Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")



Één plek vrij



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog mee doen?



Ik Ben vandaag begonnen met een serieuze poging tot afvallen. Het begin is er, ik heb vandaag een abonnement op de sportschool genomen en daar gelijk 2 uur gezeten.



lengte: 170

Start gewicht: 74.4

Gewicht vandaag: 74.4

Streef gewicht: 65
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is weer verwerkt

Die eetlijstjes doen we (nou ja, Evda en ik) eigenlijk standaard Altijd handig!!



@Dropsleutel: Je hebt inderdaad best veel tussendoortjes, maar je verklaring is goed (al had ik dan wrs. de rijstwafels verplaatst naar het ontbijt, dan is het wat meer gebalanceerd)



Hou er erg in dat hoewel je misschien nog ruimte hebt in je macro's koek e.d. niet echt de juiste invulling is --- zoetigheid van suikers in koekjes bv. houden de 'trek' in zoetigheid in stand

Pas ook op voor de valkuil 'ik heb meer gedaan dus mag ik extra' en dit dan belonen met suikers/vet eten



((allemaal niet lullig bedoelt dit !!! , maar hier liep ik zelf in het begin erg tegen aan toen ik begon met afvallen - hoe minder je het eet, hoe minder trek, hoe beter je afvalt))



@Wee_Owl: Zo dan! 2 uur! Respect hoor haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith1107: Pink Boxing is leuk, heb ik ook een tijdje gedaan! Wel intensief hoor, je doet circuits met oefeningen maar je spart ook met elkaar. Niet echt diehard boxen maar wel naar elkaar toe zeg maar. Absoluut proberen, gewoon kijken hoever je komt! En ik eet nu koolhydraatarm, probeer 25 % van mijn kcal uit koolhydraten te laten bestaan, 40 % vet en 35 % eiwit. Dat past het beste bij mijn lichaamstype (endomorf). Lukt niet altijd, maar het is een mooi streven ;)



Zal even mijn eetlijstje posten hier, kun je wellicht nog inspiratie uithalen

O: Havermout met blauwe bessen en Franse kwark

T: 2 mandarijntjes

L: Forelsalade met mozzarella en sperzieboontjes (via koolhydraatarmrecept.nl)

T: Bakje cherrytomaatjes

D: Thaise quinoa met gember-pindasaus ( via dehippevegetarier.nl)
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mag ik het laatste plekje?

Ben eind augustus begonnen en nu 7 kilo kwijt



lengte 156

Startgewicht 75,1

Gewicht vandaag 68,1

Streefgewicht 55
ook gevonden!!

Lees straks even terug .

Nu eerst ; hardlopen
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog wel een beetje met mijn handen in het haar wat betreft eten. Ik eet veganistisch en daardoor altijd vrij veel koolhydraten en niet zo veel eiwitten aangezien ik geen vlees/vis/ei/zuivel eet. Ik wil me hier de komende periode toch nog eens beter in verdiepen en goede eiwitrijke alternatieven vinden ipv altijd maar koolhydraten eten.



Eetlijst vandaag:

O soya yoghurt met een handje cranberries, noten en zaden

T 2 mandarijntjes

L 3 spelt boterhammen met muhammara (dip van paprika, walnoten en granaatappel)

T halve paprika in reepjes met hummus

D vegan bobotie
Alle reacties Link kopieren
Paulien je staat er in!



Wee_Owl: Probeer is de ongezoete soja yoghurt, die bevat een stuk minder (per 100gr 43kcal, 0,2g koolhydraten en geen suikers) - wel 4gram eiwitten en 2,3 gram aan goede vetten.), misschien is het wat voor je om bv. pasta/rijst te vervangen met courgette (jaja groot fan hier en praat dit eigenlijk iedereen aan) en dan gewoon met de saus die door je spaghetti gaat bv.

Ook; thanks voor de uitleg van muhammara.



Hummus vind ik overigens heerlijk <3
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Bladora en anderen die ik ken en niet ken; hooi!!



Ik wil afvallen simpelweg door minder kcal te eten dan ik nodig heb. Ik wil zo rond de 1400 zitten (zittend beroep) en als ik sport eigenlijk hetzelfde. Zo min mogelijk snoepen



Eetlijstje vandaag:

O: 200 gram magere kwark met wat muesli en kaneel. Heel vieze muesli trouwens met gedroogde stukjes fruit, gekocht in een luie bui.

L: 3 boterhammen met kaas, 1 gekookt ei

T: 2 mandarijnen

D: kipdijfilet uit de oven, gekookte aardappels en sperziebonen.

T: 1 mandarijn.



Vriendlief heeft laatst allemaal candybars gekregen, ik denk constant aan de kitkat in de kast ben ongesteld dus vind dat ik het 'verdien' maar wil het eigenlijk niet.. hoe maak je het jezelf moeilijk haha
Alle reacties Link kopieren
Judith: ongezoete soja yoghurt vind ik dus helemaal niet lekker (de gezoete versie eigenlijk ook niet, maar ik moet elke ochtend om 6.45 uur de deur uit en ben te lui om ander koohydraat arm ontbijt te maken) dus als mensen nog tips hebben voor een makkelijk en gezond ontbijt hou ik me aanbevolen.



Courgette ipv pasta eet ik al regelmatig, maar aangezien ik geen tofu/tempé eet krijg ik als ik dat te vaak doe het gevoel dat ik op ewn dag alleen maar groente eet.



Ik ben eigenlijk helemaal geen moeilijke eter, het enige wat ik echt niet lekker vindt is soja. Wat als veganist je leven niet makkelijker maakt. Ik heb me dan ook voorgenomen om deze week ook maar eens goed te gaan zoeken naar lekkere recepten.



Momenteel hou ik het maar bij callorien tellen (ik gebruik ook myfitnesspal) en hou elke dag 1600 calorieën aan, daarmee zou ik 0.5 kilo per week moeten afvallen.



Ik heb eigenlijk altijd al wel redelijk gezond gegeten, snoep niet en drink alleen maar water en thee. Ik ben wel een grote eter dus zal minder moeten gaan eten en ik hoop dus dat sporten verandering gaat brengen.



Pink boxing klinkt trouwens heel erg leuk! Ik hou het voorlopig maar bij de sportschool ma ga als ik verhuisd ben (over 4 maanden naar een andere stad) de stoute schoenen aantrekken en waterpoloën, dit heb ik nog nooit gedaan maar ik ben een waterrat en zwem nu al graag en wil graag iets in groeps verband gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Wee_Owl: Amandelmelk, rijstmelk, havermelk - qua yoghurt niet veel opties, maar wat dat betreft wel.

Waarom eet je geen tofu?

Als vegan die teen tofu eet en geen soja lust... zijn je opties inderdaad erg beperkt haha.



Lanzaroos: Wat jammer van die muesli :(

Die verleiding ken ik goed - heb daarom ook zelden wat in huis (heb nu al spijt van de oreo's die ik gekocht had als extra 'treat' - die gillen mijn naam. Hmz. Misschien dat ik daar morgen maar een quizzzz voor doe en ze als beloning aan m'n leerlingen uitdeel haha)





Deze hangt op m'n koelkast als magneet hahaha. Weet niet of het echt helpt hoor, maar ach het idee is leuk.



Ik ben bezig met mijn eetlijstje voor morgen. Lange dag op het werk (half 8 tot half 6 - ben docent op het middelbaar onderwijs, dit soort dagen zijn altijd hel haha) dus zoveel mogelijk al voorbereid



O: 125gr ongezoete soja yoghurt + een banaan

T: 4 plakjes runderrookvlees + augurk

L: 150gr ongezoete soja yoghurt + 25 gram quaker balans cruesli

T: halve komkommer in plakjes (jaaaa snackvoer tijdens de vergadering <3)

D: kipsaucijs & zelfgemaakte aubergine+courgette 'chips' uit de oven (en wortels uit de oven) met daarbij wat zelfgemaakte tzatziki (nou ja, yoghurt, wat kruiden en komkommer) als 'saus'

T: appel + kaneel + rozijntjes <3 --- misschien ook nog uit de oven.



Zo erg als ik zo'n lijstje maak en er nu al trek in heb hahaha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Wee_owl: Veel eiwitten zitten ook in bonen enzo! Ik eet me ongans aan met name kikkererwten maar ook linzen zouden goed zijn. Google maar eens! Ik google me sowieso ongans, vind t best interessant om te in te lezen over recepten, goede vs minder goede dingen qua eten, en aanvullingen op je eten.



Wat voor mij op t moment heel goed werkt als aanvulling zijn vitaminepreparaten die ook gericht zijn afvallen/spieropbouw/voorkomen van hongergevoel. Geen enge louche spullen of rare ingredienten ofzo, vitamines en mineralen die echt wat doen voor je lijf. Geloofde daar echt nooit in maar hoorde goede reacties van een vriendinnetje toen zij aan het afvallen was en nu gaat het allemaal net een stapje sneller dus dat is wel fijn. Vooral geen hongergevoel hebben is top, aangezien ik nogal een snoeperd was (en tja, nog wel ben eigenlijk )
Alle reacties Link kopieren
@Judith, dat eetlijstje klinkt erg lekker! Kan me goed voorstellen dat je daar nu al trek van krijgt



ik eet geen tofu omdat dat dus ook naar soja smaakt, ik list het alleen als het heel fijn is (bijna verkruimeld) en dan super krokant gebakken met heel veel kruiden.



De verschillende alternatieven voor melk ken ik allemaal wel en gebruik ik ook regelmatig (vooral met koken) maar blijf het jammer vinden dat er niet echt een alternatief voor yoghurt is. Maar ik moet morgen toch boodschappen doen en heb besloten dat ik toch de ongezoete versie maar weer eens mee ga nemen en dat ik het maar moet leren eten. Hopelijk als ik het stug vol hou dat ik het vanzelf lekker ga vinden hahaha.



hoe laat beginnen bij jou de lessen dat je morgen al om half 8 begint? Ik sta zelf voor de klas op de basisschool en ondanks dat de lange dagen mij ook soms opbreken heb ik sinds ik fulltime werk wel heel veel meer regelmaat wat ook mijn eet gewoontes ten goede is gekomen.



@Beach, Aangezien ik dus eindelijk geen soja eet (lust) zijn bonen peulvruchten hier inderdaad favoriet. Kikkererwten, linzen en kidneybonen eet ik vrij vaak.



Dat heel veel googelen herken ik, daar ben ik mee begonnen toen ik vegan ging eten (omdat ik wel graag gezond blijf) maar vind het nu ook heel interessant met afvallen.



Mag ik vragen welke vitamine preparaten jij gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
soya producten schijnen ook niet zo gezond te zijn toch? heb ik wat over gelezen. De gezoete soyamelk vind ik wel lekker en zitten wel minder calorieen in dan in volle melk, doe ik vaak met een latte machiato



Mijn eetlijstje van vandaag:

O: havermout met banaan en kokosbloesemsuiker (zonder suiker vind ik het echt niet lekker)

T: mandarijn

L: 2 speltboterhammen met kipfilet en komkommer

T: mandarijn

D: spruitjes met ui, champignons, knoflook, paprika en zoete aardappel uit de oven

T: frambozen en appel uit de magnetron
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Nou net twee uur aan het sporten geweest, eerst Zumba en daarna Pump. Was eigenlijk best lekker. Volgens Fitnespall heb ik vandaag 1080 calorieën verband, daar kan ik niet tegen eten!



Wee-owl, mag ik vragen waarom je besloten hebt veganistisch te eten, vind zo'n keuze interessant, zou het zelf namelijk nooit kunnen



Judith je lijstje ziet er goed uit! Succes morgen!



Voor de rest allemaal een fijne avond!



Mijn eetlijstje:

O- fruitsmoothie van banaan, aardbei, blauwe bes en een beetje sap en yoghurt

T-

L- chorizo, tomaten en witte bonen soep

T- meerzadencracker cracker met feta paprika smeersel

D- pompoen/zoete aardappel/linzen curry met een klein beetje basmati en kachumber

T- ik ga nog wel wat nemen maar weet nog niet wat
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Welkom voor alle nieuwen!

Ben nog steeds niet bij gelezen dus even een ego post

Net wezen hardlopen.. ik kwam erachter dat ik het echt haat ... pff wat is dat toch afzien.

Ik doe het alleen omdat ik er in 35 minuten toch aardig wat calorieën mee verbrand....



Ik zal me even voorstellen voor de nieuwen

Evda, 33 jaar.

Erg gelukkig met een lieve man en 2 kinderen; een kleuter (jongen) en een baby (meisje).

Tijdens de zwangerschap 1x 20 kg en 1x 23 kg aangekomen.

Buiten de zwangerschappen niet echt moeite gehad om op gewicht te blijven.

Met pijn en moeite na de eerste zwangerschap weer keurig op gewicht gekomen en na de 2e kon ik weer opnieuw beginnen ..

Ik doe geen speciaal dieet... Eet 3 flinke maar gezonde maaltijden en gezonde tussendoortjes.

Probeer veel te bewegen.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Evda, knapo hoor dat je hardlopen volhoudt terwijl je er eigenlijk niets aan vindt.



@Bladora, ik ben veganistisch gaan eten voornamelijk om milieu redenen. De vlees en zuivel industrie is enorm slecht voor het milieu. Het heeft een enorme CO2 uitstoot, waterfoodprint en zorgt voor grootschalige ontbossing. Ik vind het mooi meegenomen dat je door geen dierlijke producten te eten niet bijdraagd aan het veroorzaken van dierenleed maar dat is niet mijn belangrijkste reden. Zeker omdat ik persoonlijk niet vind dat bijvoorbeeld goed biologisch vlees erg veel dierenleed veroorzaakt maar echter nog wel alle andere negatieve effecten op het milieu heeft. Hierdoor ben ik ook niet 100% veganist, ik eet bijvoorbeeld wel honing omdat de imkerteelt in Nederland juist heel veel goeds doet voor het milieu. En ook de eieren van de kippen die bij vrienden op het erf lopen eet ik af en toe op. En verder ben ik pragmatisch, vlees en "dierlijke" producten zal ik in nederland niet eten/gebruiken maar als ik ergens te gast ben en men vind het moeilijk om vegan te koken eet ik wel vis aangezien de ecologische impact daarvan veel kleiner is. Echter zal ik het zelf nooit kopen.



Ik begin nu al spierpijn te krijgen, dat wordt nog wat morgen hahaha. Morgen ga ik een les yoga volgen en op de fiets naar m'n werk (13km enkele reis)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat ik er al in de tabel bij sta!



Na vele afvalpogingen door het programma weight watchers waarbij ik niet verder kwam dan een paar kilo, heb ik me 2 maanden geleden aangemeld bij de sportschool.

Volg daar ook een eetprogramma zodat ik wekelijks menu's krijg en moet zeggen dat het me goed bevalt. Ik probeer 2 tot 3x in de week te sporten en daarbij eet ik momenteel ongeveer 1650 kcal per dag.

Ook het wekelijkse wegen bij de sportschool is een goede stok achter de deur voor mij.

Ik houd het nog wel even vol zo, heb ook nog heel wat kilo's te gaan.

Ga nu gauw slapen, morgen weer werken.
Alle reacties Link kopieren
Bloempie dat komt door de hormonen die soja kan aanzetten... daarom neem ik altijd de ongezoete amandelmelk als ik voor melk varianten ga. Momenteel ga ik voor de yoghurt (nog 1 pak) puur omdat die in de aanbieding was haha.



Wee_Owl... de reguliee lessen beginnen 8.15. Bijles is echter ervoor om 0730 al :(
It's not always easy, but it's worth it.
Bladora: respect zeg, zo intensief sporten . Was je niet kapot daarna?



Wee Owl; wat goed dat je geen vlees eet, ik heb het ook weleens overwogen maar ik vind het best moeilijk om dat te laten



Beach die vitaminen preparaten klinken wel interessant!



Lanzaroos; leuk dat je je hier aan sluit ..



Nogmaals succes voor alle anderen die ik hier niet bij naam heb genoemd (niet persoonlijk, maar zijn teveel berichten en teveel nieuwe namen om te onthouden)



Vandaag



O magere kwark met havermout en rozijntjes en paar noten

T appel met kaneel

L 4 crackers (45 kcal) met slankie en komkommer

T kiwi

D gekookte aardappelen, bloemkool en een tartaartje

T beetje kwark
Alle reacties Link kopieren
quote:judith1107 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:53:

Iedereen is weer verwerkt



@Dropsleutel: Je hebt inderdaad best veel tussendoortjes, maar je verklaring is goed (al had ik dan wrs. de rijstwafels verplaatst naar het ontbijt, dan is het wat meer gebalanceerd)



Hou er erg in dat hoewel je misschien nog ruimte hebt in je macro's koek e.d. niet echt de juiste invulling is --- zoetigheid van suikers in koekjes bv. houden de 'trek' in zoetigheid in stand

Pas ook op voor de valkuil 'ik heb meer gedaan dus mag ik extra' en dit dan belonen met suikers/vet eten



((allemaal niet lullig bedoelt dit !!! , maar hier liep ik zelf in het begin erg tegen aan toen ik begon met afvallen - hoe minder je het eet, hoe minder trek, hoe beter je afvalt)).



Ben juist heel blij met een beetje feedback. Ik weet ook dat je gelijk hebt, maar ik ben echt een suikerjunk. Gooi zoetjes in mijn thee en koffie, vloeibaar suiker in de brinta, en om mezelf te 'belonen' voor een goede dag, trakteer ik mezelf elke dag op iets lekkers Ik ben nu natuurlijk net begonnen, maar als ik straks een beetje op dreef ben en resultaat op de weegschaal ga zien, denk ik dat ik meer gemotiveerd ben om het te laten staan, denk ik



@longwalksatthebeach: ben wel heel benieuwd welke vitaminepreparaten jij neemt om je hongergevoel te onderdrukken. Wil ik ook



Iedereen heel veel succes vandaag, later vandaag zal ik mijn eetlijstje even neerzetten.

Nog wel ff een vraagje, ik neem nu altijd muesli van Dorset en dan de honey variant. Schrok alleen toen ik het invoerde in MFP.

100 gr. is 500kcal en dat zonder de yoghurt

Weet iemand een betere variant, die ook lekker is, maar met minder kcal?
het is zoals het is
Dropsleutel hier hetzelfde hoor; zoetjes door de koffie en slimpie door mijn kwark... Anders krijg ik het echt niet weg
Dropsleutel, ik eet gewoon rauwe havermout door de yoghurt (5 eetlepels) vult enorm. Laag in calorieën en trage koolhydraten..om het dan ook nog een beetje lekker te maken wat rozijntjes en een scheutje slimpie
Alle reacties Link kopieren
is dat van een bepaald merk Evda?



En idd, slimpie is hier ook niet aan te slepen
het is zoals het is
Goedemorgen. Ik moet wat vaker bijlezen overdag zie ik al Ik kan wel 1 keer een eetlijstje plaatsen, maar dat is altijd hetzelfde dus dat ga ik maar niet elke dag doen:



O: 250 ml kwark/yoghurt met muesli

L: 2 volkorenbrood met mager beleg

T: 1 stuk fruit

T: 1 volkorenbrood met mager beleg

D: wat de pot schaft 1 bord

T: 250 ml kwark/yoghurt en 1 handje noten



Sporten doe ik verder niet, daar ben ik echt te lui voor
Alle reacties Link kopieren
@Dropsleutel: Dat had ik ook - echt heel erg! Ik ben voor 'andere' beloningen gegaan.

Ik deed altijd bv. 2 zoetjes in 1 kop thee, nu is dat er 1.

Ik ben echt een soort 'gebaksverslaafd' - kan daar geen genoeg van krijgen (hihi) - ik ga nu voor kwarktaart zonder bodem.

Die maak ik van 6 gelatineblaadjes, 2 scheutjes slimpie limonade en 500ml ongezoete soja yoghurt (ik snap de woorden hier van het niet zoet genoeg vinden, maar daar gebruik ik dan de limonade voor) - eventueel beleg ik dit dan met bosbessen/aardbeien (fruit met lage koolhydraatwaarde) - dan heb ik toch m'n gebakje, zonder gelijk een overload aan suiker.

Dit geld ook voor de appel met kaneel en rozijntjes - koud lekker, maar uit de oven helemaal - appeltaart zonder het deeg.
It's not always easy, but it's worth it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven