Mag jouw partner in je telefoon kijken?

24-10-2016 18:53 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm de laatste paar dagen overal op Facebook voorbij komen, en de discussie is hier weer een tijdje geleden geloof ik, dus het leek me wel leuk om hem er nog eens in te gooien;



Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt? En zo ja, waarom? Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

En misschien een stap verder? Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken? Je pb's op Facebook lezen?



In plaats van smartphone kan het bijvoorbeeld ook nog over laptop of tablet gaan.



TO trapt af; I couldn't care less. Als ie al mijn appjes wil lezen, moet ie dat zelf weten (ik wens 'm veel sterkte) en op Facebook enzo heb ik ook niet zoveel te verbergen. Ik zie gewoon het punt niet waarom het zo privé zou zijn en een drama als de ander alles ziet. Geldt ook voor mijn laptop of de inhoud van mijn handtas.



En jullie?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 23:26:

[...]





Pffff... wat een gedoe. Gezellig zeg, elk naast elkaar op de bank en in plaats van aandacht voor elkaar, alleen maar aandacht voor het scherm, en dan af en toe even tegen elkaar iets zeggen...



Soms bélt een vriendin me gewoon (ja, dat bestaat nog). En soms ook om even stoom af te blazen of iets persoonlijks te vertellen. Moet ik dan tegen mijn man zeggen dat hij de kamer uit moet, want het is zo "privé"? Ben je gek, dan weet hij 9 van de 10 keer allang waar het over gaat en waarom die vriendin belt... en dan proberen we haar samen te helpen...



Je doet hier meerdere aannames die nergens op gefundeerd zijn . Ik waardeer mijn tijd met mijn man zeer en het komt zelden voor dat ik heel lang naast hem zit te appen.



Als een vriendin belt met iets privé-erigs ga ik een rondje lopen. Veel dingen kan ik prima met mijn man delen, hij zal ook altijd willen helpen waar hij kan. Maar van sommige dingen weet ik dat een vriend of vriendin dit specifiek met mij bespreekt en dat respecteer ik dan zeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 23:23:

[...]





Wat is dat voor taalgebruik "anderen hun geheimen"?!



Maar los daarvan. Ik bepaal dus zelf wat ik deel met mijn man. En anderen weten dat. Omdat ze mijn vrienden zijn. En dus weten hoe ik in elkaar zit. Net zo goed als dat de vrienden van mijn man weten dat hij met mij praat. En van beide kanten weten ze dat wij daar weliswaar onderling over kunnen praten, maar dat hun geheimen veilig zijn bij ONS. En dat ze dus ook altijd bij óns terecht kunnen als een situatie een luisterend oor of een helpende hand van vrienden vergt. En daar hebben ze dan meer aan dan aan een vriendin die angstvallig appjes verbergt omdat haar man vooral niks mag weten...

Goh, ik zag niemand vertellen wat jij wel of niet mag delen met jouw man. Je maakt er wel een groot verhaal van!



En "anderen hun geheimen" is gewoon correct nederlands hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Witches schreef op 24 oktober 2016 @ 23:36:

[...]



Goh, ik zag niemand vertellen wat jij wel of niet mag delen met jouw man. Je maakt er wel een groot verhaal van!



En "anderen hun geheimen" is gewoon correct nederlands hoor Dat laatste meen je toch niet echt, mag ik hopen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Witches schreef op 24 oktober 2016 @ 23:02:

[...]



Daarom MOET je niet SCHREEUWEN.



Jij mag dat allemaal zelf kiezen wat je deelt.

Ik kies ervoor om anderen hun geheimen niet te delen.



Vind ik logisch, als een vriend mij een bericht stuurt met problemen en mij expliciet vraagt dit met niemand te delen deel ik dit ook niet met een eventueel partner.



Nu zal zo'n vraag in de praktijk niet vaak voorkomen maar mocht het spelen dan houd ik mij aan mijn afspraak.



Ik heb vanaf de eerste mobiele telefoon (de pocketline swing) een wachtwoord ingesteld, dat weet niemand, is mij ook nooit naar gevraagd, als een partner in mijn telefoon wil dan ontgrendel ik hem wel maar vind het prettig zelf te bepalen wie ik op welk tijdstip toegang geef tot mijn mobiel.
quote:Witches schreef op 24 oktober 2016 @ 22:59:

[...]



Half eens. Minder belangrijke zaken deel ik ook met mijn partner. Zijn mening is verrijkend.

Maar sommige zaken zeggen vriendinnen in vertrouwen, no way dat ik dat doorvertel.Kan. Ik zou daar nooit van uit gaan, mijn vrienden ook niet als ze even nadenken
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2016 @ 23:32:

Mijn telefoon laat app berichten opgelicht zien een paar seconden.

Dat kun je geloof ik uitzetten maar vooralsnog doet 'ie dat als er een app binnenkomt.

Dat zie ik bij zo veel mensen om me heen want iedereen heeft zowat zo'n telefoon.

Ik vind het een handige functie.

Zijn er ook mensen die due functie wegens privacyredenen uitzetten?Ja, staat bij mij uit. Niet alleen wegens privacyredenen overigens, het leidt me ook af als ik appjes zie binnen komen als ik ergens anders mee bezig ben. Mijn lief heeft het wel aanstaan met geluid erbij. Maar volgens mij weet ie geeneens dat die functie uit kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Titanic1913 schreef op 24 oktober 2016 @ 23:44:

[...]





Vind ik logisch, als een vriend mij een bericht stuurt met problemen en mij expliciet vraagt dit met niemand te delen deel ik dit ook niet met een eventueel partner.



Nu zal zo'n vraag in de praktijk niet vaak voorkomen maar mocht het spelen dan houd ik mij aan mijn afspraak.



Ik heb vanaf de eerste mobiele telefoon (de pocketline swing) een wachtwoord ingesteld, dat weet niemand, is mij ook nooit naar gevraagd, als een partner in mijn telefoon wil dan ontgrendel ik hem wel maar vind het prettig zelf te bepalen wie ik op welk tijdstip toegang geef tot mijn mobiel.Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik een ander meer vertrouw dan mijn partner, of meer intimiteit geef, in welke vorm dan ook (dus ook het "delen van een geheim"), dan mijn partner. Anderzijds weten mijn/onze vrienden dat hun vertrouwelijke zaken veilig zijn bij óns. Met de nadruk op "ons". Ongeacht of de ander nou een vriend van mij of mijn partner is oorspronkelijk. Dus ik heb ook geen wachtwoord ofzo op mijn mobieltje, en mijn man ook niet. Waarom?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 23:41:

[...]





Dat laatste meen je toch niet echt, mag ik hopen?Jep, ben zeker.
Ja dat mag hij.
Hij weet trouwens niet alles op mijn telefoon (appgesprekken etc) maar dat vertel ik niet omdat ik denk dat hij het of niet interessant vindt of het gaat over privedingen van andere mensen. Maar dat zou ik niet erg vinden als hij het weet. Ik heb niks te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Witches schreef op 24 oktober 2016 @ 23:49:

[...]



Jep, ben zeker. Terug naar de schoolbanken!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Titanic1913 schreef op 24 oktober 2016 @ 23:44:

[...]





Vind ik logisch, als een vriend mij een bericht stuurt met problemen en mij expliciet vraagt dit met niemand te delen deel ik dit ook niet met een eventueel partner.



Nu zal zo'n vraag in de praktijk niet vaak voorkomen maar mocht het spelen dan houd ik mij aan mijn afspraak.



Ik heb vanaf de eerste mobiele telefoon (de pocketline swing) een wachtwoord ingesteld, dat weet niemand, is mij ook nooit naar gevraagd, als een partner in mijn telefoon wil dan ontgrendel ik hem wel maar vind het prettig zelf te bepalen wie ik op welk tijdstip toegang geef tot mijn mobiel.

Hier kennen we elkaars code. Maar we lezen elkaars berichten niet.

Ja, we kunnen het. Maar waarom zou je?
Ja, waarom niet? Ik ben een open boek, hij vindt het trouwens niet interessant om mijn mails te lezen. Maar als hij het ooit zou willen doen, prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen beide in elkaars telefoon, maar doen dat eigenlijk niet. Behalve op verzoek als de een iets nodig heeft, of aan het rijden is, of voor de chromecast oid. Maar op dit moment mag mijn vriend even helemaal niet op mijn telefoon omdat er foto's van mijn trouwjurk etc opstaan :p
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 20:40:

[...]



Dat. Echt dat angstvallige vasthouden aan 'privé' klinkt mij zo naar en wantrouwend in de oren. Brrrrrrrr.Privé van een ander!! Iets met respect en niks met angstvallig vasthouden hoor;)
Alle reacties Link kopieren
Tja, van mij mag bijna iedereen in mijn telefoon kijken. Staat niks interessants in.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 22:32:

[...]



Nou dan is et helemaal geen problerm toch? Ene oor in, andere uit.



Dat is natuurlijk ook onzin.

Als ik mijn man vanavond vertel dat X me verteld heeft dat ze vreemdgaat en X komt volgende week eten dan weet mijn man echt nog wel dat ik dat heb gezegd. En natuurlijk zal hij X er niet mee confronteren maar hij weet het dan wel nog gewoon hoor.
Ja hoor, mag alles bekijken. Als ie daar behoefte aan heeft.

Als ik iets bespreek met m'n beste vriendin, dat over hem gaat,

of wat hij grappig zou kunnen vinden, roep ik hem er zelf bij dat ie het kan lezen.

Ook post mag ie openmaken, doe ik niet moeilijk over. Ik kijk ook zijn post na.

(ik doe tenslotte de financieen) maar hij heeft er geen behoefte aan, dus hij doet het ook niet.
Ik ben voorstander. Privacy is belangrijk maar ik vind mijn welzijn net iets belangrijker wil het graag bijtijds weten als ik bedrogen word. Fijn voor de mensen die vertrouwen en privacy hoog in het vaandel hebben zitten. Helaas zijn dat ook vaker de mensen die jarenlang belazerd worden waar ze erbij staan en zonder ook maar iets door te hebben. Speuren moet je, dat houdt je scherp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Witches schreef op 24 oktober 2016 @ 22:56:

[...]



Omdat mijn beste vriendin dat zelf tegen mij vertelt.



Maar als je dat verschil niet kan zien, heeft discussiëren natuurlijk niet veel zin.Met zo'n houding heeft discussiëren geen zin nee.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2016 @ 23:25:

Ik begrijp niet wat de mogelijkheid om 'als het nodig is' in iemands telefoon te kúnnen kijken, te maken heeft met apps lezen.



Áls mijn vriend al eens iets nodig heeft in mijn telefoon is dat meestal iets wat ík hem vraag even te checken of iets heel specifieks wat hij even opzoekt. Wederom meestal op mijn eigen verzoek. Wil hij namelijk iets weten met mij in de buurt van mijn telefoon dan kan ik het toch zelf even voor hem opzoeken?



Dat heeft nooit iets met mijn apps, sms-berichten of gepleegde telefoontjes te maken.

Hij leest dat dus ook allemaal niet.

Dat is toch logisch?



Het feit dat hij zou kúnnen kijken omdat hij toegang heeft met zijn duimafdruk, en als het moet in mijn foon kan kijken wil toch niet zeggen dat hij mijn apps zou gaan zitten lezen?



Alsof toegang tot een telefoon automatisch indiscreet gedrag betekent.

Wat een onzin.Dat. Geen haar op mijn hoofd die denkt dat manlief direct alles gaat zitten lezen enkel en alleen omdat die mogelijkheid bestaat. Hoe verzin je zoiets?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:voel schreef op 25 oktober 2016 @ 01:21:

[...]





Privé van een ander!! Iets met respect en niks met angstvallig vasthouden hoor;)

Staat er 'privé van jou zelf' dan? Nee toch? Dat respect kan ik ook omdraaien hoor; jij hebt totaal geen respect voor mij noch voor mijn partner wanneer je denkt dat hij zich gaat zitten verlekkeren aan jouw mails /appjes enkel omdat man en ik elkaar 100% vertrouwen.

En waarom denkt iedereen trouwens dat die berichtjes van en over andermans privé zo interessant zijn voor een derde? Wanneer ik iets deel met met mijn man dan gaat dat 99 van de 100 keer niet zozeer om die vriendin maar om mij; ik heb er verdriet van of ben er blij om en wil dat delen. Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan en bespreek dat met hem. Dát is wat hij 'interessant' vindt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hij mag in mijn telefoon kijken, staat weinig interessants in en niet wat hij niet weet. Maar toch vind ik het niet fijn.



Ooit vond ik op zijn oude telefoon een gesprek met zijn beste vriend waarin hij klaagde over één van onze kinderen (blijkbaar was kind enorm vervelend). Het was gewoon even spuien, maar ik vond het echt rot om te lezen.



Ik klaag ook wel eens tegen een vriendin, gewoon omdat ik een rothumeur heb of een stomme ruzie. Ik vind het niet fijn als hij dat leest en ook niet fijn om dat over mezelf te lezen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik zou als ik sneaky plannen had gewoon een andere sim kaart kopen en die in een andere telefoon stoppen. Lijkt mij veel minder gedoe.

Een kennis die graag vreemdgaat doet dat ook zo.

Die is voor lover x alleen bereikbaar tijdens werktijden man zeg maar.

Ik vind dat geapp onder mans neus (beetje stiekem naast elkaar op de bank zitten appen) zo sneu lijken.

Volgens mij heb je dan naast zin in sex ook gewoon een wrok naar je partner als je simultaan kunt vreemdgaan en appen over de boodschappen met je man in 1 moeite.

Of dat die arme ziel naast je zit te grinniken om lucky tv en jij een beetje hitsig zit te doen op de app.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven