Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op Per Ongeluk Dubbele post
Alle reacties Link kopieren
quote:vlekkebeest schreef op 21 oktober 2016 @ 12:01:

Net naar consulent geweest. Eerste week 5.1 kilo eraf



Eerste week gaat altijd snelste en zal volgende keer niet zoveel zijn.

Over 1,5 week volgende afspraak staan ivm herfstvakantie en consulent die dan weekje vrij isWauw zeg!!! Heerlijk begin !! Go for iT
Alle reacties Link kopieren
Welkom zonnebloem!! Wat fijn steeds meer mensen erbij super!!



Iedereen succes en jullie kunnen het stuk voor stuk,,!,,



Bethenny supergirl!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee hoor meiden.... Ik vergeet niks...:-)

Morgen iets afsluiten in mijn hoofd en dan rust ( hoop ik)



En idd ik doe waar ik mij het beste bij voel... Ik blijf lekker in week 1 afbouw zitten met in t weekend afbouw 2 .

Ik merk vanzelf wel wanneer ik verder en door moet gaan. Dan zal mijn consulente en jullie mij echt moeten ondersteunen denk ik zo. Maar heb er alle vertrouwen in dat ook dit goed zal gaan komen!!



Fijne zondag allemaal x
Alle reacties Link kopieren
quote:redmissy schreef op 21 oktober 2016 @ 15:30:



Ff een update van mij... het gaat lekker! Blij eindelijk op gewicht! Dus val niet meer af. Zit tussrn de 68/69 in en voel me top. De meeste dagen eet ik 1800 kcal. Sweekends kom ik daar wel over maar houd dan maandag een balansdag van 1600/1700 kcal en zo blijf ik netjes 68/69 kg :-D Ik eet ook gewoon lekkere "slechte dingen" maar met mate dus wees niet bang dat je nooooit meer wat fouts kan. Vind je evenwicht daarin, dat duurt even maar het komt goed! Goed weekend TOPPERS!!



Wat goed zeg Redmissy, dat je zo mooi balans weet te houden. Ik hoop dat ik ook ooit zo ver kom. Maar eerst moet ik nog een paar kilo zien af te vallen, en op 't moment is de motivatie een beetje zoek. Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere consulente, want m'n huidige weegjuf irriteert me alleen maar.

Hou je nou nog steeds elke dag je calorie inname helemaal bij? Ik heb altijd moeite gehad met calorieën tellen (bij andere diëten), ik hield 't nooit vol. En hoe tel je nou calorieën als je een éénpansgerecht maakt voor 't hele gezin? Ik vind dat lastig hoor.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
quote:Inwe schreef op 22 oktober 2016 @ 12:10:

Ja zonnebloem heb ik ook gedaan. Ben nu 25 kilo kwijt en ga nu pas echt shoppen, anders blijf je bezig en kost ook veel geld!



Heerlijk toch Inwe! 't Kost inderdaad een berg geld om je hele garderobe te vernieuwen, maar het is elke cent dubbel en dwars waard. Ik kom nu in winkels waar ik voorheen nooit naar binnen ging, en nu pas ik gewoon alles. Ik heb 't voor 't uitkiezen en dat is zo fantastisch. Dan kost 't maar een paar centen, maar hier doen we 't toch ook voor. Dat we mooie kleding kunnen dragen.

Succes met shoppen en laat je ons nog even weten of 't gelukt is?

Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juul2016 schreef op 23 oktober 2016 @ 09:09:

Ik lees mee hoor meiden.... Ik vergeet niks...:-)

Morgen iets afsluiten in mijn hoofd en dan rust ( hoop ik)



En idd ik doe waar ik mij het beste bij voel... Ik blijf lekker in week 1 afbouw zitten met in t weekend afbouw 2 .

Ik merk vanzelf wel wanneer ik verder en door moet gaan. Dan zal mijn consulente en jullie mij echt moeten ondersteunen denk ik zo. Maar heb er alle vertrouwen in dat ook dit goed zal gaan komen!!



Fijne zondag allemaal x



Gewoon je tijd ervoor nemen Juul, je voelt zelf 't beste aan wanneer je de volgende stap kan nemen.

't Lijkt mij ook supereng om weer helemaal 'normaal' te gaan eten. Op 't moment zit ik maar wat aan te klooien en val ik niet echt af. Ik neem Cb 500 maar eet wel vaak 's-avonds mee met 't gezin (koolhydraatarm), dus eigenlijk doe ik ook afbouw week 1. Daarnaast zit ik ook te smokkelen met kwark, kaas, kipfilet, ei, etc.

Ik wil nog wel doorgaan met alleen 3 shakes per dag, maar 't lukt me op 't moment niet meer.

Dat komt ook denk ik omdat ik eigenlijk wel klaar ben, ik zit onder de 25 BMI, ik zie er slank uit, maar ik wil toch nog graag een paar kilo eronder zitten. Dus ik moet ff de motivatie zien te vinden om weer helemaal alleen voor de shakes te gaan. Lastig hoor.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juul2016 schreef op 23 oktober 2016 @ 09:09:

Ik lees mee hoor meiden.... Ik vergeet niks...:-)

Morgen iets afsluiten in mijn hoofd en dan rust ( hoop ik)



En idd ik doe waar ik mij het beste bij voel... Ik blijf lekker in week 1 afbouw zitten met in t weekend afbouw 2 .

Ik merk vanzelf wel wanneer ik verder en door moet gaan. Dan zal mijn consulente en jullie mij echt moeten ondersteunen denk ik zo. Maar heb er alle vertrouwen in dat ook dit goed zal gaan komen!!



Fijne zondag allemaal x



Je zal zelf het beste merken wanneer je toe ben aan de volgende stap. Doe het vooral op je eigen tempo.



Misschien al vroeg om te beginnen erover.

Hoe gaan jullie het eten inpassen met de feestdagen.

Met de kerst ben ik snachts aan het werk dus zal veel kunnen ontspringen daardoor :worship::worship:. Alleen wil familie daardoor in december keer uit eten ipv met kerst iets doen. Datum uw zelfs al gepland. Toevallig valt het precies op de eerste dag van de tussenweek en zijn tapas. Dus wel in de hand wat en hoeveel ik van iets pak. Vrees alleen dat niet alles koolhydraat arm zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vlekkebeest met kerst had ik mn eetweek dus kon tenminste iets eten. Heb ook wel wat gegeten wat niet cb proof was en met oud en nieuw ook en was toch afgevallen. Alles met mate!



Betthenny houd het niet meer bij de kcal. Weet nu wat ik zo ongeveer kan eten. Met stampot is het lastig om het af te meten dus gok maar wat en dat gaat goed.

Als je je irriteert aan je consulent dan zou ik ook een andere zoeken. Ik heb een topvent als consulent en dat heeft echt geholpen met afvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bethenny schreef op 23 oktober 2016 @ 11:56:

[...]





Heerlijk toch Inwe! 't Kost inderdaad een berg geld om je hele garderobe te vernieuwen, maar het is elke cent dubbel en dwars waard. Ik kom nu in winkels waar ik voorheen nooit naar binnen ging, en nu pas ik gewoon alles. Ik heb 't voor 't uitkiezen en dat is zo fantastisch. Dan kost 't maar een paar centen, maar hier doen we 't toch ook voor. Dat we mooie kleding kunnen dragen.

Succes met shoppen en laat je ons nog even weten of 't gelukt is?





Oh ik ben zo gelukkig!! Ik heb geen broek kunnen scoren maar wel een aantal herfsttruien met maat L





Ik geloof dat ik echt een dansje heb gedaan in de paskamer. Wat een fijn gevoel zeg. Ik zie er dan ook echt slanker uit, mensen zien t nog beter wanneer je de juiste maat draagt.

Wat een droom was dit

En inderdaad Bethenny ik heb gewoon kleren gekocht van merken die ik nog nooit heb gepast in winkels met hippe leuke kleren. Blij mens hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Inwe schreef op 23 oktober 2016 @ 15:47:

[...]





Oh ik ben zo gelukkig!! Ik heb geen broek kunnen scoren maar wel een aantal herfsttruien met maat L





Ik geloof dat ik echt een dansje heb gedaan in de paskamer. Wat een fijn gevoel zeg. Ik zie er dan ook echt slanker uit, mensen zien t nog beter wanneer je de juiste maat draagt.

Wat een droom was dit

En inderdaad Bethenny ik heb gewoon kleren gekocht van merken die ik nog nooit heb gepast in winkels met hippe leuke kleren. Blij mens hier!



Heerlijk hé, is echt verslavend hoor, kleding shoppen. Wordt je inderdaad heel blij van als alles zo leuk staat en je lekker slank wordt.

Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Ohw wat voel ik mij dom zeg... had een pagina opgeslagen in mijn favorieten en die pagina was blijkbaar vol en ik dacht dat er helemaal niets meer was geschreven... totdat ik zojuist onderaan zag dat er 3 pagina s bij zijn gekomen hihi echt zo dom!



Maar goed, ben er dus nog haha! Was in mijn eetweek 0,8 kilo afgevallen dus niet verkeerd. Woensdag weer wegen en daarna 3 weken niet omdat mijn weegjuf dan op vakantie is.



Welkom nieuwe CB'ers! Heel veel succes, gaat jullie vast zeker lukken. Ik was de eerste 2 weken heel chagrijnig en hongerig maar dat ging gelukkig over.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een mooie resultaten zie ik voorbijkomen!! Wat is iedereen goed bezig.

Normaal zou ik vandaag naar mijn consulente gaan maar die heeft herfstvakantie dus ben maar zelf op de weegschaal gaan staan en was 0,9 kilo afgevallen in mijn eetweek, niet slecht dus! Weet wel dat het niet helemaal gelijk is aan de super hightech weegschaal van de consulente maar goed het is een indicatie. Hoop dat het teruggaan naar alleen de 3 shakes mee zal vallen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Femkel schreef op 24 oktober 2016 @ 09:56:

Jeetje wat een mooie resultaten zie ik voorbijkomen!! Wat is iedereen goed bezig.

Normaal zou ik vandaag naar mijn consulente gaan maar die heeft herfstvakantie dus ben maar zelf op de weegschaal gaan staan en was 0,9 kilo afgevallen in mijn eetweek, niet slecht dus! Weet wel dat het niet helemaal gelijk is aan de super hightech weegschaal van de consulente maar goed het is een indicatie. Hoop dat het teruggaan naar alleen de 3 shakes mee zal vallen....



Die van mij heeft ook herfstvakantie en zit 1,5 week tussen de 2 afspraken.

Bij de intake en eerste keer terug komen heb ik zowel thuis als bij haar op de weegschaal gestaan. Weeg thuis een halve kilo zwaarder. Kan het zo zelf ook beetje in de gaten houden wat het gewicht doe
Alle reacties Link kopieren
Help. Wat is normaal wat betreft ontlasting en Cambridge? Ik ben donderdag begonnen en vrijdag voor het laatste het toilet gezien.. wat dat betreft. Ik gebruik dagelijks colon clean, maar er komt niks... tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:meaculpaatje schreef op 24 oktober 2016 @ 20:56:

Help. Wat is normaal wat betreft ontlasting en Cambridge? Ik ben donderdag begonnen en vrijdag voor het laatste het toilet gezien..l wat dat betreft. Ik gebruik dagelijks colon clean, maar er komt niks... tips?





Obstipatie is 1 van de bijwerkingen. Ben zelf de 15de begonnen en heb t/met nu in totaal 4 dgn geen ontlasting gehad hoewel ik dagelijks ontlasting normaal hadden.

Heb 1x savonds 2 wapiti pillen genomen (verkrijgbaar bij o.a. kruidvat) en volgende ochtend stond ik aan de race. Heb met colon clean zelf geen ervaring en heb ook geen vezels van de consulent
Alle reacties Link kopieren
quote:meaculpaatje schreef op 24 oktober 2016 @ 20:56:

Help. Wat is normaal wat betreft ontlasting en Cambridge? Ik ben donderdag begonnen en vrijdag voor het laatste het toilet gezien.. wat dat betreft. Ik gebruik dagelijks colon clean, maar er komt niks... tips?



Elke ochtend een eetlepel gebroken lijnzaad door je pap (of shake) en 2x daags een half uur wandelen.

Ik heb 't op dit forum tot vervelens toe herhaalt, dus de oudgedienden zullen misschien denken 'heb je haar weer met 'r gewandel', maar echt, het is 't enige wat écht goed helpt tegen obstipatie, lopen lopen en nog eens lopen.

Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Dames! Vorige week was ik zo bang voor mn weging omdat ik ongesteld moest worden, had besloten toch te wegen en er niet veel waarde aan te hechten..



Was 1.8 kilo afgevallen! 3 cm op mn heupen en 2 cm in mn taille! Mn vetpercentage is nu 33%, ik was zo blij!



Mn ongesteldheid is ook eindelijk gekomen (heb 3 zwangerschapstesten gedaan haha, hij wilde maar niet komen werd al bang dat ik zwanger was).



Was helemaal happy de peppy. Woensdag weer een weegmoment, ik ben er bijna :D Heb besloten 1 december te gaan beginnen met afbouwen, denk dat ik dan wel in de buurt van mn streefgewicht zit.



Ik zie bij de rest ook mooi resultaten! Super allemaal :D
Alle reacties Link kopieren
quote:meaculpaatje schreef op 24 oktober 2016 @ 20:56:

Help. Wat is normaal wat betreft ontlasting en Cambridge? Ik ben donderdag begonnen en vrijdag voor het laatste het toilet gezien.. wat dat betreft. Ik gebruik dagelijks colon clean, maar er komt niks... tips?Ik had hier in het begin ook last van, wat logisch is aangezien je darmen op vezels werken en je die met dit dieet niet binnen krijgt. Ik doe daarom ook gebroken lijnzaad door mijn ochtendshake en dat werkt voor mij ook goed (duurt wel even een paar dagen voordat de vezels hun werk goed gaan doen).
Alle reacties Link kopieren
Oh werkt dat goed ja, die lijnzaad? Ik heb nogal een pittige consulente en van haar moet ik 3 x per dag 2 theelepels van die vezels nemen. Zit dus bijna op een potje per week en aangezien ze ruim 16 euro per potje zijn vind ik dat best een dure aangelegenheid zo!



Weten jullie trouwens of we de groene thee met kokos mogen van pickwick?
Alle reacties Link kopieren
quote:lau83 schreef op 25 oktober 2016 @ 13:35:

Oh werkt dat goed ja, die lijnzaad? Ik heb nogal een pittige consulente en van haar moet ik 3 x per dag 2 theelepels van die vezels nemen. Zit dus bijna op een potje per week en aangezien ze ruim 16 euro per potje zijn vind ik dat best een dure aangelegenheid zo!



Weten jullie trouwens of we de groene thee met kokos mogen van pickwick?



zitten toch best wat verschillen tussen de consulenten.

Die van mij gaf aan dat zolang je minimaal 2x per week ontlasting heb niet aan de vezels hoeft en ook niet standaard aan hoeft te beginnen.



thee met een smaakje is bij mij afgeraden omdat daar suikers inzitten... groente thee met kokos valt daar volgens mij ook onder.



Heb 1,5 week geleden verse munt gehaald om daar thee van zetten. Voor de afwisseling ook wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem al maandenlang elke dag een lepel gebroken lijnzaad (zak van 500 gram kost 2 euro) en 's-avonds een kop thee met een smaakje, en ik ben desondanks al 42 kg afgevallen, dus ik zou die consulentes maar met een korreltje zout nemen.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Ja apart dat daar dan zo n verschil in zit! Ik moest er idd meteen mee starten. Heb nu net weer 2 potjes besteld omdat ze op vakantie gaat maar daarna ga ik dan denk ik ook over op lijnzaad!



Ik mag wel smaakjesthee maar geen vruchtenthee. Wel sterrenmunt en zoethout bijvoorbeeld. Moet naast de 3 liter water ook 5 koppen groene thee drinken, jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees zit er inderdaad erg veel verschil in! Mijn consulent vraagt wel hoe het gaat met de stoelgang, en zo lang t goed gaat hoef ik er niks aan te doen.



Ik mag van mijn consulente alleen kruidenthee, dus pure rooibos en niet rooibos honing of pure groene thee en niet groene thee met cranberry.



Ik moet 2,5 - 3 liter water drinken. Mag dit aanvullen met thee maar hoeft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven