Mag jouw partner in je telefoon kijken?

24-10-2016 18:53 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm de laatste paar dagen overal op Facebook voorbij komen, en de discussie is hier weer een tijdje geleden geloof ik, dus het leek me wel leuk om hem er nog eens in te gooien;



Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt? En zo ja, waarom? Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

En misschien een stap verder? Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken? Je pb's op Facebook lezen?



In plaats van smartphone kan het bijvoorbeeld ook nog over laptop of tablet gaan.



TO trapt af; I couldn't care less. Als ie al mijn appjes wil lezen, moet ie dat zelf weten (ik wens 'm veel sterkte) en op Facebook enzo heb ik ook niet zoveel te verbergen. Ik zie gewoon het punt niet waarom het zo privé zou zijn en een drama als de ander alles ziet. Geldt ook voor mijn laptop of de inhoud van mijn handtas.



En jullie?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hij mag mijn telefoon prima gebruiken maar ik zou toch ernstig aan onze relatie en zijn gesteldheid gaan twijfelen als hij de behoefte voelt om mijn telefoon uit te gaan spitten.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 20:06:

[...]





En welke wereldrampen gebeuren er als je man al die o zo vertrouwelijke dingen die je deelt met een vriendin, leest of hoort of ziet? Als een vriendin van mij problemen heeft of ergens mee kampt, weet mijn man dat al vóórdat ze überhaupt de tijd heeft er een berichtje over te sturen. En áls er dan een berichtje komt, hoef ik alleen maar te zeggen "Oh, van Marieke, weet je wel, ik had je verteld dat..., ik moet even antwoorden". En dan snapt mijn man dat ook. Vind ik normaler dan de hele avond met een vriendin gaan zitten appen en als je man/vriend vraagt waar het allemaal over gaat, jij dan opeens gaat zeggen dat hij dat niet mag weten, want dat is "privé"...



Maar als een man dat zou doen, dat hij gaat zitten appen en jij mag niet weten aan wie en waarover, dan piest hij opeens buiten de pot...



Duh!



Echt niet dat ik jou nog ooit iets zwaar vertrouwelijk zou vertellen als ik erachter kom dat jij alles direct doorbrieft aan je man.



Mijn man mag best weten met wie ik berichten stuur.

Maar ik ga ze toch echt niet voorlezen.

Belangrijke dingen van mijn omgeving weet ie. Vertrouwelijke dingen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 24 oktober 2016 @ 20:11:

[...]





Soms maar lang niet altijd.

Een van mijn beste vriendinnen is nu zwanger, heel pril nog. Er zijn een paar mensen die het weten maar verder nog niemand. Dat vertel ik mijn man dus ook niet. Pas als het algemeen nieuws is dan vertel ik hem X is zwanger.

En dat is nog niet eens zo dramatisch.

Ik heb ook vriendinnen die vreemd gegaan zijn, twee partners tegelijk hadden, een affaire hadden met een getrouwde man, misschien een ernstige ziekte hadden...

Tenzij ze uitdrukkelijk toestemming geven deel ik dat inderdaad niet met mijn man. Het is hun geheim. Niet dat van mij.Ik deel dat soort dingen gewoon met mijn man. Zodat hij ook snapt waarom ik soms meer aandacht aan iemand geef. En dan is hij de eerste om daarin te delen en die aandacht ook te geven, als mensen het nodig hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit over nagedacht. Ja hoor, ik kan zo in die van hem en hij in die van mij.



Nog nooit de behoefte toe gehad en volgens mij hij ook niet en zo ja, dan wens ik hem er succes mee.



Nou ja, geen behoefte, als zijn telefoon verbonden is met de radio pak ik hem wel eens voor een ander nummer of als mijn batterij haast leeg is en ik moet even ergens snel wat opzoeken.
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 20:14:

[...]





Ik deel dat soort dingen gewoon met mijn man. Zodat hij ook snapt waarom ik soms meer aandacht aan iemand geef. En dan is hij de eerste om daarin te delen en die aandacht ook te geven, als mensen het nodig hebben.Dat zou voor mij een reden zijn om geen vriendinnen met iemand te worden/te zijn/te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 24 oktober 2016 @ 20:11:

[...]





Soms maar lang niet altijd.

Een van mijn beste vriendinnen is nu zwanger, heel pril nog. Er zijn een paar mensen die het weten maar verder nog niemand. Dat vertel ik mijn man dus ook niet. Pas als het algemeen nieuws is dan vertel ik hem X is zwanger.

En dat is nog niet eens zo dramatisch.

Ik heb ook vriendinnen die vreemd gegaan zijn, twee partners tegelijk hadden, een affaire hadden met een getrouwde man, misschien een ernstige ziekte hadden...

Tenzij ze uitdrukkelijk toestemming geven deel ik dat inderdaad niet met mijn man. Het is hun geheim. Niet dat van mij.Als er iets ingrijpends gebeurt in het leven van mijn vriendin dan raakt mij dat ook. Daar wil ik dan ook over kunnen praten. Met degene die er altijd voor mij is, namelijk mijn man/ Die direct ziet dat er iets is ook. Ik kan echt niet thuiskomen na een gesprek waarin vriendin bv verteld dat ze misschien ernstig ziek is zonder dat man door heeft dat er iets ernstigs is. Moet ik dan zeggen 'nee er is niks'? Dan heeft ie aps reden om me te wantrouwen want dat lieg ik.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Wat Pejeka doet, zo gaat het hier ook eigenlijk.



Niet dat ik alle ranzige details deel, maar wel dat ik zeg, "whaaaaaaaa vriendin is zwanger!".

Waar ik dan wel aan toe voeg dat t nog pril is en dat nog niet iedereen het mag weten. En het zal vent aan zijn bevallige reet roesten dat vriendin zwanger is, en aan wie moet ie het gaan vertellen?

Zelfde bij andere dingen, ik deel het met hem omdat het mij aan het hart gaat en hij weet waar ik mee bezig ben... Hij zou ten eerste niet weten aan wie hij het door moet vertellen en daarbij gaat het wel en wee van mijn beste vriendin mij aan het hart, maar hem toch echt niet hoor.

Hij leeft heus wel mee maar verder houdt hij zich er echt niet zo mee bezig.



Mijn beste vriendin is voor mij belangrijk, voor hem echt al een stuk minder hoor.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 20:22:

[...]



Als er iets ingrijpends gebeurt in het leven van mijn vriendin dan raakt mij dat ook. Daar wil ik dan ook over kunnen praten. Met degene die er altijd voor mij is, namelijk mijn man/ Die direct ziet dat er iets is ook. Ik kan echt niet thuiskomen na een gesprek waarin vriendin bv verteld dat ze misschien ernstig ziek is zonder dat man door heeft dat er iets ernstigs is. Moet ik dan zeggen 'nee er is niks'? Dan heeft ie aps reden om me te wantrouwen want dat lieg ik.



Juist.

Hetzelfde als dat ik ook dingen deel die op mijn werk gebeuren. Niet met naam en toenaam of gedetailleerd, maar soms moet je dingen gewoon kwijt. En daar heb je dan een partner voor.
668, the neighbour of the Beast
Grappig dat jullie het over het delen van privézaken van vrienden of vriendinnen met je partner hebben. Vriendin van me was al een tijd bezig om zwanger te raken, en toen het raak was vroeg mijn vriend een paar dagen nadat ik het te horen kreeg of ik wist hoe het ervoor stond. Ik keek hem alleen maar aan en hij wist al hoe laat het was! Vreselijk soms als je elkaar door en door kent!
Alle reacties Link kopieren
Ghe, as we speak ging man's telefoon. Hij stata in de keuken, foon ligt bij mij. Dus ik zeg 'Pietje belt', neem op en geef m de telefoon
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 20:06:

[...]





En welke wereldrampen gebeuren er als je man al die o zo vertrouwelijke dingen die je deelt met een vriendin, leest of hoort of ziet? Als een vriendin van mij problemen heeft of ergens mee kampt, weet mijn man dat al vóórdat ze überhaupt de tijd heeft er een berichtje over te sturen. En áls er dan een berichtje komt, hoef ik alleen maar te zeggen "Oh, van Marieke, weet je wel, ik had je verteld dat..., ik moet even antwoorden". En dan snapt mijn man dat ook. Vind ik normaler dan de hele avond met een vriendin gaan zitten appen en als je man/vriend vraagt waar het allemaal over gaat, jij dan opeens gaat zeggen dat hij dat niet mag weten, want dat is "privé"...



Maar als een man dat zou doen, dat hij gaat zitten appen en jij mag niet weten aan wie en waarover, dan piest hij opeens buiten de pot...



Duh!



Dat laatste slaat sowieso nergens op. Ik gaf al eerder aan geen enkele interesse te hebben in de appjes die mijn man naar een vriend stuurt.

Ook gaf ik al aan dat wij, Goddank, niet zo'n plakkerige handjevast relatie hebben dat we elke scheet die ik of een vriendin laat verplicht moeten delen.



Als mijn vriendin een berichtje stuurt dat ze een vervelend onderzoek heeft bij de gynaecoloog, of dat ze gister heerlijk van bil is gegaan met een jong uit de kroeg met daar bijhorende details en man vraagt wat er is zeg ik:

Truus heeft een doktersafspraak, of Truus heeft een leuke avond gehad.



Details hoeft hij helemaal niet te weten. Mijn vriendin is vrij om mijn man daar zelf over te berichten.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat geeft toch ook niks Carabosse?

Mijn beste vriendin snapt dat heus wel dat bepaalde dingen ook met mijn man gedeeld worden. En ik geloof ook echt niet dat die daar een probleem van maakt.

Anderzijds snapt jouw vriend, net als mijn man, vast wel dat als jouw vriendin je vertelt dat ze pril zwanger is, dat het dan nog even niet aan de grote klok hoeft.



En daarbij, wat ik zeg, mannen vinden dat soort info ook gewoon niet zo boeiend.
668, the neighbour of the Beast
Ik deel overigens al nauwelijks echt vertrouwelijke dingen per sms.

Die bespreek ik wel tijdens een live gesprek of aan telefoon. Op een moment dat ik weet dat ze alleen zijn of dat ik ze dus live alleen heb.



Heb gelukkig een aantal mensen in mijn omgeving van wie ik weet dat ze zwijgen.

Een aantal anderen viswijven (kletsmajoren) ... die krijgen bepaalde zaken dus gewoon niet meer te horen. Omdat ik weet bij hen dat ik het dan net zo goed in de krant kan zetten.
quote:Marels schreef op 24 oktober 2016 @ 20:23:

[...]





Juist.

Hetzelfde als dat ik ook dingen deel die op mijn werk gebeuren. Niet met naam en toenaam of gedetailleerd, maar soms moet je dingen gewoon kwijt. En daar heb je dan een partner voor.Maar je kunt toch ook praten wat het met jou doet over jou gevoel zonder dat vriendin haar leven helemaal wordt bootgelegd. Mijn vriendin die op 2 minuten lopen woonde ging verhuizen door haar scheiding. Dat veranderde onze vriendschap. Dat praat ik dan wel met man over, ook over het verdriet dat ik meevoel met vriendin. Niet over de details van haar overspelige ex.
Alle reacties Link kopieren
Dragisa; ik moet niks handjeplak verplicht met mijn man delen.

Maar ik deel wel dingen met hem die voor mij belangrijk zijn, en vice versa.



En als mijn vriendin naar de gynaecoloog geweest is voor één of ander onderzoek vind ik dat niet delenswaardig. Wel als ze heel pril zwanger is, of een miskraam gehad heeft, dat zijn "grotere" dingen en ja, die beinvloeden van een goede vriendin ook wel mijn leven, omdat je zo met elkaar mee leeft. Dat soort dingen deel ik dan wel met mijn man.



Verder zijn we heus niet zo symbiotisch dat we niks zonder elkaar kunnen ofzo, maar ik vind het in een huweljk niet meer dan normaal dat je dingen deelt die belangrijk voor je zijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Je zou mijn vriendin niet zijn, als je meent mijn problemen te moeten bespreken met je partner. Dat doe je toch niet? Wat jij beschrijft pekaja valt mijn mond van open. Mijn vriend zou wel in mijn telefoon mogen kijken maar met welk doel? Als hij gesprekken tussen mij en mijn vriendinnen wil lezen, zou ik dit niet oke vinden. Niet omdat ik zozeer wat te verbergen heb maar omdat ik vind dat je dit niet kunt maken. Dit zie ik als een soort van verraad. En m'n vriend zou dit niet willen want die snapt dit, is een echte vent en vindt die gesprekken tussen mij en vriendinnen niet eens interessant, respecteert m'n privacy en van m'n vriendinnen idem. Ik zou het ook een afknapper vinden als m'n vriend dit zou willen. Brrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 24 oktober 2016 @ 20:30:

[...]



Maar je kunt toch ook praten wat het met jou doet over jou gevoel zonder dat vriendin haar leven helemaal wordt bootgelegd. Mijn vriendin die op 2 minuten lopen woonde ging verhuizen door haar scheiding. Dat veranderde onze vriendschap. Dat praat ik dan wel met man over, ook over het verdriet dat ik meevoel met vriendin. Niet over de details van haar overspelige ex.



Mijn man interesseert zich niet eens voor de ranzige details.

Maar dat neemt niet weg dat als vriendin mij vertelt dat ze gaat scheiden en de rest van de wereld het nog niet mag weten, dat ik het dan al wel deel met mijn man, gewoon omdat zoiets mij ook raakt.



En als man per ongeluk wel mijn whatsapp zou openen en de ranzige details zou lezen, haalt hij zijn schouders eens op, sluit het gesprek en zoekt op wat hij aan het zoeken was.

Mannen zitten gewoon anders in elkaar en in elk geval de mijne interesseert zich echt niks voor de ranzige details van de overspelige ex van mijn vriendin of de verslagen over de grootte van de eendenbek die de gynaecoloog naar binnen geduwd heeft.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:voel schreef op 24 oktober 2016 @ 20:34:

Je zou mijn vriendin niet zijn, als je meent mijn problemen te moeten bespreken met je partner. Dat doe je toch niet? Wat jij beschrijft pekaja valt mijn mond van open. Mijn vriend zou wel in mijn telefoon mogen kijken maar met welk doel? Als hij gesprekken tussen mij en mijn vriendinnen wil lezen, zou ik dit niet oke vinden. Niet omdat ik zozeer wat te verbergen heb maar omdat ik vind dat je dit niet kunt maken. Dit zie ik als een soort van verraad. En m'n vriend zou dit niet willen want die snapt dit, is een echte vent en vindt die gesprekken tussen mij en vriendinnen niet eens interessant, respecteert m'n privacy en van m'n vriendinnen idem. Ik zou het ook een afknapper vinden als m'n vriend dit zou willen. BrrrrJe zou mijn vriendin niet zijn als je me zou dwingen mijn gevoelsleven voor mijn partner verborgen te houden.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 24 oktober 2016 @ 20:32:

Dragisa; ik moet niks handjeplak verplicht met mijn man delen.

Maar ik deel wel dingen met hem die voor mij belangrijk zijn, en vice versa.



En als mijn vriendin naar de gynaecoloog geweest is voor één of ander onderzoek vind ik dat niet delenswaardig. Wel als ze heel pril zwanger is, of een miskraam gehad heeft, dat zijn "grotere" dingen en ja, die beinvloeden van een goede vriendin ook wel mijn leven, omdat je zo met elkaar mee leeft. Dat soort dingen deel ik dan wel met mijn man.



Verder zijn we heus niet zo symbiotisch dat we niks zonder elkaar kunnen ofzo, maar ik vind het in een huweljk niet meer dan normaal dat je dingen deelt die belangrijk voor je zijn.



Daarom wil ik dus niet dat mijn man ongevraagd mijn whatsapp conversaties leest.

Ik deel van vrienden of collega's wat ik wil delen.
Ik snap het automatische verband tussen in een telefoon kúnnen en neuzen niet zo goed.

Dat zijn twee totaal verschillende dingen eat mij betreft, die als het goed is niet met elkaar in verband worden gebracht.



Als je een beetje scrupules hebt dan misbruik je vertrouwen niet en ga je niet neuzen.

Ik heb het nog nooit gedaan, ook niet bij mijn ex man. In twaalf jaar nooit in zijn telefoon 'geneusd', zelfs niet toen hij al met zijn nieuwe liefde zat te appen.



Ik zou geen relatie willen met iemand die ik niet oa mijn inlogcodes van een telefoon toevertrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 20:28:

[...]





Dat laatste slaat sowieso nergens op. Ik gaf al eerder aan geen enkele interesse te hebben in de appjes die mijn man naar een vriend stuurt.

Ook gaf ik al aan dat wij, Goddank, niet zo'n plakkerige handjevast relatie hebben dat we elke scheet die ik of een vriendin laat verplicht moeten delen.



O heb ik zo'n relatie
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 24 oktober 2016 @ 20:35:

[...]





Je zou mijn vriendin niet zijn als je me zou dwingen mijn gevoelsleven voor mijn partner verborgen te houden.Dat. Echt dat angstvallige vasthouden aan 'privé' klinkt mij zo naar en wantrouwend in de oren. Brrrrrrrr.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Marels schreef op 24 oktober 2016 @ 20:35:

[...]





Je zou mijn vriendin niet zijn als je me zou dwingen mijn gevoelsleven voor mijn partner verborgen te houden.



Daarom dus dat ik je pas zou vertellen dat ik ga scheiden als de boel rond is en het in de krant mag.

Kan je tenminste niks rondbazuinen als het nog niet geweten is.



Ik vertel het dus niet als ik nog in de twijfelfase zit of mijn man net betrapt heb op overspel.



Onder andere mijn eigen zus is zo'n kletsmajoor bij wie ik evengoed het Algemeen Dagblad kan bellen als ik haar iets vertrouwelijk vertel. Een kwartier later weet mijn moeder het namelijk en nog een half uur later heel het dorp.

Mijn moeder is al even erg.



Met scha en schande geleerd wie in mijn omgeving ik kan vertrouwen met zo'n dingen.



Maar zo'n dingen bespreek ik dus ook nooit per sms.

Maar ook als een vriendin mij zoiets op café vertelt, zwijg ik.

Ik zie er écht niet de noodzaak in om zoiets aan de grote klok te gaan hangen of te "gaan uithuilen" daarover bij mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Mietrot, het feit dat ik dingen die voor mij belangrijk zijn deel met mijn man wil niet zeggen dat ik alles direct aan de grote klok hang.

Iets wat mij in vertrouwen verteld wordt blijft in vertrouwen, alleen als het dingen zijn die mij raken kun je niet van mij verwachten dat ik het voor mijn partner verberg.



Gelukkig verwachten mijn vriendinnen dat ook niet van mij en vind ik het andersom even logisch dat zij ook bepaalde dingen van mij met hun partners delen.

En hey, mannen zijn wel mannen, maar die zijn ook niet helemaal achterlijk en snappen het best als je zegt "maar houdt het nog even stil".
668, the neighbour of the Beast
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 20:40:

[...]



Dat. Echt dat angstvallige vasthouden aan 'privé' klinkt mij zo naar en wantrouwend in de oren. Brrrrrrrr.



Het gaat toch niet om eigen privé, maar omdat van je vrienden en collega's? Of je moeder van mij part.

Waarom moet alles wat iemand anders aan jou vertelt vrij toegankelijk zijn voor je partner? Alles, tot ranzige details van een one night stand aan toe? Of dat vriendin A vriendin B zat is? Of dat een pupil van mijn werk mij om raad vraagt? Of dat vriend C al 3 weken ongesteld is? Dat zijn dingen die mijn man in mijn whatsapp kan tegen komen.



Ik zie niet waar dat voor nodig is. Die persoon die mij dat verteld mag dat zelf aan man vertellen als dat gewenst is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven