Gezondheid alle pijlers

Pijn na pocketreiniging mondhygiënist

22-10-2016 13:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik een behandeling bij de mondhygiënist gehad.

Er is een ontsteking behandeld en heb een dieptereiniging gehad er is ook veel tandsteen verwijderd.

Dit alles onder verdoving maar die was na een paar uur uitgewerkt en ik stil de pijn vanaf dat moment met paracetamol en ibuprofen elke paar uur.

Ook heb ik een spoeling gekregen om twee keer per dag te gebruiken voor maximaal een week.

Daarnaast veel poetsen raggen en het tandvlees masseren, wat ik dapper doe maar alleen na het inwerken van paracetamol anders is het te pijnlijk.



Ik voel gelukkig geen zwelling meer wel heb ik tot mijn verbazing nog best veel pijn alsof er nog een ontsteking zit niet zo heftig als afgelopen week maar toch wel aanwezig.

Mijn tandvlees is teruggetrokken en een van de 4 tanden doet echt zeer soort zenuwpijn.



Is dit normaal en logisch na deze behandeling? Er is een dieptereiniging gedaan en een wortelreiniging ( staat op de factuur )

Ik moet ter controle over 2 weken terug komen maar vraag me af of de napijn normaal is had eigenlijk gedacht dat ik pijnvrij zou zijn na deze behandeling, of was dat te positief gedacht?
Ai, geen tips maar ik lees even mee. Moet over een tijdje dezelfde behandeling ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je vertellen dat ik nog nooit zo blij was om de verdovingspuiten te zien Wat een heerlijkheid toen mijn mond gevoelloos was ik lag daar bijna ontspannen in die stoel.
Alle reacties Link kopieren
Tegen zenuwpijn moet je deze tandpasta gebruiken, werkt echt perfect, het verdoofd die plekken:



Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip die ga ik vandaag nog halen!



Weet je toevallig of de napijn na behandeling normaal is?
Had ik ook. Wel zonder verdoving gedaan maar hele dag pijn gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wel wat gevoelig maar nooit echt super veel pijn.
Alle reacties Link kopieren
Na een initiële behandeling bij een mondhygiënist is napijn logisch.

Enige optie.. Goed poetsen, rageren en spoelen met een chloorhexidine spoeling.

Wij adviseren in de praktijk Curasept omdat je van bijv Perio-Aid aanslag krijgt als je het langer gebruikt.



Even doorzetten nu, hierna zul je weer met inzet van jezelf gezond tandvlees hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 22 oktober 2016 @ 14:14:

Tegen zenuwpijn moet je deze tandpasta gebruiken, werkt echt perfect, het verdoofd die plekken:



[img]https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 827806.jpg[/img]Dit verdoofd niet hoor.. Is leuk voor bijv blootliggend tandhalzen maar helpt niet voor dit
Alle reacties Link kopieren
quote:Flitsss schreef op 22 oktober 2016 @ 15:36:

Na een initiële behandeling bij een mondhygiënist is napijn logisch.

Enige optie.. Goed poetsen, rageren en spoelen met een chloorhexidine spoeling.

Wij adviseren in de praktijk Curasept omdat je van bijv Perio-Aid aanslag krijgt als je het langer gebruikt.



Even doorzetten nu, hierna zul je weer met inzet van jezelf gezond tandvlees hebben.



Dit stelt wel gerust, hoe lang kan het gevoelig blijven?

Heb namelijk nog wel om de paar uur paracetamol/ibu nodig anders is het niet te harden.

Had begin van de week Corsodil van de tandarts gekregen de MH was hier niet zo blij mee die had liever gezien dat ik Perio -Aid voorgeschreven had gekregen, maar gaf wel aan hiermee door te gaan.

Ik mocht het een week 2x per dag gebruiken.

Heb het idee dat mijn mond er niet lekker op reageert ( soort blaasjes binnenkant lip en pijnlijke tong en mijn smaak is uren verstoord )
Alle reacties Link kopieren
quote:Flitsss schreef op 22 oktober 2016 @ 15:37:

[...]





Dit verdoofd niet hoor.. Is leuk voor bijv blootliggend tandhalzen maar helpt niet voor ditHeb 2 blootliggende tandhalzen en die zijn nu ook meer gevoelig zou het dan wel raadzaam zijn deze tandpasta te gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Dan is die tandpasta prima hoor.



Als het nodig is gewoon nog even door gaan met de paracetamol
Alle reacties Link kopieren
Flitss ben jij tandarts of mh?



Ik ben sinds een maand gestopt met roken heb wel ter ondersteuning een E smoker, en merk nu dus allerlei kwalen op die door het roken minder aan de oppervlakte kwamen heb serieus op mijn slechtste moment gedacht om een pakje te kopen.

Maar de voordelen wegen gelukkig een stuk zwaarder.



Ik neem nog een paracetamol en poets rag en spoel vrolijk ( euh ) verder.



Bedankt voor de tips tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na zo'n behandeling chronisch pijn aan mijn kiezen. Volgens de mondhygiëniste komt dat omdat de tandwortels bloot liggen en tandvlees niet meer terugveert.
Alle reacties Link kopieren
Update.



Het gaat al een heel stuk beter, nog wel wat gevoelig maar dat is vooral de tand waar het tandvlees het meest ontstoken was en de tandhals bloot van ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven