Naar Saoedi Arabie

18-08-2013 21:28 500 berichten
In navolging van het andere topic: binnenkort verhuis ik met man en twee kinderen maar Saoedi Arabië. En alhoewel ik nu midden in de stress van het verhuizen zit, heb ik er toch best zin in. Het is weer wat anders. De nieuwe woonplaats is vlakbij Jeddah.

Ik ben benieuwd hoe fundamenteel anders het leven gaat zijn voor mij en voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt liubi. Ik ben behoorlijk rusteloos op dit moment. Eid is al voorbij en ik heb nog steeds niets gehoord Natuurlijk weet ik ook dat eid net voorbij is en vandaag Vrijdag is. Alsnog:
Oh dan waarschijnlijk zondag. Dan begint de normale werkweek weer ;-)Wat voor soort baan is het? Aan de oostkant of westkant?
Alle reacties Link kopieren
Technisch (sorry, meer ga ik niet vertellen), en Dammam. Heb al vaak genoeg over de grens in Qatar en Bahrain gekeken maar ben er nog niet geweest. Lijkt me wel onwijs leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 04 juli 2016 @ 22:09:

Hoi Georgette, bedankt voor je bericht Wij zijn tot half augustus in Nederland op vakantie

Voor zover ik weet is iedereen veilig.

Dat ziekenhuis waar die bom op de parkeerplaats ontplofte is ons ziekenhuis en waar ik behandeld wordt zeg maar.

Jak. Iig zit je voorlopig hier dus. O



vergang zeker dat weer? Moest je erg wennen?
Alle reacties Link kopieren
quote:volkoren schreef op 08 juli 2016 @ 16:20:

Technisch (sorry, meer ga ik niet vertellen), en Dammam. Heb al vaak genoeg over de grens in Qatar en Bahrain gekeken maar ben er nog niet geweest. Lijkt me wel onwijs leuk!



Dan kom je bij mij in de buurt

Hopelijk hoor je snel wat.



Liubi, hoe bevalt het, vakantie in Europa? Wij zijn blij hier weer te zijn, vraag me af of het steeds moeilijker wordt om weer terug te keren naar KSA met de jaren. Gaan jullie in September het laatste jaar in, of blijven jullie langer?
Wij hebben het erg naar ons zin in Europa Gewoon even thuis zijn is heerlijk.



Wat betreft het teruggaan valt dat altijd behoorlijk mee hoor. School begint weer, werk, het gewone leven. Ik heb altijd heel even moeite om afscheid te nemen en het vliegtuig in te gaan, maar eenmaal thuis is dat ook weer lekker. Mijn eigen spullen en gewoon weer de dagelijkse routine.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij zijn nu ook thuis en genieten volop. Maar, wij hebben ons huis hier nog , ik zie het huis daar (nog??) niet als thuis..dus teruggaan lijkt me best weer moeilijk, en dan elk jaar weer dat weggaan van thuis, leek me best zwaar. Maar volgens mij ben jij gewoon helemaal thuis daar na zo lang, misschien voelt dat voor mij ook zo volgende zomer. Ik kijk er wel naar uit weer aircon te hebben dat dan weer wel
Halas, dat was het. Het contract wordt niet meer verlengd in september. We zijn op zoek naar iets nieuws en zullen dus in de zomer Saudi verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi liubi, vind het altijd leuk om

Je verhalen over daar te lezen. Vind

Je het jammer of ben je wel weer toe aan een nieuw avontuur? Gelukkig zijn kinderen erg flexibel ( zelf expat kind). Ben benieuwd waar je terecht komt.
Hoi Cilly, bedankt voor je lieve bericht! Als expat kind heb je ook die ervaring van verhuizen? Mijn man is druk op zoek naar iets nieuws. Zal wel maart worden tot een definitieve beslissing.

Ik wil ook nog een van de highlights in Saudi zien nl, Madinah Saleh. Dus dat eerst in november.
Alle reacties Link kopieren
Ohh spannende tijd dus, ben benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht komen!

Waarschijnlijk toch ook een goede tijd om te vertrekken, las gisteren een artikel dat het land binnen 2 a 3 jaar failliet zal zijn. Hier vertrekken er ook heel veel mensen, ontslag of einde contract, elke sector heeft toch last van de olie crisis. Dan is het toch makkelijker weer wat anders te vinden als je niet in de olie industrie zit, dat is toch een voordeel. Veel plezier in Madin'ah Saleh, en succes komende tijd met beslissingen nemen mbt nieuwe baan en land!
Alle reacties Link kopieren
Hoi liubi was heel de dag erg druk op werk vandaar late reactie. Ben inderdaad veel verhuist van land naar land als kind. Heb het nooit als probleem of echt moeilijk ervaren. Altijd erg leuk gehad en zoveel gezien als kind al, ben daar nu erg dankbaar voor. Je past je als kind zo snel aan. Dus daar zou ik me niet te druk om maken. Geniet van je laatste tijd daar en we horen hier graag waar je terecht komt groetjes
5 jaar geleden opende ik dit topic. We hebben vele mooie jaren gekend in dit fascinerende land. Tegenslagen gehad maar gelukkig nog meer mooie momenten maar aan alles komt een eind en zo ook aan ons verblijf hier. Aanstaande zomer verhuizen we terug naar Europa, Duitsland om precies te zijn. "Naar huis" dus waar een nieuw leven op ons wacht.😊
Jeetje, al weer vijf jaar geleden dus dat ik jouw OP las! Mooie ervaring toch weer, ook voor jullie kinderen.
Ga je 'ver' in Duitsland wonen of wordt het wat gemakkelijker een weekend naar Nederland op bezoek te gaan, als je daar zin in hebt (en bezoek naar juliie)?
Alle reacties Link kopieren
Duitsland, daar zou ik wel willen wonen! Met name in zuid Duitsland. Veel meer een land klimaat dan Nederland, mooie natuur, ruimte!
Welkom terug in Duitsland (ik was ooit Anky). Hier juist plannen om Duitsland te verlaten :-) .
Alle reacties Link kopieren
Leuk een update! Duitsland, dat gaat vast weer "wennen" in het begin zijn.
maritte schreef:
29-01-2018 06:30
Welkom terug in Duitsland (ik was ooit Anky). Hier juist plannen om Duitsland te verlaten :-) .
Oh echt? Wat is de reden?
O ja, we gaan naar het Noordoosten. Deelstaat Mecklenburg-Vorpommern
liubi schreef:
29-01-2018 10:34
Oh echt? Wat is de reden?
Eigenlijk allemaal kleine dingetjes bij elkaar. Belangrijke reden is wel een groeiende onvrede over het Duitse onderwijs.
Maar we gaan wel met gemengde gevoelens hoor.
Hoe vinden je kinderen het? Gaat je oudste al naar het VO komend schooljaar?
Nee 4. Klasse
Alle reacties Link kopieren
Lekker! Toch een stuk dichter bij huis. Denk toch dat je je wat vrijer gaat voelen daar. Het ergens naar toe gaan is in sa toch heel anders.
liubi schreef:
29-01-2018 14:31
Nee 4. Klasse
Oh fijn, dan heeft hij nog een jaartje om te wennen (al zal hij, afgezien van Duits misschien, best een voorsprong hebben).
Alle reacties Link kopieren
Ik woon aan de andere kant van SA. Bij de bedrijven hier kun je goed merken dat er bezuinigd wordt, van veel dure expats is het contract opgezegd. Er zijn maar weinig Nederlanders over. Gisteren weer van iemand gehoord dat ze weg gaat.

Het contract van mijn man duurt nog 2 jaar, we blijven voorlopig nog. Alhoewel je dat in Saoudi nooit zeker weet..
We zullen zien.. het bevalt nog goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven