Philips wake up light

24-10-2016 19:02 42 berichten
In de zomer word ik altijd veel gelukkiger wakker als ik mijn ogen open doe en zie dat het al licht is. Daarom lijkt een wake up light me wel wat. Alleen vraag ik me af of je zo misschien gewend raakt aan wakker worden door licht, zodat je dan in de zomer bij zonsopkomst ook al om 04:30 klaarwakker bent? Ik ben een redelijk lichte slaper. Heb de wekker eigenlijk niet nodig omdat ik anders mijn bed niet uit te branden ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk er niks van, van dat licht, met mijn ogen dicht

Ik word er dus ook niet wakker van. Nooit gedaan ook, dus ook geen kwestie van gewenning.

Het enige dat ik er handig aan vind, is dat ik niet met mijn duffe hoofd en zonder lenzen nog in op zoek hoef naar een lichtknopje
Ik heb er sinds kort eentje, een week of 4 nu, en vind het heerlijk. Langzaam wakker worden, nog even een beetje dutten en dan steeds wakkerder worden. Zo relaxed is dat, in plaats van die wekker waarvan je schrikt en dan in het pikdonker heel abrupt wakker worden.

Of het effect heeft op hoe laat ik in de zomer wakker word weet ik niet (dan ben ik meestal wel vroeg wakker, sowieso)
Geen last van, ik vind het een heerlijk ding. Alleen de bediening is beroerd.
Wij hebben er al jaren een. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel fijn. Ik word in de zomer niet vroeger wakker ofzo, word van alleen het licht sowieso niet echt wakker. Wat ik fijn vind is dat wanneer ik wel wakker word, dat niet in het pikkedonker is, maar dat ik wat licht om me heen heb. Dat is veel relaxter.
"After all this time?" "Always."
Ik heb hem een jaar of acht en vind het heerlijk wakker worden, zoveel fijner dan een gewone wekker! Ik word meestal helemaal wakker van het licht, soms maar half wakker van het licht en echt wakker van het geluidje als het echt tijd is maar dan hoef je niet meer van zo ver te komen.



Of ik in de zomer ook eerder wakker word? Tja, niet eerder dan voor ik deze wekker had. Ben mijn hele leven in de zomer al om vijf uur op ;) . Ik gebruik mijn wekker dan ook vooral in de donkere maanden...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een gehad en ik vond het niks . Uiteindelijk heb ik het ding op Marktplaats verkocht dus als je er een wil aanschaffen: kijk eens op Marktplaats!
Alle reacties Link kopieren
quote:klogs schreef op 24 oktober 2016 @ 19:32:

Ik heb er een gehad en ik vond het niks . Uiteindelijk heb ik het ding op Marktplaats verkocht dus als je er een wil aanschaffen: kijk eens op Marktplaats!

Hier ook zo.

Bij het minste of geringste licht was ik al meteen klaarwakker terwijl man nog lag te ronken en eruit moest en ik nog uren had kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er al jaren een en ben er blij mee. In de gebruiksaanwijzing staat dat je de eerste keer het licht op zijn hoogst moet zetten (die van mij heeft 20 lichtstanden van laag naar hoog). Waar je in de ochtend wakker word daar ligt jouw 'lichtgevoeligheid'. Bij mij is die gevoeligheid heel hoog dus ik heb hem maar op niveau 2-3 staan en ik wordt al wakker. Maar wel een stuk uitgeruster misschien als je niet gevoelig bent voor licht dat het dan minder goed werkt.
quote:dolfje schreef op 24 oktober 2016 @ 19:36:

[...]



Hier ook zo.

Bij het minste of geringste licht was ik al meteen klaarwakker terwijl man nog lag te ronken en eruit moest en ik nog uren had kunnen slapen.Ik sliep gewoon door, maar lig dus ook meestal met een deken oid over mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijner wakker worden, ik wordt sneller en fitter wakker. Wanneer ik het ding weer gebruik dan wordt ik een paar dagen meteen wakker van het licht en daarna pas als de wekker gaat. Hij staat bij mij op 10 á 11 (van de 20), als 'ie hoger staat wordt ik gejaagd wakker. Een kwestie van uitproberen dus. De mijne komt van marktplaats.
Ik dacht dat ik er niks van merkte, tot hij stuk was. Bij mij heeft het wel effect, en ik word er goed wakker van.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb zo'n wekker gehad en voor mij was het niets.

De lamp deed er een halfuur over om van een lage lichtintensiteit naar een hogere lichtintensiteit te gaan, bij de aller laagste lichtintensiteit werd ik al direct wakker. (Een half uur voordat de wekker zou gaan dus)



Ik ben maar weer overgestapt naar mijn radiowekkertje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er al jaren één en heel blij mee.



Vroeger zat ik bijna rechtop in mijn bed wanneer de wekker ging, dan je ogen dichtknijpen omdat je het licht aandoet.



Nu word ik relaxed en veel fijner wakker.



En nee, ik ben niet aan het licht gewend en word in de zomer niet bij zonsopkomst wakker. Al kan dat ook liggen aan mijn verduisteringsgordijnen
"I love not Man the less, but Nature more..."
Dan doe je in de zomer dikke gordijnen dicht, of een verduisteringsding: opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen wekker. Ik ga gewoon op tijd naar bed en ik word op tijd wakker, en dan sta ik op. Juist van dat eindeloze "na-snoozen" word je zo suf als een konijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb er eentje van de HEMA en ik vind het een ideaal ding. Ik word altijd relaxt wakker en altijd zo'n 5 à 10 minuten voordat mijn wekker gaat. Ik heb 'm momenteel naast mijn hoofd staan, maar als ie aan de andere kant van de kamer staat, dan werkt het alsnog.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een fantastisch ding. Niet meer dat abrupte wakker worden, maar heel geleidelijk. In de zomer word ik niet door het licht van buiten wakker, maar wel van vogels als ik toevallig eens in de natuur slaap (in plaats van de wekkergeluiden gebruik ik de vogelgeluiden).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nu een jaar of 6 en ik word veel fijner wakker. Heb een verduisteringsgordijn en een verduisteringsrolgordijn want ik word anders bij het eerste licht al wakker. Ik heb heb hem daarom ook op de minste lichtintensiteit staan.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fishie44 schreef op 24 oktober 2016 @ 19:38:

Ik heb er al jaren een en ben er blij mee. In de gebruiksaanwijzing staat dat je de eerste keer het licht op zijn hoogst moet zetten (die van mij heeft 20 lichtstanden van laag naar hoog). Waar je in de ochtend wakker word daar ligt jouw 'lichtgevoeligheid'. Bij mij is die gevoeligheid heel hoog dus ik heb hem maar op niveau 2-3 staan en ik wordt al wakker. Maar wel een stuk uitgeruster misschien als je niet gevoelig bent voor licht dat het dan minder goed werkt.



Echt? Bij mij staat hij rustig op 20 en dan merk ik er nog niks van.

Ja, mijn vriend moppert dan soms hard genoeg om mij wakker te krijgen Dus indirect werkt hij dan toch
quote:AlejandraLaura schreef op 24 oktober 2016 @ 20:01:

Ik heb hem nu een jaar of 6 en ik word veel fijner wakker. Heb een verduisteringsgordijn en een verduisteringsrolgordijn want ik word anders bij het eerste licht al wakker. Ik heb heb hem daarom ook op de minste lichtintensiteit staan.

Ja dat heb ik ook allebei. Dus dat zou dan wel genoeg moeten zijn.

Ik heb hem net besteld! Ben benieuwd.
Hier ook al jaren eentje van Philips. Ben er altijd heel blij mee geweest en de lichtintensiteit is inderdaad in te stellen zoals hierboven beschreven.
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 oktober 2016 @ 19:17:

Wij hebben er al jaren een. Heerlijk2 Geen wekker meer gesneuveld sindsdien.
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:56:

Ik heb geen wekker. Ik ga gewoon op tijd naar bed en ik word op tijd wakker, en dan sta ik op. Juist van dat eindeloze "na-snoozen" word je zo suf als een konijn.Je hoeft natuurlijk niet te snoozen he. Ik heb mijn wekker nooit op snooze staan; zodra de wekker gaat sta ik op. En meestal ben ik vóór de wekker al wakker (zeker in de zomer als de vogeltjes fluiten). Maar als ik géén wekker zet slaap ik heel onrustig, schrik meerdere keren per nacht wakker met de gedachte 'Is het al tijd? Ik kom te laat!'. Als ik weet dat ik de wekker achter de hand heb slaap ik veel relaxter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven