Werk & Studie alle pijlers

Zwangerschap collega melden?!

26-10-2016 00:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thanks
denk je dat je collega een rechtsbijstandsverzekering heeft?
quote:Dragisa schreef op 26 oktober 2016 @ 00:39:

Zo vies hoor je ze zelden.Mensen zullen dan ook niet snel toegeven irl dat ze dit van plan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een achterbakse rattenstreek zou dat zijn zeg. Ik zou me diep schamen als ik jou was.
Ab imo pectore
Wauw. Jij wil gewoon ijskoud de baan van een zwangere vrouw afpakken?! Op een zeer achterbakse manier. Namelijk door achter haar rug om aan de baas te vertellen dat ze zwanger is, zodat haar contract niet verlengd wordt. En dat alles omdat jij geen zin hebt in een ander project en op haar werkzaamheden zit te azen. Je bent gek.



Nee, ik zou dat dus niet doen.



Mensen zoals jij zijn echt creapy. Menen méér recht te hebben op iets en zich dat op smerige manieren proberen toe te eigenen als het zo uitkomt. Schaam je.
quote:Maccaron schreef op 26 oktober 2016 @ 00:44:

[...]





Mensen zullen dan ook niet snel toegeven irl dat ze dit van plan zijn.Daar heb je gelijk in. Het zal vaker voorkomen dan ik denk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mijn werk meerdere keren dit soort types tegengekomen en tot op heden heeft karma altijd zijn werk gedaan.
quote:Dragisa schreef op 26 oktober 2016 @ 00:46:

[...]





Daar heb je gelijk in. Het zal vaker voorkomen dan ik denk.Waarschijnlijk omdat het zelf nooit bij je op zou komen zoiets te doen,dan verwacht je dat ook niet. Maar ik geef jou ook gelijk dat je ze de kost niet moet geven,wie er achterbaks zijn op de werkvloer.
Alle reacties Link kopieren
Verder spoor je wel?
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting openingsbod anyone?
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting openingspost anyone?
Van wat ik begrijp wil TO de baan van een zwangere collega inpikken door te melden dat collega zwanger is, zodat haar contract niet wordt verlengd
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 26 oktober 2016 @ 00:50:

Ik ben in mijn werk meerdere keren dit soort types tegengekomen en tot op heden heeft karma altijd zijn werk gedaan.

De rat op mijn afdeling blijft nog steeds vrij succesvol in zijn rattenstreken. Heb je het nummer van karma?



TO, niet doen. Als uitkomt wat voor lage streek je hebt geleverd zul je altijd met de nek aangekeken worden, ook na je project afgelopen is. En managers vergeten onbetrouwbaar gedrag niet.
Wat een kutstreek. Echt een van de laagste dingen die je kunt doen op werkgebied.

En als ik je werkgever was, zou ik betrouwbare en loyale werknemers willen. Aangezien jij dan niet tot beide categorieën behoort, zou ik wel weten in wiens nadeel de leuke nieuwe projecten en contractverlenging uit zouden vallen.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat dit op het werk allemaal uit zal komen als je dit doet. Je zwangere collega heeft wellicht een paar goede vrienden onder collega's, en die zullen jou dit niet in dank afnemen.

Dat wordt dan dus vast een gezellige tijd voor je.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Aha, meltdown. Maar alleen de titel zegt genoeg.



Als ik jouw leidinggevende was en jij kwam vertellen dat Truusje zwanger is, zonder dat Truusje dat al aan mij heeft medegedeeld, dan is Truusje zeker niet degene die op straat staat.



Onbetrouwbare krengen moet ik niet in mijn team want dat zegt iets over hoe ze over samenwerken denken. En dat gaat altijd ten koste van het resultaat. En daarbij ga je zo gewoon niet met mensen om, klaar.



In plaats van geen contractverlenging voor haar kon jij rekenen op een officiële waarschuwing. En als ik je zwangere collega was, op een melding bij de vertrouwenspersoon of wie dan ook.



Wie echt succesvol is, heeft dat rattengedrag niet nodig. Ik zou dit hoog opnemen als leidingggevende.
quote:Maccaron schreef op 26 oktober 2016 @ 00:33:

[...]



Dus achteloos iets melden,maakt het minder erg?

De uitkomst blijft hetzelfde.Na laag komt lager.
Alle reacties Link kopieren
quote:Libra1990 schreef op 26 oktober 2016 @ 00:45:

Wauw. Jij wil gewoon ijskoud de baan van een zwangere vrouw afpakken?! Op een zeer achterbakse manier. Namelijk door achter haar rug om aan de baas te vertellen dat ze zwanger is, zodat haar contract niet verlengd wordt. En dat alles omdat jij geen zin hebt in een ander project en op haar werkzaamheden zit te azen. Je bent gek.



Nee, ik zou dat dus niet doen.



Mensen zoals jij zijn echt creapy. Menen méér recht te hebben op iets en zich dat op smerige manieren proberen toe te eigenen als het zo uitkomt. Schaam je.Wow, echt? Wat een naaistreek.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 26 oktober 2016 @ 00:29:

Als je het als verklikker vertelt zal t wellicht tegen je kunnen werken, maar achteloos je leidinggevende zeggen dat je wel openstaat voor dat project omdat je collega toch met zwangerschapsverlof moet kan zijn ogen openen. Overigens merk je aan vrouwen vaak dat ze zwanger zijn juist door de manier waarop ze hun geheimpje verborgen willen houden voor hun omgeving



Bij mij merkten ze het vooral doordat ik om de haverklap boven de wc hing en verder niet ziek was Ik hoefde niet eens moeite te doen dit te verbergen.



De TO heeft zijn/haar antwoord, neem ik aan?
Later is nu
Op dit soort momenten ben ik zo blij dat ik bij een bedrijf werk waar iedereen gewoon open is en geroddel gewoon overbodig is...
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een rot streek zeg. Als je voor mij werkte en je zou zoiets doen dan zou ik hard nadenken of ik jou nog wel in mijn team wil.. Liever iemand die een paar maanden met verlof is maar wel collegiaal is dan iemand die niet met verlof gaat maar zulk achterbaks gedrag vertoont tegenover collega's. Trouwens als je je werk nu al niet leuk vindt dan moet je je misschien eens bedenken hoe het is als je straks werk doet dat je niet leuk vindt en ook nog eens met de nek wordt aangekeken door je collega's. Zelfs als je wel het werk mag doen wat je graag wil zullen je collega's je je gedrag waarschijnlijk niet in dank afnemen en wel uitkijken nog iets aan jou t vertellen, zit je dan eenzaam met je o zo leuke werk maar wel tussen de mensen die je niet meer moeten..



Verder ben je een vreselijke aansteller met je wanhoop. Ga dan een andere baan zoeken. Hoe kun je ooit trots op jezelf zijn als je je succes moet behalen over de rug van een ander? Mensen die echt succesvol zijn hoeven hun collega's niet te naaien, dat hoeft alleen als je eigenlijk toch niet goed genoeg bent.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
man man man wat had ik dit graag willen lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lesmis schreef op 26 oktober 2016 @ 09:23:

man man man wat had ik dit graag willen lezen.Dat denk ik nu ook
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag weten wat er stond idd
Alle reacties Link kopieren
quote:lesmis schreef op 26 oktober 2016 @ 09:23:

man man man wat had ik dit graag willen lezen.Libra1990 vat het heel mooi samen. TO vond dat zij meer recht had op een klus waar een zwangere collega met tijdelijk contract aan werkt dan die zwangere collega.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop toch echt dat die OP-meltdowns niet meer mogelijk zijn in de toekomst. Net als bovenstaande posters had ik deze OP gráág willen lezen.



Gelukkig snap door de overige posts wel wat een achterbakse vlo op de rug van een rat de TO is. Ik ben blij dat ik haar niet als collega heb..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven