hoe groot is dit=

24-10-2016 22:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik kan een studio huren hij is 23 m2 groot met keuken en slaapkamer en woonkamer in een. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe groot of klein dit is. Kan iemand me dit uitleggen.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 24 oktober 2016 @ 22:50:

[...]



En de badkamer bij mij ook.Ja bij mij ook! Alles wat ik beschreef zat in die m2
Op vakantie groot zat, om in te wonen (voor mij te) klein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook zo'n studiootje gehad , wat heerlijk. Een uurtje schoonmaken en het was weer aan kant, elke zaterdagochtend. Een lapje over het aanrecht, tafel en fornuis en alles blonk. En zo goed als alles onder handbereik, ik had lekker weinig spullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 24 oktober 2016 @ 22:51:

Op vakantie groot zat, om in te wonen (voor mij te) klein.Ik heb jaren zo gewoon en woon nu op 19 m2. Het is prima te doen. Alles zit in mijn kamer, dus meer heb ik niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een kwestie van slim inrichten en veel verborgen bergruimte creëren. Enige nadeel was bij mij dat er geen afzuigkap was en dat als ik iets met een sterke geur bakte mijn beddengoed er ook naar rook
Alle reacties Link kopieren
Even voor het beeld. Ik heb op mijn 19m2 kamer: een boekenkast, een eenpersoonsbed, bureau en kleiner tafeltje en twee stoelen. Nog drie inbouw kastjes en een badkamer. Het is niet heel groot, maar ook niet zo dat de muren op je af komen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan wat je verstaat onder een eettafel.



Hier staat een 8 persoons eettafel in de woonkamer en een gewone kleine vier persoons in de keuken. En als het echt moet kun je daar ook nog best met 6 personen aan zitten, en als ik er een bankje zou zetten ipv stoelen, ook wel met 8. Beetje krap maar het kan wel.



Hier staat ook een mega- wegzak/hangbank. Samen met een kleiner bankje, een salontafel, een stoel en de tv-kast is dat mijn halve woonkamer. En mijn hele woonkamer is zo´n 40m². Die grote bank kun je in zo´n studio dus echt niet in kwijt, het kleinere bankje met gemak.



Er zijn mogelijkheden genoeg, maar je moet wel de hoe-het-hoort-inrichtingen loslaten. Ja, in de keuken horen kastjes, handdoeken en pannen. Maarja, als je in de keuken geen plek hebt voor de pannen moet je ze misschien onderin de klerenkast zetten. En ja, als je bezoek hebt hoor je aan de eettafel te zitten. Maar hey, als je een salontafel hebt met daaromheen kussentjes, dan kun je daar prima eten hoor.

Je kunt zo´n kamer niet inrichten zoals je ouders hun huis hebben ingericht. Maar als je de regels loslaat en een beetje creatief bent kun je een hoop dingen met gemak oplossen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Kijk eens op Funda naar appartementen van 23 m2 dan krijg je een indruk.
Alle reacties Link kopieren
Als hotelkamer is dat behoorlijk krap, laat staan als je die ruimte als woonruimte bedoelt waar je niet alleen een bed en badkamer nodig hebt maar ook n keukenblok en bank.
Shoot first, ask questions later!
Vreemde huizen heb je toch. Dit bijvoorbeeld noemen ze een appartement maar het lijkt wel een veredelde stacaravan. Geeft wel een goede indruk van wonen op 23 m2.
Alle reacties Link kopieren
quote:floddertjezoveel schreef op 24 oktober 2016 @ 23:47:

Vreemde huizen heb je toch. Dit bijvoorbeeld noemen ze een appartement maar het lijkt wel een veredelde stacaravan. Geeft wel een goede indruk van wonen op 23 m2.Als studentenkamertje lijkt t me nog best te doen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt ook heel erg aan de indeling. Ik woonde in mijn studententijd op ongeveer 25m2. Heb het altijd best ruim gevonden!

Daar zat in: een keuken, tafel met 5 stoelen, tweepersoonsbed, boekenkast x2, kledingkast, dressoir, tv kast, bank, extra stoel, nog twee bijzettafels wat ook opbergruimte was. En vast nog meer, ik had best veel spullen, maar het voelde nooit opgepropt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 24 oktober 2016 @ 22:56:

Even voor het beeld. Ik heb op mijn 19m2 kamer: een boekenkast, een eenpersoonsbed, bureau en kleiner tafeltje en twee stoelen. Nog drie inbouw kastjes en een badkamer. Het is niet heel groot, maar ook niet zo dat de muren op je af komen.Als ik dit lees word ik al claustrofobisch
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven