Boeuf bourguignon

25-10-2016 10:44 34 berichten
Binnenkort wil ik Boeuf bourguignon maken. Nu heb ik een recept gevonden, maar ik denk dat de ovenstand te hoog is. Ik moet het twee uur in de oven laten stoven op 200 graden. Kan dit kloppen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel hoog. Hoe ik het doe met alle stoofdingen: op het gas beginnen, alles aanbraden, afblussen, verwarmen totdat het zachtjes pruttelt, en dan de hele pan in een voorverwarmde oven op 110 graden, en dan uren laten stoven. Zonder oven kun je ook gewoon op een laag pitje met een vlamverdeler laten pruttelen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik laat het stoven op het kleinste gaspit, doe het nooit in de oven. Past trouwens niet, heb een klein oventje. Op kleine gaspit, kleine vlam, kan prima
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het in de snelkookpan.
Bedankt! Hoe lang zet je het dan in de oven Handigmetgeld? En Kaitlyn, hoe lang laat jij het stoven?
Alle reacties Link kopieren
ik zet het op een stoofpitje en veel langer op den 2 uur

Liefst dag1 ruim 2 uur, dan een nachtje in de schuur (lekker koud) en dan dag2 weer 1,5 uur
Alle reacties Link kopieren
Rundvlees mag wel 4 uur of langer stoven, als je het maar heel laag doet. Je kunt zelfs op 90 graden stoven, en hem dan een hele nacht laten staan. Bij boeuf bourguignon moet je dan wel de paddestoelen en zilveruitjes veel later toevoegen en maar een half uur mee laten stoven.



Als het snel moet kan het korter, maar hoe langer (en lagere temperatuur) hoe lekkerder.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wat een fijne tips!
Ik zet het in de oven op ongeveer 100 graden een uurtje of 5.
In het recept wat ik wil volgen zit:

Runderstoofvlees

Kleine uitjes

Champignons

Knoflook

Wortel

Gerookt spek

Tijm

Laurierblaadjes

Tomatenpuree

Rode wijn

Bouillonblokje

Bloem

Zout, peper

Peterselie
Ik wilde net om recepten komen vragen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het recept van Julia Child, dat begint in een pan en dan met pan en al in de oven. Wel makkelijk.



Het vlees moet ongeveer 4 uur stoven, liefst langer, bij 100 graden (ik geloof dat mijn oven niet lager kan). Het is altijd verrukkelijk. Ik maak het ook wel eens alleen op het fornuis en niet in de oven, dan staat het ook zeker 4 uur op het kleinste pitje.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Recept: http://www.sabinakookt.nl/boeuf-bourguignon/ of https://deliciousmagazine ... rguignon-van-julia-child/
Wat eten we vanavond?
Inkie en makreel, jullie ook bedankt! Nu weet ik in ieder geval zeker dat het recept wat ik wilde volgen dus echt niet klopt.
En wat handigmetgeld zegt de uitjes en champignons het laatste halfuur er bij doen.
Ik gebruik ongeveer hetzelfde recept maar dan met een klein theelepeltje appelstroop ipv bouillon.
quote:makreel schreef op 25 oktober 2016 @ 11:08:

Ik gebruik het recept van Julia Child, dat begint in een pan en dan met pan en al in de oven. Wel makkelijk.



Het vlees moet ongeveer 4 uur stoven, liefst langer, bij 100 graden (ik geloof dat mijn oven niet lager kan). Het is altijd verrukkelijk. Ik maak het ook wel eens alleen op het fornuis en niet in de oven, dan staat het ook zeker 4 uur op het kleinste pitje.



Ja Julia child

Ik gebruik hetzelfde recept, heerlijk.
Die van Julia Child klinkt wat ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 25 oktober 2016 @ 11:16:

Ik gebruik ongeveer hetzelfde recept maar dan met een klein theelepeltje appelstroop ipv bouillon.Een theelepeltje? Bij een stoofgerecht? Ik denk dan altijd in 'handje van dit', 'flinke schep van dat'. Maar als ik stoof maak maak ik ook altijd een grote pan vol, ideaal om in te vriezen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Elfje112 schreef op 25 oktober 2016 @ 11:18:

Die van Julia Child klinkt wat ingewikkeld.Hoop dure woorden meer niet.
Ik begin meestal na mijn ontbijt. Zo rond 11 uur in ieder geval, en dan laat ik het stoven tot etenstijd en dat is de ene keer om 17.00, andere keer half 6. Het stoven begint dan om 12.00 uur. Dan staat op kleinste gaspit, kleine vlam. Zo af en toe roeren en proeven, regelmatig proeven. En in het begin ben ik niet scheutig met smaakmakers, dat kan later weer.

Hoe ik proef, eerst lepel saus, ogen dicht en dan puur richten op de saus, wat proef ik, moet er iets bij, dan stukje vlees wat al mals is, zelfde riedeltje, en dan saus met stukje vlees, en dat dan weer apart van elkaar proeven in de mond. En dan tezamen. Klinkt misschien ingewikkeld, maar zo doe ik al jaren koken. Ik doe het niet bij een simpele AGV.
quote:Elfje112 schreef op 25 oktober 2016 @ 11:18:

Die van Julia Child klinkt wat ingewikkeld.http://www.brendakookt.nl/2015/12/07/boeuf-bourguignon/



Dit klinkt beter.
Die van Brenda Kookt vind ik beter.
quote:handigmetgeld schreef op 25 oktober 2016 @ 11:33:

[...]





Een theelepeltje? Bij een stoofgerecht? Ik denk dan altijd in 'handje van dit', 'flinke schep van dat'. Maar als ik stoof maak maak ik ook altijd een grote pan vol, ideaal om in te vriezen.

Ik gebruik ongeveer een kilo. Maar van sommige ingrediënten wil je gewoon echt niet teveel een hebben.

Ontbijtkoek in rundvlees is ook erg lekker, maar max een halve plak anders is het teveel. Appelstroop idem.
Alle reacties Link kopieren
En? Hoe was het?
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven