Werk & Studie alle pijlers

Deeltijd/ verkorte PABO, waar studeren?

22-10-2016 18:23 20 berichten
Hoi lezers!



Per februari wil ik de deeltijd/ verkorte variant van de PABO gaan studeren.



InHolland heeft februari instroom, Haagse Hogeschool en Hogeschool Leiden helaas niet.



Ik kan in februari starten bij InHolland, ik denk dat InHolland vanwege het eerdere fraude gebeuren niet echt geliefd is bij werkgevers of valt dit wel mee? Een andere optie is om in september (duurt nog even) aan de Haagse Hogeschool of Hogeschool Leiden te starten. En uit welke van deze twee scholen zou ik dan moeten kiezen? Wat zouden jullie doen?



Het liefst begin ik in februari, tegelijkertijd ben ik bang dat het onderwijs daar niet goed is en werkgevers niet staan te wachten op een student van InHolland.



Vragen, vragen en nog eens vragen. Wie kan antwoorden geven?



Grt VR.
InHolland is christelijk (in Rotterdam en Dordrecht tenminste ), de stages worden ook voornamelijk op protestants- christelijke basisscholen gelopen. En zelfs met diploma werken de meeste afgestudeerden op pc scholen. In het openbaar onderwijs zijn hier, omgeving Rotterdam, weinig collega's van InHolland. Het zijn vrijwel gescheiden systemen. Iets om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Fraude bij InHolland was niet met de PABO maar andere opleidingen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je in februari instromen. Ik zou vooral kijken naar de kwaliteit. Ga naar de open dagen.
Voor de katholieke scholen hebben we in Rotterdam ook nog Thomas More, weer een vrijwel apart systeem.
Alle reacties Link kopieren
Of je wordt aangenomen hangt uiteindelijk af van jouw kwaliteiten en hoe je als persoon overkomt bij je sollicitatie
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
quote:reisa1978 schreef op 22 oktober 2016 @ 18:50:

InHolland is christelijk (in Rotterdam en Dordrecht tenminste ), de stages worden ook voornamelijk op protestants- christelijke basisscholen gelopen. En zelfs met diploma werken de meeste afgestudeerden op pc scholen. In het openbaar onderwijs zijn hier, omgeving Rotterdam, weinig collega's van InHolland. Het zijn vrijwel gescheiden systemen. Iets om over na te denken.



Voor zover ik weet is de IH in Den Haag niet christelijk. Die indruk kreeg ik tenminste niet. Het is wel iets om mee te nemen.



Dat van die gescheiden systemen wist ik niet. Goed te weten.
quote:DKKLLDRBR schreef op 22 oktober 2016 @ 18:51:

Fraude bij InHolland was niet met de PABO maar andere opleidingen.Dat klopt, echter is het zo dat heel IH met de fraude wordt geassocieerd. Helaas.
quote:DKKLLDRBR schreef op 22 oktober 2016 @ 18:53:

Waarom wil je in februari instromen. Ik zou vooral kijken naar de kwaliteit. Ga naar de open dagen.Des te sneller ik klaar ben met de opleiding. Open dagen ben ik geweest. Overal vond ik de sfeer hetzelfde. Kwaliteit is moeilijk te toetsen tijdens zo'n open dag.
quote:reisa1978 schreef op 22 oktober 2016 @ 18:54:

Voor de katholieke scholen hebben we in Rotterdam ook nog Thomas More, weer een vrijwel apart systeem.Mijn voorkeur gaat uit naar het reguliere 'normale' systeem.
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 22 oktober 2016 @ 19:06:

Of je wordt aangenomen hangt uiteindelijk af van jouw kwaliteiten en hoe je als persoon overkomt bij je sollicitatieDat is absoluut waar maar misschien maak je meer kans als je bijv van de Hogeschool Leiden komt. Snap je wat ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
In Helmond zit De Kempel. Daar kun je de pabo ook in deeltijd volgen. Staat goed aangeschreven. Wellicht waard om 1 keer per week naar toe te gaan?
quote:Vuurrood schreef op 22 oktober 2016 @ 19:29:

[...]





Voor zover ik weet is de IH in Den Haag niet christelijk. Die indruk kreeg ik tenminste niet. Het is wel iets om mee te nemen.



Dat van die gescheiden systemen wist ik niet. Goed te weten.Het is natuurlijk geen wet, maar het is iets wat in de praktijk blijkbaar erg vaak zo werkt. Veel leerkrachten komen via een stage aan een baan. Als ik op de site van InHolland Den Haag kijk zie je met wie ze samenwerken, dan staan daar allemaal pc stichtingen en scholen voor basisonderwijs.
Alle reacties Link kopieren
InHolland werkt inderdaad samen met de PC-scholen in de regio. Volgens mij eerder om de stagescholen beter te verdelen met de andere Pabo's, want in de praktijk merkte je er weinig van.



Ik heb geen last van de naam gehad, zodra je werkt gaat het daar toch nooit meer over. Is ook hoe je er zelf mee omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met de verkorte deeltijd InHolland Dordrecht. Ik heb zelf stage gelopen op alleen maar openbare basisscholen, net zoals ongeveer de helft van mijn klasgenoten. Zeker bij de verkorte deeltijd digipabo-variant is het goed mogelijk zelf stageplaatsen te zoeken en kan dit dus ook gewoon op openbaar basisonderwijs.

Hier in ieder geval positieve ervaringen. In het werkveld niets van gemerkt dat er negatief naar InHolland werd/wordt gekeken.
Ik heb nooit meegemaakt dat er wordt gekeken naar welke pabo een sollicitant is geweest. Zelf niet erg te spreken over HHS, weinig geleerd. Tijdens stages leer je veel meer....Naar mijn weten kun je stageplekken ook uitzoeken waardoor het christelijke stuk niet veel uitmaakt. Ik werk op een pc basisschool zonder een christelijke pabo.

Ik zou dus voor praktisch gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 jaar geleden de verkorte deeltijd februari-instroom gedaan op In Holland. Zij zoeken idd stages op Christelijke of Katholieke scholen. Je kan er ook een minor godsdienst doen en dan krijg je een aantekening op je diploma.



Onderwijs is er ok, het is er wat minder massaal dan op de HHS, dat sprak mij aan. Het meeste leer je op je stage's.
Alle reacties Link kopieren
Verschil HHS en IH is inderdaad de verdeling van stagescholen. HHS openbare scholen en IH christelijke scholen. Als je aan IH studeert en gaat stage lopen hoef je niet zelf christelijk te zijn en als je bij openbare school stage wil lopen, is het meestal ook wel te regelen heb ik begrepen. Ik wil zelf in februari bij IH beginnen aan de verkorte deeltijd, wordt waarschijnlijk de digi-variant.

Overigens lijkt het mij makkelijker om met christelijke aantekening een baan op openbare school te krijgen dan andersom, wanneer je geen christelijke inslag hebt gehad bij je studie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de verkorte deeltijdopleiding van een christelijke pabo die geen studenten meer mocht aannemen direct na mijn afstuderen ivm de kwaliteit van de opleiding gedaan. Ik heb tijdens sollicitaties nooit gemerkt dat ze daar rekening mee hielden. De helft van mijn stages was op een niet-christelijke school, en ik heb sinds mijn afstuderen (acht jaar geleden) nu pas mijn eerste baan op een christelijke school.



Volgens mij gaat het dus vooral om wie je bent en hoe je stages gingen. Ik merk wel altijd dat ik een streepje voor heb omdat ik al een andere (universitaire) opleiding heb afgerond. Weet niet hoe dat met jou zit?
Bedankt allemaal voor het reageren.



Ik heb besloten om in september '17 de deeltijd PABO te gaan doen. Ik ben nog steeds aan het dubben over beide scholen. Jullie input helpt wel om inzicht te krijgen.



@Nella, ik heb al een (sociale) bachelor op zak en heb recent een baan gevonden in het sbo als OA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven