Wordt je sterker naar mate je volwassener/ouder wordt?

26-10-2016 01:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg mij af of je meer macht krijgt naarmate je ouder wordt.
anoniem_312733 wijzigde dit bericht op 26-10-2016 01:36
Reden: Te lang.
% gewijzigd
Je raaskalt, TO.
Absoluut..



Door de jaren heen maak je fouten. En de bewustwording daarvan laten je zien welke weg je wel moet nemen. Dus hoe meer fouten, hoe wijzer.



Misschien het boek De Alchemist eens lezen?
quote:thewaiter schreef op 26 oktober 2016 @ 08:01:

In sommige gebieden, bijvoorbeeld België wordt met "macht" kracht bedoelt. Het zijn daar synoniemen. Volgens mij bedoelt TO dat ook. Denk trouwens ook aan de uitdrukking: Uit alle macht iets doen.

Aha. Weer wat geleerd.

Dan sloeg mijn antwoord dus nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Nee, want je verliest steeds meer wat je kracht geeft.

Hoewel je wel op bepaalde vlakken meer ervaring krijgt staat het leven vooral in het teken van verlies en de acceptatiestrijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 26 oktober 2016 @ 03:26:

Denk dat je doel moet zijn om wijzer te worden naarmate je ouder wordt zodat je je niet verlaagt tot iemand zijn niveau die als enige oplossing vechten ziet.Ja, dat is toch wel érg primitief. Was ik nieteens opgekomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:thewaiter schreef op 26 oktober 2016 @ 08:01:

In sommige gebieden, bijvoorbeeld België wordt met "macht" kracht bedoelt. Het zijn daar synoniemen. Volgens mij bedoelt TO dat ook. Denk trouwens ook aan de uitdrukking: Uit alle macht iets doen.Volgens mij betekent het eerder vermogen dan kracht.
TO heeft volgens mij een Engelse achtergrond, en is power verkeerd vertaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynne schreef op 26 oktober 2016 @ 06:38:

Geweld is het toppunt van onmacht en zwakte.Dat. Kennis is macht.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Girl-1999 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:09:

[...]



Veel macht hebben is gewoon handig. Je hebt het niet alleen nodig in en gevecht. Ik had dit erbij moeten vermelden.Je moet natuurlijk meteen voor de ogen gaan (met je gestrekte vingers) of de halsslagader. Dat betekent zeker victorie (plus hopelijk tien jaar in de bak zitten).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Girl-1999 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:13:

[...]



Ik werd al trouwens een keer aangevallen geweest. Wel was dit door een vrouw van 47, en ze had veel meer macht dan mij. Op dat moment had ik wel gewilt dat ik sterker was, maar helaas..Dat was toch niet de vrouw van die dokter waar je een oogje op hebt hè?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder je wordt, hoe nuchterder je in het leven staat.

Je kan de gebeurtenissen makkelijker relativeren.

Belangrijk is dat je psychisch sterk staat in je schoenen. Periodes van rouw/verwerking goed doorstaan m.b.v een goede achterban (praatgroep, psycholoog, partner, familie, vrienden) is van essentieel belang.

Ook is het belangrijk om zulke periodes bewust af te sluiten. Blijf er niet in hangen. Het leven gaat door.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 26 oktober 2016 @ 09:42:

[...]



Volgens mij betekent het eerder vermogen dan kracht.Mijn grootvader (85 en west Vlaming) heeft het er vaak over dat hij tegenwoordig niet meer genoeg macht in zijn armen heeft om potjes open te krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven