Tips voor ultiem luie mensen

20-10-2016 20:53 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op kamers en ben net begonnen met op mezelf wonen. En nou heb ik me toch een rothekel aan huishoudelijke taken!



Nu heb ik wat systeempjes ontwikkeld voor mezelf zodat het gewoon minder werk is.



Bijvoorbeeld:

Ik had altijd een hoop was rondslingeren in mijn kamer. Nu hang ik een witte canvas tas, en een donkere canvas tas op. Gooi het erin. Hele canvas tas kan in de wasmachine en als het eruit komt heb ik in plaats van een kast en soort hangsysteem van de Ikea waar je alles in kan flikkeren per kledingstuk. Dus ook niet meer vouwen!



Afwassen. Onder stromend water met een sponsje met zeep erop, effe schrobben, (veel handiger dan met zon afwasborstel, waarom hebben mensen die?) en dan onder stromend water houden, dan kan het uitlekken dus ook niet meer afdrogen.

Mijn afwastijd is nu van halfuur naar 5 minuten gegaan. En ik had er zon hekel aan.

Kan trouwens geen afwasmachine betalen.



Andere mensen nog van dit soort saaie tips? makkelijker hebben gemaakt? Of spullen waarvan je echt kan genieten dat je ze hebt gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk.. vind ergens best vervelend dat er mensen zijn die reageren met is toch niet zo moeilijk om het huishouden bij te houden. Daar gaat deze post toch juist over.. voor mensen die lui zijn, of zo als ik zelf gewoon oprecht geen tijd heb om dat naast me fulltime baan in de horeca ( denk aan 14 uur werken/ per dag van 8 uur 's ochtends de deur uit + rond 1 uur 's nachts thuis komen )te combineren. Dan woon ik in een studentencontainer. Dus vaatwasser/ wasmachine is niet mogelijk. Dus je bent voor de was gebonden aan tijden van de wasserette..



De tips over meer eten koken en invriezen zijn wel top. Denk dat veel studenten dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog een hoop werk. Mijn ultieme tip: laat anderen het voor je doen.
Love is the meaning of life
quote:cookie84 schreef op 22 oktober 2016 @ 03:57:

[...]





Hoor ik hier wel vaker, is dat echt wat?

Hoe zit dat met de hoekjes en onder de bank/ kasten/ tapijt?

Dondert ie niet van de trap af als je m boven neerzet?



Ik vind het fantastisch. Bij ons past hij niet onder de bank, maar dat ligt aan de bank, niet aan de stofzuiger. Hij maakt een rondje door het huis en daarna ziet het er hartstikke schoon uit. Enige dat ik doe is rommeltjes van de grond (kattenspeelgoed, schoenen, etc.). Hij flikkert ook niet van de trap, hij komt netjes in de hoekjes, maar het blijft een ding dat rond is hè, dus hij heeft wel van die vegertjes om de rommel zijn kant op te vegen, maar weet niet of hij daar echt goed bij komt.



Wij hebben 'm nog niet zo lang, dus weet niet of op de langere termijn bijzuigen af en toe nodig is.
Alle reacties Link kopieren
TO je kunt beter een kledingrek gebruiken en gewoon alles ophangen ipv alles zo erin gooien dat het onder de kreukels zit en je altijd moet zoeken. Met een rek hoef je ook niet te vouwen
Alle reacties Link kopieren
Dank je lux

Denk toch niet dat het hier gaat werken., heb toch wat moeilijke krappe hoekjes en ben best een pietlut wat me huishouden betreft.. Klinkt wel heerlijk! Miss tijd om te verhuizen
quote:cookie84 schreef op 22 oktober 2016 @ 09:01:

Dank je lux

Denk toch niet dat het hier gaat werken., heb toch wat moeilijke krappe hoekjes en ben best een pietlut wat me huishouden betreft.. Klinkt wel heerlijk! Miss tijd om te verhuizen Ik ben ook best een pietlut. Daarom was ik ook aangenaam verrast hij stofzuigt minstens zo goed als mijn man maar ben wel redelijk minimalistisch ingesteld qua inrichting dus heb niet veel 'obstakels'. Weet niet hoe het is als je die wel hebt.
quote:cookie84 schreef op 22 oktober 2016 @ 03:57:

[...]

Hoor ik hier wel vaker, is dat echt wat?

Hoe zit dat met de hoekjes en onder de bank/ kasten/ tapijt?

Dondert ie niet van de trap af als je m boven neerzet?Wij hebben een Roomba 865 en hij dondert niet van de trap, krijgt toch de hoekjes schoon. Wij hebben geen tapijt, maar hij is ook geschikt voor tapijt volgens mij en kan zelf over kleine drempels heen klimmen. Gaat onder alles wat hoger is dan 9,1cm (bij ons het bed, maar niet de bank, wij hebben een lage bank). Deze is geschikt voor huisdieren waardoor haren niet allemaal gaan vastzitten in borsteltjes (ik ben in dit geval het huisdier )
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel een robotstofzuiger willen, maar mijn keuken ligt lager en de deur naar de hal moet dicht blijven ivm de kat (die mag niet naar boven). Dus dan kan dat ding echt alleen maar de huiskamer doen, dus nieteens de hele benedenverdieping, en dat lijkt me niet zo rendabel.
@Prinses, ik zet hem ook regelmatig gewoon in 1 kamer met de deur dicht terwijl ik iets anders aan het doen ben. Bij ons ligt de badkamer bijvoorbeeld hoger, dan zet ik hem in de badkamer, doe de deur dicht en ga verder met iets anders (koken, andere huishoudelijke taken). Soms laat ik hem ook door het hele huis rijden (als ik zelf niet thuis ben), dan gaat hij gewoon zijn gang. Als ik wil dat hij ergens niet komt doe ik de deur dicht.
Ja, kwestie van optillen. Pas was glas kapot gevallen in slaapkamer, zet ik m daar neer.



Wij hebben niet echt een trap, dus dat is geen probleem. Een goede herkent de trap. Verder hebben we ook een dingetje wat ik neerzet bij de waterbak van de katten. Dan gaat ie eromheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 21 oktober 2016 @ 07:42:

[...]





Heb jij in je studententijd wel op kamers gewoond? Bacteriën, watervlekken op je afwas? Dat kwam niet eens voor in mijn top 100 lijst van zorgen. En al die bacteriën maken je lekker resistent, mensen zijn veels te angstig gemaakt en leven bijna steriel waardoor ze alleen maar bevattelijker zijn geworden. Strijken was toen sowieso een no go want dat was gewoon werk, je snapte al niet waarom je moeder er altijd over zeurde. Dat zijn van die inzichten die je pas krijgt op ver gevorderde leeftijd



Ja ik heb op kamers gewoond dus ik ben gelukkig echt wel resistent geworden.



Nu vind ik een schone keuken en schoon bestek inderdaad veel belangrijker dan toen.

Strijken doe ik nog steeds niet. Maar ik heb dus niet het idee dat je met die tips werk of tijd bespaard omdat het op een andere manier weer werk oplevert.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Ja ok, maar als ik hem dan toch moet optillen, dan denk ik: Kan ik net zo goed even gewoon stofzuigen.



Het lijkt me juist zo fijn dat dat ding `s nachts of onder werktijd z`n ding doet en je hele benedenverdieping is gestofzuigd. In mijn oude huis had dat wel heel goed gekund, hier niet.
Ken je van die doekjes met schoonmaakmiddel erin? Die gebruik ik vaak voor aanrecht/gasfornuis enzo. Of om even snel een lapje ergens over te halen, zodat het er weer netjes uit ziet.



Oud papier en glas wegbrengen heb ik een heb ik een hekel. Dus ik spaar dat op en doe het dan in een keer.



Vooruit koken doe ik ook vaak.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tip om een complete set beddengoed in een kussensloop te bewaren!



Ik heb laatst ontdekt dat ramen lappen heel snel en effectief kan door een plantenspuit te vullen met schoonmaakazijn aangemaakt met warm water. Even spuiten, ramen droogvegen met een trekkertje en klaar is kees. Super schone en glimmende ruiten zonder strepen.



Afwassen onder stromend water met een sponsje deed ik trouwens ook altijd. Daarmee gebruik je vast wat meer water dan met een sopje maar dat laatste vind ik gewoon goor. Van dat water dat al snel lauw wordt en waar broodkruimels en andere bagger in ronddrijft en wat langzaam een viezig kleurtje aanneemt... daarvan krijg ik niet het idee dat mijn vaat echt schoon wordt.
quote:MonicaG schreef op 21 oktober 2016 @ 14:32:

[...]





Ovenplaat op de hoogste 'richel', heteluchtoven op 250°C en bovengrill aan.

Ik maak ze wel met 1 snede brood ipv. 2, en hou het zelf in de gaten: van zodra de kaas begint te kleuren is het klaar, duurt een minuut of 3 schat ik.



Ik maak vantevoren een plaat of 3 klaar, ze krijgen de 1ste plaat niet leeg gegeten voor de 2de klaar is Thanks! Klinkt lekker zo!
Wat ik me altijd afvraag....Hoe lang doet zo'n robot nou over een kamer? Stel, normale woonkamer?quote:OmeHenk schreef op 22 oktober 2016 @ 11:23:

Ja, kwestie van optillen. Pas was glas kapot gevallen in slaapkamer, zet ik m daar neer.



Wij hebben niet echt een trap, dus dat is geen probleem. Een goede herkent de trap. Verder hebben we ook een dingetje wat ik neerzet bij de waterbak van de katten. Dan gaat ie eromheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 20 oktober 2016 @ 21:16:

2 vaatwassers hoef je t niet over te tassen in de kastjes. Gewoon van de 1 naar de ander.



Dat had ik ook al bedacht! Word door iedereen voor gek versleten



En voor de rest,toen ik to's leeftijd had was elk soort schoonmaakwerk mij te veel moeite. Tegenwoordig ook trouwens maar nu kan ik er niet meer tegen om tegen een teringbende aan te kijken... Jammer dat die gave verdwenen is...
quote:Tessa- schreef op 22 oktober 2016 @ 21:57:

Wat ik me altijd afvraag....Hoe lang doet zo'n robot nou over een kamer? Stel, normale woonkamer?





[...]





Ik heb geen normale kamer. Allemaal rare hoekjes. Dus geen idee.

Dat optillen is niet erg. Geen slang en geen snoer. Druk op de knop en ik ga wat anders doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sno0kums schreef op 22 oktober 2016 @ 05:27:

Heel eerlijk.. vind ergens best vervelend dat er mensen zijn die reageren met is toch niet zo moeilijk om het huishouden bij te houden. Daar gaat deze post toch juist over.. voor mensen die lui zijn, of zo als ik zelf gewoon oprecht geen tijd heb om dat naast me fulltime baan in de horeca ( denk aan 14 uur werken/ per dag van 8 uur 's ochtends de deur uit + rond 1 uur 's nachts thuis komen )te combineren. Dan woon ik in een studentencontainer. Dus vaatwasser/ wasmachine is niet mogelijk. Dus je bent voor de was gebonden aan tijden van de wasserette..



De tips over meer eten koken en invriezen zijn wel top. Denk dat veel studenten dat doen.



Echt, niks maakt dat je je huishouden sneller doet, dan het meteen te doen.

Hoe vervelend jij het ook vindt.



Je kunt je tijd praktisch indelen, je kunt trucjes bedenken om het er schoon uit te laten zien terwijl het dat niet is. Maar als je snel en lui wil zijn, is direct handelen dé oplossing.





Knoeien, doekje erover, luieren.

Knoeien, laten liggen, ruiken, stinken, er tegenop zien, alsnog dat doekje moeten halen, 20 plekken afsoppen.



Zeg nou zelf.



Maar dat is dan ook precies het verschil tussen lui zijn en niets willen doen, of alles doen en daarna heerlijk ongegeneerd kunnen luieren.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Dat van het beddengoed is echt slim bedacht. Dat ga ik ook doen????
Alle reacties Link kopieren
Dat beddengoed doe ik ook zo, ziet er idd. ook veel netter uit in de kast.



Ik heb trouwens boven een tweede stofzuiger en dweilding, vind dat veel handiger dan altijd alles op en neer te zeulen.







Toen de kinderen nog klein waren en niet alleen konden douchen, gebruikte ik de tijd dat zij nodig hadden voor aan-en uitkleden om boven was weg te leggen of even te stofzuigen.

Ik heb een hekel aan wachten en zo werd die tijd toch nog nuttig besteed.



En mss. geen echte huishoudtip, maar ik heb een hekel aan de Kruidvatwinkels, allez, aan de fysieke winkels dan toch.

Ik bestel tegenwoordig alles wat ik wil hebben bij hen online, scheelt me een boel ergernis en tijd
Gister voor het eerst een lot gekocht, misschien win ik de hoofdprijs, dan kan ik ook lui zijn, mensen inhuren voor wat ik tot nu toe zelf doe. Misschien een tip?
quote:MonicaG schreef op 23 oktober 2016 @ 11:33:

Dat beddengoed doe ik ook zo, ziet er idd. ook veel netter uit in de kast.



Ik heb trouwens boven een tweede stofzuiger en dweilding, vind dat veel handiger dan altijd alles op en neer te zeulen.



[afbeelding]



Toen de kinderen nog klein waren en niet alleen konden douchen, gebruikte ik de tijd dat zij nodig hadden voor aan-en uitkleden om boven was weg te leggen of even te stofzuigen.

Ik heb een hekel aan wachten en zo werd die tijd toch nog nuttig besteed.







Met dat zeulen zakt de moed mij al in de schoenen. Dat is nu deels opgelost door gelijkvloers wonen

In bad/onder douche van kind was altijd mooi moment om even badkamer op te ruimen idd.
Ik ben erg blij met mijn herbruikbare variant van de wegwerpschoonmaakdoekjes. Ik ben ook lui en die doekjes zijn hier, met veel glazen oppervlakken, ideaal. Als ze vuil zijn, gaat het in de kookwas met veel azijn. Vind mijn wasmachine ook leuk.



Wat hier heeft geholpen om tijd te besparen: Markies uitleggen dat hij bij het koken ook best tussendoor iets kan afwassen in plaats van voor alles een nieuwe lepel/vork/whatever te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel een robotstofzuiger willen, maar ik ben een beetje huiverig voor kattenkots incidenten.

Dan zou ik hem alleen kunnen aanzetten als ik erbij ben. En ik vermoed dat ik me dan de hele tijd met dat ding zit te bemoeien.

"Nee, nu even deze kant op..."

Dan kan ik net zo goed zelf stofzuigen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven