Mode & Beauty alle pijlers

Kleding Light in the Box

25-10-2016 07:51 19 berichten
Veel vragen over AliExpress voorbij zien komen.



Nu mijn vraag echter over andere aanbieder.



Iemand ervaring met kleding via LightintheBox?



Lijkt me hetzelfde principe?
Alle reacties Link kopieren
Heb er een trouwjurk gekocht. Die werd snel geleverd en was van prima kwaliteit voor die prijs. Ik had wel goed naar de reacties en foto's van mensen gekeken vantevoren, en dat kwam aardig overeen met wat ik uiteindelijk kreeg.
Leuk TomTomi, en gewaagde keuze ook......een trouwjurk op afstand kopen.



Ik lees op dit forum vaak over bijvoorbeeld TopVintage dat dames razend enthousiast zijn en zie keiveel jurken op de site van LightintheBox in exact dezelfde stijl. Niet dat ik die wil kopen, echter het valt me op.........ze hebben echt leuke spullen.

Zal vast andere kwaliteit als TopVintage zijn, maar toch......voor die prijzen.



En leuke jassen en bovenkleding.



Heb echter geen enkele ervaring met aanschaf via dergelijke sites.

Man vind het risico te groot ivm eventuele boetes invoeren naar NL?
Ik heb er 1x iets gekocht en dat was qua prijs/kwaliteit prima.



Bij Top Vintage heb ik ook wel vaker besteld. 1 van de jurkjes is favoriet de rest zijn spijtige aankopen gebleken.



M.a.w. je moet een beetje geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zo lang je niet boven het belastingvrije bedrag uitkomt is er niets aan de hand. Onder de 22 euro is het altijd goed. Ik zag dat er veel jurken aangeboden worden voor rond de 10 euro, dus wat dat betreft zit je gewoon goed. Je krijgt ook geen boete als het boven dat bedrag is, maar moet dan invoerrechten (boven de 150 euro) en BTW betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vaak exact dezelfde spullen daar, alleen wat duurder dan bij ali.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wilma, dus onder de 22 euro blijven? Maar invoerrechten boven de 150 euro?



Bij bestelling boven de 80 euro gratis zenden staat er op de site. En boven de 22 euro zit ik al snel, want zie verschillende leuke spulletjes.





De site is ook NL-talig. Ook de prijzen zijn in euro's. En er zijn meer NL-talige recensies. Op de een of andere manier voelt dat iets vertrouwder dan AliExpress. Schijnt bedriegt wellicht, is enkel een gevoel he.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 25 oktober 2016 @ 08:01:





Heb echter geen enkele ervaring met aanschaf via dergelijke sites.

Man vind het risico te groot ivm eventuele boetes invoeren naar NL?Boete? Hoezo dan? Invoerrechten moeten betalen is toch geen boete?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 25 oktober 2016 @ 10:05:

Wilma, dus onder de 22 euro blijven? Maar invoerrechten boven de 150 euro?



Bij bestelling boven de 80 euro gratis zenden staat er op de site. En boven de 22 euro zit ik al snel, want zie verschillende leuke spulletjes.





De site is ook NL-talig. Ook de prijzen zijn in euro's. En er zijn meer NL-talige recensies. Op de een of andere manier voelt dat iets vertrouwder dan AliExpress. Schijnt bedriegt wellicht, is enkel een gevoel he.Ali is prima! Levering tussen de 1 en 6 weken altijd en is tnt steeds binnen 3 weken geweest. Slechts 1x gehad dat er niets asnkwam, mailtje gestuurd, direkt reply en het werd opnieuw verstuurd.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er volgens mij ooit een applicatie ofzo besteld voor een jurkje van dochter. Maar verder geen ervaring mee die applicatie werd netjes verzonden en was prima. Bij jurken enzo ben ik weer bang dat het niet past en terugsturen is weer zo'n gedoe.
Alle reacties Link kopieren
IK heb geen ervaring met light in the box, wel met Ali, en daar betaal je bij een heleboel artikelen geen verzendkosten. Dan duurt het wel lang met verzenden. Maar als je wel snellere levering wilt dan betaal je soms meer verzendkosten dan dat het artikel kost.

Bij meer dan 22 euro komt er 21% BTW bij. Kom je dan boven de 150 euro, dan betaal je 21 % BTW + invoerrechten (is ook een percentage en dat betaal je ook over de verzendkosten ed. Zo staat het tenminste op de site van de belastingdienst.
quote:wilma36 schreef op 25 oktober 2016 @ 11:43:

IK heb geen ervaring met light in the box, wel met Ali, en daar betaal je bij een heleboel artikelen geen verzendkosten. Dan duurt het wel lang met verzenden. Maar als je wel snellere levering wilt dan betaal je soms meer verzendkosten dan dat het artikel kost.

Bij meer dan 22 euro komt er 21% BTW bij. Kom je dan boven de 150 euro, dan betaal je 21 % BTW + invoerrechten (is ook een percentage en dat betaal je ook over de verzendkosten ed. Zo staat het tenminste op de site van de belastingdienst.Je kan ze daarop selecteren.
Eerlijk gezegd heb ik er geen zin meer in om een bestelling te doen. Zie er vooralsnog toch van af want de extra kosten maken dat ik het risico te groot vind om van goedkoop duurkoop te maken.



Dan liever bij een bekende webshop of een winkel om de hoek kopen/kijken.





Dank voor jullie input dames.
Gewoon vragen of ze er een factuur van 20,- bij doen. Nooit geen problemen met extra kosten.
Je krijgt toch helemaal geen persoonlijk contact met ze bij een bestelling via het net? Dus die vraag stellen en dergelijke afspraken maken zijn niet zo easy lijkt me
Je kunt berichten sturen naar de verkopende partij. Daarin kun je ook vragen voor foto's exacte maten, etc. Is een soort chatfunctie.

Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 25 oktober 2016 @ 09:09:

Zo lang je niet boven het belastingvrije bedrag uitkomt is er niets aan de hand. Onder de 22 euro is het altijd goed. Ik zag dat er veel jurken aangeboden worden voor rond de 10 euro, dus wat dat betreft zit je gewoon goed. Je krijgt ook geen boete als het boven dat bedrag is, maar moet dan invoerrechten (boven de 150 euro) en BTW betalen.Let op! 22 euro INCLUSIEF verzendkosten!! Dus het totale factuurbedrag mag niet hoger zijn dan 22 euro!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 25 oktober 2016 @ 18:20:

[...]





Let op! 22 euro INCLUSIEF verzendkosten!! Dus het totale factuurbedrag mag niet hoger zijn dan 22 euro!Ik wil nu spullen onder de 22 euro bestellen die bij de 'gratis verzenden' actie horen. Denk je dat deze verzendkosten buiten het factuur blijft, en ik geen btw hoef te betalen? Of is er dan weer een of andere gedoe dat omdat het een actie betreft dan dan toch wél op het factuur staat, maar niet berekend wordt, en er toch nog btw op komt?
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Dan bestel je het toch los? Desnoods elke dag 1
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven