werken na zwangerschapsverlof

25-10-2016 12:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Over twee weken moet ik weer aan het werk na mijn zwangerschapsverlof. Ik begin rustig met twee dagen per week, en als mijn zoon 5 maanden is ga ik weer 4 dagen werken. Ik dacht van tevoren dat ik dat prima zou vinden, maar ik word nu zo verdrietig als ik eraan denk dat ik hem 4 dagen per week overdag moet missen.



Had iemand van jullie dit ook? En is het goedgekomen?



Groetjes,



Elize
Alle reacties Link kopieren
Ik had het niet, maar er zijn zat moeders die het ook moeilijk vinden. En het komt goed.
Alle reacties Link kopieren
De eerste dag vond ik verschrikkelijk. Maar snel daarna begon het te wennen. Ik werk 3 dagen en ben nu net 4 weken aan het werk. Vind het ook nog wel fijn even me time. En kom een stuk uitgeruster thuis dan toen ik nog thuis was. Ben daardoor een leukere moeder op de dagen dat ik vrij ben.
Ik mis ze wel maar vind het tegelijk heerlijk om weer te werken.
Ligt er misschien aan wat voor werk je doet, maar ik vond het wel lekker rustig. Kon 8 uur lang mijn ding doen, terwijl ik thuis door mijn zoontje wordt geleefd. Het viel mij dus alles mee. Nu is zoontje 7 maanden en wordt het wel moeilijker om thuis weg te gaan, omdat hij door heeft dat zijn vader en moeder specialer zijn dan de oppassen.
heel herkenbaar! ik dacht ook na mijn verlof 'ik word thuisblijfmoeder'. Maar na dag 1 dacht ik al weer, oh wat heb ik ook leuk werk!! Verheug me intussen ook weer op nog meer werken als de kinderen allebei op school zitten. Werk nu 4 dg, wil dan nog een halve dag extra werken.

Na zwangerschapsverlof 2 had ik die gedachte van thuisblijven niet meer, toen wist ik al dat het goed zou komen.

Dus heel herkenbaar, en bij mij was het ook weer snel over.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 3 dagen per week nu. Het valt me mee maar dat komt denk ik deels omdat mijn dochtertje die dagen of bij mijn man is, of bij mijn schoonouders, dus nog niet op de opvang. Ik denk dat ik dat wel moeilijker had gevonden. Ook is mijn baan niet erg stressvol en veeleisend dus ik houd genoeg energie over voor mijn kind.

Maar ik geniet zeker meer van de dagen thuis dan die op het werk.
anoniem_239201 wijzigde dit bericht op 25-10-2016 12:43
Reden: Spelfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde van de eerste werkdag na mijn verlof vroeg een collega hoe het thuis was gegaan. Ik dacht: 'Thuis, wat is daar dan?' Opeens besefte ik dat ik al een aantal uren aan het werk was en helemaal niet aan mijn zoontje had gedacht. Best lekker.

Later ben ik echter wel van 4 naar 3 dagen gegaan, onder andere omdat ik de balans niet helemaal kon vinden. Dat is nu beter. Dus ik kan me voorstellen dat je vier dagen straks best pittig kunt vinden.
De eerste dag was lastig, maar daarna ging het best vlot. Ik vond het fijn om terug mijn eigen ding te kunnen doen en eens niet in de pampers en flesjes te zitten. Een volwassen gesprek voeren en me nuttig voelen. Uiteraard was ik thuis ook nuttig, maar ik ben gewoon nogal een belabberde huisvrouw

Het scheelt ook dat mijn zoontje gewoon graag naar de opvang gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had het ook en ja, het is goedgekomen. Ik ben ook begonnen met 2 dagen en werkte er 2,5 maand later 5. Fijn dat jij ook wat rustiger kunt beginnen. Komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu net weer een week aan het werk. Ik vind het echt heerlijk en ik was er ook echt aan toe. De spreekwoordelijke muren begonnen echt op me af te komen. Ik werk nu 24 uur per week (soms wat meer vanwege zieken en personeelstekort). De afgelopen week vond ik dit een prima mix. Zo draag ik toch ook weer mijn financiele steentje bij en heb ik ook voldoende tijd met mijn dochter. Daarnaast merk ik ook dat mijn wereld weer 'groter' begint te worden. En ja ik denk tijdens het werk soms aan mijn dochter. Maar niet zoveel, daar heb ik geen tijd voor. Dat heeft ook weer een voordeel dat de werkdag om lijkt te vliegen en ik dus snel weer bij mijn meisje kan zijn. Na een (lange) werkdag vind ik het heerlijk om weer bij mijn meisje te zijn en knuffel ik haar helemaal plat. Ook neem ik dan haar verzorging vaak over en speel ik daarna lekker uitgebreid met mijn meisje, zodat ik ook even mijn moment met haar heb. En nee, ik moet dat absoluut niet wanneer mijn vriend dan toevallig ook thuis is, maar dat wil ik zelf graag
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik moet over drie weken weer 36 uur aan de slag. En ik zie het ook nog niet echt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn om jullie reacties te lezen. Ik kan me er gewoon nog niet veel bij voorstellen, zit nog zo in de 'baby bubble'. Maarja, er moet ook geld verdiend worden. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ging ook weer 4 dagen werken na m'n verlof. de 1e dag was erg moeilijk (zat te huilen in de auto nadat ik mijn dochter bij de GO had afgezet), maar dat duurde niet lang. Had mijn ritme snel weer gevonden.

Dus, komt allemaal goed ! succes
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb mijn dochter de eerste keer huilend weg gebracht, een paar keer gebeld (gaven ze ook aan: bel als je behoefte hebt) maar naar verloop van tijd wende dat wel. Bij de 2e ging het veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Nooit last van gehad. Maar ik had een postnatale depressie en was dochter sowieso liever kwijt dan rijk toen voor mij was het dus een zegen op dat moment. Maar toen die over was heb ik er ook nooit problemen mee gehad. Ik begin het juist nu, nu ze 4,5 is, lastiger te vinden om weg te gaan. Werk is geen probleem, maar afgelopen weekend was ik 2 dagen weg en mistte ik haar toch wel. Ook omdat ze mij nu mist. Toen ze jonger was had ze dat veel minder.

Maar goed, het went vanzelf. Ik wist ook dat dochter het leuk had bij oma en op het kdv en dat scheelde ook. Ze huilde ook nooit bij het wegbrengen enzo. Als ze dat wel had gedaan was het misschien ook weer moeilijker geweest.
Ik vond het wel lekker om weer aan de slag te gaan! Maar ik ken ook heel veel mensen die er moeite mee hadden.
Ik herken het niet. Ik had na een aantal weken al in de gaten dat thuisblijfmoeder niks voor mij is. Ik vond het heerlijk om weer te werken. Andere gesprekken, weer even tijd voor mezelf, even niet verantwoordelijk voor flesjes en luiers. Ik heb ook niet gehuild bij het wegbrengen naar het kdv, hooguit moest ik even slikken. Ik heb ook alleen maar gebeld hoe het ging, omdat ik dacht dat ik ander helemaal ontaard zou lijken. Maar ik heb er ook het volste vertrouwen in dat hij het daar naar zijn zin heeft. Ik vind het vreselijk cliche klinken, maar ik vind het moederschap veel leuker als ik er naast werk. Ik geniet dan veel meer van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er zo veel moeite mee dat ik pas na 1,5 jaar weer ging werken



Maar dat kwam ook doordat ik lichamelijk nog helemaal niet kon werken na mijn verlof. Ik ben in de ziektewet beland en en daarna ww. Ik vond het wel echt heel fijn om die eerste tijd thuis te zijn. Als het financieel kon was ik ook zeker langer thuis gebleven. Ik werk nu 28 uur maar 16-24 zou ik ideaal vinden. (En ja ik was echt iemand die veel werken heel leuk vond, maar de prioriteiten zijn inmiddels veranderd).



Is er een mogelijkheid voor je om

voorlopig 3 dagen te gaan werken ipv 4? 4 klinkt inderdaad wel veel met zo'n klein kindje. Snap best dat je er tegenop ziet
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu weer een maand of 3 aan het werk sinds mijn verlof. Ik zou langzaam opbouwen tot 5 dagen maar dit bleek mij toch teveel. 4 dagen vond ik goed te doen mits 1 vrije dag tussendoor, dus niet 4 dagen aan een stuk. Ik heb een dag per week ouderschapsverlof aangevraagd en heb veel meer rust nu ik weet dat ik het kleintje niet 5 dagen aan een stuk hoef weg te brengen. Ik vind het nog elke dag vervelend om haar achter te laten maar geniet wel extra van de avonden, nachten (ja echt) en vrije dagen met haar denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week week weer begonnen met 3 dagen werken en ondanks het niet leuke werk vind ik het heerlijk om naast m'n kind ook nog wat anders te hebben.

Ik had al heel snel door dat ik niet geschikt ben als thuisblijfmoeder en heb er ook best wel spijt van gehad dat ik nog vakantie achter mijn verlof heb geplakt.
Had het ook vooraf. Veel tranen en wilde haar niet missen. Eenmaal begonnen had ik er weinig last meer van. Komt echt goed, maak je niet te druk, het gaat je lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven