Ik wil geen relatie; slechts een fase..?

25-10-2016 22:59 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nou zo zaligmakend aan een relatie?



Als ik nu mocht kiezen bleef ik misschien wel mijn hele leven single.

Ik kom echt wel leuke kerels tegen die ik aantrekkelijk vind, maar als puntje bij paaltje komt dan wil ik verder niks van ze.



Statistisch gezien is de kans op een echte succesvolle relatie heel klein. De meeste relaties sneuvelen simpelweg. Daarnaast hoor ik (vooral de laatste tijd) van zó ontzettend veel mensen dat ze een aantal jaar een relatie hebben, alles voor elkaar, en toch niet gelukkig zijn, of iets missen, in een bepaalde sleur terechtkomen. Natuurlijk zullen ze veel van elkaar houden, maar maakt dat je nou echt gelukkig?



Zelf moet ik er op het moment niet aan denken in een benauwende relatie te zitten waarbij er altijd iemand op de bank zit als ik thuiskom, iemand met wie ik eerst dingen moet overleggen en waar ik rekening mee moet houden. Ik heb helemaal geen behoefte aan een arm om me heen of een knuffel.



Ik ben een erge introverte einselganger, en geniet enorm van de tijd die ik alleen heb. Ik heb wel gewoon een normaal sociaal leven, alleen ik laad op van de momenten dat ik alleen ben, en heb dit ook erg nodig. Dan kan ik lekker wegdromen in mijn eigen gedachtes. Ik kan me niet voorstellen dat er een kerel is die hier uiteindelijk echt bij zal aansluiten.



Daarnaast ontmoet ik nooit eens iemand waar ik nou écht meer van wil. Flirten is leuk; daten wil ik misschien eens met een enkeling, maar als het dan iets serieuzer wordt dan vind ik het niet meer interessant. Soms ben ik een weekje helemaal hoteldebotel van iemand, en zodra ik wederzijdse interesse merk, dan is het weg.



Toch moet ik me vaak tegenover mensen verantwoorden. 'Hoe kan dat nou, zo'n leuke meid geen relatie?' of: 'wacht maar tot je de ware tegenkomt.'



Alsof het hebben van een relatie een doel is waar je naartoe werkt. Alsof het dan 'compleet' is.



Ik denk niet dat ik de ware ooit ga tegenkomen en sterker nog; ik denk niet dat ik dat wil.



Zijn er mensen die dit herkennen? Wat denken jullie als jullie dit lezen? Is het raar of gek?



Ik voel me er best wel een beetje vreemd bij, omdat veel mensen, helemaal vriendinnen van mijn leeftijd, heel erg bezig zijn met mannen en daten. En ik heb zoiets van: 'we zien over 10 jaar wel een keertje verder.'



Ik denk dat ik gewoon even mijn hart wou luchten met dit topic en ben echt heel erg benieuwd of er misschien mensen zijn die dit ook hebben. Ik ben ze in het 'wild' nog niet tegengekomen



als ik dit tegen mensen vertel in mijn omgeving dan krijg ik altijd reacties dat ik maar gewoon even rustig moet afwachten; alsof ik zelf niet weet wat ik het beste wil?!
Nou. Dan blijf je toch gewoon single?
mevrouw de internet-dummy is weer bezig hoor...
quote:Dragisa schreef op 25 oktober 2016 @ 23:25:

[...]





Helemaal eens.

Vind het bewonderswaardig als juist zo'n jong iemand onder dat juk vandaan komt.

Ik heb zelf wel een gezin, maar boy, ik ken er een paar die er spijt van hebben hoor.

Maarja, het "hoort" he.

Ik ook, al had ik dat zelf ook. Ik wist al heel vroeg dat ik geen type ben voor kinderen en een gezinnetje, ondanks dat veel mensen dat wel deden. Het heeft mij gewoon nooit zo getrokken, ik ga vanaf jongs af aan al gewoon mn eigen weg.

Nu ben ik 34, heel veel leeftijdsgenoten zijn er wel mee bezig, ik niet. (Ok ik ben ook single sinds 2 jaar, ex en ik zijn o.a. ook om het kindergedoe uit mekaar gegaan)

En ik benijd ze er absoluut niet om, eerlijk gezegd ben ik best wel blij met mn eigen leven als ik daarmee geconfronteerd word. (Is ook wel eens anders geweest, ben een tijd lang best onzeker geweest over dat ik anders ben dan anderen)



Ach weet je, zoiets denk je niet overna, dat voel je gewoon, als je daar niks mee hebt.

Hetzelfde gevoel als wel een gezinnetje willen stichten maar dan omgekeerd. (Daar denk je toch ook niet overna, als je het wel wilt. Dat weet en voel je toch gewoon..)

Daarom slaat het 'jamaarjebentnogzojong'gezeik ook nergens op.

Dat zeiden ze tegen mij ook zo vaak 'ja maar je bent nog jong en dat komt nog wel blablabla'

Nou het zal wel, maar bij mij toch mooi niet. En ik vind dat prima, ik bepaal toch mooi zelf wel even hoe ik mijn leven leef.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor,ik ben midden dertig en doe alles niet zoals het heurt ????

Nog nooit een serieuze relatie gehad en buiten dat ik op bepaalde momenten een man mis,vind ik het heerlijk om alleen te zijn.



Maar kan me ook voorstellen dat het hebben van een relatie fijn is,maar niet voor mij weggelegd denk ik. Zeg nooit,nooit. Leef gewoon je eigen leven hoe jij het prettig vind en niet zo als de maatschappij van je verwacht.
quote:redbuIIetje schreef op 25 oktober 2016 @ 23:36:

[...]



Op tv, in bladen is werkelijk alles gericht op gezinnen. Dat is de indoctrinatie die je ongemerkt van jongs af aan mee krijgt.

Ik heb geleerd dat hoe verliefd ik ook was, ik toch veel liever alleen slaap. En hoe heerlijk ik t ook vind om samen met n lief een dagje weg te gaan of te gaan eten, ik heb geen zin om structureel ook met zijn familie/vrienden om te willen gaan. Ik heb teveel me time nodig om n man aan me te kunnen binden. Het kost me teveel negatieve energie.

Ik heb dat helemaal niet geleerd, heb tot 2 jaar terug zelf een lange relatie gehad compleet met samen wonen.

Nu weer 2 jaar alleen, en ik ervaar exact hetzelfde als wat je hier schrijft. Niks aan toe ge voegen.

Ik geniet zo ontzettend van mn eigen ruimte en mn me time. Ok soms vind ik het ook wel lastig hoor.. maar samenwonen, nooit van mn lang zal ze levensdagen niet meer...

( ja of 2 huizen of flats naast mekaar als ie echt leuk is )
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat je met zoveel stelligheid kunt zeggen imo is dat je NU niet zit te wachten op een relatie.

En misschien denk je daar op je 50e nog steeds zo over.

En misschien kom je morgen iemand tegen die je zo van je sokken blaast dat je je niet meer kan voorstellen ooit gelukkig te zijn geweest zonder hem.

Of misschien heb je over 10 jaar ineens zulke rammelende eierstokken, dat je visie op relaties verandert.

Je weet het gewoon niet.

Dat is ook het leuke aan leven, dat je het van te voren niet kan voorspellen.

Dus ja, wacht gewoon maar even rustig af.



Dit zeiden mensen trouwens ook altijd tegen mij als ik zei nooit kinderen te willen.

Mijn idee hierover is nooit verandert. Ik heb geen kinderen gekregen.

Maar ik zie veel meer voorbeelden van vrouwen die vroeger altijd riepen geen kinderen te willen en nu dolgelukkig zijn met hun offspring.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ten eerste, waarom zou jij je moeten verantwoorden tegenover wie dan ook, over wat jij doet met je leven?!

Nu sta je er zo in, dat kan over 1, 2, 5 of 10 jaar compleet anders zijn. Gewoon lekker zien waar het schip strand, en tot die tijd doen waar je zin in hebt.



Weet je, voor m'n 20e, riep ik wel altijd, dat ik graag kinderen zou willen, maar een kerel?! Pff alsjeblieft.

Latten, ja ok misschien dat dat een optie was. Dan kon ik hem m'n huis uit trappen als ik em zat was op dat moment.

Klinkt heel vriendelijk, i know ;)

Daar zat een stukje fluisterwerk van grootmoeder achter, en het daverende voorbeeld van m'n eigen ouders, ahum.

Gooi daarbij een vervelende ervaring met een wildvreemd man-mens bij in de mix, et voila...



Uiteindelijk, dacht ik op een punt te zijn beland, dat ik dacht, nu kan mijn feestje beginnen, en ik kwam een leuke jongen tegen.

Hey, die is leuk, gezellig, hij is grappig. Daar wil ik wel een nacht mee doorbrengen.

Al goed, zo gezegt, zo gedaan... Alleen... Die nacht die duurt nu al bijna 10 jaar... ;)

Inmiddels zijn we 2 verhuizingen, 2 kinderen en straks in Januari dan, 10 jaar verder, en weet je...

Ik heb nog eigenlijk geen moment spijt gehad.



His crazy matches my crazy, zoals we tegen elkaar zeggen.



Afijn,... Mijn punt eigenlijk... Soms, kom je gewoon net die ene tegen, die op zo'n level klikt, dat de rest uiteindelijk vanzelf gaat.

Zonder dat je er verder over na hoeft te denken.



It just happens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonchild82 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:37:

Ten eerste, waarom zou jij je moeten verantwoorden tegenover wie dan ook, over wat jij doet met je leven?!

Nu sta je er zo in, dat kan over 1, 2, 5 of 10 jaar compleet anders zijn. Gewoon lekker zien waar het schip strand, en tot die tijd doen waar je zin in hebt.



Weet je, voor m'n 20e, riep ik wel altijd, dat ik graag kinderen zou willen, maar een kerel?! Pff alsjeblieft.

Latten, ja ok misschien dat dat een optie was. Dan kon ik hem m'n huis uit trappen als ik em zat was op dat moment.

Klinkt heel vriendelijk, i know ;)

Daar zat een stukje fluisterwerk van grootmoeder achter, en het daverende voorbeeld van m'n eigen ouders, ahum.

Gooi daarbij een vervelende ervaring met een wildvreemd man-mens bij in de mix, et voila...



Uiteindelijk, dacht ik op een punt te zijn beland, dat ik dacht, nu kan mijn feestje beginnen, en ik kwam een leuke jongen tegen.

Hey, die is leuk, gezellig, hij is grappig. Daar wil ik wel een nacht mee doorbrengen.

Al goed, zo gezegt, zo gedaan... Alleen... Die nacht die duurt nu al bijna 10 jaar... ;)

Inmiddels zijn we 2 verhuizingen, 2 kinderen en straks in Januari dan, 10 jaar verder, en weet je...

Ik heb nog eigenlijk geen moment spijt gehad.



His crazy matches my crazy, zoals we tegen elkaar zeggen.



Afijn,... Mijn punt eigenlijk... Soms, kom je gewoon net die ene tegen, die op zo'n level klikt, dat de rest uiteindelijk vanzelf gaat.

Zonder dat je er verder over na hoeft te denken.



It just happens.Scheelt mij een hoop type werk hier precies zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ergens toch altijd het idee dat mensen die zo hard mogelijk roepen geen relatie te willen, dat juist wel graag willen. Als je gewoon tevreden bent met je leven heb je geen behoefte om een topic te openen.



Overigens ben ik lang single geweest. Wilde best een relatie maar kwam niemand tegen waar ik de relatie mee wilde



Nu wel relatie en dat is zeker een verrijking
Wat ik echt eerlijk oprecht denk als ik dit lees? " wat sneu dat iemand zo hard bevestiging nodig heeft voor iets dat zo totaal niet boeit voor iedereen behalve jijzelf"
quote:pearle schreef op 26 oktober 2016 @ 07:15:

Ik heb ergens toch altijd het idee dat mensen die zo hard mogelijk roepen geen relatie te willen, dat juist wel graag willen. Als je gewoon tevreden bent met je leven heb je geen behoefte om een topic te openen.



Overigens ben ik lang single geweest. Wilde best een relatie maar kwam niemand tegen waar ik de relatie mee wilde



Nu wel relatie en dat is zeker een verrijking

Klopt wel een beetje, voor mij althans. Maar goed ook ik ben nog niemand tegen gekomen met wie ik dat werkelijk zou willen. (En dat is het ook, ik ben niet wanhopig dat ik met iedere stumper dat wil, ik wil gewoon de juiste tegenkomen, met wie het vanzelf gaat zoals Moonlicht beschrijft. Natuurlijk hoop ik dat mij dat ook gebeurt, dat ga ik niet ontkennen maar goed ik weet natuurlijk niet of dat mij overkomt)

Dat zal ik toch moeten accepteren, en ik heb toch echt geen zin om depressief te zijn of me minder te voelen zolang ik single ben.

Daarom zie ik er gewoon de voordelen van in en geniet ik er van.
quote:pearle schreef op 26 oktober 2016 @ 07:15:

Ik heb ergens toch altijd het idee dat mensen die zo hard mogelijk roepen geen relatie te willen, dat juist wel graag willen. Als je gewoon tevreden bent met je leven heb je geen behoefte om een topic te openen.

Wat een denigrerende post. Dit is nu juist waar je tegen op moet boksen, en de reden waarom ze een topic post
Zodra je de juiste persoon tegenkomt kan alles in 1 klap veranderen. Ik zei ook dat ik nog niet toe was aan iets nieuws. Vond het alleen wonen wel prima! Totdat ik m'n huidige vriend tegenkwam. Na een maand een relatie, na 1,5 maand samenwonen. Na een jaar samen een huis gekocht. En nu bezig met de voortplanting haha.

Het voelde gewoon meteen goed.
quote:Mellala schreef op 26 oktober 2016 @ 08:13:

Zodra je de juiste persoon tegenkomt kan alles in 1 klap veranderen. Ik zei ook dat ik nog niet toe was aan iets nieuws. Vond het alleen wonen wel prima! Totdat ik m'n huidige vriend tegenkwam. Na een maand een relatie, na 1,5 maand samenwonen. Na een jaar samen een huis gekocht. En nu bezig met de voortplanting haha.

Het voelde gewoon meteen goed.

Dat klinkt allemaal leuk, fijn voor je, maar waar kom je die persoon tegen...

Lijkt met Tinder wel zo makkelijk maar daar zitten alleen maar maffioso's...

Klinkt dus makkelijker dan dat het is en ook gewoon misschien een kwestie van mazzel hebben...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al 25 jaar geen relatie, lange fase dus.

En toch sluit ik niet uit dat ik het op een moment wel wil, maar dat is dan ook een fase.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, tot dat ik op min 39ste de leukste man ter wereld tegen kwam. Binnen een jaar hadden we samen een huis gekocht en nu al bijna 15 jaar heel gelukkig samen.



Klein detail; ik schijn al klein meisje al geroepen te hebben dat ik op mijn 40ste ging trouwen, dat ik eerst mijn eigen ding wilde gaan doen. Dat wist ik niet meer, maar de rest van de familie wel
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 26 oktober 2016 @ 08:21:

[...]



Dat klinkt allemaal leuk, fijn voor je, maar waar kom je die persoon tegen...

Lijkt met Tinder wel zo makkelijk maar daar zitten alleen maar maffioso's...

Klinkt dus makkelijker dan dat het is.



Ik kwam die van mij tegen op een echte seks dating site... Veel erger dan tinder.

Foute plek. Goeie man.

Het kan echt overal gebeuren bedoel ik maar. Maar het gebeurt alleen als jij er voor open staat. En als dat niet zo is, dan is het toch heerlijk dat je je zo goed vermaakt in je eentje?

ALs je maar gelukkig bent, en zo klink je wel.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een relatie hebben met mijn man heel fijn. Ook na 15 jaar. Wat anderen willen en doen in dit opzicht mogen ze zelf weten, ik heb daar verder geen enorme meningen over. Als jij er maar blij mee bent, toch?



Zaligmakend zou ik een relatie niet noemen, ik was ook gelukkig alleen, ben een beetje een einzelganger. Ik vind het wel heel gezellig samen, en ik ben dankbaar voor het feit dat ik mijn leven deel met de beste vriend die ik me maar voor zou kunnen stellen.
quote:Alicemorgan82 schreef op 26 oktober 2016 @ 08:21:

[...]



Dat klinkt allemaal leuk, fijn voor je, maar waar kom je die persoon tegen...

Lijkt met Tinder wel zo makkelijk maar daar zitten alleen maar maffioso's...

Klinkt dus makkelijker dan dat het is.We zijn aan elkaar gekoppeld. Een vriend van hem was op een feestje waar een vriendin van mij ook was. Dus het kan nog op een "ouderwetse" manier.
Ik heb momenteel een vriendschap met een man die geen relatie wil, hij is "allergisch" voor het woord relatie geeft hij zelf ook toe.

Relaties maken alles kapot volgens hem en hij ziet zichzelf als een einzelganger.

Maar de gevoelens zijn er wel over en weer, dus ondanks dat hij graag alles bij hetzelfde zou willen houden is dat in de praktijk niet te doen.

Alles komt en gaat, relaties evolueren, vriendschappen ook.

Ik geef toe dat ik het een beetje eng vind om met hem in zee te gaan, terwijl hij zelf aangeeft geen relatiemateriaal te zijn.

Maar ik heb zulke mooie en warme gevoelens voor hem, die ik graag met hem wil delen, in de vorm van een vriendschap of iets anders, maakt me niet zo heel veel uit, als ik maar wat mag delen van die mooie tedere gevoelens.



Als de warme en mooie gevoelens er niet waren van zijn kant, dan zou ik er natuurlijk mee stoppen, maar dat is niet het geval.

Het hele relatie-idee en de intensiteit van ons contact overspoelen hem en hij is bang om zichzelf te verliezen, net zoals ik.

Voor mij is het dus wel veilig om hem zo dichtbij te "willen", want hij zet een beetje de rem er op.

Als hij dat niet zou doen, dan zou ik misschien toch ook weer wat voorzichtiger worden.



Ik zou het alleen maar heel erg jammer vinden als het door doemdenken niets kan worden of zijn.

uit angst voor het relatieplaatje.
Alle reacties Link kopieren
Zolang JIJ het niet erg vind dat je liever single bent, dan is het ook niet erg....

En of het een fase is of niet, maakt niet uit. Daar kom je vanzelf achter.



Geniet van je leven, dat is het enige wat ik je kan adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond er hetzelfde in en doe dat voor een deel nog steeds, maar ben wel al 15 jaar samen met mijn inmiddels man. Omdat hij diegene was waarbij ik echt gewoon helemaal mijn idiote zelf kan zijn, soms nog steeds meer dan ik zelf verwacht. En andersom natuurlijk. Daarbij kunnen we ook gewoon enorm veel lol hebben met elkaar. Maar ook elkaar heel vrij laten. Ik ben nog steeds erg graag op mijzelf. We hebben beide een 'eigen kamer' voor onze hobbies ed. En doen ook veel dingen apart van elkaar, maar sommige dingen zijn samen gewoon leuker. Kinderen hebben we allebei geen behoefte aan, nooit gehad, nu onze omgeving daar wel al een aantal jaar in zit hebben we ee nog minder behoefte aan
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 26 oktober 2016 @ 07:56:

[...]





Wat een denigrerende post. Dit is nu juist waar je tegen op moet boksen, en de reden waarom ze een topic post +100
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen dank jullie wel voor jullie reacties!



Morgen ga ik er uitgebreid op in, heb vandaag een zeer lange dag gehad.



welterusten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet dat het hebben van een relatie je gelukkig maakt. Of je nu wel een relatie hebt of niet, niemand is altijd gelukkig lijkt me. Volgens mij kun je het beste kiezen voor een levensstijl die bij je past.



In vorige relaties voelde ik me op den duur benauwd en voelde de relatie verstikkend. Als kind wilde ik graag kinderen, eenmaal volwassen absoluut niet meer. Ik kreeg het al benauwd van de gedachte alleen. En toch heb ik nu een relatie van 7 jaar, getrouwd en ben ik zwanger. En ik voel me geen moment verstikt. We hebben een balans gevonden tussen samen leven en ons eigen leven leiden die voor ons werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven