Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
(ik had dus door jouw post pas door dat je die boom ook kunt kopen Dat heb ik dan ook maar gedaan. Ik kan ook nog een vuurvliegje kopen nu, maar ik heb er al bijna genoeg om de 2e te krijgen)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook pas door nadat ik het bij iemand las op het forum. Dus ik heb twee bomen staan en drie stallen. Nu we toch zo lang volle maan hebben probeer ik de nieuwe quest maar zover mogelijk af te krijgen. Die staat nog mooi bovenaan. Meestal ben ik in de tijd alweer vergeten met welke quest ik ook alweer bezig was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het huis aan het doorlopen, klopt het nou dat er maar twee sieritems inzitten of ben ik echt niet goed in kijken?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kijk je toch niet helemaal goed, kamer 2, kamer 17, kamer 33 en in kamer 24

zit de wolkenrij........
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosetrea schreef op 18 oktober 2016 @ 18:24:

Ik had dit ook pas door nadat ik het bij iemand las op het forum. Dus ik heb twee bomen staan en drie stallen. Nu we toch zo lang volle maan hebben probeer ik de nieuwe quest maar zover mogelijk af te krijgen. Die staat nog mooi bovenaan. Meestal ben ik in de tijd alweer vergeten met welke quest ik ook alweer bezig was.



Ja!

Daarom vond ik het sorteren ook zo handig. En dan onderaan beginnen Maar ik probeer nu denk ik ook de nieuwste af te krijgen. Ben benieuwd of dat lukt met al die beessies. Ik heb al diverse keren sv ingezet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de wolkenrij en ben nu bezig andere kamertjes te openen.

Verder ben ik bij alle volle maan questen aan 't kijken wat ik eigenlijk al zo in kan leveren en waar ik het snelst één vol heb. Ik begon dus eerst onderaan, maar bij de oude questen heb je echt bizar veel gewas nodig voor kleine prijzen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op het moment hetzelfde aan het doen als jij, dreamer. Merkte dat ik 1 quest bijna zo kon invullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen aan de quest, maar het schiet niet echt op hier. Merk dat ik op het moment best weinig tijd heb voor de boerderij dus ik kijk elke keer wel hoe ver ik kom.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2016 13:53
Reden: Illegale praktijken
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint het Haloween-event......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.23294/

En natuurlijk ook de FAQ :

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... cht.23290/
Alle reacties Link kopieren
Oh jippie haloween. Ik mis de volle maan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Wiesje. Ik heb de bomen alvast neergezet. Ik heb gemerkt dat daar de meeste drops van binnen komen, bij de start.

Ik had niet zo snel al weer een nieuw event verwacht, wat leuk!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, we hebben zo te zien ook heeeeeel wat drop-items nodig!!

Hier zijn de aantallen:



De totalen:

Er zijn 660 traktatietassen nodig voor het event.

Daarvoor zijn 330 spooksnoepjes nodig.

En daarvoor zijn 1320snoeppapiertjes (drops) nodig en 16.500 snoepjes (gewas)
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is echt heel veel!



Ik laat altijd veel bomen en stallen staan, voor andere zaken waar ik mee werk, maar heb toch altijd di tekort
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben bezig, maar duurt het bij jullie ook zo lang, voordat er weer zo'n beest komt? Ik zat net echt ruim een minuut te wachten op de volgende.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zat ook al mopperend te wachten op die traktatie beesten. Als we op die manier een paar honderd moeten leveren, pff.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo dacht ik ook
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op 40%, wat natuurlijk (voor mij) best al goed is. DI blijft weer iets achter. Vind het wel jammer dat je niet echt kunt kiezen welke prijzen je krijgt. Voor de wolkenrij moet je gewoon alles inleveren.. pff.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik moet nog één blokje, heel frustrerend......

Moet ik toch weer tot morgenochtend wachten!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook nog een blokje, die zal vanavond wel lukken.



Hoe ver ben jij nu, dreamer? Heb je het ook bijna af?



Nu zul jij hem wel vol hebben, Wiesje
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op 40% ofzo, duurt erg lang voordat ik weer verder kan.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosetrea schreef op 29 oktober 2016 @ 07:00:

Ik ook nog een blokje, die zal vanavond wel lukken.



Hoe ver ben jij nu, dreamer? Heb je het ook bijna af?



Nu zul jij hem wel vol hebben, Wiesje



Yessssss, ik heb het event klaar, vond het heel makkelijk te doen

Heb net ook weer alles verbouwd, ook weer veel beestjes neergezet.

En ook de katten, want daar komt binnenkort een fokevent over

......
Alle reacties Link kopieren
En het is onverwacht ook weer vollemaan tot maandag, jippieieieieieieeee !!!!!



En de nieuwe kalender van november.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... -11.23352/
Alle reacties Link kopieren
IK zit op 92% Nog 3 blokjes.



En hóe in hemelsnaam kan ik die beesten stimuleren te komen? Ik heb als ik 35 in te leveren dingen heb, alleen dat beest in beeld waar je per stuk inlevert en nu heb ik nog 2 in te leveren dingen en ik zie alleen dat beest van 3, 6 of 10 dingen inleveren. Al zeker een kwartier. Komt niets nieuws bij. Wát frustrerend! Had allang in bed kunnen liggen (ja, dom dus ook, want morgen zijn ze er vast wel of heb ik weer meer in lte leveren)



Di blijft uiteraard achter, what else is new
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven