Geld & Recht alle pijlers

Hoe meer inkomsten genereren

24-10-2016 19:20 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond !



Na 20.000 bezwaarschriften, juridisch advies & telefoontjes met de belastingdienst zijn wij een van de gelukkige die even €3000 mag terugbetalen. Het is een hele veldslag geweest en we hebben erg veel brieven geschreven, zij menen dat wij veeeel meer verdiend hebben dan dat we daadwerkelijk hebben, dus we mogen nu erg veel kinderbijslag terug betalen.(fijn)



Gelukkig mag dit maandelijks maar ik ben me kapot geschrokken van het bedrag. We zijn net verhuisd en m'n man is net een eigen bedrijf begonnen waardoor al ons geld daarin zit. Dus in 1 keer aflossen is even onmogelijk.



Ik heb zo'n hekel aan dit soort afbetalingen, ik krijg er altijd zo'n benauwd gevoel van, ik heb al dingen te koop gezet die we haast niet meer gebruiken zoals schoenen, kinderwagen etc etc om te proberen daarmee extra af te lossen. M'n man werkt al mega veel dus die kan niet extra werken en ik werk op dit moment ook als moeder zijnde veel, ik wil en kan niet meer werken. Ik zit nu op de 28 uur per week en er is op m'n werk geen mogelijkheid tot meer uren.



Wat zijn de mogelijkheden wat betreft meer geld verdienen? Of extra bezuinigen en waar kan ik dan het beste op letten?

Het is misschien een 'domme' vraag want waar niet meer tijd is zal ook niet meer geld verdiend worden maar je weet nooit welke adviezen je krijgt.



Alvast bedankt !
Do it with passion or not at all.
Alle reacties Link kopieren
Misschien of topic maar uit interesse als mede kinderopvangtoeslag ontvangende, hoe kun je volgend bd meer verdienen dan werkelijk is gebeurd. Wang schrik hier wel van. Kan dag zomaar bij iedereen. Neem toch aan dat je jaaropgaven hebt im te bewijzen of een boekhouding.



Sorry off topic maar meer voor mezelf uit interesse en verkapte zelfbescherming.
Misschien kun je op je werk nog wat verlofdagen verkopen, een vervroegde uitkering van vakantiegeld vragen, of andere keuzes uit een eventueel cafetariamodel ten gelde maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2016 @ 19:42:

[...]



Ik ? Hoezo ? Ik heb geen geldproblemen.Ach, 20 jaar geleden werd ik al gebeld (naar aanleiding van een onschuldige tiener advertentie in de Hitkrant over het verzamelen van Backstreetboysposters) of ik een horloge van Nick wilde ruilen tegen een gedragen slipje.
Alle reacties Link kopieren
quote:bieno schreef op 24 oktober 2016 @ 19:24:

Huh? Kinderbijslag heeft toch niks met je inkomen te maken?Dat was ook mijn 1e gedachte, zal wel kindertoeslag zijn of zoiets
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook gehad, als 't opvangtoeslag betreft. De regels zij heel vaak gewijzigd, ene jaar veel terug, ander jaar veel minder. Wij hadden niet heel goed opgelet en vriend verdiende juist dat jaar veel meer. Helaas ook een naheffing. Kan je een betalingsregeling voor afspreken, je zal 't toch moeten betalen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Kleding en spullen waar je niks meer mee doet verkopen op marktplaats.

Onnodige abbonementen stopzetten

Wat vaker naar de lidl en aldi voor de boodschappen

Met budget boodschappen doen, goed op aanbiedingen letten. Ik en mijn vriend doen voor 50 euro boodschappen per week. Als het op is, is het op.

De vriezer eens goed leeg eten

In grote porties koken en in bakjes invriezen

Minder uit eten gaan of bestellen

Zo lang mogelijk de verwarming uit laten staan en dikke truien dragen

Stekkers van apparaten er uithalen die je op het moment niet gebruikt

In plaats van uitgaan bijv. vaker thuis gezellig een wijntje drinken

Overstappen van zorgverzekering

Roodstaan opzeggen bij de bank

Als jullie bijv. kerst organiseren, vragen of het dit jaar bij een ander familielid kan
Ach, dat hebben wij ook weleens gehad. Zo erg is dat toch niet. Je mag in 2 jaar aflossen. Ik heb het even berekend en je bent dan 125 euro per maand kwijt.

Wellicht een keer een vakantie overslaan?
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie hebben duizenden euro's teveel aan "kinderbijslag" ontvangen.

Kinderbijslag??!



En dan nu het echte verhaal graag. Want als je er echt recht op had gehad dan had je dat ongetwijfeld gewoon aan kunnen tonen zonder een ingewikkeld verhaal op te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder bezuinigen, dat is vaak makkelijker dan op korte termijn je inkomsten langdurend verhogen.
quote:Hera_ schreef op 24 oktober 2016 @ 20:12:

Ik zou eerder bezuinigen, dat is vaak makkelijker dan op korte termijn je inkomsten langdurend verhogen.In haar post zeg ze ook dat ze niet meer wil werken, dus dan kan het ook alleen maar op bezuinigen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 oktober 2016 @ 19:43:

[...]



Watteh ?Orange is the new black gok ik.
quote:Hera_ schreef op 24 oktober 2016 @ 20:12:

Ik zou eerder bezuinigen, dat is vaak makkelijker dan op korte termijn je inkomsten langdurend verhogen.

Absoluut mee oneens. Dat hele lijstje van Onbevangen bijvoorbeeld, is allemaal tientjeswerk, schiet totaal niet op.

Meer inkomsten genereren levert al snel veel meer op dan bezuinigen op boodschappen, verwarming en abonnementen. Voordat je geld terug krijgt van de energiemaatschappij ben je maanden verder, abonnementen kunnen ook niet allemaal per morgen opgezegd worden.

TO kan wel 2-3 maanden lang 16 uur per week erbij werken, dan heb je die 3000 euro veel sneller bij elkaar.

Aanvullend werk zoeken dus. En niet zeggen dat je dat als moeder niet kunt. Heel veel moeders werken fulltime.
Ik snap het hele stuk menen dat jullie meer verdiend hebben dan dat jullie daadwerkelijk hebben verdiend niet zo goed. Je hebt toch jaaropgaves om dat aan te tonen? Is er iets niet goed gegaan met het bedrijf van je man soms? Hebben jullie al een financieel adviseur geraadpleegd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de periode na mijn studie het ook een paar jaar lang zeer krap gehad, in combinatie met de nodige schulden. Belangrijkste les was vooral om ze direct te lijf te gaan, dat wil zeggen: er meteen mee aan de slag gaan. Van negeren wordt het alleen maar erger. Uiteindelijk blijkt er met bijvoorbeeld de Belastingdienst, DUO en andere (overheids)instantie wel een betalingsregeling mogelijk. Hoe dan ook sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 20:18:

[...]





Orange is the new black gok ik.Ooooo. Slim van jou.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@Star als ondernemer wil dat nog weleens wisselen. Je geeft een jaarschatting en als blijkt dat je toch teveel hebt verdiend, dan moet je het terug betalen. Als ondernemer weet je niet precies hoeveel dat gaat worden in een jaar.
quote:miemiemiemie schreef op 24 oktober 2016 @ 20:22:

Ik heb in de periode na mijn studie het ook een paar jaar lang zeer krap gehad, in combinatie met de nodige schulden. Belangrijkste les was vooral om ze direct te lijf te gaan, dat wil zeggen: er meteen mee aan de slag gaan. Van negeren wordt het alleen maar erger. Uiteindelijk blijkt er met bijvoorbeeld de Belastingdienst, DUO en andere (overheids)instantie wel een betalingsregeling mogelijk. Hoe dan ook sterkte.





Waar staat dat ze het genegeerd?

Ze heeft toch al een regeling getroffen.
quote:fientje1982 schreef op 24 oktober 2016 @ 20:27:

@Star als ondernemer wil dat nog weleens wisselen. Je geeft een jaarschatting en als blijkt dat je toch teveel hebt verdiend, dan moet je het terug betalen. Als ondernemer weet je niet precies hoeveel dat gaat worden in een jaar.Thanks, duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Quote;

 Ik werk op dit moment ook als moeder zijnde veel, ik wil en kan niet meer werken. Ik zit nu op de 28 uur per week.





Ik denk dat je deze gedachte moet aanpassen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Kindgebonden budget denk ik. Gelukkig mag je toeslagen altijd in 24 maanden terugbetalen. Is het probleem ontstaan door de winstberekening van het bedrijf van je man?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 20:18:

[...]





Orange is the new black gok ik.
aan het typen......
Je bent je kapotgeschrokken van 125 euro per maand? Oef.

En al jullie geld zit in mans bedrijf en dat bedrijf levert nog niets op? Jij bent kostwinner? Heb je al begroot of het niet gewoon past in je budget?



Dat tientjeswerk van onbevangen is dan sowieso geen slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Heb je koophuis? Voorlopige teruggaaf aanvragen. Als je dat nog niet "aan" hebt staan
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Volgens mij is het bedrijf van man pas gestart en kot is waarschijnlijk van jaar daarvoor. Of heb ik het mis TO?
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 20:37:

Volgens mij is het bedrijf van man pas gestart en kot is waarschijnlijk van jaar daarvoor. Of heb ik het mis TO?



Zo begrijp ik het ook, dus dat kan niet de oorzaak zijn geweest. Leg eens uit TO, waarom denkt de BD dat jullie zoveel meer verdiend hebben?

In hoeveel maanden mag je het terugbetalen trouwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven