Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Ik baal, had allemaal fruit gekocht bij de Lidl dus ik wil net een pruim nemen; helemaal melig en droog, bah! En dat waren ze allemaal. Dan maar een bakje druiven; allemaal beschimmeld! Zaterdag pas gekocht.



Dan maar een appeltje...
Alle reacties Link kopieren
jakkes, Momo, wat vervelend. Lidl staat meestal wel bekend om zijn goede kwaliteit groente en fruit... maar ja, pruimen in deze tijd van het jaar is ook tricky. Pruimentijd is eigenlijk al voorbij dus dan komen ze van elders.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah Momo wat vies! Zou er gewoon mee terug gaan.

Het eten gaat met vlagen iets beter.. zit al een tijdje stabiel op een gezond gewicht maar vind het héél moeilijk. Voel mij een tientonner

Gemberpannekoek , Klinkt goed die crumble!

Haha Leighton! Klinkt wel heerlijk hoor dat broodje pulled chicken



Hier gaat het zn gangetje, school is weer begonnen dus oudste is in dr nopjes.

Mini slaapt nu lekker, al begint ze die steeds meer af te bouwen, hallo peutertje!

Dadelijk komt hoogzwangere buurvrouw op bezoek, heeft een peptalk nodig zei ze haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh lijstje van gisteren,



Broodje uit de oven met kaas

Lunch, stukje chocolade

Tussendoor, een stukje banketstaaf bij de koffie (waren op bezoek) en handje heartbreakers

Diner, we aten daar. Broodjes frikandel en kroket en friet. Ik heb niks gegeten en thuis een bak kwark met fruit genomen



Vandaag,



Ontbijt, zuurdesem boterham met jam en koffie

Zal zo nog wel een koekje bij de koffie nemen als ik zin heb

Lunch, banaan

Diner, waarschijnlijk Chinees (mihoen met kip en kipsate)
Alle reacties Link kopieren
Blehh schimmel, ja das echt niet fijn. Zou ook teruggaan idd!



Fijn dat alles rustig zijn gang gaat Fairfax



Ik heb net weer eens relatief uitgebreid gekookt, haha (aangezien ik die paddestoelen had gewonnen op het symposium zaterdag): Fritata met een mix van 3 soorten paddestoelen (vraag me niet welke), geitenkaas, mozzerella, en afgetopt met verse peterselie. Heeerlijk!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Jammie Friction!



Ik heb raar gegeten vandaag, zonder een ritme zeg maar. Over de dag verdeeld:

Een boterham met muisjes, een appel, kleine crackertjes met zeezout en kaas erop, cup-a-soup, plak ontbijtkoek en wat dropjes. Diner was gevulde courgette.
Alle reacties Link kopieren
Schrik ik vannacht opeens wakker omdat ik niet meer weet of ik m'n CV aan een motivatiebrief heb toegevoegd.



Wel gedaan.



Op m'n werk gaat het momenteel ronduit kut.
Alle reacties Link kopieren
Balen Leighton. Wanneer stopt je baan echt? Al wat gehoord van sollicitatiepogingen? en al meer inzicht in hoe het eventueel allemaal werkt met WW en zo?



fairfax, lastig dat je je zo rot voelt over het hebben van een gezond gewicht. Kun je jezelf voorhouden dat dat de ES is die spreekt en dat het voor jou eecht nodig is om goed te blijven eten? Je lijstje van gisteren vind ik overigens dan wel weer heel erg mager.... echt te weinig hoor.



Momo, krijg je daar last van zo onregelmatig eten of valt dat wel mee?



Isabella, heeft je moeder al wat naders gehoord? wat een zware tijden voor jullie...



Friction, heerlijk zeg die frittata! paddenstoelen passen ook echt zo lekker bij de herfst...



Mijn lijstje:

Ontbijt: rijstwafel met kaas, rijstwafel met jam, kwark met appel en kaneel

Tussendoor: druiven

Lunch; 2 boterhammen met vegetarische peperworst, worteltjes, tomaatjes, halve paprika

Avondeten: pizza en salade

tussendoor: 2 koekjes
Rot Leighton, je werk...



Gember niet echt, ik krijg laat als ik te veel tegelijk eet of te lang niet. Ik moet in principe elke 2/3 uur wat eten.



Isa wanneer horen jullie meer? Ik ga vrijdag weer met mama naar het ziekenhuis, heel spannend deze uitslag. En morgen gaat de moeder van mijn beste vriendin naar het hospice om te sterven. Heel triest, ik kom daar al 30 jaar over de vloer en haar vader is ook al overleden. Onze moeders kregen tegelijk kanker en die van haar genas maar sterft nu aan allerlei naweeën van de ziekte. Confronterend voor mij om dit te zien, de aftakeling. Ben ook heel verdrietig.



O: boterham kaas

T: stukje gevuld speculaas (collega trakteerde)

L: boterham smeerworst

T: meloen

D: restje gevulde courgette en restje lasagne

T: cracker met kaas of klein beetje kippensoep
Alle reacties Link kopieren
Momo knuffel voor jou



Ik moet contact opnemen met het Juridisch Loket. Het gaat gewoon echt slecht en ik ben geen jurist dus ik weet niet wat ik kan doen.
Alle reacties Link kopieren
O: 3 crackers met hummus, geitenkaas en togorashi, bakje mango

L: pasta salade

D: tom yum rijst met kip
Alle reacties Link kopieren
Jeetje momo, wat zwaar voor je vriendin en ik snap heel goed dat je er zelf ook erg verdrietig van bent. Zo confronterend ook in vergelijking met je eigen situatie en je moeder. Ik duim voor jullie dat de uitslag vrijdag een beetje meevalt.



Leighton, verstandig om het juridisch loket te raadplegen als je er zelf niet uit komt. Wat een narigheid allemaal. Hoe zijn je collega's eronder? Wisselen jullie informatie uit? jullie zitten allemaal in hetzelfde schuitje natuurlijk....

Wat is togorashi trouwens? nooit van gehoord. Lekker, mango...



Isabella, wanneer horen jullie meer over je moeder? (als je dat wilt delen natuurlijk). Knuffel voor je



Alle anderen, alles goed?



Mijn lijstje:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met stroop, kwark met appel, rozijnen en kaneel

Tussendoor: druiven

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische boterhamworst, halve paprika, stuk komkommer, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: pompoenrisotto met pecorino en pompoenpitten
Wat ellende Leighton, mijn ervaringen met mijn rechtsbijstand zijn erg goed trouwens, hoop dat voor jou ook.



Ik ben net thuis uit de tattooshop: eindelijk is mijn prachtige tattoo gezet met de initialen van de kinderen erin verwerkt en een symbool voor mijn moeder. Hij is prachtig!



O: boterham met kaas

T: peer

L: cup-a-soup en een puddingbroodje

T: appel

D: pulled chicken, wortels, mais, aardappelkroket
Alle reacties Link kopieren
Oeps verkeerd gespeld. Togarashi. Japans zevenkruidenpoeder met szechuanpeper, rode chilipeper, sesamzaad (witte én zwarte), gember, geroosterde sinaasappelschil, nori en hennepzaad. Lekker!



Oh momo wat gaaf! Ik zou hem graag zien tenzij dat te prive is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik bespreek het inderdaad met m'n collega's maar we moeten morgen maar een gesprek aangaan want er gebeurt zo gewoon niks. Ik voel me heel gestresst. M'n nek zit weer compleet vast en ik vraag me nu af of dat gewoon door de spanning is.
Alle reacties Link kopieren
klinkt best plausibel, Leighton, dat je nekklachten door de stress en spanning veroorzaakt worden. Wat vervelend dat jullie zo lang in onduidelijkheid gelaten worden. Misschien kun je met collega's samen wat bereiken door het gesprek in te gaan inderdaad.



Dat Japanse specerijenmengsel klinkt lekker inderdaad!



Momo heb je nu vandaag het gesprek met je moeder in het ziekenhuis? sterkte hoor!



Alle anderen ook sterkte waar nodig, en verder een goede dag...



Lijstje:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: druiven

Lunch: pompoensoep met turks brood en kaas

Avondeten: pasta met groentesaus en tofu
Alle reacties Link kopieren
Diclofenac is een wondermiddel. Dank Isa!



O: geroosterde boterham met kaas, bakje sinaasappel en grapefruit van ah... zat welgeteld 1 heel stukje grapefruit in.

L: tom yum rijst

D: een happy meal want ik ben poor en naar Dr. Strange!



De pokemon halloween update is trouwens te gek! Tip van mij voor de pokemon go'ers. Je kan extra cubone, marowak, ghastly, haunter, gengar (zelf niet gezien dus weet ik niet zeker) drowzee, zubat en hypno vangen. De candies van elke pokemon die je vangt worden verdubbeld (6 ipv 3), elke pokemon die je transferred krijg je dubbele candies voor (2 ipv 1) en de kilometers van je buddy worden 4 keer minder. Ik heb nu dratini, daar moet ik 1,25 km voor lopen ipv 5.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou maandag een ontslagbrief krijgen maar het is nu donderdag... M'n collega is helemaal de klos want hij werkt hier veel langer dan ik. Langere opzegtermijn en dus ook veel meer maanden salaris dat niet betaald kan worden.
Momo, wat verdrietig voor je vriendin. En ook zwaar en confronterend voor jou

Wat gaaf dat je je tattoo gezet hebt!



Leighton, ik zweer bij diclofenac bij dit soort klachten. Fijn dat het helpt bij jou. Wat een gestress met je werk en ontslag. Je nekklachten kunnen zeker weten daardoor komen.



Gember, we hoopten vandaag of morgen de uitslag te krijgen, maar de puncties zijn verkeerd gedaan! Dus nu moeten ze overnieuw en duurt het weer een week.

Vreselijk dit, wat een stress zo.



Ondertussen probeer ik mij weer echt aan mijn dieet te houden, maar de chocoladebehoefte is groot. Vriend kwam gisteren thuis met Tony chocola. Lekker!!! Dat dieet moet maar even wachten dus
Alle reacties Link kopieren
Even stiekem tussendoor op m'n werk (afspraak valt uit), nu kan ik even rustig zitten nl.



Leighton, wat een gedoe op je werk zeg! Logisch dat dat voor stress en spanning zorgt en dus voor nekklachten. Ik merk spanning en stress ook meteen fysiek in mijn bovenrug en nek. Wat is nou de bedoeling eigenlijk, per wanneer houdt het helemaal op? Of is dat ook nog steeds onduidelijk? Krijgen jullie wel nog salaris, gezien je opmerking over je collega?



Isa wat knullig dat die punctie niet goed gedaan is en nu weer opnieuw moet. Hadden ze dat niet al wat eerder kunnen zien? Alsof de spanning en onzekerheid nog niet groot genoeg is zeg. Echt stom! Lief dat je vriend chocola meenam! Dieet zou ik ook even laten wachten dan haha. Kan de punctie vandaag al opnieuw gedaan worden?



Momo vandaag de afspraak met je moeder toch? Ik duim voor jullie! De situatie met je vriendin lijkt me heel verdrietig en confronterend. Zo zie je maar hoe het soms kan lopen, ben je blij dat de kanker weg is, blijkt het middel dus erger te zijn dan de kwaal (letterlijk :( ). Ben ook benieuwd naar je tattoo eigenlijk! Wil je een tipje van de sluier oplichten? Hoe gaat het nu met je man en je zoontje, zitten zij weer wat beter in hun vel?



Friction ik vind paddenstoelen echt heel vies, maar vind je diner wel lekker klinken (zolang ik het niet zelf hoef te eten). Ik zie heel vaak recepten met paddenstoelen die me ontzettend lekker lijken, als je van paddenstoelen houdt dus Hoe gaat het met de plannen voor jullie nieuwbouwhuis?



Fairfax jouw tijd komt nog he! Ik kan me niet voorstellen dat je er nu uitziet als een tientonner, als je gewicht nu precies goed is. Maar ik weet ook dat ik dat 100.000 keer kan zeggen, maar dat je het zelf toch anders zal ervaren



Gember je appelcrumble klinkt echt heel lekker! En dat als ontbijt, ooohhh heerlijk! Is het weer wat rustiger bij je?



Gebruikersnaam ik werd vrolijk van je enthousiasme over het leuke ding dat je niet kan vertellen :-)



Gizzmo hoe is het gegaan deze week? Is het gelukt om weer een beetje te beginnen met werken?



Finjie ik vind ook dat je best het gesprek kan aangaan met je man hoe hij het voor zich ziet, met de verdeling werk/huishouden/kinderen/vrije tijd. Het kan niet zo zijn dat hij thuis helemaal niets doet 'omdat hij rust nodig heeft', terwijl je een huishouden met 2 jonge kinderen hebt. Jij hebt ook tijd voor jezelf en rust nodig en daar net zoveel recht op als hij.



Hier nog steeds heel druk. Nog een paar weken en dan wordt het hopelijk weer ietsje rustiger. We hebben iig allebei geregeld dat we met kerst een week vrij hebben.

Iedereen is een beetje aan het kwakkelen. Kinderen vorige week aan het spugen, ik dit weekend kotsmisselijk op de bank, man snipverkouden (en dat is dan natuurlijk wel heel dramatisch en of we geen hoestdrank of keelsnoepjes hebben want uche uche ik moet zo hoesten). En vanochtend zagen we dat de oudste waterpokken heeft. Zucht....

Door de drukte en het niet fit zijn schiet het sporten er ook best bij in de laatste weken. Ik heb er de energie niet voor, terwijl ik weet dat ik er juist ook energie van krijg. En de tijd voor mezelf mis ik daardoor ook. Nou ja, we buffelen door en het zal wel snel weer beter worden.
Morgen is het gesprek. Super spannend.



Isa wat ontzettend stom en vervelend dat het nu opnieuw moet. Nog langer in spanning!



Elko zo herkenbaar, die drukte en het gekwakkel (al ben ik meer een piepert dan mijn man haha).



Leighton wat rot van je werk...



Ik wil best via pb een foto delen, weet alleen niet hoe dat moet. Ben zo blij ermee!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gegeten:

O: bth gelderse worst

T: 2 mueslirepen

L: bth kaas, gelderse worst en speculoos

A: aardappelpuree (uit een zakje ), gekookte wortel en een hamburger. Ik kookte niet zelf idd

T: 2 chocoladebiscuits



Merk de afgelopen week dat de zwangerschap- en borstvoedinghongerklop eindelijk voorbij is. Na bijna 1,5 jaar eten eten eten.

Moet wel echt gaan letten op m'n eetpatroon, te weinig groente en fruit en te weinig drinken overdag.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm tinypic linkje sturen?
Gestuurd via pb!
Alle reacties Link kopieren
veel sterkte vandaag in het ziekenhuis met je moeder, Momo!



Isabella, wat ontzettend vervelend van die mislukte punctie. Wat een prutsers. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt nu.



Elko, moest erg lachen om je aardappelpuree uit een zakje. Dat associeer ik niet met jou inderdaad vanavond hopelijk weer een lekker Elko gerecht!



Lijstje:

Ontbijt: 2 rijstwafels met jam, rijstwafel met kaas, yoghurt met banaan

Tussendoor: pruimen

Lunch: 2 boterhammen met baba ganoush, tomaatjes, worteltjes, halve paprika

Avondeten: pompoen risotto met pecorino en pompoenpitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven