overgezet, je ziet er niks meer van.

Dus SMEREN en vooral vet houden
bananen groeien niet alleen
Alle reacties Link kopieren
quote:stonehenge schreef op 23 oktober 2016 @ 02:25:

Ik heb veel tattoo 's, en kreeg altijd het advies om het altijd ingesmeerd te hebben.

Heb dit altijd met sperti ( aambeienzalf) gedaan en ze zijn allemaal perfect genezen.

1x keer een tattoo in het buitenland gezet en niet vet genoeg gehouden en toen kreeg ik ook jou eerder genoemde problemen.

Deze tattoo is later overgezet, je ziet er niks meer van.

Dus SMEREN en vooral vet houdenBedankt! Ik heb naar aanleiding van jouw reactie toch nog een heel dun laagje kokosolie erop gesmeerd. Nadat ik 4 keer mijn handen met antibacteriele zeep heb gewassen! haha
Alle reacties Link kopieren
quote:voel schreef op 23 oktober 2016 @ 02:08:

[...]





Als ze morgen open zijn, dan inderdaad meteen even bellen. En anders voor de zekerheid nu alvast even een berichtje via social media? Lijkt mij angstig om even niet te weten wat je er nu mee moet doen. Ik heb er 0,0 verstand van dus kan je helaas geen advies geven! Het is bijna morgen en dan weet je snel meer. Ik hoop dat je straks wel lekker kunt slapen hoor!Ik heb nog even een berichtje naar ze getikt en ik ga nu met een iets geruster hart eindelijk lekker slapen! Nogmaals bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! Goed ingevet houden, en dan moet het hopelijk goed komen ( ik heb armen en rug vol, dus spreek uit ervaring en merkte echt heel goed het verschil met 1 tattoo niet ingevet houden helaas) . Bij twijfel gewoon langs een tattoo shop gaan, vinden ze echt niet erg. Succes!
bananen groeien niet alleen
Ik kreeg bij mijn beide tattoos ook advies te smeren. Niet met iets vettigs zoals vaseline maar met een Creme zonder parfum, chemicalieen etc.

Mijn 2e tattoo begon bij t genezen ook wat te jeuken en geirriteert te raken. Ik ben toen toch blijven smeren maar had ook wat milde reinigingsspul (weet niet meer hoe het heet) waar ik met een watje de huid om de tattoo wat mee depte. Voor de rest liet ik het zoveel mogelijk met rust zodat het kon genezen en toen was het binnen een paar dagen weer normaal.

Maar goed, ik ben jou niet, ik weet niet hoe heftig jouw lichaam reageert, ik zou bij zorgen de artist of ha er naar laten kijken voor de zekerheid.



Edit: volgens vele bronnen gewoon naar HA.
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 00:53:

Een hoofdstuk in je leven afsluiten lukt niet als je over dat hoofdstuk een permanente afbeelding laat zetten. Misschien ebt je teleurstelling of spijt weg als je dat gaat zien zoals het is; een blijvende herinnering aan een periode. Minder goed gelukt dan je wilde, maar dat is die periode ook anders wilde je het niet afsluiten en als blijvende les meenemen in de rest van je leven.



(sorry, vind je argument voor een tattoo beetje slecht en onoverdacht). Als je iets wil vergeten, vergeet het dan. Maak er geen permanent plaatje van om mee te nemen.Wat reageer jij raar zeg. Zij heeft haar redenen voor een tattoo en heeft een hele andere vraag dan waar jij hier op in gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 00:53:

Een hoofdstuk in je leven afsluiten lukt niet als je over dat hoofdstuk een permanente afbeelding laat zetten. Misschien ebt je teleurstelling of spijt weg als je dat gaat zien zoals het is; een blijvende herinnering aan een periode. Minder goed gelukt dan je wilde, maar dat is die periode ook anders wilde je het niet afsluiten en als blijvende les meenemen in de rest van je leven.



(sorry, vind je argument voor een tattoo beetje slecht en onoverdacht). Als je iets wil vergeten, vergeet het dan. Maak er geen permanent plaatje van om mee te nemen.



Zo irritant als iemand de vraag van TO geheel voorbijgaat om even z'n persoonlijke mening over tattoos te ventileren.

TO, ik zou ook de huisarts contacteren en denk dat ik zelf Calendulaspray zou gebruiken voor nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 01:28:

[...]





Ik bepaal niet of het legitiem is, ik snap alleen het waarom in combinatie met het gepiep erover niet.

Sterker nog, ik erger me rot (maar dat is mijn probleem). Goh het doet even pijn en nu heb ik spijt. Allemaggies, doe dan niet stoer met zo'n ding als je geen centje pijn kunt verdragen. En zoveel pijn doet het niet. Echt niet.



Ik lees nu pas verder, jij spoort niet hoor.

Echt, probeer even normaal te doen.



Goed TO, omdat de tattoo shop hem bijgewerkt heeft ondanks je klachten zou ik voor de optie huisarts gaan. Sterkte
quote:Return schreef op 23 oktober 2016 @ 01:18:

Elke 'grote' tattooshop in Nederland vertelt weer iets anders op hun website. Dat geloof ik niet. Volgens mij is toch wel algemeen bekend dat je een net gezette tatoeage moet insmeren om korstvorming te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Kolere Castlewich, moet hij ongesteld worden of zo???



Ik heb de laatste keren ook kokosolie genomen ipv Bepanthen, en dat werkte perfect.



Ik heb er ook eens een gehad die bleef ontsteken. Dat kwam omdat ik niet goed tegen één kleur kon. De derde keer heeft hij een ander soort inkt gebruikt en tot was het perfect.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
TO, dat met zout water spoelen, heb je dat de vorige keer wel gedaan? Heb je zeep gebruikt bij het douchen? Je kunt beter geen zeep gebruiken (droogt uit), en als er een ontsteking dreigt evt dat zoute water toepassen. En verder heel veel smeren, met zo vet mogelijk smeersel. Kokosolie is dus heel goed. Echt heel veel smeren. Vet houden.
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam wil jouw tekeningetjes en spreuken niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 oktober 2016 @ 10:40:

Je lichaam wil jouw tekeningetjes en spreuken niet. Ik denk dat dat het is! Ik vond hem zelf heel mooi, maar m'n arm denkt daar toch anders over. Die zit helemaal niet te wachten op versieringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 23 oktober 2016 @ 09:09:

TO, dat met zout water spoelen, heb je dat de vorige keer wel gedaan? Heb je zeep gebruikt bij het douchen? Je kunt beter geen zeep gebruiken (droogt uit), en als er een ontsteking dreigt evt dat zoute water toepassen. En verder heel veel smeren, met zo vet mogelijk smeersel. Kokosolie is dus heel goed. Echt heel veel smeren. Vet houden.Ik heb gisteravond en vanochtend gespoeld met zout water. En ik heb het toch nog ingesmeerd met kokosolie. En ik moet zeggen dat het rode langzaam wegtrekt en het geheel er nu al wat beter uitziet. Ik ga het vanaf nu heel vet houden met de kokosolie, bedankt voor je tip! Ik was alleen mijn handen met antibacteriele zeep voordat ik eraan kom. Ik gebruik verder geen zeep op de tattoo zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven