Snel klaar gerechten gevraagd!

23-10-2016 19:20 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag vanalles zijn: hollands, italiaans... maakt niet uit. Maar ivm zwemles op een bijna onmogelijke tijd ben ik door mijn ideeën heen. Elke keer stamppot is ook afgezaagd. Roept u maar!!
Alle reacties Link kopieren
Van alles met voorgesneden groentes.



Wokken is mijn favoriet. Rijst vries ik regelmatig in. Dus even een paar minuutjes in de magnetron terwijl je groentes en vlees wokt.
quote:Philae schreef op 23 oktober 2016 @ 20:19:

[...]



Aan de hoeveelheden te zien denk ik drie pakjes. En zo raar is dat niet denk ik.Dat is tussen de 450 en 600 gram bacon. Per 100 gram zit er 1,5 gram zout in. Dit is dus waanzinnig ongezond/veel aangezien er wordt geadviseerd per dag 5-6 gram zout max binnen te krijgen. En ja, ik weet dat het voor meerdere personen is, 'aar het blijft erg veel zout.
Alle reacties Link kopieren
Kip bakken, boemboe erbij (Conimex) voor pittige kip en roerbakgroenten, samen in een wrap en klaar.



Zalm bakken en in stukken doen , bladspinazie erbij, potje boursin cuisine en gekookte spiraalpasta.



Broodje hotdog met zuurkool.



Bami en saté
Alle reacties Link kopieren
Wil je nog wel perse koken na de zwemles?



Wij zitten ook op een lastige tijd. Ik kom pas laat thuis met de kinderen en kook daarom de avond eerder al. Of een dubbele portie dat we 2 dagen hetzelfde eten, of ik kook nog apart iets. Maar dat we de dag van zwemles alleen hoeven op te warmen. Zon gehaast altijd....
Alle reacties Link kopieren
Kaasfondue ( pakje) met stokbrood en broccoli.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel rijst en/of pasta koken en invriezen. Hoef je alleen nog maar wat te bakken.

Bij de rijst wat kipblokjes, groenten en een woksaus.

Bij de pasta gerookte kip, courgette en pesto. (eventueel wat kookroom)
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ik heb een lijst snelklaar-gerechten die ik wat afwissel op de sport-dagen:

Broodje hamburger

Nasi (rijst de avond van te voren koken en ´vlees´ in de marinade)

Broodje fallafel

Pasta pesto (niet vers gemaakt)

Gebakken aardappelen van voorgekookte aardappelen

Macaroni met vega-gehakt

Gevulde omelet

etc



Twee dagen onmogelijke trainingstijden en de helft van het gezin vegetariër, blijft improviseren
Alle reacties Link kopieren
Ik maak als het snel moet vaak pasta carbonare, of pasta met garnalen en rucola. Pesto is ook heel makkelijk, basilicum, olijfolie pijnboomnootjes, knoflook en geraspte kaas..... in de staafmixer...
Alle reacties Link kopieren
Caesar maaltijdsalade (pasta of krieltjes uit blik).
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle input dames!! Ik heb voor nu gekozen voor chicken tonight en voor de kinderen een kant en klaar stampotje andijvie. Toch maar wel
Alle reacties Link kopieren
Roerbakken, aardappelen met groente, alles gewoon in 1 pan. Lekker sausje erbij en klaar
- Verse tortelini met gerookte kip, cherry tomaten rucola geitenkaas en rode pesto. (10 minuten max)



- noodles met roerbakgroente en gehakt in oestersaus (met voorgesneden groente)



- pita broodjes met shoarma of falafel.



- tortilla wraps met gerookte zalm.



- pannenkoeken (hartig kan ook)
Alle reacties Link kopieren
Wokken is wel een favoriet ja als het gaat om iets dat snel klaar moet zijn.

Pitabroodjes laten zich ook vullen met van alles, evenals wraps.

Zelf hou ik er ook van om gewoon een soort ''boerenomelet'' te maken met groente die je nog hebt liggen. Beetje kaas er over en op geroosterd brood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven