Mijn vriend twijfelt...

23-10-2016 01:30 81 berichten
Mijn vriend gaf net aan te twijfelen over onze relatie. Hij gaf aan dat hij de laatste tijd vaak het gevoel heeft dat hij liever alleen thuis is als met mij, en dat hij zich niet meer op z'n gemak voelt bij mij thuis



We hebben een lat relatie van 2,5 jaar. Ups en downs gehad, na een jaar is het een week uit geweest. De laatste tijd (afgezien van de laatste weken) ging het eigenlijk heel goed.



De laatste weken wilde hij al niet meer hier slapen. Op zich begreep ik dat wel, want hij moet vroeg z'n bed uit en gaat vroeg slapen en ik ben n avondmens en ga laat slapen. En eigenlijk slapen we beide slecht(er) als we samen slapen. Maar in het weekend sliepen we sowieso wel altijd samen. Nu ging hij vanavond opeens naar huis. Ik heb m gebeld toen hij thuis was en zei hij dus bovenstaand. Ik vind t echt klote

Hij zei niet dat ie het uit wilde maken, maar wel dat we elkaar mss even een tijdje rust moeten gunnen en kijken wat we beide willen.



Ik ben zo bang dat dit het begin van het einde is

Moest t even van me afschrijven (en evt tips zijn welkom).
Wat verdrietig! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Even een knuffel!
Tnx Lolily! Tis altijd kut zo'n mededeling, maar rond dit tijdstip helemaal
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je!



Je wil natuurlijk ook geen vriend die twijfelt.



Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Goh, leuk dat hij er voor kiest om dat aan de telefoon te vertellen. Hij kwam net bij je vandaan! Wat rot om te horen van iemand waarvan je dit niet wil horen. Kwam dit zomaar out of the blue?

Het kan het begin van het einde zijn maar dat hoeft niet. Ik weet niet wat hij verstaat onder rust? Zie jij dit trouwens zitten? En welke redenen hij heeft om rust periode in te lassen?
Alle reacties Link kopieren
Ook een knuffel van mij, niet leuk dit..
Ik ben bang dat je gevoel klopt, hoe rot ook.

Afstand nemen en kijken wat jullie beiden willen....als hij wil dat jullie het redden dan zoek je elkaar op, dan ga je praten, luisteren, tijd voor elkaar maken, niet minder samen zijn.



Jij weet al wat je wil. Jij wil samen blijven.

Met andere woorden, hij is aan het bedenken wat híj wil.

Hij wil voelen of hij je mist als jullie elkaar een tijdje niet ziet en jij moet dan afwachten wat zijn beslissing gaat zijn.



Hou er rekening mee dat hij een stuk verder is in het nemen van een besluit dan jij denkt of hij tegen je zegt.

Dat is heel naar voor jou maar hou het in je achterhoofd.



Sterkte.
quote:Eslarealidad schreef op 23 oktober 2016 @ 01:51:

Wat naar voor je!



Je wil natuurlijk ook geen vriend die twijfelt.







Nee klopt... ik voelde de laatste tijd al wel dat er "iets" was... maar kon m'n vinger er niet op leggen. Het probleem is dat hij ook niet precies kan aangeven hoe het komt. Ja hij geeft wel aan dat het deels (maar zeker niet alleen!) komt doordat hij me niet meer zo aantrekkelijk vindt. Dat klopt ook wel want ik ben behoorlijk aangekomen en vind mezelf ook niet meer aantrekkelijk

En ik ben sinds september m'n baan kwijt en daar wel depri door geweest en niet lekker in m'n vel. Maar heb inmiddels een andere baan (ga binnenkort starten) dus niet depri meer.

Pfff wat n kut situatie
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat klinkt niet goed. Wat vind je er van dat je vriend opeens minder van je lijkt te houden nu je wat kilo's aangekomen bent en een rot periode hebt gehad? Dit klinkt niet erg liefdevol van hem. Het kan zijn dat z'n gevoel weg is, zo klinkt het althans. Dat kan en mag maar dat betekent dat hij dus niet de ware is voor jou. Ik zou hem los laten..... Sterkte
quote:Eleonora-1 schreef op 23 oktober 2016 @ 01:54:

Ik ben bang dat je gevoel klopt, hoe rot ook.

Afstand nemen en kijken wat jullie beiden willen....als hij wil dat jullie het redden dan zoek je elkaar op, dan ga je praten, luisteren, tijd voor elkaar maken, niet minder samen zijn.



Jij weet al wat je wil. Jij wil samen blijven.

Met andere woorden, hij is aan het bedenken wat híj wil.

Hij wil voelen of hij je mist als jullie elkaar een tijdje niet ziet en jij moet dan afwachten wat zijn beslissing gaat zijn.



Hou er rekening mee dat hij een stuk verder is in het nemen van een besluit dan jij denkt of hij tegen je zegt.

Dat is heel naar voor jou maar hou het in je achterhoofd.



Sterkte.



Wauw dit komt wel binnen mss heb je gelijk, grote kans idd. Nou is het ook wel zo dat hij iemand is die moeilijke situaties ontloopt, er (soms letterlijk) voor wegloopt. Hij vindt het moeilijk om de confrontatie aan te gaan zeg maar. Overigens wat jij zegt over juist leuke dingen doen en elkaar wel zien heb ik hem ook gezegd. De laatste tijd was het ook niet leuk, het enige wat we deden was 2x pw s avonds tv kijken samen, en afgelopen 2-3 weekenden hebben we elkaar ook niet/amper gezien. Overigens zei hij dat ik daar idd wel gelijk in heb.



Ik vroeg ook of hij helemaal niet meer van me houdt en ermee wil kappen maar dat wil hij niet, en hij houdt wel van me alleen (tijdelijk?) minder?



Overigens snap ik het ook wel want ik ben de laatste tijd ook niet de leukste partner geweest. Wat dat aangaat is dit wel een eye opener dat ik dingen moet veranderen.

Ik heb hem gevraagd om iig niet zomaar ermee te kappen maar nog wel te proberen of dingen nog te fixen zijn, en daar was hij het mee eens (zegt hij iig )
Alle reacties Link kopieren
Wat was de reden van de vorige breuk?
quote:voel schreef op 23 oktober 2016 @ 01:58:

Oei, dat klinkt niet goed. Wat vind je er van dat je vriend opeens minder van je lijkt te houden nu je wat kilo's aangekomen bent en een rot periode hebt gehad? Dit klinkt niet erg liefdevol van hem. Het kan zijn dat z'n gevoel weg is, zo klinkt het althans. Dat kan en mag maar dat betekent dat hij dus niet de ware is voor jou. Ik zou hem los laten..... SterkteAan de ene kant vind ik dat heel kut om te horen, maar ergens begrijp ik het wel. Ik ben/was ook niet echt leuk de laatste tijd. Sowieso ben ik laatste tijd (altijd wel n btje maar nu nog meer) erg laks en lui. Heel erg land back zeg maar en er zat weinig tot geen pit en initiatief in me. Dus dus is ook niet leuk voor hem. Dus in die zin begrijp ik het wel.
quote:Witches schreef op 23 oktober 2016 @ 02:02:

Wat was de reden van de vorige breuk?We zaten toen totaal niet op een lijn met sommige zaken, vooral qua libido. Dit zorgde bij beide voor frustraties. Toen is er nog iets voorgevallen (ik laat liever in het midden wat) waardoor ik zo boos werd dat ik er een punt achter heb gezet. Na een week nog een keer erover gepraat en toen kwamen we erachter dat we elkaar beiden erg misten en elkaar niet kwijt wilden. Daarna was eigenlijk het libido verschil ook vrij snel geen verschil en dus geen issue meer
Alle reacties Link kopieren
quote:Tjuptjup schreef op 23 oktober 2016 @ 02:04:

[...]





Aan de ene kant vind ik dat heel kut om te horen, maar ergens begrijp ik het wel. Ik ben/was ook niet echt leuk de laatste tijd. Sowieso ben ik laatste tijd (altijd wel n btje maar nu nog meer) erg laks en lui. Heel erg land back zeg maar en er zat weinig tot geen pit en initiatief in me. Dus dus is ook niet leuk voor hem. Dus in die zin begrijp ik het wel.



Maar heeft hij dit met jou besproken of komt dit er nu uit? Verder vind ik dat je zo'n fase mag hebben. Als m'n partner dat als reden zou noemen om een rust periode in te lassen, zou ik eigenlijk wel klaar zijn met hem. Helemaal als hij dit niet van te voren bespreekbaar heeft gemaakt met mij.

En ik vroeg net hoe hij die rust ziet en wat jij daarvan vindt?



Edit: ja en leuk is anders wat. Maar het leven is niet altijd leuk. Als jij leuk genoeg bent voor iemand dan lijkt het mij dat diegene je niet meteen laat vallen als het even niet leuk is geweest..
quote:voel schreef op 23 oktober 2016 @ 02:15:

[...]





Maar heeft hij dit met jou besproken of komt dit er nu uit? Verder vind ik dat je zo'n fase mag hebben. Als m'n partner dat als reden zou noemen om een rust periode in te lassen, zou ik eigenlijk wel klaar zijn met hem. Helemaal als hij dit niet van te voren bespreekbaar heeft gemaakt met mij.

En ik vroeg net hoe hij die rust ziet en wat jij daarvan vindt?



Edit: ja en leuk is anders wat. Maar het leven is niet altijd leuk. Als jij leuk genoeg bent voor iemand dan lijkt het mij dat diegene je niet meteen laat vallen als het even niet leuk is geweest..



Hij heeft niet eerder letterlijk gezegd dat z'n gevoel minder is geworden, maar heeft wel eerder aangegeven dat hij het jammer vind dat ik zo ben aangekomen en er niet echt wat aan doe (terwijl ik het wel wil maar vindt t lastig), en dat hij het niet leuk vindt dat ik zo laks en lui ben. Hij heeft ook wel eerder gezegd dat hij zich minder prettig voelt bij mij thuis maar zei toen dat het vnl met slapen was (omdat hij slecht slaapt bij mij, en hij kan er niet tegen als ik laat op blijf omdat hij dan slecht slaapt).



Sowieso is hij absoluut geen prater (binnenvetter) en heeft nooit geleerd om over gevoelens te praten en zijn ex gaf hem daar ook nooit ruimte voor dus de dingen die hij wel eerder al had gezegd was al heel wat voor hem zeg maar
Ff voor de duidelijkheid. Ik ben zelf momenteel ook niet happy met de persoon die ik momenteel ben (laks/lui). Dat ben ik altijd wel n btje maar nu de laatste tijd dus heel erg en ik baal daar zelf ook van (maar weet niet goed hoe dit te veranderen). Dus ik snap wel dst hij mij zo niet leuk vindt, vind mezelf ook niet zo leuk momenteel
Voor je vriend moet het blijkbaar altijd maar leuk zijn. Je was in september je baan kwijt en hebt nu al een nieuwe, dat is hartstikke knap. Die paar weekenden dat je even een beetje depri was waren al de druppel voor hem. Lekker dan, wat een opgever.



Hij laat heel duidelijk zien wat voor een mens hij is, moeilijke situaties vind hij lastig en loopt hij voor weg. Nu ben je nog jong en zijn er ws weinig echte problemen. Maar wat als je kinderen krijgt en een is gehandicapt of als je borstkanker krijgt, of als je een geliefde sterft of op welke andere manier je een probleem hebt. Je kent nu zijn reactie, hij wil er niet mee omgaan.



Heel kut, maar beter dat je er nu achter komt dan zoals ik na meer dan 15 jaar. Super relatie tot dat er een extern probleem was, had hij geen zin in en dus was hij weg.
quote:voel schreef op 23 oktober 2016 @ 02:15:

[...]





Maar heeft hij dit met jou besproken of komt dit er nu uit? Verder vind ik dat je zo'n fase mag hebben. Als m'n partner dat als reden zou noemen om een rust periode in te lassen, zou ik eigenlijk wel klaar zijn met hem. Helemaal als hij dit niet van te voren bespreekbaar heeft gemaakt met mij.

En ik vroeg net hoe hij die rust ziet en wat jij daarvan vindt?



Edit: ja en leuk is anders wat. Maar het leven is niet altijd leuk. Als jij leuk genoeg bent voor iemand dan lijkt het mij dat diegene je niet meteen laat vallen als het even niet leuk is geweest..



Oh en je vroeg hoe hij die rust ziet. Ik vroeg hem hoe lang hij elkaar dan niet wilde zien maar dat wist ie niet, had ie nog niet zo over nagedacht

Overigens komt hij morgen wel, we zouden voetbal gaan kijken en gaan dat alsnog doen samen.
quote:Chevron schreef op 23 oktober 2016 @ 02:26:

Voor je vriend moet het blijkbaar altijd maar leuk zijn. Je was in september je baan kwijt en hebt nu al een nieuwe, dat is hartstikke knap. Die paar weekenden dat je even een beetje depri was waren al de druppel voor hem. Lekker dan, wat een opgever.



Hij laat heel duidelijk zien wat voor een mens hij is, moeilijke situaties vind hij lastig en loopt hij voor weg. Nu ben je nog jong en zijn er ws weinig echte problemen. Maar wat als je kinderen krijgt en een is gehandicapt of als je borstkanker krijgt, of als je een geliefde sterft of op welke andere manier je een probleem hebt. Je kent nu zijn reactie, hij wil er niet mee omgaan.



Heel kut, maar beter dat je er nu achter komt dan zoals ik na meer dan 15 jaar. Super relatie tot dat er een extern probleem was, had hij geen zin in en dus was hij weg.



Ik snap wat je zegt maar wil het wel wat nuanceren. We hebben al de nodige downs gehad (oa ziekte van mij) en toen was hij er wel voor me. Hij is dan geen prater maar is er wel voor me door bv mee te gaan naar het zh. En ik heb psychisch nogal in de knoop gezeten (heb n persoonlijkheidsstoornis en heb 1,5 jr therapie gehad) en al die tijd is hij ook gebleven terwijl het toen echt niet makkelijk was.



Ik ben wel met je eens dat het lastig is voor mij omdat hij geen prater is, en ik dus niet zomaar mijn hart kan luchten maar het moet "omkleden" zeg maar. Dat is ook wel wat mij dwars zit.

Maar nogmaals ergens snap ik hem wel want ik baal ook van mezelf hoe ik met sommige situaties om ga (ik word nogal apathisch). En hij is echt een doener en een "niet zeuren maar doen" type, dus dat botst nogal. Aan de andere kant heb ik die schop onder m'n kont soms nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tjuptjup schreef op 23 oktober 2016 @ 02:23:

[...]





Hij heeft niet eerder letterlijk gezegd dat z'n gevoel minder is geworden, maar heeft wel eerder aangegeven dat hij het jammer vind dat ik zo ben aangekomen en er niet echt wat aan doe (terwijl ik het wel wil maar vindt t lastig), en dat hij het niet leuk vindt dat ik zo laks en lui ben. Hij heeft ook wel eerder gezegd dat hij zich minder prettig voelt bij mij thuis maar zei toen dat het vnl met slapen was (omdat hij slecht slaapt bij mij, en hij kan er niet tegen als ik laat op blijf omdat hij dan slecht slaapt).



Sowieso is hij absoluut geen prater (binnenvetter) en heeft nooit geleerd om over gevoelens te praten en zijn ex gaf hem daar ook nooit ruimte voor dus de dingen die hij wel eerder al had gezegd was al heel wat voor hem zeg maar 3...2...1,...
quote:Witches schreef op 23 oktober 2016 @ 02:53:

[...]



3...2...1,...???
Alle reacties Link kopieren
Zoals anderen al zeiden, het lijkt alsof hij verwacht dat je altijd leuk (en slank) bent. Sorry, dit klinkt niet echt als liefde. Ik weet dat het nu super moeilijk en naar is, maar je verdient beter. Je verdient iemand die jou steunt in moeilijke tijden. Een relatie is meer dan elkaar altijd leuk/aantrekkelijk/pittig vinden. En dat hij zich niet op z'n gemak voelt bij jou thuis... nee.. red flags..
quote:Dionne36 schreef op 23 oktober 2016 @ 04:07:

Zoals anderen al zeiden, het lijkt alsof hij verwacht dat je altijd leuk (en slank) bent. Sorry, dit klinkt niet echt als liefde. Ik weet dat het nu super moeilijk en naar is, maar je verdient beter. Je verdient iemand die jou steunt in moeilijke tijden. Een relatie is meer dan elkaar altijd leuk/aantrekkelijk/pittig vinden. En dat hij zich niet op z'n gemak voelt bij jou thuis... nee.. red flags..



Ik lees/hoor wat je zegt. En eerlijk gezegd heb ik altijd in m'n achterhoofd een signaal gehad, dat deze relatie wellicht niet voor altijd was. Een goed voorbeeld voor mij is dat ik na 2,5 jr nog steeds niet wil samen wonen omdat het nog niet goed genoeg voelt.



Maar ik vind het nu nog erg moeilijk om te bedenken dat het voorbij is. Voor mijn gevoel is de relatie nl nog "te goed" om te beëindigen als je begrijpt wat ik bedoel
En heel stom... maar mss ben ik ook wel bang om nooit meer iemand tegen te komen



Zoals ik al zei heb ik een persoonlijkheidsstoornis. En dat vertaalt zich vooral in verlatingsangst en pleasen van mensen (oftewel moeite met mijn grenzen aangeven). Ik kan ook absoluut niet tegen ruzie. Als vriend en ik ruzie hebben kan ik heel boos zijn. Maar dat verdwijnt al snel. Hij kan rustig n tijd denken van: laat maar ff afkoelen. Ik ben dan ook vrijwel altijd degene die als eerste weer contact opneem.
quote:Tjuptjup schreef op 23 oktober 2016 @ 04:17:

[...]





Ik lees/hoor wat je zegt. En eerlijk gezegd heb ik altijd in m'n achterhoofd een signaal gehad, dat deze relatie wellicht niet voor altijd was. Een goed voorbeeld voor mij is dat ik na 2,5 jr nog steeds niet wil samen wonen omdat het nog niet goed genoeg voelt.



Maar ik vind het nu nog erg moeilijk om te bedenken dat het voorbij is. Voor mijn gevoel is de relatie nl nog "te goed" om te beëindigen als je begrijpt wat ik bedoel



Dat snapt denk ik iedereen, dat jij dat vindt. Feit is dat hij signalen geeft dat 'iets' niet goed zit en dat hij afstand wil.



Je hebt overal een antwoord op en een verklaring voor valt me op, alles wat hier wordt aangevoerd wordt getackeld. Je weet dat je niet zo leuk was, je vindt jezelf óók laks, je wíl afvallen etc.



Toch wil je vriend afstand en dat vertelt hij je door de telefoon, nadat je bij hem was.

Vind ik persoonlijk behoorlijk liefdeloos.

Nogmaals, iemand die vindt en voelt dat zijn of haar gekoesterde relatie niet lekker loopt, die gaat met 100% inzet zorgen voor het oplossen van de problemen. Die zegt niet door de telefoon afstand te willen nemen.



Afstand gaat namelijk helemaal niets oplossen als je al niet samen woont en al regelmatig alleen bent.

Afstand gaat alleen voor meer afstand zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven