Ergerlijke facebookberichten deel 4

11-12-2015 18:05 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier weer verder!

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Misschien is deze kwestie al wel besproken, maar wat ik opvallend vind op FB:



Mensen posten soms van die gezegden en plaatjes over kindness, empathie en naar elkaar luisteren enz. Opmerkelijk dat dat juist vaak mensen zijn die helemaal niet kind, empathisch of luisterbereid zijn.

Net nog iemand van wie iedereen weet dat ie alleen maar over zichzelf monologeert: ook weer zo'n gezegde over naar elkaar luisteren en begrip tonen.

Als je met hem afspreekt (wat ik niet meer doe), kom je altijd sufgeluld thuis. Hij heeft maar één onderwerp: zichzelf, en deinst er niet voor terug om letterljik uren aan een stuk aan het woord te zijn.



Idem een nogal bitchy collega die echt niet als 'kind' bekend staat: een plaatje met 'kill them with kindness'.



Toch opmerkelijk!



Volgens mij hebben die mensen zelf kindness en begrip enz nodig, vandaar die stomme plaatjes en gezegden, maar ze geven het in geen geval. Da's mijn analyse.

En wilde ik even kwijt. :-)
Dat valt mij ook op. Of teksten als ben zo lekker relaxed. Terwijl dat echt niet bij degene past.



Ook leuk al die ik ben zo over mijn ex heen plaatjes. Als dat werkelijk zo zou zijn post je toch niet z'on plaatje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Datisookwat schreef op 23 oktober 2016 @ 11:56:

Geweldig topic. Bestaat er geen plaatje met de tekst kappen met die zielig plaatjes en zelfmedelijden. Kan voor sommige op mijn tijdlijn geen kwaad.

Zoiets?







I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 23 oktober 2016 @ 12:24:

[...]

Ik wordt nogal moe van die plaatjes met iets van vroeger wat je dan moet liken als je dat ook nog kent. Vandaag staan Swiebertje en de Zwitserse strooikaas op mijn tijdlijn. De kaas is voor wie het herkent van vroeger en van nu..Mijn schoonmoeder en een aantal andere oudere dames in mijn newsfeed denken volgens mij dat het verplicht is volgens het Statuut van Rome om die dingen allemaal te liken. Want ja, het staat er hè, Like als je het nog kent... Dus KLIK!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:soetkees schreef op 24 oktober 2016 @ 11:39:

[...]



Zoiets?



[afbeelding]



[afbeelding]
quote:tove82 schreef op 23 oktober 2016 @ 17:01:

Misschien is deze kwestie al wel besproken, maar wat ik opvallend vind op FB:



Mensen posten soms van die gezegden en plaatjes over kindness, empathie en naar elkaar luisteren enz. Opmerkelijk dat dat juist vaak mensen zijn die helemaal niet kind, empathisch of luisterbereid zijn.

Net nog iemand van wie iedereen weet dat ie alleen maar over zichzelf monologeert: ook weer zo'n gezegde over naar elkaar luisteren en begrip tonen.

Als je met hem afspreekt (wat ik niet meer doe), kom je altijd sufgeluld thuis. Hij heeft maar één onderwerp: zichzelf, en deinst er niet voor terug om letterljik uren aan een stuk aan het woord te zijn.



Idem een nogal bitchy collega die echt niet als 'kind' bekend staat: een plaatje met 'kill them with kindness'.



Toch opmerkelijk!



Volgens mij hebben die mensen zelf kindness en begrip enz nodig, vandaar die stomme plaatjes en gezegden, maar ze geven het in geen geval. Da's mijn analyse.

En wilde ik even kwijt. :-)En die mensen hebben met iedereen problemen en ruzie.
quote:MwTheelepel schreef op 23 oktober 2016 @ 12:24:

[...]





Of allemaal plus glitter!



Ik wordt nogal moe van die plaatjes met iets van vroeger wat je dan moet liken als je dat ook nog kent. Vandaag staan Swiebertje en de Zwitserse strooikaas op mijn tijdlijn. De kaas is voor wie het herkent van vroeger en van nu..Het cassettebandje met het potlood...
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 24 oktober 2016 @ 12:33:

[...]





En die mensen hebben met iedereen problemen en ruzie.



Correct.

Die collega/chef van 'kill them with kindness' heeft recent in een gesprek gewoon de hoorn op de haak gegooid bij een andere collega toen die gewoon belde met een vraag en een opmerking.

Toch frappant...
quote:tove82 schreef op 24 oktober 2016 @ 13:40:

[...]





Correct.

Die collega/chef van 'kill them with kindness' heeft recent in een gesprek gewoon de hoorn op de haak gegooid bij een andere collega toen die gewoon belde met een vraag en een opmerking.

Toch frappant...Hmm, misschien moet ik een ander motto gaan zoeken
Alle reacties Link kopieren
O hahaha!
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 22 oktober 2016 @ 13:51:

Lang leve de herfstvakantie.... Ik heb een paar mensen op Facebook die een fotoalbum maken en daar van elke dag en activiteit een foto in plaatsen. En dat zijn er dan rustig een stuk of 60 a 70

Inderdaad met moeder erbij of met tante greet uit kuttekrabbenveen 5 keer dezelfde foto met steeds een ander gezicht erbij

Of iemand gaat naar Turkije en maakt 37 foto's van alleen het hotel met alles van de bad kamer tot de bar achter het hotel erop. En elke uitstapje is minstens 30 tot 50 fotos en dan niet van een mooie stad maar gewoon een wandeling langs de kust of tripje naar de plaatselijke supermarkt
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 24 oktober 2016 @ 19:59:

[...]



Inderdaad met moeder erbij of met tante greet uit kuttekrabbenveen 5 keer dezelfde foto met steeds een ander gezicht erbij

Of iemand gaat naar Turkije en maakt 37 foto's van alleen het hotel met alles van de bad kamer tot de bar achter het hotel erop. En elke uitstapje is minstens 30 tot 50 fotos en dan niet van een mooie stad maar gewoon een wandeling langs de kust of tripje naar de plaatselijke supermarktHaha, ja, ik heb er zo een die op vakantie haar eten fotografeert. En de dansende dames met slangen bij het avondentertainment.
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 23 oktober 2016 @ 17:01:

Misschien is deze kwestie al wel besproken, maar wat ik opvallend vind op FB:



Mensen posten soms van die gezegden en plaatjes over kindness, empathie en naar elkaar luisteren enz. Opmerkelijk dat dat juist vaak mensen zijn die helemaal niet kind, empathisch of luisterbereid zijn.

Net nog iemand van wie iedereen weet dat ie alleen maar over zichzelf monologeert: ook weer zo'n gezegde over naar elkaar luisteren en begrip tonen.

Als je met hem afspreekt (wat ik niet meer doe), kom je altijd sufgeluld thuis. Hij heeft maar één onderwerp: zichzelf, en deinst er niet voor terug om letterljik uren aan een stuk aan het woord te zijn.



Idem een nogal bitchy collega die echt niet als 'kind' bekend staat: een plaatje met 'kill them with kindness'.



Toch opmerkelijk!



Volgens mij hebben die mensen zelf kindness en begrip enz nodig, vandaar die stomme plaatjes en gezegden, maar ze geven het in geen geval. Da's mijn analyse.

En wilde ik even kwijt. :-)

Zit hem er voornamelijk in dat zelf inzicht verwerven niet makkelijk is, er zijn niet veel mensen die zichzelf als onaardig zien.

Ik heb ook zo iemand die steeds plaatjes deelt met teksten als; iedereen ziet je lach maar niet je verdriet, of; de mensen die het liefst zijn hebben het grootste verdriet..

..ondertussen heeft ze ieder half jaar een nieuwe hartsvriendin omdat ze met iedereen vroeg of laat knallende ruzie krijgt en klaagt over teveel drama in haar leven. Ja, daar zelf je aandeel in zien valt niet mee! Kun je beter plaatjes delen
Alle reacties Link kopieren
FB ter in stand houden van een verwrongen zelfbeeld dus... Omdat de waarheid te moeilijk is om onder ogen te zien.

Yep, klopt wel volgens mij.



Wat denken jullie van die mensen die vijf selfies per dag posten?

Ik heb recent zo'n kennis verwijderd. Je zou denken: da's ter compensatie (zoals die mensen die een profielfoto met hun partner hebben vaak een weinig benijdenswaardige relatie hebben). Maar deze vrouw heeft denk ik echt wel een mooi leven: is modellen-knap, heeft een carrière waar ze de hele wereld voor afreist, verdient veel geld enz. En ja, waarschijnlijk was ik jaloers, maar ik kon er gewoon niet goed meer tegen: elke dag die selfies en posts erbij als 'i love life and life loves me'. Ze heeft ook drie profielen, die ze dan alledrie tagt in die foto's. Elk profiel heeft dan enkele duizenden friends, waarvan velen op die posts reageren met: "Oh, wat ben je knap", "Stunning, as always" enz.

Ik vraag me dan af wat zo'n vrouw nog te bewijzen heeft en waarom ze zoveel aandacht/bevestiging nodig heeft.

Mij werkte het in ieder geval op de zenuwen. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ringaroundtherosie schreef op 24 oktober 2016 @ 20:43:

[...]



Zit hem er voornamelijk in dat zelf inzicht verwerven niet makkelijk is, er zijn niet veel mensen die zichzelf als onaardig zien.

Ik heb ook zo iemand die steeds plaatjes deelt met teksten als; iedereen ziet je lach maar niet je verdriet, of; de mensen die het liefst zijn hebben het grootste verdriet..

..ondertussen heeft ze ieder half jaar een nieuwe hartsvriendin omdat ze met iedereen vroeg of laat knallende ruzie krijgt en klaagt over teveel drama in haar leven. Ja, daar zelf je aandeel in zien valt niet mee! Kun je beter plaatjes delen



Ik heb het idee dat die mensen gewoon graag zwelgen in hun ellende. Heb er ook eentje op facebook die van die 'diepe' berichten plaatst, waarbij iedereen natuurlijk weer hartjes en kusjes en 'je bent zo sterk' etc. plaatst. En daardoor is ze er weer in bevestigd dat ze echt een heel zwaar leven heeft. En dus plaatst ze weer berichtjes. En... vicieuze cirkel.

Daarvoor claimt ze ook graag de ellende van anderen: vage kennissen die zijn overleden of een vriendin die ernstig ziek is, allemaal heel erg voor de betrokkenen, maar zij krijgt er alle aandacht voor.
Alle reacties Link kopieren
Tsja ik heb ook zo'n nicht. 5x per dag een mishandelde hond of kat, help het is weer maandag/zaagmans weekend voor de deur,Peter van Opstraaten, ziektes, zieligheid alom. De enige reden waarom ik haar nog niet op ontvolgen heb gezet is vanwege haar emigratieplannen (Yes! )
Alle reacties Link kopieren
Misschien een ideetje om nagenoeg iedere posting over leed, schijnheilige vrienden of lachen terwijl je hart huilt in één klap teniet te doen. Zet eronder..............En wat wil je hiermee zeggen? Of...........En wat is hier de bedoeling van? En dan ook bij al dat soort postings.



Hetzelfde kan natuurlijk ook bij een bord vreten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manonna schreef op 24 oktober 2016 @ 23:10:

Misschien een ideetje om nagenoeg iedere posting over leed, schijnheilige vrienden of lachen terwijl je hart huilt in één klap teniet te doen. Zet eronder..............En wat wil je hiermee zeggen? Of...........En wat is hier de bedoeling van? En dan ook bij al dat soort postings.



Hetzelfde kan natuurlijk ook bij een bord vreten.Ja, dan ben jij diegene die het gedaan heeft, en ze hadden toch al de wereld tegen zich
Alle reacties Link kopieren
Dat is het risico ja haha. Maar je bent er wel van af
Alle reacties Link kopieren
Iets anders: worden jullie wel eens gedefriend? Ik merk nl dat als ik een keer een duidelijke mening op fb zet, de teller meteen naar beneden gaat. En dan gaat het meestal om stomme dingen, hoor. Had bvb een keer wat negatiefs geschreven over een Zomergasten-gast, en ja hoor, hoppa: meteen -1 friend. Idem toen ik een keer in een comment schreef dat ik een bepaalde zanger een kwal vond. Hoppa, gedefriend door een ex-collega...



Wat hebben sommige mensen lange tenen denk ik dan...

( overigens zijn er tegelijk ook mensen die die comments juist vaak liken, die wel houden van een meninkje als je het een beetje grappig probeert te verwoorden...)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ontvriend zelf regelmatig mensen. Meestal na zwaar racistische posts, ik wil dat soort bagger gewoon niet lezen, maar ook PVV-liefhebbers of Trump-aanhangers (heb een flink aantal amerikaanse vrienden) wil ik eigenlijk zo min mogelijk mee te maken hebben. Ik ben bang dat ik ook mensen die mee doen aan de zwarte-piet discussie ga verwijderen. Wat een geneuzel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig nog nooit een racistische post gezien, gelukkig. Die zou ik ook defrienden idd.

Bij Zwarte Piet discussies moet ik soms ook op mijn handen gaan zitten om niet te reageren, maar ik denk ook al gauw: laat maar...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook in real-life iemand buiten gezet, omdat hij helemaal los ging op buitenlanders. Niet in mijn huis denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik meng me soms in een discussie over vaccineren. Iemand heeft aangegeven daar niet van gediend te zijn omdat hij zich persoonlijk voelt aangevallen in zijn keuze (ik hou het netjes, maar dat doet niet iedereen in de comments. Daar word ik dan voor het gemak ook op aangekeken) niet te vaccineren. Ik Denk dan juist, ontvolg of onvriend me dan gewoon
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 24 oktober 2016 @ 23:59:

Iets anders: worden jullie wel eens gedefriend? Ik merk nl dat als ik een keer een duidelijke mening op fb zet, de teller meteen naar beneden gaat. En dan gaat het meestal om stomme dingen, hoor. Had bvb een keer wat negatiefs geschreven over een Zomergasten-gast, en ja hoor, hoppa: meteen -1 friend. Idem toen ik een keer in een comment schreef dat ik een bepaalde zanger een kwal vond. Hoppa, gedefriend door een ex-collega...



Wat hebben sommige mensen lange tenen denk ik dan...

( overigens zijn er tegelijk ook mensen die die comments juist vaak liken, die wel houden van een meninkje als je het een beetje grappig probeert te verwoorden...)



Ik heb echt geen idee hoeveel vrienden ik op fb heb, dus als iemand me ontfriend, merk ik dat niet eens.

Ik had het juist gisteren andersom: mijn man had mij ergens in getagd en bij een aantal likes dacht ik 'ohja, wat leuk, die heb ik ook nog op fb'
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven