Grappige of domme conversaties in het OV

22-10-2016 07:06 171 berichten
In het OV lijk ik soms wel de leukste gesprekken te hebben of aan te horen.

Met oudere dametjes gaat het bijna standaard over het weer of alle ellende van de maatschappij van tegenwoordig. Tiener meisjes hoor ik de meest naieve (en ook wel schattige) gesprekken voeren over 'ja maar hij zei en toen zei zij, en nou jaaa, weet je wat zij deed...'. en kinderen zijn vaak zo lekker spontaan.



Heb jij een leuk, grappig, dom gesprek gehad of gehoord in het OV?
anoniem_98260 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:18
30.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Enigszins off-topic, maar ik vroeg het me laatst af: wat zouden jullie ervan vinden als iemand in de trein een gesprekje met je aan zou knopen?



Ik zit namelijk dagelijks in de trein en heb dan niet altijd iets te doen of gewoon wel zin om te praten, maar ik durf eigenlijk nooit mensen aan te spreken omdat ik bang ben dat ze dat raar vinden of er geen zin in hebben (terwijl zij ook niets doen op dat moment behalve om zich heen kijken).
Tijdje geleden met manlief in trein gezeten. Zat er een man 1 bankje verderop een heel betoog over Jezus te geven aan een medereiziger. Een heel verhaal over zijn sex-, drugs-, en alcoholverslaving (tot in details) en dat zijn geloof hem geholpen heeft. Heel fijn voor hem... maar psycho...
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden zat er een nogal intimiderend uitziende knul met muziek veel te hard in de coupé, ik hoorde zijn muziek over de mijne heen. Iedereen keek verstoord maar niemand durfde wat te zeggen. Uiteindelijk heb ik hem vriendelijk gevraagd of het wat zachter mocht. Hij keek me aan en zei 'o sorry natuurlijk' en vijf minuten later 'is het zo goed mevrouw?'



En een poos geleden een grappige conducteur. Een vrouw vroeg 'wanneer vertrekt de trein?' Het was een extra trein na The Passion, de conducteur zei 'als het tijd is'. Later, op een tussenstation, zei hij 'ik ga controleren, heb je niet ingecheckt kan je er nu nog uit' waarop een jongen heel snel uitstapte en de conducteur droog opmerkte dat als er nog iemand wilde zitten dat nu kon omdat er net een plekje was vrij gekomen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 23 oktober 2016 @ 20:07:

Enigszins off-topic, maar ik vroeg het me laatst af: wat zouden jullie ervan vinden als iemand in de trein een gesprekje met je aan zou knopen?



Ik zit namelijk dagelijks in de trein en heb dan niet altijd iets te doen of gewoon wel zin om te praten, maar ik durf eigenlijk nooit mensen aan te spreken omdat ik bang ben dat ze dat raar vinden of er geen zin in hebben (terwijl zij ook niets doen op dat moment behalve om zich heen kijken).Eerlijk gezegd zit ik daar meestal niet op te wachten. Ik vind het fijn om even te verdrinken in een boek, op internet of in de muziek. Ik heb meestal geen behoefte aan kletspraatjes en zeker niet met wildvreemden. Maar wie weet tref je me op een dag dat ik er wel zin in heb en ben ik heel aardig
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 23 oktober 2016 @ 23:42:

[...]





Eerlijk gezegd zit ik daar meestal niet op te wachten. Ik vind het fijn om even te verdrinken in een boek, op internet of in de muziek. Ik heb meestal geen behoefte aan kletspraatjes en zeker niet met wildvreemden. Maar wie weet tref je me op een dag dat ik er wel zin in heb en ben ik heel aardig Maar die mensen waarbij ik het overweeg zijn dan dus niets aan het doen, geen boek aan het lezen en geen telefoon bij de hand. Dus in feite zitten we dan naast elkaar (of tegenover elkaar) niets te doen. Als iemand een boek aan het lezen is, ga ik natuurlijk geen gesprek beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 24 oktober 2016 @ 07:42:

[...]





Maar die mensen waarbij ik het overweeg zijn dan dus niets aan het doen, geen boek aan het lezen en geen telefoon bij de hand. Dus in feite zitten we dan naast elkaar (of tegenover elkaar) niets te doen. Als iemand een boek aan het lezen is, ga ik natuurlijk geen gesprek beginnen.Ik heb geen open uitstraling dus ik vermoed dat je mij sowieso niet zou aanspreken.
quote:Promethium schreef op 24 oktober 2016 @ 07:42:

[...]





Maar die mensen waarbij ik het overweeg zijn dan dus niets aan het doen, geen boek aan het lezen en geen telefoon bij de hand. Dus in feite zitten we dan naast elkaar (of tegenover elkaar) niets te doen. Als iemand een boek aan het lezen is, ga ik natuurlijk geen gesprek beginnen.



Ik zit (vooral in de trein van en naar studie/werk) ook altijd een beetje voor me uit te staren. Dat momentje heb ik echt even nodig om wakker te worden/tot rust te komen. Ik zou dus helemaal niet vrolijk worden van iemand die, bij wijze van, het weer en de inhoud van de lunchtrommeltjes met me wil bespreken. En als ik mijn medereizigers in de spits een beetje kan inschatten, denken die daar precies hetzelfde over.



Tenzij het een heeeeeeeele knappe, vrijgezelle man is, natuurlijk. Die mogen mij altijd aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik het dus tot nu toe goed gedaan door niemand aan te spreken haha, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Als ik niks aan het doen ben is dat ook meestal omdat ik te gaar ben en ik dus even lekker voor me uit wil staren. Maar als je me zou aanspreken en ik zou het een leuk gesprek vinden is het geen probleem. Wat mij betreft zou je het dus prima kunnen proberen, je merkt snel genoeg of iemand het leuk vindt of niet.



Gister in de bus zat ik met een 'BN-er' van een talentenjacht van een paar jaar terug. Hij besprak uitgebreid met de buurvrouw wat een kutwijf zijn ex was en wat voor problemen ze had en hoe belachelijk het was dat hij zijn kind amper mocht zien. Vond dat sowieso al vreemd voor in de bus maar zeker als je semi-'bekend' bent. Ach ja, wellicht wilde hij weer een keer in een roddelblad.





De allergrappigste ben ik helemaal vergeten op te schrijven! Ik zat een tijdje terug 's avonds in de bus en achter ons zaten een nogal beschonken vrouw en een man die op een gegeven moment zei ' maar het mag ook wel met een beetje liefde' waarop de vrouw zei ' als we thuiskomen sleur ik die kleren van je lijf, ga ik bovenop je zitten en je berijden tot je knalt'. Om vervolgens een fles listerine uit haar tas te pakken en daar een paar grote slokken van te nemen ' voor de frisheid'. Toen ze uitstapten zag ik dat ze alleen een jas en iets van jaretelles aanhad.



Dat mensen naar de hoeren gaan, oke, maar je neemt ze toch niet mee naar huis met de bus?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 22 oktober 2016 @ 10:51:

Niet dom of grappig maar wel misselijkmakend. Een enge vent die twee jonge meiden aansprak in de trein en verlekkerd naar hen zat te kijken. "Waar gaan jullie naartoe"? "Wat een mooie iPad" , "jullie mogen ook wel bij mij komen zitten". Meiden zaten een beetje ongemakkelijk en angstig om zich heen te kijken. Ik hield hem de hele tijd in de gaten, toen hij dat doorkreeg voelde hij zich een beetje betrapt geloof ik want hij hield zich even koest, op een gegeven moment moesten de meiden eruit, hij met argusogen hen volgen en erachter aan lopen. Mijn vriend en ik moesten er daar ook uit, dus wij achter creep aan... toen hij weer richting diezelfde meiden liep en hen wederom aansprak heeft mijn vriend hem even flink bedreigd en duidelijk gemaakt dat dat de meiden nog veel te jong voor hem waren.Zo een heb ik ook wel eens meegemaakt. Meisje was alleen en keek zo zielig ongemakkelijk.

Ben er even naar toe gelopen en gezegd dat ze bij ons kon komen zitten, met een vuile blik naar die vent.

Dankbare blik van haar maar bij me zitten hoefde niet want hij ging weg
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 22 oktober 2016 @ 11:18:

Lekker grumpy zeg!

Leuk toch juist dat zo'n kind zich vermaakt. Gillende kinderen vind ik verschrikkelijk, maar kinderen die leuke gesprekken voeren of lekker liedjes zitten te zingen vind ik heel erg vertederend.



Kunnen die chagrijnige volwassenen nog wat van leren.Nou ja, hele harde schelle stemmetjes kan ik ook niet waarderen.

Meestal lief lachen en zeggen dat ze zo vreselijk mooi kunnen zingen maar of ze ook zachtjes kunnen zingen werkt vaak prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonkaa schreef op 22 oktober 2016 @ 16:13:

Ondanks mijn oordopjes en studieboek werd ik laatst ook aangesproken door een Aziatische jongen van mijn leeftijd (midden 20). In gebrekkig Nederlands vroeg hij hoe hij dat en dat woord moest uitspreken. Ik oordopjes uit, hem dat vertellen, oordopjes weer in. Maar hij was nog niet klaar, hij wilde weten waar ik woonde en mij vertellen waar hij vandaan kwam en wat hij hier deed. Zucht

Oké. Een heel verhaal dat hij hier studeerde maar dat hij Nederland wel apart vond en dat ie best eenzaam was en oja ik moest zijn geloof ook gaan aanhangen want het kon niet anders dan dat zijn geloof waarheid was. Zucht. Ik probeerde hem af te kappen onder het motto "ik moet studeren" maar nee. Of ik vrienden met hem wilde worden. Ik heb ter plekke bedacht dat ik over een maand op wereldreis zou gaan en dat dat dus niet zo handig was. De mensen om me heen zaten te gniffelen, iemand keek even of ik het niet al te vervelend vond en toen was er gelukkig een storing en moesten we overstappen. Ik heb serieus de gast die al een paar keer bedenkelijk naar ons keek aangesproken met "Hé ik had je helemaal niet gezien! Moet je ook naar xxxxx? Blabla" en ben met hem opgelopen totdat ik de Aziaat kwijt was.

Daar is echt wel een remedie voor hoor.

Ooooh maar dat is niets voor mij. Ik aanbid de duivel, heb jij toevallig dit weekend tijd? moet nog mensen hebben voor een ritueeltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 22 oktober 2016 @ 19:22:

[...]





Erger nog: een bomvolle intercity waarin een moeder met oververmoeide jengelkinderen min of meer noodgedwongen in de stiltecoupé moet gaan zitten wegens plaatsgebrek...



Wie regelmatig de intercity Rotterdam-Utrecht-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden neemt weet wat ik bedoel, vermoed ik...

En toch zeg ik daar wat van.

En vooral de moeder die opvloog met "je kan kinderen niet stil houden" vond ik grappig. Ik ging opzij om te laten zien dat mijn toen nog kleine zoon heel rustig met koptelefoon en zijn laptop stil zat te zijn. Met de mededeling dat als het mijn zoon met zijn autisme en hersenletsel wel lukte waarom haar kinderen dan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 22 oktober 2016 @ 19:43:

[...]





Hij schijnt op nr.1 te staan in de lijst van meest irritante treinreizen, hoorde ik ooit.



En dan reis ik nog niet eens in de spits... Ik heb oprecht medelijden met de mensen die dat wel moeten. Ik zou letterlijk (ik overdrijf niet) gek en ziek worden van de drukte.Die lijn is áltijd vol Waarom ze niet wat meer treinstellen inzetten weet ik niet.

Vriend heeft al een 1e klas abo genomen vanwege de drukte En hij gaat eerst met de bus naar groningen om als eerste te kunnen gaan zitten. Vaak kom je er in assen al niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 22 oktober 2016 @ 22:18:

Ik heb een keer terwijl ik uit de trein stapte een vrouw het volgende in haar telefoongesprek horen zeggen: "Maar als ik bij jou blijf slapen heb ik een kluis nodig. Of beter twee: één voor mijn wapen en één voor de munitie." Ik verrekte bijna mijn nek in een poging meer te horen maar de rest van de forenzen dreef ons uit elkaar...Dat is gewoon een agente geweest. Niks bijzonders hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 23 oktober 2016 @ 19:38:

[...]





Kleine kinderen kun je inderdaad moeilijk tegenhouden met schreeuwen en in luiertjes poepen ;) Ik zal daar nooit de ouder op na kijken.



Maar als er kinderen van acht, negen krijsend door die nieuwe sprinters rennen en paaldansen (!) in het (bomvolle) fietsersgedeelte, ook krijsend natuurlijk, of een luidruchtige jongedame van diezelfde leeftijdgroep op continue klaagtoon mams en oma (oh nee, omi) claimt om aandacht, en jankt omdat de zak snoep leeg is, dan vind ik daar wat van. Al houd ik natuurlijk, verstandig als ik ben, mijn mond.

Eveneens als een klein kind tegenover me herhaaldelijk gierend van de pret tegen mijn knieën schopt en de moeder minzaam lachend toekijkt.



Verder kan ik best wel wat hebben ;)



Nota bene: vanavond een vader van vier jonge knullen, die zijn kinderen, waarvan de jongste een jaar of drie en de oudste een jaar of zeven was, zo fijn wist af te leiden als er weer eentje van vermoeidheid begon te mopperen... Ik weet niet wat hij precies zei, hij sprak een taal die ik niet kende, maar het was zo mooi, de liefde en het geduld van deze vader en hoe die kinderen daarop reageerden, dat deed me echt iets.

Buiten dat kunnen kinderen écht wel aanleren dat ze een uurtje stilzitten. Geef ze iets te doen wat geen lawaai maakt.

De tijdsspanne van zoon was 2.5 uur, daarna moest er echt iets gebeuren. Gelukkig kun je in de trein een keertje heen en weer lopen of even in het tussenstuk gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 23 oktober 2016 @ 20:07:

Enigszins off-topic, maar ik vroeg het me laatst af: wat zouden jullie ervan vinden als iemand in de trein een gesprekje met je aan zou knopen?



Ik zit namelijk dagelijks in de trein en heb dan niet altijd iets te doen of gewoon wel zin om te praten, maar ik durf eigenlijk nooit mensen aan te spreken omdat ik bang ben dat ze dat raar vinden of er geen zin in hebben (terwijl zij ook niets doen op dat moment behalve om zich heen kijken).

Ben je sociaal niet zo vaardig?

Het is niet zo moeilijk hoor. Je kijkt in de rondte, knikt eens vriendelijk en als iemand zijn kop niet wegdraait zeg je iets over het weer, of dat het druk/rustig is in de trein of dat de koffie weer eens koud was oid.

Bij een grrmmpppfff probeer je het bij een ander. Bij ja zeker, echt? nou! praat je verder.
Ooit een keer met een kat in de trein gezeten. Was eigenlijk niet de bedoeling, want we hadden een auto geregeld maar dat kon op het laatste moment niet meer. Ik stapte echt súper ongemakkelijk die trein in, stond echt doodsangsten uit dat het beest zou gaan schreeuwen en krijsen. Voor de zekerheid maar niet in een coupé gaan zitten maar in zo'n tussengedeelte waar niemand was. Uiteindelijk hoorde ik niets, dus op een gegeven moment toch maar in de coupé gaan zitten, beest (in een reismandje ) voor het raam in de zon gezet. Tegen de tijd dat de conductrice langs kwam lag het beest echt languit in de zon te spinnen en de conductrice werd er helemaal blij van en heeft eerst een tijdje hem nog een beetje lopen aaien . Heb toen ook meerdere kindjes blij gemaakt. Ben er nog steeds verbijsterd over hoe goed dat ging...
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 24 oktober 2016 @ 15:45:

[...]



Ben je sociaal niet zo vaardig?

Het is niet zo moeilijk hoor. Je kijkt in de rondte, knikt eens vriendelijk en als iemand zijn kop niet wegdraait zeg je iets over het weer, of dat het druk/rustig is in de trein of dat de koffie weer eens koud was oid.

Bij een grrmmpppfff probeer je het bij een ander. Bij ja zeker, echt? nou! praat je verder.Normaal ben ik best sociaal vaardig, maar in de trein gewoon wat minder
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 24 oktober 2016 @ 16:12:

Ooit een keer met een kat in de trein gezeten. Was eigenlijk niet de bedoeling, want we hadden een auto geregeld maar dat kon op het laatste moment niet meer. Ik stapte echt súper ongemakkelijk die trein in, stond echt doodsangsten uit dat het beest zou gaan schreeuwen en krijsen. Voor de zekerheid maar niet in een coupé gaan zitten maar in zo'n tussengedeelte waar niemand was. Uiteindelijk hoorde ik niets, dus op een gegeven moment toch maar in de coupé gaan zitten, beest (in een reismandje ) voor het raam in de zon gezet. Tegen de tijd dat de conductrice langs kwam lag het beest echt languit in de zon te spinnen en de conductrice werd er helemaal blij van en heeft eerst een tijdje hem nog een beetje lopen aaien . Heb toen ook meerdere kindjes blij gemaakt. Ben er nog steeds verbijsterd over hoe goed dat ging...Wat leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet vaak met de trein maar vorige week toevallig met zoon op pad geweest, we zaten in de trein richting Den Haag en zaten ivm drukte in zo'n tussenstuk.

Stapt er bij schiphol een stomdronken man in en gaat daar ook zitten. Stond nog een oudere man met ik denk zijn kleinzoon. Dronken man bleef maar tegen die beste man aan praten die er overduidelijk niet op zat te wachten. Over zijn dochter van 16 die heel erg moeilijk is en dat hij gisteren ontslag had gekregen. Later toen man en kleinkind uitgestapt waren begon hij tegen zoon of mij, we hebben het zoveel mogelijk geprobeerd te negeren vooral toen de fles sterke drank uit de koffer kwam en hij daar steeds van bleef drinken om twaalf uur 's middags. Voelde me daar niet fijn bij, later hebben we maar een ander plekje gezocht.



En zelf zat ik ook een keer bij een luidruchtig groepje, niet in de stilte coupe, waren een dag op stap geweest met collega's en nogal melig op de terugweg, maar gelukkig deden de meeste mensen gezellig met ons mee. Liedjes zingen en zo

Maar het zou zo maar kunnen dat we in dit topic voorbij komen............
quote:nina1966 schreef op 24 oktober 2016 @ 15:34:

[...]

Die lijn is áltijd vol Waarom ze niet wat meer treinstellen inzetten weet ik niet.

Vriend heeft al een 1e klas abo genomen vanwege de drukte En hij gaat eerst met de bus naar groningen om als eerste te kunnen gaan zitten. Vaak kom je er in assen al niet meer in.Dat klopt helaas. In Groningen is het nog te doen, maar daarna barsten de reizigers de trein uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:framboos1981 schreef op 22 oktober 2016 @ 12:33:

In de overvolle stadsbus (avondspits) stond een meisje vlakbij mij telefoonsex te hebben. Die gezichten van mensen! Zelden zo ongemakkelijk gevoeld, als toen.



Ik vraag me bij dit soort dingen dan af of er niet ergens een verborgen camera hing. Dit doen mensen toch niet echt?



Verder, heel leuk topic
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Schiet mij eentje te binnen ...



Ik zat alleen in zo'n tussencoupe omdat er verder nergens meer plek was, helemaal geen probleem met een boek erbij.



Gaat er halverwege de rit, de deur open en strompelt er een jongeman binnen, met een grote zak friet en gaat tegenover mij zitten. Ik groet hem vriendelijk en verdiep mij weer in mijn boek. Toen begon hij friet te eten en toen keerde mijn maag om



Hij smakte echt heel erg! En alle saus langs z'n mond en op z'n shirt, gewoon te ranzig

Daarbij besloot hij ook om mij aan te gaan staren waardoor ik me nog meer opgelaten voelde.



Ik heb gezwegen en er niks van gezegd, hadden jullie deze meneer vriendelijk aangesproken of ook laten gaan? Ben wel benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens aangesproken door een dame in de trein, of mijn zoon oordopjes had, want ze had last van de nintendo waarop hij aan het spelen was. Het ding stond al op zijn zachtst en ze zat een paar rijen achter ons. Maar oke, oordopjes in.



Gaat ze vervolgens heel hard een telefoongesprek voeren...toen heb ik bij het verlaten van de trein wel even gezegd dat zij gelukkig wel heel stil kon zijn :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven