Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:TemperanceB schreef op 22 oktober 2016 @ 17:56:

[...]



Nee dat mag je niet vragen hoor want ze is aan huis gebonden. Dus je moet

boodschappen doen,

boodschappen afleveren (niet moeilijker dan een agv'tje of stampot),

haar (denk ik aan de naam te zien, kan ook een vent zijn gezien de profielfoto) laten koken,

eten ophalen ennnnn

dokken natuurlijk



Echt niet!



Lovely jouw verhaal klinkt als mijn persoon. Ook allerlei prul voor veel teveel geld... denk aan plastic douchehoekplankjes enzo. RaarrrEn je moet natuurlijk zoveel aanleveren dat ze zelf een doggybag heeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu iets staan wat waarschijnlijk een tas is, maar kan ook iets anders zijn. maar weggeefster heeft voor de veiligheid maar meerdere dingen geplaatst, en alles moet in een keer weg.

Een ander gaat eerlijk verdelen, dus 4 foto's om te loten, en de gemiddelde waarde van een foto is 50 cent denk ik. Dus 4 keer mensen aan de deur om iets va 2 euro kwijt te raken. Het zal wel een hobby zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Lovely1987 schreef op 22 oktober 2016 @ 18:04:

[...]

ook van de 0181 groepen? Want dan hebben we het over dezelfde haha.Ga ff bijlezen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 22 oktober 2016 @ 18:04:

[...]

ook van de 0181 groepen? Want dan hebben we het over dezelfde haha.Nee stukje zuidelijker nog. Wel toevallig
I don't know what that means.
quote:nlies schreef op 22 oktober 2016 @ 18:26:

Ik zie nu iets staan wat waarschijnlijk een tas is, maar kan ook iets anders zijn. maar weggeefster heeft voor de veiligheid maar meerdere dingen geplaatst, en alles moet in een keer weg.

Een ander gaat eerlijk verdelen, dus 4 foto's om te loten, en de gemiddelde waarde van een foto is 50 cent denk ik. Dus 4 keer mensen aan de deur om iets va 2 euro kwijt te raken. Het zal wel een hobby zijndas voor de sociale contacten...
quote:TemperanceB schreef op 22 oktober 2016 @ 19:56:

[...]



Nee stukje zuidelijker nog. Wel toevallig De 010 groepen zit ik ook op haha
Alle reacties Link kopieren
Nog wat meer zuidelijk



Ik word ook vaak door iemand getagd als ze denkt dat een weg te geven artikel iets voor mij is. Ik hoef mijn huis niet vol te stouwen met allerhande meuk. Denk aan gehaakte sjaals, kinderkleding wat echt mijn smaak niet is, frutsels en deco troepjes voor in huis *griezel* Ik ga er maar eens wat van zeggen, negeren helpt niet.
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Gratis in Z, klijden kast 175, spichol 170, bed twe person bred 170,



Handig dat er foto's bij staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Klijden kast en spichol
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 oktober 2016 @ 22:01:

Gratis in Z, klijden kast 175, spichol 170, bed twe person bred 170,



Handig dat er foto's bij staan.My god. Na 3 x lezen begreep ik het ..
Alle reacties Link kopieren
quote:Floor789 schreef op 22 oktober 2016 @ 23:13:

[...]





My god. Na 3 x lezen begreep ik het ..

Fascinerend.



Ik ben er ook eindelijk achter dat het over een kledingkast, een spiegel en een tweepersoonsbed gaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou dat dus, hoe voorspelbaar.



Ik ga nog een poging wagen

Omdeze mooie onbeschadigde combi kinderwagen te geven van mutsy aan een aanstaand moedertje die nog geen kinderwagen heeft en net zwanger is en niet het budget heeft er een te kopen van dit soort hij is compleet het meeste zit nog ingepakt door vervoer is er een bandje lek maar. Is het zelfde als een fiets band dus kun je plakken ik wil hieronder geen commentaar de persoon reageert zelf en wees eerlijk dat is het enige wat ik vraag niet voor bij omas of voor omas en als je er een heb hoef je er geen twee gun iemand die het kan gebruiken normaal is het alleen intresse nu wil ik weten waarom je hem nodig heb en helaas wil ik deze keer bewijs het word er naar gemaakt dat ik zo moet zijn ieder die moeilijk gaat doen gaat er zonder pardon uit hoop op jullie begrip dat ik het zat ben



Ohhh echt, je moet met bewijs komen dat je net pril zwanger bent
quote:prada schreef op 23 oktober 2016 @ 10:48:

Nou dat dus, hoe voorspelbaar.





Ohhh echt, je moet met bewijs komen dat je net pril zwanger bent foto's van de bezwangering, is dat pril genoeg??
Alle reacties Link kopieren
Man o man.

Zelfs ruzie om een zak aangebroken kattengrit van de Aldi.



Vind het gewoon vermakelijk om er naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 23 oktober 2016 @ 10:48:

Nou dat dus, hoe voorspelbaar.



Ik ga nog een poging wagen

Omdeze mooie onbeschadigde combi kinderwagen te geven van mutsy aan een aanstaand moedertje die nog geen kinderwagen heeft en net zwanger is en niet het budget heeft er een te kopen van dit soort hij is compleet het meeste zit nog ingepakt door vervoer is er een bandje lek maar. Is het zelfde als een fiets band dus kun je plakken ik wil hieronder geen commentaar de persoon reageert zelf en wees eerlijk dat is het enige wat ik vraag niet voor bij omas of voor omas en als je er een heb hoef je er geen twee gun iemand die het kan gebruiken normaal is het alleen intresse nu wil ik weten waarom je hem nodig heb en helaas wil ik deze keer bewijs het word er naar gemaakt dat ik zo moet zijn ieder die moeilijk gaat doen gaat er zonder pardon uit hoop op jullie begrip dat ik het zat ben



Ohhh echt, je moet met bewijs komen dat je net pril zwanger bent

Neeeeee dit meen je niet. Hoe gek ben dat je daar ook nog op gaat reageren.

Laat je ons de reacties ook nog even weten.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Eerste reactie; Interesse voor ons 2de zoontje die over een paar weekjes geboren gaat worden, aangezien we voor kyano ook nog een kinderwagen nodig hebben

Antwoordt;maar als je over een paar weekjes bevalt heb je er toch al een sorry voor mijn vraag maar je heb alles toch optijd



Nog een; Ik vind het een mooie actie maar niet iedereen zit te wachten op dit je vraagt om hele persoonlijke dingen die sommige mensen misschien niet zo snel willen delen met iemand die ze niet kennen .

Dat je aandacht besteed aan de mensen die het minder hebben vind ik mooi maar u gaat wel ver met u vragen vind ik persoonlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 23 oktober 2016 @ 10:48:

Nou dat dus, hoe voorspelbaar.



Ik ga nog een poging wagen

Omdeze mooie onbeschadigde combi kinderwagen te geven van mutsy aan een aanstaand moedertje die nog geen kinderwagen heeft en net zwanger is en niet het budget heeft er een te kopen van dit soort hij is compleet het meeste zit nog ingepakt door vervoer is er een bandje lek maar. Is het zelfde als een fiets band dus kun je plakken ik wil hieronder geen commentaar de persoon reageert zelf en wees eerlijk dat is het enige wat ik vraag niet voor bij omas of voor omas en als je er een heb hoef je er geen twee gun iemand die het kan gebruiken normaal is het alleen intresse nu wil ik weten waarom je hem nodig heb en helaas wil ik deze keer bewijs het word er naar gemaakt dat ik zo moet zijn ieder die moeilijk gaat doen gaat er zonder pardon uit hoop op jullie begrip dat ik het zat ben



Ohhh echt, je moet met bewijs komen dat je net pril zwanger bent Aanstaand moedertje, ik moet echt op mijn handen gaan zitten om niet te vragen wat de maximale lengte van het moedertje mag zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op zich begrijp ik het wel. De kinderwagen is nieuw begrijp ik. Dan gun je dat aan iemand die het financieel krap heeft en niet aan iemand die hem wil om te verkopen of inderdaad als extra wagen bij oma.

Maar gut, ik zou hem dan aanbieden bij een stichting die babyspullen regelt voor minima en niet op zo'n weggeefgroep flikkeren.

En bewijs???? Ja je kan bewijzen dat je zwanger bent, maar moet je ook bewijzen dat je op bijstandsniveau leeft of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 23 oktober 2016 @ 12:38:

Op zich begrijp ik het wel. De kinderwagen is nieuw begrijp ik. Dan gun je dat aan iemand die het financieel krap heeft en niet aan iemand die hem wil om te verkopen of inderdaad als extra wagen bij oma.

Maar gut, ik zou hem dan aanbieden bij een stichting die babyspullen regelt voor minima en niet op zo'n weggeefgroep flikkeren.

En bewijs???? Ja je kan bewijzen dat je zwanger bent, maar moet je ook bewijzen dat je op bijstandsniveau leeft of zo?Het stikt hier in de gemeente van de goede doelen organisaties, alle minima kunnen zo ongeveer 3 keer een kerstdiner gaan eten, of sinterklaascadeautjes ophalen, bij wijze van spreken. En alle besturen liggen met elkaar overhoop, dus ik denk dat deze beheerster ook haar eigen toko is begonnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee hij is niet nieuw. De bak en het onderstel zijn gebruikt, de wandelwagen die je erop kunt zetten is wel nieuw.

Het is trouwens de beheerster die hem via een ander aanbiedt, dus de berichten zijn van de beheerster.
quote:nlies schreef op 17 oktober 2016 @ 19:13:

Bankgiroloterij Like als je dit leuk vindt. Reactie Ja dat wil ik wel winnen. (Toelichting, het is dus geen winactie, pirjsvraag of wat dan ook. Het is gewoon reclame voor een tentoonstellingDit soort dingen zie ik ook regelmatig. Een kledingzaak die een foto deelt van een outfit, in het kader van dat dit uit de nieuwe collectie is die je daar kunt kopen, en dan zo'n muts die dan reageert met: "Ja graag wil ik dolgraag winnen zou te gek zijn supermooi!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 22 oktober 2016 @ 18:11:

[...]





Zijn ze er nog, en kunnen ze eventueel gebracht worden ?



Nee, wel drie pakken yoghurt die zelf naar je toe kunnen wandelen!

(geen idee wat er met die pakken gebeurd is. Moet voortaan dit soort berichten maar eens gaan volgen )
quote:friezinnetje2014 schreef op 22 oktober 2016 @ 19:57:

[...]





das voor de sociale contacten...



Ik heb ooit een keer een nieuwe jas gekocht bij een vrouw via een verkoopgroep. Ik heb daar serieus 3 uur binnen gestaan en haar hele levensverhaal aangehoord. Nu was dat zo absurd en grappig dat ik het niet eens door had. Iets over een blinddate die op de fiets kwam (25 km) makrelen had meegenomen, stonk als een bunsing en gelijk een nummertje wilde maken in de bosjes. Etc etc



Overigens trek ik dit soort mensen en verhalen aan. It's a gift



Ach vermakelijk was het wel...
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 23 oktober 2016 @ 13:08:

[...]





Nee, wel drie pakken yoghurt die zelf naar je toe kunnen wandelen!

(geen idee wat er met die pakken gebeurd is. Moet voortaan dit soort berichten maar eens gaan volgen ) Dankjewel !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Er valt mij ook steeds op hoe slecht mensen die advertenties lezen.



Ik ben op zoek naar leuke laarsjes voor mijn dochter maat 23. Kleur maakt niet uit maar geen bruin. Graag foto in reacties met prijs.



Drie maal raden welke kleur laarsjes er worden aangeboden.



Als ze dan ook nog zegt nee dank je wel, ik hou niet van bruin, komt de volgende weer met een bruin laarsje...



Echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven