Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....





Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!



Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Blijkbaar niet gelukt om het in vet gedrukt te zetten. Ik ben niet zo handig met forummen blijkt wel.

Ik heb pejeka onder de negeer gezet, lekker rustig zo. Wat een gezanik.



Ik reageer later wat uitgebreider, ben even druk nu....
Een tabel bijhouden voor zoveel mensen is ook geen doen zo natuurlijk. En ik ben ook voor persoonlijk. Er kunnen genoeg andere -5 kilo voor Kerstmis clubjes gemaakt worden.



Ik heb Pejeka ook onder de negeerknop gezet. Kon het niet meer aanhoren (lezen ).



Redelijk goede dag vandaag! 'The day after' na een snaaidag vind ik moeilijk, maar ik houd me staande.



O: twee boterhammen met pindakaas en een glas melk;

T: een groot handje Japanse Mix;

L: twee boterhammen met roomboter (die verrekte hard was, dus het zat er dikker op dan gewoonlijk) en een glas melk;

T: 3 snack a jacks (koop ik normaal nooit, maar had er zin in vandaag: 120 kcal in totaal) en twee soepstengels;

A: linzensoep, ik ga voor een kom zonder brood.



Vanavond ga ik de cardio inhalen waar ik woensdag niet voor te porren was. Het zal dan maar een half uur zijn, langer houd ik nog niet vol denk ik. Heb me voorgenomen tien minuten op hoog tempo te lopen, tien minuten te dansen en dan nog rek - en strek oefeningen ter versterking van been - en bilspieren.



Morgen moet ik weer werken en dan zit ik gewoon weer lekker terug in het ritme. Heb er vertrouwen in dat het deze week beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het hier ook niet bijhouden ben ik bang, denk dat ik me aansluit bij Evda en ook dit topic verlaat en het bij het ene topic hou :(

Wel veel succes allemaal!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens vakanties sta ik mezelf wel wat extra's toe, maar meestal sjouw ik dan ook wel wat meer dan normaal en compenseert dat wel weer. Ik ga in elk geval niet helemaal los, dat vind ik zo jammer van alle moeite die ik gedaan heb en daarna dan ook weer moet doen om het extra gewicht weer kwijt te raken.

Ik ben net vorige week op vakantie geweest en toen heb ik wel wat dingen extra gegeten: eens een gebakje bij de koffie of wat chips 's avonds, uitgebreid uit eten, een paar wijntjes. Maar wel steeds een bewuste keuze gemaakt. Het resultaat was dat ik zelfs nog een onsje afgevallen was na deze week.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, goedenavond allemaal! Ik had me gisteren bij jullie clubje aangemeld, maar weet eigenlijk niet of ik nou nog mee mag schrijven, omdat er een stop op het forum zit.

Het lijkt me in elk geval erg leuk om met jullie mee te schrijven, maar ik snap het wel als het te druk wordt.



groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Tja, de weegschaal geeft hetzelfde aan. 78.4. Was te verwachten. Maar ik ga gewoon door, geef de moed niet op. Eetlijst van vandaag:

O:1bhm met kipfilet

T: appel

L: 2 bhm rauwe ham

T: snoeptomaatjes

D: spaghetti, bolognese saus, salade, toetje.

Verder voldoende water, thee, paar koppen koffie.



Wat betreft de vele schrijvers. In de praktijk is het in het begin vaak erg druk. Er vallen vanzelf een aantal schrijvers af. Kunnen wellicht afspreken dat wanneer je het gewicht niet voor een bepaalde dag doorgeeft, je van de lijst wordt gehaald. Of is dat erg streng?
Alle reacties Link kopieren
mijn broer is bijna 9jaar geleden overleden,maar zo lang lijkt het niet...hij was pas 40..
Alle reacties Link kopieren
@Ella: wat verdrietig zeg, kan me voorstellen dat het moeilijk blijft. Dat gemis...



@Bladora: Hoop dat je er uitkomt met de tabel. Ik zie m wel verschijnen vanavond / morgenvroeg en dan zet ik m weer in de openingspost.



@Mirjam: He balen, maar geef de moed niet op. Het komt goed! Gewoon even doorzetten nu! Klinkt misschien makkelijk maar je hebt vandaag een goed lijstje dus ga zo door!



Vandaag veel bewogen en net even half uur gefietst. Gezond gegeten en wil vanavond zeker niet snaaien. Morgenavond heb ik een borrel, hoop dat ik me dan ook in kan houden, dat moet echt.

Woensdag en vrijdag naar de sportschool.

Verder beweeg ik gelukkig veel op m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog gewogen vandaag. Nu 80.5, 7 ons eraf terwijl ik heb gecheat deze herfstvakantie. Vanaf nu er vol tegenaan!
Alle reacties Link kopieren
@Happybutterfly

In vakanties ben ik minder streng naar mezelf toe dan normaal, maar probeer dan ook bewuste keuzes te maken. Vind het zonde om kilo's aan te komen in de vakanties en dat er vervolgens weer af te moeten krijgen. Helaas gaat het niet altijd even goed, anders was ik hier nu niet op het forum te vinden.



Vandaag wel een goede dag gehad qua eten, ik mag volgens MFP 1780 kcal om een halve kilo per week af te vallen. Nu ik het bijhoud blijkt me dit qua eten makkelijk af te gaan, zat er zelfs nog onder. Het blijft voor mij alleen zo lastig om niet te snoepen..

Ondanks dat de MFP app erg handig is, wil ik hem maar tijdelijk gebruiken om inzicht te krijgen in wat ik eet. Hierna wil ik gewoon verantwoord eten zonder iedere kcal te tellen.



Voor iedereen een fijne dag morgen en succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Bladora, hoe gaat het met je oma?



@Fleet, je eetlijstje ziet er goed uit! K had gister ook linzensoep, zo lekker! Hoe ging het sporten?



@judith en evda, jammer dat jullie gaan, veel succes met t laatste beetje!



@1Eendje, van mij mag je meekletsen hoor!



@Miriam, misschien is het helaas dat de weegschaal hetyelfde aangeeft, aan de andere kan is het goed dattie niet meer aangeeft



@Ella, Wat vervelend ik kan me goed voorstellen dat deze week dan wat minder is. Dikke knuffel!



@Floorfaber fijn dat je veel kunt bewegen op je werk, ik ga hier soms maar een rondje lopen omdat ik zo lang stilzit.. Is nietecht handig..



@mienmina, geod bezig, 7 ons is best veel!



@ Pukje ik denk idd ook dat MFP een goede richtlijn geeft. Het is idd vooral het snoepen wat het altijd veel maakt. Misschien kun je zorgen dat je groente, fruit of nootjes eet als je wilt snoepen?



Mijn lijstje gister:

O: Granola met yoghurt

L: Linzen soep met 2 worstjes(knakworst achtig)

A: 2 courgettes(kleintjes) en mozzarella



Ik kan hier nooit lijstjes in het voren maken aangezien ik elke middag warm eet in de kantine en ik nu nog niet weet wat daar op het menu staat
@Ella: wat verdrietig... Ik weet nooit zo goed wat ik op dat soort nare/verdrietige dingen moet zeggen maar:



@1eendje: wat mij betreft ben je ook welkom! Zoals al eerder gezegd, na verloop van tijd blijft er vaak toch een klein(er) clubje over



@ Floorfaber: Mijn collega's hebben deze week de lunch wandeling weer ingevoerd. Dus we krijgen ook weer wat beweging op werk! Ik fiets wel een paar keer per week naar werk en terug. Dat scheeld ook..



@ Roderok: Dat zier er uit als weinig eten, of lijkt dat maar zo?



Ik heb gister een goede dag gehad: ik heb netjes 1400 kcal gegeten! En geen tussendoortjes (behalve een bak yoghurt 's-avonds na het sporten..) Vandaag op de fiets naar mijn werk en nog zo'n dag en ik heb mijn zondagse uitspatting er hopelijk weer af...



Op vakantie let ik zelf eerlijk gezegd bijna niet op mijn eten, maar ik doe aan berg- en outdoor sport.... Dus dan kan je echt eten wat je wilt en afvallen tegelijk . Probleem is dan weer vaak dat je bijna niets mee kan nemen of kan krijgen, waardoor je vanzelf vooral eten mee neemt met een hoop calorieën (lang leve de chocola, mueslirepen en noten ) dat makkelijk mee te nemen is en nog makkelijker op te eten .
Ik ga trouwens even kijken of ik af en toe een weegschaal kan lenen zodat ik kan checken of mijn startgewicht wel klopt en af en toe een tussenstand kan doorgeven!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een PB gestuurd Bladora

Dank voor t toevogen!
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!



@Bladora: Lukt het met de tabel?



@Roderok: Wat een kort lijstje had jij gister. Is dat niet weinig? Ik zou echt omvallen denk ik.. Maar misschien omdat je dus een zittend beroep hebt...



@Kraaienpootje: Goed zo'n wandeling tijdens je werk, en dat je op de fiets gaat natuurlijk ook. Merk ook dat ik iedere dag echt veel buitenlucht nodig heb, gewoon even m'n hoofd leeg maken en ff de natuur in of even rondje wandelen of fietsen.

Een weegschaal is bij de Blokker trouwens niet zo duur, rond 10 euro heb je er al 1. En ze zijn ook regelmatig in de aanbieding bij Aldi of Lidl.



Vandaag een hele drukke dag op m'n werk, tot vanavond 23.00 uur aan het werk dus kan de tabel morgen pas in de openingspost zetten.



Mijn lijstje :



O: 2 crackers met filet americain en komkommer

T: Mandarijn en druiven

L: 2 boterhammen met slankie smeerkaas

T: Plakje ontbijtkoek

D: Geen idee wat de pot schaft, eet bij m'n schoonouders maar dat is altijd erg gezond.



Vanavond een netwerkborrel waar altijd heel veel hapjes staan. Ik ga er voor! Mag een klein glaasje wijn en water. Verder geen gekkigheid.

Morgen sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje, het lijkt misschien weinig, maar ik heb geen honger gehad gister. Ik eet tussen de middag altijd een behoorlijk grote portie wat in nederland gewoon royaal avondeten is en dan savonds eet ik een klein beetje ter grootte van een lunch portie. Qua hoeveelheden heb ik die maaltijden omgedraaid. Dat is hier normaal ;)
Het gaat mij niet echt om de prijs Floorfaber. Ik heb de mijne ruim een jaar geleden de deur uitgefl@kkerd omdat ik er nogal geobsedeerd door werd. Ik sloeg een beetje door zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Beetje een teleurstelling op de weegschaal. Ben nu 74.1. Als dat zo doorgaat ga ik die 5 kilo met de kerst echt niet halen! Dus ff tandje erbij dan maar! Ik stuur het nog wel even in een pb naar bladora.



Ik ben al wel goed bezig met kleine dingetjes. Niet meer dan 1 x opscheppen, geen chips in de avond, bewuster bezig met wat ik in mijn mond stop. Vanmiddag sporten. Dus we geven niet op!
Alle reacties Link kopieren
Ooh snap ik Kraaienpootje, dat is niet zo fijn inderdaad. Ik ken ook genoeg dames die maar 1 keer in de 3 weken wegen. Dan zie je misschien wel meer verschil. Maar zelf vind ik iedere week, of 2 keer per week wel prettig.

Toch eentje af en toe lenen. Of kom je wel eens in de sportschool? Ook altijd wel een weegschaal te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Hier is de geupdate tabel. Ik heb zoveel mogelijk iedereen erin proberen te verwerken, maar het was nogal onoverzichtelijk daar sommigen geen PB hadden gestuurd en alle nieuwe aanmeldingen. Ik hoop dat het klopt zo.



Ik zou dit graag overdragen aan iemand anders in dit topic, aangezien ik een ander heb gevonden die iets kleiner is en wat iets makkelijker is bij te houden (niet om te tabel maar op het kleinere clubje dus ). Ik denk trouwens dat met de aantal geen updates het groepje hier ook wat kleiner wordt, maar ik wilde nog niet wissen uit de tabel aangezien ik niet de TO ben.



Succes allemaal!!



NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtfloorfaberfan271.77 79.5741.578Vlammetje-1311.73 74.2680.174.1missmadame?1.5659530geen update via PBjuul29?1.5973590geen update via PBella70461.656557065RodeRok?1.6868.8601.167.7Kraaienpootje311.7773690Geen weegschaalFleet291.6873680.472.6RoepieRoepie?1..6370600geen update via pbMeamea?1.7074.5620.574HappyButterfly281.636863068Jynta1981351.8275.272 - 75.8mienmina351.67 81.2650geen update via PBmirjam75401.77 78.473078.4Jejoue?1.63 66.561066.5Pukje95211.68 64580.363.7Kers?1.78 8772087daGama?1.68 7065065MevrouwStippel361.64 68.163068.1
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar een ander topic omdat het me hier inderdaad te groot werd. Succes iedereen!!
Dankjewel dat je me op de lijst geplaatst hebt, Bladora! Nice.

Gisteren heb ik me redelijk aan het eetplan gehouden. Alleen 's avonds ipv stukje brie broodje kipsalade.

Al met al onder de 2.000 calorieën gebleven.

Vandaag:

Ontbijt: brood gebakken kers-tomaatjes en gekookt ei.

Tussendoor: koekje (kon uit beleefdheid niet weigeren).

Lunch: bij vriendin, dus afwachten.

Diner: aardappelen met bietjes of rijst met gebakken groente.

Avond: stukje brie

Tussendoor grote peer.

(Kan beter achteraf schrijven).

Zo te lezen eten jullie wel minder!

Tellen jullie calorieën?
Alle reacties Link kopieren
Bladora en Lanzaroos, jammer, maar succes verder!



Even snel mijn lijstje van vandaag:

O: 2 boerenbeschuitjes met 30+ kaas

T: nik's

L: kom pompoensoep, 2 boterhammen met 1 plak 30+ komijnekaas en een korstje om te dopen

T: appeltje met kaneel, 2 rijstewafels met 20 + smeerkaas sambal

D: Gestoofde kip met groente en notenrijst

T: niks denk, maar anders een droog pakje toastjes.



Heb enorme spierpijn van de bbbb gister, maar wil vanavond wel naar de Xcore, want kan morgen niet sporten. We gaan kijken hoe het gaat hahaha.
Ik gooi 'em er ook alvast in. Succes in het andere topic Lanzaroos, Evda, Judith en Bladora!



O: twee boterhammen met notenboter;

T: 2 Snack a Jacks BBQ;

L: twee boterhammen met notenboter, Cup a Soup Ui;

T: banaan, cappuccino (met suiker);



Het was vannacht mijn beurt om op te staan voor de jongste, en ik ben daar gewoon NIET goed in. Maar, ik mag niet klagen, want ik sta twee nachten per week op, man vijf keer. Al merk ik het gewoon aan mijn hongergevoel, heb dan meer honger en grijp sneller naar een quick - fix. Volgende week maar een hoop rauwkost meenemen om tussendoor te knabbelen, is stukken beter voor mijn energie ook.



Vanavond eten we nog een keer linzensoep en ga ik naar de yoga. Cardio was gisteren niet gelukt. Voordat we klaar waren met alles was het half 8 en heb ik man laten sporten, anders werd het laat en hij moet iedere dinsdag om half 5 's ochtends de auto in, dus we gaan vaak op tijd slapen die avond.



Maar heb zelf wel aan ontspanning gedaan, fijn naar mijn LP's geluisterd. Dat is ook heel wat waard!
Ik houd mijn calorieën globaal bij Jejou. Doordeweeks vul ik vaak wel MFP in, hoewel ik dat wel met een korrel zout neem. Ik ben een beetje sceptisch over hun berekende daadwerkelijke verbruik bij sporten. Volgens mij rekenen ze daar echt veel te veel calorieën voor. En ik ben te lui om iedere broodkruimel en rozijn af te wegen, dus ik schat de hoeveelheden vaak gewoon in. Maar het is een fijne richtlijn. Ik probeer onder de 1800 kcal per dag te blijven (volgens MFP mag ik er 2100 om mijn doel te behalen. Maar dat geloof ik niet).



Ik vind het vaak ook lastig om goed bedoelde traktaties over te slaan (taart op werk etc.). Toch doe ik het wel tegenwoordig. Het irritantste vind ik is dat je dan zo vaak commentaar krijgt ("je eet al zo gezond, een stukje kan toch wel", "maar je bent toch helemaal niet dik", "ah ja, doe eens gezellig" ). "Nee ik ben inderdaad niet meer dik, omdat ik die rot-taart niet eet", "Wat maakt het uit of jij me dik vind of niet IK WIL GEEN TAART" en "ik ben ook heel gezellig zonder taart"

Maar voor de rest ben ik daar helemaaaal niet gefrustreerd over hoor,



Mijn lijstje van vandaag:

O: bak havermoutpap met handje rozijnen

L: 3 volkoren boterhammen met 2 plakken 30+ kaas, tomaat en komkommer

T: schaaltje rauwkost (snoep tomaatjes, komkommer, worteltjes en paprika)

D: ik denk groentesoep met daarin gekookte rijst. Misschien nog een gekookt ei.

T: Ga ik proberen over te slaan (anders schaaltje soya yoghurt of stuk fruit)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven