Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Kom ik ook weer eens kijken!



Dat is ook wat, jeetje, lastig! Mijn schoonmoeder vindt het ook lastig als ik wil afvallen, nog erger als haar eigen kind dat wil, zij vindt hem al zo dun. Nou is mijn man goed en mooi op gewicht, maar ook bewust dat je daarvoor moet blijven denken voor je iets eet. Ze snapt niet zo goed dat wij ook op vakanties graag nadenken en dus niet bij elk wandelingetje aan punten taart gaan. Mijn geluk is dat ik altijd met dochter kan delen, dat dochter dat ook goed vindt en dat dochter dan soms meer dan de helft neemt zodat ik me echt beheers...



Elske, herkenbaar wat je schrijft. Na een weekend met familie zie je dat je echt voor jezelf moet beslissen. Soms is dat erg lastig, als er lekkere dingen worden aangeboden...



Ik heb een heerlijke herfstvakantie achter de rug, ben wel aangekomen, dus helaas weer iets boven de 80 gekomen, maar dan heb ik ook twee weken niet bijgehouden wat ik at, dus komende week weer braaf in de app bijhouden en me eraan houden. Sporten lijkt wel weer de goede kant op te gaan, samen met man een stuk gerend, veel gewandeld en gefietst en weer een wedstrijd in mijn favo sport gespeeld.



Ik wens jullie allemaal een fijne week, succes met verhuizingen en andere drukte!
Alle reacties Link kopieren
Hi! Na een heerlijke relaxte vakantie ben ik ook weer in de wereld van werk en discipline beland. Helaas moest ik na mijn vakantie concluderen dat mijn acties van september teniet waren gedaan en kon ik weer opnieuw beginnen. Ondanks mijn oplettenheid om niet teveel te eten was ik door luiheid en ik denk de wijntjes weer een stuk zwaarder geworden.



Nu weer begonnen met discipline en bijhouden hoeveel ik eet. Ik heb echt moeite met aanvoelen hoeveel ik kan eten dus ik doe echt caloriën tellen dat geeft wel houvast. Dit weekend 70,5 kilo. Dus ondanks de 69,5 half van vlak voor de vakantie toch nog weer niet onder de 70....Moeilijk moeilijk :S
Live slow, ride fast!
Alle reacties Link kopieren
He iedereen! Leuk om jullie weer te lezen :-)



Na een hele tijd weer even terug. Merk dat ik weer behoefte voel om mee te schrijven.

Ben nog steeds bewust met eten bezig en sport hierbij. Maar merk dat het weken zijn van super beheerst en dan weer helemaal niet. Gewicht schommelt met steeds 0,5 eraf of erbij. Dus opzich gaat dat prima. Met alle schommelingen wel redelijk stabiel.



Vind mijn lichaam mooier worden maar baal nog van bepaalde zones om het zomaar te zeggen. Heb altijd al stevige bovenbenen gehad maar nu ik afval word dat verschil groter. Taille is slank. Buikje weg. Maar die benen blijven. Hierdoor erg lastig om goede broeken te vinden. Draag vaak skinny en die zitten dan wat te strak om mijn benen. Doe ik een maat groter zijn ze perfect voor benen, maar veel te groot voor taille en zeker na een dag dragen kan ik ze dicht van mijn kont laten zakken. Bedenk nu dat ik dan mss voor kleinere maat moet gaan die na dag dragen mss fijner gaat zitten?



Zie om mij heen ook veel vrouwen waarbij die broek zo super strak om benen zit. Vind ik niet mooi. Natuurlijk hoort dat bij skinny maar je ziet dan teveel vouwen en rimpels bij benen. Herkent iemand dat?



Ook wel gekeken naar geen skinny model maar die zijn erg schaars. Blijft dilemma dus



Voeding voor de zomer radicaal omgegooid (weinig vlees, ei, zuivel) en dat gaat redelijk. Ik mis bepaalde producten dus eet dat af en toe. Toch merk ik dat ik mijzoveel beter voel als ik het niet eet. Eet ik het wel merk ik het sowieso direct op mijn darmen. Heb dat er vaak 1x p week voor over. Maar soms toch spijt als ik het teveel doe. Ik begin steeds meer groentes lekker te vinden. (Vroeger luste ik niets!) Al blijft het nog lastig.



Ook merk ik dat hoe drukker ik het heb, hoe lastiger het wordt. Logisch denk ik het vergt soms veel voorbereidingstijd.

Eigenlijk wil ik eten weer gaan invoeren in app, maar stel het steeds uit omdat het zeker in het begin zoveel werk is. Alles wegen en opzoeken. Mijn standaarden van eerder zijn er helaas uit.



Zo, merk dat het mij even oplucht om alles zo te delen. Ik denk dat ik dit vaker doe. Weet niet of ik terug in tabel wil. Denk ik nog overna.



Zal eens wat verder teruglezen en reageren.
Choose love in everything you do! ♥
Dubbel
Hallo allemaal

Fijn dat het topic lekker verder loopt!



Allereerst voor leuketas

Geweldig!



Herkenbaar Elske wb wokrestaurant. Alleen is het echt zo slecht? Ik hou echt niet van dat massale, maar neem dan wat groente en rundvlees. Zondag hadden we chinees. Ik ben altijd dol op bami. Maar nu, na alweer ruim een half jaar koolhydraatarm, viel een bescheiden portie wel erg zwaar op de maag.



Welkom datisookwat. Een boek van Mieke heb je zeker wat aan. Vooral als je de juiste keuzes wilt maken. Gewoon een kwestie van trainen.



Bij mijn familie (alle vrouwen hebben minstens maat 50) gaan ze ook anders met eten om. Ik kook daar wel eens als we er zijn of schep de borden op en zo kan ik vrij low profile het e.e.a omzeilen. En als hun een keer eten/kletsen valt het ze niet op dat ik zelf niks heb gepakt. Het scheelt dat ik dan 1 van de kinderen help met eten en mij daar vol op stort. Plus het feit dat ik nu gewoon sneller volzit.



Hi Rosarood en fietschick. Hier ook herfstvakantie gehad en een week weggeweest. Maar ik had mijn koeltasje weer bij me en zo hebben we het eten redelijk in de hand weten te houden. Hoop ik. Want ik ben eigenlijk alleen thuis geweest om mijn tas te pakken om maandag weer te vertrekken. Vrijdag heb ik op zijn vroegst gelegenheid om te wegen.



Succes met de verhuizing Nikki! Wat een drukte he? Wij gaan binnenkort ook verhuizen, het huis is verkocht, dus we rommelen lekker door.



Leuk om wat van je te horen morfientje!

Net toevallig ook in de spiegel gekeken. Mijn buik lijkt nog meer ingedamd. Ook zie ik 'kuilen' op andere plekken van mijn lichaam verschijnen. Met die benen herken ik wel. Mijn benen zijn in 20 jaar niet zo dun geweest. En ik weet dat vrij zeker, omdat ik ze, de ene x vaker dan de andere, opmeet. De broeken die ik recent weer aankan/heb gekocht, rimpelen. Een legging ( ) zit zelfs ruim met een thermobroek eronder. En een broek uit 2006, toen ik echt wel slank was, lubbert om mijn benen. Eigenlijk zaten mijn broeken ook altijd strak om de bovenbenen.



En een ander nadeel is, is dat ik het snel koud heb, dus dan maar een thermobroek draag. Dat is trouwens ook niet gek als er zo een vetlaag verdwenen is.



Begin volgende week/ma-av werk ik de tabel weer bij. Geniet van ieder moment!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic <3



Leuke motiverende reacties ook



Ik denk dat iemand inzicht moet hebben wat gezond eten is, wat het doet met je lijf als je veel ongezond eet en je moet voor jezelf een standaard gezond eetpatroon hebben. Bij mij begint het vooral met boodschappen doen al...
@loneyrider, ook binnenkort verhuizen dus..... t is wel een gedoe, maar we hebben er zin in. Volgende week de sleutel! Jullie ook veel succes.





Vandaag taart vanwege afscheid (pensioen) van een collega. Dat zijn de dingen waar ik een uitzondering voor maak. En hij was lekker!



Succes allemaal!
Nou vanmorgen 75.

Teveel met andere zaken bezig.

Hoe gaat het bij iedereen?



Glittertje, bedankt voor je reactie. Bij mij begint het bij de eetplanning en dan bij de boodschappen. Als er geen gezonde dingen in huis zijn ga ik snaaien.



Ik heb de spa rood voor thuis herontdekt. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie nog bezig? Ik lees weinig nieuws op het forum....



Klopt het dat de tabel is verdwenen?



Ik ben eindelijk weer op de goede weg, vanochtend 69,7 kilo. Voor mij goed werkte afgelopen twee weken:

- Goed ontbijten, goed lunchen, elke dag bewegen (ook als ik niet ga trainen)

- Minder avondeten, vooral minder koolhydraten en zeker ná het avondeten niets meer eten

- Tussendoor op het werk appel en mandarijn en voor in de auto terug (soms wel 1,5 uur met trek..) worteltjes



Ik merk met name dat ik moet leren om bij een 'lege maag gevoel' niet direct iets te gaan eten maar dit gewoon even te laten. Juist ook met sporten voel ik eigenlijk beter dan wanneer ik wel heb gegeten! Het hebben van energie hangt dus niet één op één samen met een volle buik....



Wat ook goed bevalt is Picnic (app). Via hen boodschappen bestellen zorgt ervoor dat ik de goede dingen in huis heb en niet na het werk met een lege maag de supermarkt in hoef. Dat scheelt overigens ook een hoop in mijn humeur, weer fijn voor vriendlief.



De eerste week na mijn vakantie was mijn 'suikerverslaving' echt enorm, nu na ruim twee weken weer goed eten is mijn energie veel gelijkmatiger :-). Dit ga ik kunnen volhouden! Mijn doel is om eind november op 68 en eind december 67 kilo te zitten.
Live slow, ride fast!
Hi Fietschick,

Netjes

Iedereen is druk geloof ik. Sinds 3 wk ben ik ook helemaak uit de zw. Dat icm verhuizen, baan partner en buitenlandse projecten laat heel weinig tijd over voor andere dingen.



Dat lege maag gevoel herken ik wel. Gisteren expres lunch uitgesteld omdat ik op dat moment, Kijkduin, niks acceptabels kon vinden. En later heerlijk een salade gegeten.

Ook tussendoortjes en boodschappen zijn cruciaal voor mij. Ik maak al jaren een eetplanning maar heb daar nu ook een lunch/saladeplanning aan toegevoegd, zodat we iig de juiste dingen in huis hebben.



Vd tabel is denk ik de link verlopen. Ik zal hem zon of ma bijwerken en terugzetten. Dus wie gewicht nog wil doorgeven.. kom maar op.



Ik ben ook weer op de goeie weg. Eindelijk 73,8.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Hier ook heel druk met verbouwen en een aanstaande verhuizing dus even wat minder tijd om mee te schrijven.

Ik was t even helemaal kwijt na een periode van stress en drukte. Dan merk je ineens heel duidelijk dat t nog geen ingebakken gewoonte is en Je sneller terug weer in je oude gewoonte zit dan je denkt. maar ik begin nu eindelijk weer op de goede weg te komen. Mieke kosters stuurde afgelopen week een inspiratiemail die precies op t goede moment kwam. Goede nieuws is dat ik wel stabiel ben gebleven dus ik kan weer verder waar ik gebleven was.
Advies, herkenbaar. Je vergeet dan gewoon je voornemens.

Verbouwen én verhuizen??
Alle reacties Link kopieren
Haha ja verbouwen in het nieuwe huis, oude huis verkoop klaar gemaakt, inpakken enz



Hoe gaat t met iedereen?

Hier is de dalende lijn weer ingezet. Maar ik moet echt weer het boek erbij pakken. Even de kennis opfrissen.

Ik heb wel een nieuw moodboard gemaakt. Dat was een goede eerste stap.
Ik krijg het idee dat de belangstelling een beetje weg is.

Zelf heb ik ook al een poos de tabel miet bijgewerkt.

Maar ik geloof ook dat de doelstelling was gericht op oktober.



Is dit een mooi moment voor een nieuwe start, nieuw doel, nieuwe datum, bijv 24/12?



Ms ook leuk voor de nieuwe deelnemers.
Poeh, alles tegelijk. Wij hebben er een tijdje tussen zitten. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben inmiddels een nieuw topic gestart 'van gezond naar topfit'

Wie het leuk vind kan ook daar meedoen :-)
Live slow, ride fast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven