Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")



Één plek vrij



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 25 oktober 2016 @ 12:07:

[...]





Exactly!!

Maar gisteren avond na het sporten ook nog 3 rijstwafels paar noten extra op (niet de goede keuzes dus) stond op met honger en is pas nu weg (na vanmorgen 2 rijstwafels met kaas, Liga en pakje melba toast extra te hebben gegeten, bovenop het eetlijstje wat ik al plaatste )Heb je geen lekker stevige volkoren boterhammen thuis liggen? Melba en rijstwafels vullen niet lijkt me (niet helemaal bekend mee maar waarschijnlijk ook snelle koolhydraten?) En liga zit volgens mij best veel suiker in? Ik vind rijstwafels trouwens hartstikke lekker haha, maakt me nostalgisch naar m'n jeugd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:Lanzaroos schreef op 25 oktober 2016 @ 11:51:

Bladora, wow wat een goede overwinningen! Niet meer roken, geen glaasje alcohol, jij bent goed bezig!!



Ik ga van de week wel weer een workout doen maar deze dagen nog even niet, ben ongesteld en voel me daar altijd erg rot door met veel rug- en buikpijn even rustig aan doen dus. Heb ook gemerkt dat als ik ga sporten als ik ongesteld ben het eigenlijk helemaal niet goed gaat. Snel duizelig. Dus dan maar even wachten.



Het is ook gewoon een verandering van lifestyle, waar ik eerder werkte was het Work hard-Play hard. We werkten allemaal onder grote spanning (targets etc) en liepen over van adrenaline en na een 12+ uur durende werkdag of na een 70 uur werk week doken we stelselmatig de kroeg/club in onder het genot van veel drank en sigaretten. Ik liep dan ook zo'n 15.000 - 20.000 stappen per dag (op hakken!) dus kon wel wat hebben. Gezond was het zeker niet maar wel een heerlijke 5 jaar gehad.



Vervelend van je ongesteldheid. Ik heb een implanon en heb dat gelukkig niet meer. Of tenminste, heb er geen last meer van, af en toe nog wel een doorbraakbloeding. Vroeger kon ik echt dagen in bed liggen tijdens mn menstruatie. Niks aan!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Lanzaroos, ik eet ook graag tosti's, heerlijk is dat. Gelukkig dat ik geen fan ben van sausjes, alleen als we friet eten.



Bladora, dat zijn wel pittige werkdagen die je had.
Geeft toch niks Beach!! Ik vind adviezen Alleen maar fijn...we kunnen van elkaar leren hier ...



Ik eet de sausjes nog gewoon met mate ... En val toch bijna iedere week meestal 0,4 af
Alle reacties Link kopieren
Idd heftig Bladora! Maar wel ook een kick als je het met zn allen voor elkaar krijgt en dan hard kunt ontspannen. En tja, dat gaat helaas soms gepaard met minder verstandige keuzes ;)



Oh Evda, dat zou ik zo graag willen, met mate eten. Lukt mij echt nooit, als ik iets lekker vind wil ik er VEEL van. Wrs is dat de reden dat ik ook zwaarder werd. Ik at niet eens zo ongezond maar ging soms gewoon veel te hard los en dat werd ook steeds vaker. Hopelijk heb ik dat straks als ik weer eens wat ongezonds eet niet meer zo... Vind dat wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Voor diegenen die van sausjes houden; ik heb een lekker recept voor suikervrije gezonde ketchup:

150 gram tomaten passata

140 gram tomaten puree

3 kleine uitjes, fijngehakt

2 eetlepels zoetstof (ik gebruik agave)

3 eetlepels appel cider azijn

1 fijngehakte teen knoflook

Theelepel paprika poeder

Halve theelepel gedroogde oregano

1 eetlepel olijfolie

zout en peper naar smaak.



1. Ui, knoflook en paprika aanfruiten op medium vuur tot de uien zacht zijn (5-6 min)

2. Vuur laag zetten en de tomaten puree en azijn toevoegen, 2 minuten verwarmen onder constant roeren

3. Passata, oregano en zoetstof toevoegen

4. Laat even pruttelen totdat het wat indikt, voeg zout en peper toe indien gewenst

5. Alles in een blender mikken en pureren tot een gladde massa. Kan een week in de koelkast bewaard worden.



Best lekker bij je tosti denk ik!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Beach, ik hoop ook voor je dat het gaat lukken om niet meer zo los te gaan. Ik heb gemerkt dat ik het eindelijk wel kan en dat is zo fijn! Als ik nu weleens wat lekkers eet kan ik er gewoon van genieten en ook op tijd stoppen met eten. Als ik ook niet aan het lijnen ben tussendoor, blijf ik ook op hetzelfde gewicht en wordt niet zwaarder meer. Dat is zo ontzettend geruststellend om te weten. Nu ben ik weer even streng bezig voor mezelf, omdat ik er weer wat af wil dus ga ik alleen in het weekend wat extra's eten. Helemaal nooit wat "mogen" is ook niet goed.



Bladora, je saus klinkt erg lekker. Die ga ik eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 25 oktober 2016 @ 09:20:

Dropsleutel, ik eet ontbijtgranen met noten en zaden van Eat Natural. Ik vind die soort lekker en volgens mijn diëtiste was dat een prima keuze. Liever nog havermout zei ze, maar dat vind ik echt niet lekker.Heb de eat natural ook gehaald, ziet er wel goed uit, maar wel hetzelfde aantal kcal per 100gr. Als ik 250ml yoghurt neem kom ik over de 500kcal. Vind ik best veel voor een ontbijt, maar mss is dit ook wel normaal. Ben nog geen week aan de gang. Zolang ik afval is het prima. Als je bedenkt dat ik soms wel 3 boterhammen met hagelslag at, is dit natuurlijk al een hele verbetering.
het is zoals het is
quote:dropsleutel schreef op 25 oktober 2016 @ 13:57:

[...]





Heb de eat natural ook gehaald, ziet er wel goed uit, maar wel hetzelfde aantal kcal per 100gr. Als ik 250ml yoghurt neem kom ik over de 500kcal. Vind ik best veel voor een ontbijt, maar mss is dit ook wel normaal. Ben nog geen week aan de gang. Zolang ik afval is het prima. Als je bedenkt dat ik soms wel 3 boterhammen met hagelslag at, is dit natuurlijk al een hele verbetering.



Ik neem ook maar een klein beetje muesli, ongeveer 1,5 eetlepel, met magere yoghurt. Dan kom je niet op 500 kcal.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij ervan eet, maar 100 gram is best wel veel in 1 keer.



Ik heb even gekeken: 250 ml magere yoghurt met 50 gram muesli is circa 250 kcal. Dat is wel te doen voor een ontbijt toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom met mijn kwark-havermout ontbijt ook uit op ongeveer 500kcal. Ik eet dan 250gram magere kwark (150kcal), 50 gram havermout (180kcal), halve appel (30kcal), stukjes walnoot (35 kcal), paar rozijntjes (50 kcal).



Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel walnoten en rozijnen en dergelijke je erbij doet. Walnoten zijn erg calorierijk dus dan eet ik 1 walnoot (5gram) per dag. De laatste tijd eet ik het zonder rozijnen. Als ik dit ontbijt eet neem ik geen tussendoortje voor de lunch dus dan valt het echt wel mee. Ik eet liever een stevig ontbijt dan dat het maar half vult en ik alweer naar iets anders grijp. Maar dat kan per mens natuurlijk verschillen.



Bladora, je saus lijkt me heerlijk! Ga het eens proberen, kan alleen slecht tegen tomaten dus even kijken of dat gaat.
Haha Beach ik sla ook weleens door, euhm regelmatig.



Hier ook vaak een kwark havermout noten en rozijnen ontbijt van rond de 400 a 500 kcal, maar vult lang en zijn wel gezonde dingen die je eet.. lunch dan vaak rond de 300 kcal...niks mis mee zo'n stevig ontbijt
Alle reacties Link kopieren
Ow wat gaat het hier hard, kan het niet eens bijhouden. En dan check ik nog best vaak denk ik als ik even niets te doen heb



Ik eet eigenlijk altijd brood met redelijk mager beleg zoals kip (eigenlijk alle varianten) of kalkoen of humus (maar dat ben ik echt tegen gegeten) en pindakaas. Andere optie bij mij is magere kwark met fruit en cruesli, de ongezonde variant wel te verstaan. Die van Kellogg's ancient nog wat met spelt en cacao, die vind ik echt zo heerlijk. Dit eet ik overigens nooit als ontbijt want het is zo vullend dat ik het tegen heug en meug zit op te eten. Sla eigenlijk alleen in de zomer, in de winter vind ik dat toch niet zo lekker. Wij hebben op het werk ook geen gelegenheid om bijvoorbeeld soep op te warmen, anders had dat ook nog een optie geweest.



Ik kan hier ook geen mate houden hoor. De hele reep moet op, de halve zak met chips ook en anders blijft ie me roepen. Snoepjes en koek heb ik niet zo heel veel moeite mee, het is bij mij echt chocola en chips, het liefst achterelkaar. Ijs is hier ook echt een dooddoener...



Sporten doe ik minimaal en ik heb gemerkt dat ik het ook niet nodig heb gehad om af te vallen. Wel fiets ik elke dag op mijn elektrische fiets (beter iets dan niets) en wandel ik in de pauze. Vaak thuis ook nog wel een paar keer in de week wandelen en 1 keer en half uurtje hardlopen. Best beperkt dus, maar toch evengoed afgevallen.



Wat vooral denk ik helpt met sporten is dat als je geweest bent het zo zonde is om 'slecht' te eten. Het helpt mij beter om bijvoorbeeld een stukje chocola te weerstaan.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verhoudingen zijn niet echt een voorbeeld, maar vaak 200/250 voor ontbijt, 150 tussendoor, 400 voor lunch, 150 voor tussendoor, 500 voor avond en dan nog een toetje/tussendoortje. Dit alles aangevuld met 2 stuks fruit en onbeperkt groente.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Ik weet niet wat ik heb vandaag maar ben de motivatie even totaal kwijt.

Heb gesnoept!
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 25 oktober 2016 @ 16:16:

Ik weet niet wat ik heb vandaag maar ben de motivatie even totaal kwijt.

Heb gesnoept!Dat is niet erg, maar nu weer even de draad oppakken
Haha tnx mop!

schoppen maar allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Beetje gesnoept of veel gesnoept? ;)



Mijn eetlijstje is ook veranderd :( - kom net thuis van een vergadering en heb totaal geen zin om eerst de oven te verwarmen en dan nog 30 minuten te wachten. Dus heb heel fout een good noodles pakje klaargemaakt. Lekker snel eten haha.

Veel zout helaas :( dus dat wordt weer vocht vasthouden (wie weet werkt die pil dan wel :P) maar zoveel trek... anders ga ik snoepen terwijl ik wacht op m'n eten haha.

Verder me netjes aan m'n snacks gehouden (en my my wat was ik blij met m'n komkommer haha)



Totaal off topic dit, maar volgens mijn teamleider (werk nu hier sinds eind augustus) doe ik het goed op het werk, en sterker nog, steeds beter ... Dat voelde heel goed

Geeft weer extra energie :D
It's not always easy, but it's worth it.
Balen van vocht vasthouden, maar je weet he Judith; je bent het zo weer kwijt...(voor maandag zeker )

Fijn he als je gewaardeerd wordt op je werk



Euhm een beetje of beetje gemiddeld gesnoept.. snoepje of 10 en teveel gegeten..
Alle reacties Link kopieren
Kom op Evda, je bent heel goed bezig! Die 10 snoepjes zitten er nu in, daar doe je niks meer aan (en is natuurlijk ook niet dodelijk gelukkig :P) maar de kunst is nu om morgen gewoon weer door te zetten. Go Go girl, you can do it!!



Isabella, jouw berichtje doet me goed, het geeft me hoop dat ik het ook kan.. Ik heb het nu zo ingericht dat ik iets lekkers mag als ik het echt onwijs graag wil en er dan ook van geniet. Voorheen at ik nog wel eens gedachteloos 10 koekjes weg zonder het bijna te proeven, dat wil ik niet meer. Maar het blijft gewoon opletten. Maar ik heb geen vaste cheatdays/meals, gewoon alleen als ik t echt wil, en dat werkt!



Heb nu als doel voor mezelf dat ik, als ik me vrijdagmorgen weeg (bij uitzondering, normaal weeg ik me alleen op maandag) en ik op de 74 zit, dat ik dan 's avonds bij het uitgaan tijdens ons personeelsfeestje 2 alcoholische drankjes mag Ik drink nu ruim 2 maanden niet meer dus denk dat meer ook niet verstandig is, maar heb zin om me dan eens niet braaf aan spa rood/blauw enzo te houden!
Alle reacties Link kopieren
@Evda: Dat valt reuze mee, en je moet maar denken, je hebt toch gister ook extra bewogen. Komt goed. Weer vol gas er voor gaan :D Je kan het!



@Beach: Ga voor wodka/spa rood ;) - maar 60kcal per glas haha!

Ohh... lees net dat je niet aan het spa rood wil hahaha. Laat maar hihi.



Ik ga zo even een uurtje dansen, dan een rep. wall-sits.

Baal ervan dat ik nog niets heb gehoord over die proefles pink boxing pffff.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou vooral niet van wodka Judith ;) Denk dat ik aan de gin-tonic ga, is 122 kcal dus ook nog wel te doen! Vet stom dat ze nog niks hebben laten weten.. Keertje overheen mailen nog?
Jeetje wat word er veel geschreven. Gister en vandaag waren niet zo gezond. Gister jarig en vandaag op het werk getrakteerd en zelf ook een gebakje genomen. Vanaf nu even weer gezond verder.
Alle reacties Link kopieren
Zo goed iedereen die yoghurt en havermout of muesli eet! Ik kan dat gewoon niet weg krijgen terwijl het me altijd zo gezond en lekker lijkt



Een dag wat snoepjes kan toch wel eens Evda? Vanaf nu er weer hard tegen aan! Wat voor snoepjes waren het?



Judith Leuk dat te horen van je werk! Well done! Wat voor dansen doe je?



Beach, ik hoop voor je dat je een paar drankjes kan drinken! 2 maanden al zonder, ook well done!



Ik heb wel een goede dag, vanmorgen hardgelopen (maar 3km maar toch), vanmiddag op de fiets naar de stad geweest en ik heb me zojuist ingeschreven voor zumba vanavond! Heb geen spierpijn van gisteren en ik vind het fijn dat ik er lekker moe van word. Ik pieker nog al eens 's nachts maar gisteren ben ik als een blok in slaap gevallen, heerlijk!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Bladora!



Ik heb 'eetdrang' ofzo.. 50 kcal over mn limiet gegaan vandaag. Ik heb gewoon continu zin om te eten, maakt niet uit wat!

Ah well, morgen weer een dag..
Alle reacties Link kopieren
Bladora, havermoutmout krijg ik ook niet weg hoor, vind dat echt vies. Ik doe mijn havermout altijd in de oven met appel en walnoot, en dat dan door de kwark.



Vriend wilde vanavond turkse pizza eten. Ik heb er veel rauwkost bij gegeten en een klein beetje zelfgemaakte knoflooksaus (met yoghurt en beetje mayonaise). Misschien niet het meest gezonde maar heb me wel ingehouden.



Heb nu stoofpeertjes op het vuur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven